ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Володимир Каразуб
2024.11.21 09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п

Микола Дудар
2024.11.21 06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Страшно бути грішним… )

Віктор Кучерук
2024.11.21 06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?

Микола Соболь
2024.11.21 04:27
Черешнею бабуся ласувала –
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона тоді вдивлялася у вишню
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».

Володимир Каразуб
2024.11.21 01:27
nbsp       Я розіллю л
                            І
               &

Сонце Місяць
2024.11.20 21:31
Наснив тоді я вершників у латах
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці

Іван Потьомкін
2024.11.20 13:36
Сказала в злості ти: «Іди під три чорти!»
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи

Юрій Гундарєв
2024.11.20 09:10
років тому відійшов у засвіти славетний іспанський танцівник Антоніо Гадес.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…


Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.

Світлана Пирогова
2024.11.20 07:07
три яблука
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять

Микола Дудар
2024.11.20 07:04
Батько, донечка, і песик
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача

Віктор Кучерук
2024.11.20 05:44
Ти не повинен забувати
Десь в олеандровім цвіту
Про українську світлу хату
І щедру ниву золоту.
Ще пам’ятай обов’язково,
Ввійшовши в чийсь гостинний дім, –
Про милозвучну рідну мову
Й пишайсь походженням своїм.

Артур Курдіновський
2024.11.20 05:12
Спиваю натхнення по краплі
Заради простого рядка.
Я досі ніяк не потраплю
До міста Івана Франка.

Запросить в обійми ласкаво
Там вулиця світла, вузька.
Я б вигадав теми цікаві

Микола Соболь
2024.11.20 05:11
Які залишимо казки?
Домовики лишились дому.
Лісовики де? Невідомо.
Тепер на березі ріки
не знайдете русалок сліду.
Чи розповість онуку дідо,
як шамотять польовики?
Коли зовуть у гай зозулі,

Микола Дудар
2024.11.19 21:50
Тим часом Юрик, ні, то Ярек
Прислав запрошення - меню…
Перелік всього — і задаром
Ну що ж нехай, укореню.
Присиплю жирним черноземом
А по-весні, дивись, взійде…
Ми творчі люди. Наші меми
Не встрінеш більше абиде…

Борис Костиря
2024.11.19 18:51
Я розпався на дві половини,
Де злилися потоки ідей.
Розрізнити не можна в пучині
Дві ідеї в полоні ночей.

Зла й добра половини тривожні
Поєдналися люто в одне,
Ніби злиток металів безбожний,

Сергій Губерначук
2024.11.19 13:51
Мені здається – я вже трішки твій,
а те, що я тобою не хворію,
є результатом згублених надій,
якими я щоразу червонію.

17 липня 1995 р., Київ
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Огляди рейтингів):

Галина Щерба
2016.02.13

Майстерень Адміністрація
2006.07.31

Жорж Дикий
2006.02.02






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Жорж Дикий (1961) / Огляди рейтингів

 Про оцінки та оцінювання
Основна з проблем у мистецтвознавстві - це навчитися оцінювати твори мистецтва, і цього не оминеш - бо ще більша проблема - бачити себе у мистецтві і пробувати оминути це злощасне оцінювання. Тільки публічна практика, направлена на самовдосконалення всієї системи своєї творчості, може з часом дати конкретні результати конкретним творцям. З одного боку - позбутися невмілості, незнання, та комплексів, а з другого - урівноважити отриманий життєвий досвід проникливою скромністю своєї майстерності :)
У нашому випадку говоримо про поезію, про її оцінювання.
Альтернатива оцінюванню - загальне опитування читачів - тобто • Рейтингові голосування.
Наряду із традиційним оцінюванням авторських творів, проходять постійні рейтингові голосування - у всіх групах авторів.
Наразі відбуваються такі опитування:
"Творчість кого з названих поетів (R) найбільш імпонує вам"
"Творчість кого з названих поетів (R1) найбільш імпонує вам"
"Творчість кого з названих поетів (R2) найбільш імпонує вам"
"Творчість кого з названих поетів (Любителів Поезії) найбільш імпонує вам"

Рейтингові голосування - таємні.
Конкурсні голосування - будуть відкритими...

15.09.2007
Жорж Дикий : Нарешті почуваю себе вільним, все таки 10 редакторів, це не двоє, можна розслабитися, належати тільки Андеграунду. Маю два гострих питання. Перше: Чи існує в "Майстернях" мистецтвознавчий диктат з боку головного редактора, бо все ж таки заявлені ваші погляди на Мистецтво виглядають досить незвично "Про природу Мистецтва".
І друге, чи є якийсь універсальний метод, аби користуючись ним простий Любитель Поезії міг написати ідеального вірша і отримати за нього високу оцінку. :)

В.Л.: Привіт Жорже. Нарешті ви належите суто Андеграунду, вітаю!
Почну з другого питання - універсального методу. Такий, ніби навіть існує :). Ось правила користування: позбутися характерних "вад". Я їх бачу як формально напружені місця. І такі формально напружені місця (невимовні слова, втрата милозвучності, раптові "надідеї", тощо) частіше за все є вузлами більшого чи меншого, але конфлікту між автором і Поезією в цілому. Мій печальний досвід говорить про те, що бажано уступати Поезії, залишаючи при собі деякі невисказані речі до наступного разу. Тобто, краще намагатися викласти складну думку, чи композицію максимально простими словами (звичайно без банальностей, і зачовганостей на кшталт рим "очі, ночі") - і не переднього плану, не прямої дії, але пов'язаних властивостей і відчуйте свій стиль мислення і бачення, дотримуйтесь його. Ось і все. :)
Перше питання, Жорже, не має гостроти. Так, серед наших авторів (і редакторів) є багато тих, хто отримав філологічну чи гуманітарну освіту у вищих наукових закладах. Прекрасно, вони можуть і повинні користуватись своїм багажем знань в поетичних цілях.
Інша частина авторів, серед них і я, отримували і отримують потрібну гуманітарну освіту самотужки, у процесі самоосвіти, так? Єдиний диктат на нашому сайті полягає в тому, що ніхто не має права привласнювати істину собі. Тобто, автори з вищою спеціальною освітою у нас нічим не кращі за авторів, що здобувають потрібну освіту самотужки. Звідси і висновок: кожен автор може обгрунтувати ту чи іншу мистецьку належність свого твору, а звідси - і правильне його оцінювання. І адміністрація, при розміщенні творів за мистецькими напрямками, - обов'язково врахує таке авторське побажання.


5.08.2006
Жорж Дикий : Повинен зауважити, що ніхто не сидить склавши руки. Починаючи із низів рейтингів йду вгору, підіймаючи у "ар'єргарда" тонус і бажання до подальшого життя в Поезії. Але це ще питання, хто в авангарді, а хто в ар'єргарді! Скажу чесно, і мені зараз стало набагато простіше жити, - я радий, що шановні редактори Лариса Вировець та Вікторія Осташ із витонченим смаком прокладають дороги у наших високомистецьких хащах. Щасти Вам!

В.Л.: Вікторія Осташ, щоправда зараз у відпустці і далеко від Нету, а Лариса Вировець ще з нами. Видам вам Жорже маленьку таємницю - я прошу також бути нашим редактором і поетесу Аню Багряну, ось написав їй листа, чекаю відповіді...

Жорж Дикий : Дивно, що наша прекрасна частина не жаліється на труднощі при оцінюванні творів, у них жодних труднощів, а в нас із тобою... У чому специфіка моменту?

В.Л.: Існують певні труднощі, - і наші з тобою, Жорже, труднощі у природі чоловічій. Чоловіки більш конфліктні істоти. А потрібно бути об'єктивними і врівноваженими. Так, намагаємось бути аж занадто обережними у розвитку стосунків із авторами. Часто вони це сприймають як надмірний холод. А автори у нас, здебільшого, гарні, веселі, талановиті. На жаль, надмірно теплі відносини, що складаються через коментарі на сторінках твоїх, чужих віршів, часто утруднюють редакторське життя.
Коли редакторів буде більше, то багато проблем зніме їх круглий стіл, їх діалог із адміністрацією, яка теж персонально зміниться.
Круглий стіл редакторів також займатиметься і правилами оцінювання.
Повертаючись до авторів, Жорже, кажу, що здебільшого всі наші активні у спілкуванні автори, мають гарну поетичну перспективу, кожен розвиває свій напрямок. І при оцінюванні вже йдеться не про те, як виглядає автор у порівнянні із класичними
канонами, а наскільки він пішов далі цією своєю дорогою. Зрозуміло, що тут потрібен час на уважні спостереження, на охоплення процесів, а отже і на зростання самого редактора-поціновувача...
(Далі буде)


Початок розмови
26.02.2006. Ж.Д.: Претензій багато, але мені приємно, що так швидко вони з'явилися, - значить актуальними речами займаємось. Між тим, вставлю своїх пару копійок - дуже важко бути редактором-поціновувачем. Забиваю собі голову у вільний від роботи час бог знає чим, далеким від звичного мені андеграунду.
І нащо воно мені? Звичайно, було би більше редакторів, було б легше, але де їх знайти?
Але так, як моя думка мало кого хвилює, перейду до головного, до інтерв'ю з головним редактором щодо оцінок та оцінювання.
Отож, пару слів для початку розмови.
В.Л.:
Привіт пишучій і читаючій поетичній братії!
"Поетичні Майстерні" з'явилися в 2000 році, як певний механізм співпраці одних авторів із іншими. З'явилися, напевно, з одного боку, трохи альтернативно до існуючого стану справ у сучукрпоезії - до гранду - "філологічного" поетичного мислення, а з другого боку, "Майстерні" стали для мене особисто механізмом творчого самовдосконалення, інструментом осмисленням світового і нашого в мистецтві. Приблизно з 2000 року проводяться наші скромні визначення серед україномовних (не надто відомих і зовсім невідомих) авторів. Всі кошти і організаційні речі абсолютно наші, приватні, утім стало підтримують тенденцію на покращення і більш якісну роботу "Майстерень".
В ідеалі, "Майстерні" через відкриту в кінці 2005 року систему "Самвидаву" (що буде невдовзі модернізована - див. плани модернізації на сайті "Самвидав"), пробуватимуть об'єднувати україномовних поетів між собою, об'єктивно позиціювати їх. Схожі за майстерністю автори будуть поруч. Якщо буде достатня, чим більше - тим краще, кількість редакторів, що самі пишуть на пристойному рівні, то ми зможемо максимально об'єктивувати погляди на процеси, що відбуваються в українській поезії. Поетичні речі стануть прозоріші. І без політики, і комерції.
Реалізацією "Самвидаву" ми пробуємо оприлюднити погляди самих поетів на мистецтво, філософію, на життя, підкріплені рівнем їх творів, пробуємо зробити прозорішими, чи зрозумілішими процеси конкурсних поетичних відборів до найвищого рівня включно, це нелегко зробити, але вже щось робиться. Тут можна багато чого говорити, головне, аби були зважені і морально не пошкоджені редактори. Наприклад, люди, які вважають, що автори діляться на графоманів, та видатних поетів, не можуть бути нашими редакторами - в наш ресурс закладений інший ідеологічний фундамент. Але, безумовно, сьогоднішній рівень майстерності наших авторів різний.

Ж.Д.: Добре, ми тут, наче у школі, ставимо і отримуємо оцінки. Хто дав нам таке право? Можливо, це комусь не подобається.

В.Л.: Жорже, оцінювання, і постійне повторне оцінювання (моніторинг авторської сторінки) - це наші системні засади. Ми приймаємо або розміщуємо власноруч на "Самвидаві" тих авторів, хто не висловлюється проти цього. Той автор, який не бажає отримувати оцінок, у нас не публікується. Коротко кажучи, оцінки потрібні і для орієнтування читача і молодого автора в поетичному просторі, аби основні напрямки були помітні.

Ж.Д.: Кінцева ціль оцінювання в чому?

В.Л.: Оцінки ставляться і час від часу переглядаються, в контексті порозуміння з авторською позицією, формуються сторінки авторського вибраного, за рейтингами формується "вершина" відомої нам української поетичної сучасності. Це корисно, як для читача, що чув лише про Юрія Андруховича, так і для майстрів поетичного слова, що чують лише себе, і добре зрозуміти того ж Андруховича не можуть, чи не хочуть, хоча, як на мене, він ще повернеться до "традиційної" поезії в своє задоволення.
В принципі, до пори до часу, кожен автор вважає себе геніальним. Достойною виглядає ціль - змусити всіх "геніїв" і "юнон" бачити, чути один одного. Зазвичай, це абсолютно нереально. Змусити автора до цього може тільки "фізична" присутність поруч творів іншого автора. Маю сподівання, що це піде на користь. Отже, цим "Майстерні" на шпальтах "Самвидаву" і займаються, якщо не зважати ще на таку дрібничку, як технічна підтримка авторів, допомога маловідомим стати більш відомими. Але це ніби само собою, так Жорже? Утім, всі таланти, які публікуються на "Самвидаві", вважають, що це ми повинні бути їм вдячні за їх присутність. Безумовно, ми вдячні авторам за проявлену активність, особливо тим, хто пише зважені коментарі і ставить такі ж оцінки, але це швидше рідкість.

Ж.Д.: А скажіть Володимире, чим на вашу думку Самвидав "Майстерень" відрізняється від багатьох інших літературних веб-установ? Для чого юному авторові піддавати себе нашим "тортурам"?

В.Л.: Жорже, як на мене, тортури, це коли тебе не помічають, ти прагнеш знайти себе, творити, рухатись вперед своїм шляхом, а тебе принижують тільки тому, що ти і офіційна українська класика є, щонайменше, різними континентами. Ми гарантуємо авторам нашу жорстку, але пильну увагу, шорстку, але дружню долоню. В певному розумінні ми складатимемо альтернативу поезії офіційній, "друкованій".

Ж.Д.: Офіційна і друкована поезія це, я так розумію, той нинішній занудний стан справ, яким читач не цікавиться? Красиво і ні про що, чи не красиво, але ні про що, так? А ми, на противагу, - потворно, але змістовно!
Далі, як я зрозумів, у нас автори близькі за поглядами будуть знаходитись поруч, такими бойовими групками, якщо вони на одному рівні, а проставлятимемо ці рівні ми, редактори, втім, автори зможуть рухатись вгору...

В.Л.: Безумовно. Як на мене, назва "графоман" образлива і видумана офіціозом, - кулуарними літераторами, що нібито за велінням Вищого Промислу, за фактом одного свого народження, набули статусу поета. Вважаю, що це не так. Кожен, хто відчуває в собі потребу творити і творити в царині Поезії має всі шанси стати добрим творцем і далеко випередити своїх недоброзичливців. Але Поезію потрібно відкривати і осягати, як самостійно, так і крізь творчість вчителів. Вже не кажу про Любити. І цей процес є рухом до себе, як до Поета. Рух до свого поетичного царства.
Звісно, перейти з рівня на рівень, все одно, що змінити шкіру. Але намагання на своєму рівні гармонійно і максимально глибоко відбити Божественні риси Всесвіту повинні оцінюватись максимальними оцінками. Тобто і "6", і "7". Але "6" для Любителя Поезії і "6" Майстра не можуть бути в одному ряді. І такі оцінки потрібно навчитися пояснювати. В цих цілях незабаром буде модифіковано рівнями рейтинг "Майстерень". Рейтинг "Майстерень", який формуємо ми, редактори.

Ж.Д.: А що, Володимире, з редакторами буде? З їх кількістю.

В.Л.: Я розумію Жорже - вам нелегко, як і мені теж. Основні ваші потуги мали бути скеровані на роботу з андеграундовою частиною авторів, але доводиться опрацьовувати всіх, так? Але ви ставите оцінки всім, кого на "Самвидаві" бачите, і, як на мене, виходить це у вас непогано. Інколи, правда, в мене виникає відчуття, що моїм творам ви ставите завищені оцінки?
До речі, наша з Жоржем творчість представлена, в першу чергу, для заспокоєння творчих мас у питанні нашої поетичної адекватності чи там повної неадекватності.

Ж.Д.: Щожо завищених оцінок, мені просто подобається справжня чоловіча поезія, - без сюсюкання і слинявої імпотенції, та й ще майстерно подана...

В.Л.: Так чи інакше - редакторів мало би бути 5-6, повинна бути присутня їхня творчість на наших сторінках, і ця творчість не має викликати нарікань щодо своєї якості.
Редактори, заходячи на сайт, повинні були би ставити свої оцінки авторам, чиї твори потрапляють на очі, окрім, звісно, тих, чиї наступні твори є відтиском попередніх, повинні, як правило, пояснювати поставлені мінімальні та максимальні оцінки, інколи писати огляди, оприлюднюючи свої погляди, і займатись текстами, в яких вимальовується образ автора, а не через політичні, чи інші заслуги в цілому підходити до оцінок конкретного твору.
Тобто наш підхід наступний, ми, як і всі поціновувачі, можемо в ту чи іншу сторону помилятись, оцінюючи той чи інший твір, але сумарні оцінки творів і редакторських оцінок дадуть терпиме наближення до об'єктивності. Це значить, що нині маємо дуже приблизну оцінку авторів, і точнішою вона ставатиме тільки з плином часу. Така собі аналогія з добрим вином, його дозріванням.

Я тут накидав орієнтовні вимоги до майбутніх наших Інтернет-редакторів. Зголошуйтесь, беріть на себе таку відповідальність,
якщо:

0. Ви вважаєте корисним для свого творчого розвитку бути одним із редакторів "Самвидаву".
1. Ваші вірші в достатній кількості (не менше 20) присутні на нашому сайті.
2. Ваш рівень - не нижчий рівня R1 авторів "Зведеного рейтингу".
3. Ви проти того, аби будь-кого називали графоманом, і притримуєтесь думки, що твори різних авторів можуть бути різної поетичної досконалості.
4. Ви вважаєте, що оцінювати поезію можна, і трохи завищена оцінка підтримує автора, а дуже низька оцінка, поставлена вами, має бути вами, як правило, зважено прокоментована.
5. Ви, час від часу, за змогою, оцінюватимете усіх авторів "Самвидаву", а також, при сумнівах, переглядатимете раніше виставлені оцінки.
6. Автори "нижчих" і "вищих" рівнів можуть оцінюватися однаковими оцінками.
7. Ви вважаєте справедливим, що "Самвидав" займається основним руслом поетичної творчості і явно не підтримує "біляпрозову" частину білих віршів та верлібрів.
8. Ви проти жорсткої конфронтації з тими, хто має зовсім інші погляди на мистецтво, ви не проти, якщо такі автори в допустимій, не образливій формі, обстоюють свої погляди.
9. В цілому, ви згідні, що до автора із якісно потужним поетичним доробком потрібно серйозно прислухатись попри можливу незвичну специфіку для вас його поглядів.
10. Ви поділяєте погляди, що критикувати творчі методи, чи авторські концепції потрібно без приниження гідності автора, маючи на увазі "презумпцію найкращого розуміння автора".

Отож, очікуємо на таких ідеалів поетичної краси і людяності.

Ж.Д.: Не думаю, що хтось колись відізветься на такі умови. Але пошуки редакторів продовжуються, і це добре.
Далі мене хвилює правило №14 при реєстрації і воно ж, як застереження в загальних поясненнях - про "рейтингове хуліганство".

В.Л.: Тут немає нічого не зрозумілого - ставить хтось невідомий "1", "2" Юрію Липі, або Оксані Забужко, або Василю Герасим'юку, або іншим достойникам рівня R чи R1, які в принципі не мають творів на таку оцінку, - це і є хуліганство, яке на нашому сайті недопустиме. Чи можна ставити "3" і "4", що теж понижають "Народний" рейтинг. Оправдано, так. Неоправдано, ні. Оправдано - це коли поціновувач може написати і пише краще, а твір, який оцінений на "3", очевидно слабший за інші твори оцінюваного майстра. Відносно "4" та ж картина.

Ж.Д.: Як оцінюємо верлібри?

В.Л.: Якщо вони ще верлібри, або ще білі вірші, то оцінюємо, як хороші чи погані вірші, але пам'ятаємо, наш сайт займається тим, що ми завжди розуміли під фундаментальними означеннями поезії. Повторю, що рух у напрямку розмивання кордонів і меж, форми і ритміки, є вкрай небезпечним. А прикривати цей рух, а інколи і не те місцезнаходження, поетичними визначеннями "верлібру" чи "білого вірша" є самообманом - бо поезія, це таки добровільна вибрана в'язниця, а не розкуте текстування...

Ж.Д.: Надійшла пропозиція від п. Майстра Рим. Дякую. Думаю, не оцінюючи "підозрілі" для нас твори, ми поступатимемо і дійсно більш коректно.

В.Л.: Згідний, приймається. Жорже, важливо те, що ми всі свої скромні зусилля направляємо на стовбурні частини нашого поетичного саду, так? З прикордонними хащами, що частіше є закордонними - ні можливостей, ні сил...

Ж.Д.: Ок. Маємо ще зауваження від пані Юлії, однієї із наших поеток.
"Для мене справді дикістю є ваша нелюбов до верлібрів. мені було років десь так із 12, я, беззаперечно, вважала себе геніальною дитининою і вирішила віднести свої вірші до одного із наших місцевих поетів. перше, що він у мене запитав було: "Сама писала? а розділові знаки сама ставила? не може бути, щоб сама." тоді ж я почула від нього одну дуже дивну річ, мовляв, я не можу бути поеткою, доки не вивчу достеменно всі віршовані розміри і не навчуся підганяти під них свої вірші, "як токар, що виточує деталь"(цитата). тоді у моїй маленькій голові виникло запитання: а що робити із віршами, які будять мене посеред ночі, які палять мене зсередини, доки я їх не випущу на аркуш у записнику.Невже, на вашу думку, тільки римовані, "правильні", "прилизані" рядки заслуговують на увагу? з одного боку ви говорите, що не свизнаєте таких визначень, як "графоманство", з іншого - обмежуєте творчу свободу. Але все-одно, дякую вам за те, що ви є... "

В.Л.: Привіт вам, Юлія.
Дійсно, верлібри є різні за "виконанням". Одні з них я відношу до "сайтової" поезії, інші - ні. Це стратегія нашого
ресурсу - і увага звертається на основне русло, подалі від прикордонних областей (хто ж у довкола поетичні хащі на тверезу голову полізе?).
Я думаю, важливо для нас усіх зрозуміти, що вірші, які будять нас
посеред ночі, і ті тексти, що ми їх відтворюємо на папері - частро різні речі.
Звичайно, хороші поетичні тексти можуть бути і не римовані, але повинні бути добре відтемперовані, нести у собі ритми життя, - послухайте своє серце і відтемперуйте таким же чином свої рядки, хоча б на час їх звучання - вони оживуть, якщо і кров, і червона, і судини для неї придатні, і якісь нервові закінчення поруч... А просто записані наші, авторські ідеї, не вкладені в
закони життя, в закони Поезії, не виправлені рамками Поезії - кому вони цінні, чим прекрасні? Нереалізованими задумами? Невідомою для читача музикою, що так і залишилася звучати лише в скронях автора?
Щодо обмеження свободи творчості, то маємо справу, напевно, все таки із обмеженням розмаїття текстів задля можливості більш-менш об'єктивного їх оцінювання.
І чому б не зробити комусь сайт "Верлібру" і там розібратись із усім тим, що нам не під силу?

(Пишіть, будемо відповідати)

Текст твору редагувався.
Дивитись першу версію.
Контекст : Про природу Мистецтва і Поезії


      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2006-02-25 18:17:31
Переглядів сторінки твору 32584
* Творчий вибір автора: Любитель поезії
* Статус від Майстерень: Любитель поезії
* Народний рейтинг 5.036 / 5.5  (4.627 / 5.15)
* Рейтинг "Майстерень" 5.003 / 5.5  (4.652 / 5.21)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.783
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні
Конкурси. Теми Рейтинги авторів. Огляди
Автор востаннє на сайті 2015.01.16 14:36
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Майстер Рим (Л.П./Л.П.) [ 2006-02-27 17:17:48 ]
Шановна редакція, щодо верлібрів і білих віршів.

Є пропозиція редакторам не ставити занижені оцінки тільки тому, що вірш слабо чи зовсім не ритмізований.
Давайте не оцінювати від "Майстерень" ті вірші, які ви вважаєте "підозрілими". Приймайте їх як даність, як незалежну від вас реальність. В серйозних авторів достатньо матеріалу для оцінювання. А відносно "слабших" авторів зачекайте народної думки, придивіться і тоді...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Жорж Дикий (Л.П./Л.П.) [ 2006-07-18 10:53:16 ]
Ось Володимире одне з ваших стандартних зауважень, цього разу Марії Устенній і її відповідь:
"Шановна Маріє, ми вас попередили про "7", які ви ставите авторам, хоча у нас в правилах і про "6" говориться в контексті з необхідним кваліфікованим коментарем, чи не так? Добре подумайте і зважте всі свої наступні кроки."

Устенна Марія [2006-07-17 15:13:19]
"Шановні редактори, чи є прово на геніальність у наш час? Для чого Ви у оцінках запропонували "сімку", якщо її не можна ставити?
Цікаво знати, що Ви вклали у слово "геніально"?
Серед нас є генії, я у цьому переконана. Коли Ви знімете "сімку" з оцінок я перестану ставити її генільним творам, обмежуть "шістками".
Щодо коментарів... Інколи вірш буває настільки хороший, що боюсь зіпсувати щось зайвими словами і поясненнями. Я, що злодій? Вкрала щось і маю виправдовуватись? Сонце світить без пояснень, але його з неба за це не виганяють!!!!!!!!!!!!!!! "

Що скажете?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2006-07-18 11:08:54 ]
Маю, пане Жорже, черговий раз говорити те саме. Що чуттєві оцінки своїм подругам, чи улюбленцям псують цих авторів, псують і самих поціновувачів. Ми не забороняємо "1", "2", "6" і "7", але у випадках, коли ними оцінюються наші сучасники, ми просимо у користувачів давати кваліфіковані пояснення. Якщо поціновувач не може пояснити своїх дій, то він їх не повинен робити, наприклад, не повинен псувати сторінку вірша вкрай необ'єктивною оцінкою. Ми цю проблему скоро вирішимо технічно, а поки що "просимо" всіх юних талантів тримати себе в рамках здорового глузду...
Щодо геніальності, то розуміємо це згідно з первинними означеннями. Геній, як Дух Покровитель, найвищий захисник і помічник.
Маріє, всі кому ви ставили "7" не є Духами Покровителями в поезії, більше того, роблять у ній перші кроки, не заважайте їм зростати.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2007-01-27 22:57:45 ]
Переношу деякі коментарі на цю сторінку:

commentЮрій Лазірко (Л.П./Л.П.) [2007-01-27 21:15:56]

Шановна Редакціє,
Я не буду переходити на особистості і вказувати на конкретний твір (як на мене - то вірш добрий, але не настільки, щоби ставити його за взірець) :-).
По-перше, не хочу мати ворогів, а по-друге - вважатиму оцінку "6" від редактора за "неба"-"треба" твір - стимулятором для авторки (доречі його ж оцінка "6" стоїть і в народному рейтінгу).

Вважаю, що коли вже оцінка поставлена редактором - то не потрібно ним/нею проставляти її в народному рейтінгу - це у нас тут називають конфліктом інтересів - Ага - мені дуже подобається цей автор, тому маючи у собі дві важки - буду пхати на два фронти, така ж історія, коли автор чимось не подобається.

Майстерні - Вам теж бракує англомовних редакторів. Я зауважив, що жоден з англомовних віршів ( принаймі моїх - думаю що і інших ) не є оціненим майстернями. Так само існує проблема з тим що - як майстерні можуть оцінити правильність перекладів за англійської...

Взагалі то - поява імен авторів(найвища/найнища оцінка) перетворює оцінки на фікції, бо тоді слабі твори отримують незаслужені оцінки.

Про деяких Ваших редакторів маю особливу думку... але... всіх вас люблю і вдячний за можливість брати участь у творчому процесі майстерень. Вам видніше.

Рівень автора і його статус повинен оцінюватись по його/її кращим творам, а не по середньому балу. Автор повинен мати можливість подавати твори і мати право заблокувати повністю оцінки - себто мати право вибору - хоче автор отримати оцінку чи ні - тоді лінк на оцінки та селектор оцінки має бути заблокованим від початку створення твору при публікації. Це є повне право автора - хоче чи не хоче автор, щоби його твір оцінили.
Ось такі думки. Прийде ще щось до макітри - поділюсь. :-)
Успіхів всім.

commentІрина Павленок (Л.П./Л.П.) [2007-01-27 21:47:10]

Шановна Редакціє, теж хочу поділитись думками.

По-перше, справді, хочу подякувати Вам за сам факт існування цього сайту, який дає можливість розвиватись у напрямку, що - для багатьох тут - не є професією. Думаю, що автори, які прагнуть займатися поезією професійно - роблять це не лише за допомогою інтернет-комьюніті... Але мають прекрасну можливість тут спілкуватися, збагачуючись ідеями та ділячись власними... І це - цінно.

Щодо оцінок. На відміну від Юрка - анонімність мене дратує. Мені видається, це повагою до автора - підписуватися.

оцінки отримувати цікаво - але винятково, у випадку, коли оцінка хоч словом) відкоментована. Особливо, коли йдеться про все, що нижче чи вище 5.
Я вже питала якось про доцільність створення "ніку" Редактор Майстерень. Я не розумію, навіщо задля "відстороненої дискусії з автором" потрібна анонімність. Я хочу знати - і мені видається - маю право знати - хто саме з редакторів веде "відсторонену дискусію". Думаю, тут усі розумні люди і усі в стані вести дискусії, а не влаштовувати сварки з образами.

І зовсім незрозуміло (тут погоджуюся з Юрієм Лазірком) навіщо редактор, який поставив оцінку в Рейтингу Майтерень - ставить її ще й у народному. А тепер може поставити ще й не тільки користуючись власни ім"ям, а й загальним ніком "Редактор Майстерень".

Знову ж таки, Вам видніше, зрештою, без Вас ми би тут не вели цих розмов.

Але такі ось думки.

всім натхнення:)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2007-01-27 23:01:11 ]
commentЮрій Лазірко (Л.П./Л.П.) [2007-01-27 22:13:12]

Так - це палка з двома кінцями - анонімність.
З одного боку - це засіб створення фікції (йдеться про оцінку), а з іншого - це фактор стримання перед фікцією. Не знаю вже й сам. Але я тоді не завжди можу бути щирим, тому стратимусь ставити як мога менше оцінок. :-)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2007-01-27 23:02:00 ]
Юрію, ваші оцінки важливі, добре, що ви намагаєтесь бути об'єктивним, але є й авторські рівні, на них теж існує явище "стрибнути вище голови".


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ретро Лю (Л.П./Л.П.) [ 2007-01-28 06:07:12 ]
Щиро вдячний за роз`яснення, Пане Володимире.
Погоджуюсь майже зі всім Вами сказаним.
Я не є певним, бо не почув відповіді від Вас:
Рівень автора і його статус оцінюється по його/її кращим творам чи по середньому балу за всі твори?
Бо якщо по середньому за всі.., то тоді виникає бажання просто забрати ті твори, які потербують найбільше уваги - себто вбачаю тут цікаву логіку.
Хочеш мати добрий рейтінг - виставляй що найкраше, а що потербує доробки...
А може воно так і є... уточніть, Будь Ласка.
Якби я викинув зараз половину своїх віршів з Самвидаву, то звичайно мій рейтінг автоматично підскочив угору.
Тепер ще одне. Я не подавався на конкурс Самвидаву. То як проводитиметься наступний конкурс, чи можна буде тоді подати вибірково твори, які я подавав минулого року, чи лишень цьогорічні?
Оцінки на конкурсі ідуть за творами посланими на конкурс, чи під увагу береться все, що є на Самвидаві. Якщо все, що на Самвидаві - тоді це не конкурс, а перегляд творчості.
Думаю далі... :-)
Ще раз щиро вдячний за все що Ви робите на благо розвитку нашої поезії,
Юрій


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2007-01-28 12:20:39 ]
Вдячний Юрію, та Ірино за аналітичний підхід до
наших спільних справ. Без цього ніяк.
"Рівень автора і його статус оцінюється по його/її кращим творам чи по середньому балу за всі твори?" Технічно середній бал рейтингів, є сумою середніх балів за твори, розділеною на кількість оцінених творів. Тут ще є деякі програмні "глюки", але принцип, в основному, працює.
Отримані бали, звісно, є тільки похідною (грубо кажучи -наслідком) актуального творчого рівня автора.
Свій творчий рівень я рекомендую читачам визначати за нашою "новаторською шкалою" :) Встановлення авторських рівнів, у редакторській роботі я це роблю за певними правилами Рейтингування авторів, та Оцінювання творів.
А, взагалі кажучи, з авторами і їх творчістю - суцільна динаміка. Тут теж ніби все починається з дитинства, хоча діти всі супер талановиті, але це стосується, в основному, майбутнього, і в дитинстві мало хто здатний самореалізувати свої таланти на достатньо високому рівні, тим більше - не повторюватись. Отож "Неба" і "треба" (для дівчат "не треба") - вічноюні мистецькі штучки, які заслуговують і вічно "нового" редакторського бачення :)
Отже автор (якщо він переймається самовдосконаленням) розвивається, твори стають глибшими, цікавішими, майстернішими - у відповідності до зростання авторського "я" (життєвої практики і практики мислення) . Не зрілі твори автор видаляє до домашньої бібліотеки, чи доопрацьовує, його рейтинг на рівні "Любителя Поезії" відповідно зростає, - можливо навіть автор встановлює для себе (на своїй "змінити дані" сторінці) більш високий статус "майстер-класу". Це сигнал редакційному корпусові, що при зустрічі із творами автора статусу "Майстер-класу" необхідно проявити таку ж вимогливість, як до самого себе. Якщо оцінки "Вибраних творів" залишаються після зміни статусу стабільно високими, то головний редактор пропонує такому авторові прийняти вищий рейтинг - наприклад, R2 чи R1. Для постійного перегляду таких "зразкових" творів здійснюється і їх ротація, демонстрація "КРАЩІ ТВОРИ" - на головній сторінці.
На рівні R1 + R2 (max) (ми свідомо, поки що, візуально не розділяємо R1 від R2 (з мах показ)) оцінювання відбувається, чи повинно відбуватися, ще жорсткіше - на рівні присутніх там майстрів - Фішбейна, Герасим'юка, інших...
Фактично рейтинги і рівні введені задля розуміння читачами і самими авторами основних напрямків, куди течуть ефірні поетичні ріки. Що добре, а що посередньо.
Щодо конкурсу, то ми визначаємо авторів за сукупністю, за творчою якістю опублікованої у нас поезії. Що робити з іншою поезією, яка близька, але "непідсудна"? Думаю, що її найкраще компонувати циклами, чи збірочками до "Етюдів", там її можна оцінювати, коментувати, але отримані тут оцінки не впливають на авторський поетичний рейтинг.
Можливо ви і праві, і у нас не зовсім конкурс, а перегляд творчості, постійний моніторинг, із оприлюдненням проміжних результатів.
Так чи інакше, до учасників конкурсу "Майстерень" можна будь-коли додати "себе" - відмітити декілька творів до участі в конкурсі і ок! Коли написані твори, оцінювалися чи не оцінювалися - не має жодного значення. Конкурсне саморозміщення можна буде зробити за декілька днів, - після оприлюднення редакцією результатів - імен нинішніх Переможців.
Редакція вдячна всім учасникам нашого літ.процесу, - зрозуміло, що ми потребуємо вашої критики, так само, як і ви нашої. Тим більше, що розподіл на "ви" і "ми" - дуже умовний :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Оксана Яблонська (М.К./М.К.) [ 2007-01-28 14:51:27 ]
Дякую за досконале роз'яснення, пане Володимире про "Конкурсне саморозміщення можна буде зробити за декілька днів, - після оприлюднення редакцією результатів - імен нинішніх Переможців." - бо я подумала, що знову чимось прогнівила Редакцію і тому при опублікуванні творів не вискакує помітка про конкурс ;)
Стосовно оцінювання творів - тут відбувається безперервний процес у душі автора. Можу сказати про себе. На початку свого "Життя" тут - я щедро розсипала шістки умім облюбованим творам. Двічі я поставила "7" - одну за твір Дмитра Дроздовського, який мене потряс до глибини душі і одну за твір Мірка Трасуна, який мені надзвичайно сподобався :) Після славнозвісної "кампанії" Кармеліти Бурштинової я, узагалі, мала "піст" на виставлення оцінок, будь-яких. Тепер виставляю оцінку лише тоді, коли абсолютно упевнена у щирості автора і коли твір "проймає". Це саме відчувають, очевидно, і інші автори, що видно із співвідношення у коментарях - безліч творів супроводжуються коментарями "Боже, як гарно", "Прекрасно", "Чарівно", "Надзвичайно" і абсолютною відсутністю оцінок.
Хочу ще попросити Редакцію, щоб при виставленні своїх оцінок редактори обумовлювали їх. Я розумію, що редактори зайняті люди, їм доводиться багато перечитувати наших творів і таке інше, але хочеться, усе-таки, їхнього слова.
І ще одне, у нас іноді виникають непорозуміння як між "Батьками" і "Дітьми", думаю, що це звичайне явище, усі ми вчимося толерантності і умінню спілкуватися, тому прошу редакторів не полишати нас без своїх оцінок (у деяких коментах Ви погрожуєте такими вибриками).
Дякую за можливість публікуватися, формуватися, зростати, висловлювати свою думку. Мені здається, що за час свого перебування тут, я трохи дечого навчилася - і не тільки умінню віршотворення, а і комп'ютерної грамотності, набула більшої толерантності.
І, узагалі, дякую за те, що Ви є, за такий сайт.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Оксана Яблонська (М.К./М.К.) [ 2007-01-28 14:54:49 ]
А Олень надзвичайний ;) Аж тепер помітила ;)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2007-01-29 18:22:53 ]
Так, пані Оксано, це абсолютна правда, ви стрімко зростаєте, ваші дії сьогодні - зважені.
Я думаю, наші автори потрохи наберуться і досвіду, і мистецтвознавчих переконань, і рейтинг "Народний" стане більш повноводним.
Важко вимагати від редакторів глибокого аналітичного занурення у всі вірші. Утім, якщо оцінка якась видається вам несправедливою, то звертайтесь за роз'ясненнями на "Отримати редакторську рецензію"
В загальному, Оксано, ви маєте рацію - ми всі вчимося, наприклад, я сам, і можливо більше за інших. :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Мрія Весна (М.К./Л.П.) [ 2007-01-29 20:52:44 ]
Почитала... Вирішила добавити щось від себе. Приєднуюся до всіх вдячних поетів-початківців у можливості оприлюднення своїх творів.
Майстерні повинні бути майстернями, де ми вчимося, удосаконалюємо себе і досягаємо чогось. Згідна з тим, що твори повинні оцінюватися. Трапляється бачити оте "Боже, як гарно", "Прекрасно", "Чарівно", "Надзвичайно" і відсутність оцінок, як каже Оксана. Мене злять інколи такі коментарі. Бо якщо твір не відповідає тим високим словам, то навіщо їх писати? Ми ж не в дитячому садочку. Я вважаю, що більшої користі принесли б вірні зауваження, а не похвала. Мовчання на вірш - це теж оцінка... (лиш якщо це не відношення до автора, а до вірша :). І ще, хотілося б справді допомоги від редакторів і не тільки. Всі ми читаємо вірші. Якщо бачимо щось "не так", то зразу ж можна підказати. Ставляться "4" і ніяких коментарів - "догадайся, мол сама" :). Таких авторів, які допомагають іншим, одиниці і всі знають, кого я маю на увазі. Їм - СПАСИБІ!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2007-03-16 13:13:01 ]
Шановна Мрія, дякуємо за небайдужість, у нас дійсно "Майстерні" громадська МІНІ-ІНСТИТУЦІЯ, тому вплив на адміністрацію, та редакцію і бажаний і допустимий.
Все логічно, претензії, ніби, в основному правомірні. Не тільки Жорж Дикий робить помилки в оцінюванні віршів, але серед редакторів тільки він переглядає усі нові публікації, і кількість тисне на якість, особливо, коли вірші є модерністичними. Помилки і в тому, що часто редактором не бачиться авторська праці, яка так чи інакше була виконана, редактор не достатньо приглядається до не чітко сформульованих ідей, не дивиться на вірші очима автора. Ці помилки дійсно часто суперечать основній стратегії сайту - підтримці автора у його творчому пошуці.
Невдовзі ми дамо авторам можливість ставити на сторінці своїх віршів відмітку про необхідність редакції переглянути попередню оцінку (без оцінок - автоматично). Неоцінені вірші, чи вірші з такими відмітками, будуть прокручуватися на головній сторінці.
Утім, вважаю, що кожному з нас потрібно і далі розвивати свої поетичні таланти, бо якщо говорити про максимально серйозне оцінювання наших творів, наприклад, як це відбувається після публікації книжки поезій, то таке оцінювання для абсолютної більшості наших авторів буде, вочевидь, вкрай низьким. У такому контексті бачення - дії Жоржа Дикого не видаються такими вже некомпетентними.
Так, вірші Жоржа не є взірцем поезії, але його досвід у редагуванні книжок, роботі з текстом при публікації ним багатьох книжок, є дуже серйозним.
Тому, колеги, не все так просто.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2008-03-01 14:35:13 ]
Мені все більш очевидною є ось яка річ -
автори, які користуються сайтом під псевдонімом мають перевагу над тими, хто публікується під власним прізвищем.
Отже, потрібно це якось врівноважити.
Я бачу таку можливість у свідомому обмеженні таких інкогніто-авторів при оцінюванні.
Можливо такі автори не мають переступати межу 4,5-5,5 балів при оцінюванні?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2008-07-15 10:51:48 ]
Також нагадую, - якщо хтось із редакторів поставить під гідним такої участі твором оцінку 5,5 і вище, то він, час від часу, з\'являтиметься у блоці \"кращий вірш\", \"Краща проза\" і т.д. І навпаки, якщо наші редактори критично оцінять той чи інший твір із \"кращих\", то він перестане з\'являтися у відповідних блоках. Отже, редактори мають змогу нести мистецтво у читацькі маси. :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2009-12-10 11:17:55 ]
Щодо питання оцінок і оцінювання.

Із великим інтересом я спостерігав за розвитком дружнього нам сайту "Гоголівської Академії" - і ось вони теж переконалися, що оцінювання вкрай важливе, і взялися нині за тотальну модернізацію, аби ввести різні форми того оцінювання.

Сподіваюся, візьмуться ще і за матюки, за тотальне хамство і інші прояви "високої" культури деяких своїх постійних дописувачів.
У цьому контексті дуже цікаво спостерігати і за деякими із наших високорейтингових авторів, що і так і так хвостиками перед явними негідниками крутять, заграють... І чого б це? :(
Відповідь досить проста, але боюся, що буде вельми неприємна для таких наших авторів...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Жорж Дикий (Л.П./Л.П.) [ 2009-12-10 11:40:24 ]
Але приємна для всіх інших авторів


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2009-12-10 12:49:39 ]
Вітаю вас, Жорже, - вам, цитуючи ваш устав (андеграунду), звісно, знизу краще видно звідки ноги ростуть, але інші автори теж мають свою проблематику. Нічого їм особливо тішитись. :(


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2009-12-19 13:34:10 ]
Інколи і "найвищі" оцінки не на користь?

Якщо автор має рейтинг загальний 5,6, а ми (автори зі статусом "любителів поезії") ставимо йому 5,5 (бо вищу оцінку "любителі поезії" покласти не можуть) - чи це на користь такому високорейтинговому авторові?

Ситуація проста і суто арифметична. Автори зі статусом "Любитель поезії" можуть поставити (як найвищу оцінку) лише 5,5. І якщо авторові із рейтингом вищим за 5,5 - наприклад із рейтингом, 5,6 - ставити тільки 5,5, то й рейтинг у такого автора йтиме до 5,5, але, звичайно, не нижче.
Раніше "Любителі поезії" могли ставити і "6", що й робили без огляду на якість оцінюваного твору. :(

Отже, якщо твір заслуговує оцінки вищої за 5,5 і такою оцінкою авторський рейтинг тільки понизиться, то "Любителів Поезії" просимо не ставити зайву оцінку, достатньо і коментаря.

З іншого боку, є ще й кваліфіковане оцінювання "Майстерень" - редакторами і переможцями головних наших конкурсів - http://maysterni.com/publication.php?id=38158 - такі поціновувачі мають можливість ставити оцінки вищі за 5,5, що вони час од часу і роблять, зважаючи різноманітні аспекти у творчості того чи іншого автора.

А взагалі, різниця між авторами зі статусом R2 і з рейтингом від 5,45 до 5,9 швидше умовна, аніж реальна, та й не впливає ні на хід голосувань, ні на конкурсні відзначення.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Василина Іванина (М.К./М.К.) [ 2009-12-19 14:26:20 ]
...звичайна інфляція, мабуть...
колись, років із десять тому, світлої пам’яті Петро Скунць говорив, що в одній із його збірок тільки три вірші гарні, а інші просто добрі чи вдалі, точно не пригадую;
...що ж тепер коштує слово "гарно"?

...цікаво, що би сказала про оцінки Леся Українка...
:))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Світлана Майя Залізняк (М.К./М.К.) [ 2009-12-19 20:28:07 ]
...я побачила вогник, зайшла... :) Ситуація дивна не тому, що мало оцінок мені. Вниз рейтинг повзе тоді, коли ставлять нову оцінку. Найвища 5,5. Її поставили - рейтинг іде ВНИЗ. Чому вниз?
Хай лишається тим, що був, якщо не додається, а...нижчає. Зрозуміти не можу. Мені ж ставили сьогодні за вірш оцінку щиро, а виходить...це ЧОМУСЬ навіть шкодить. Абсурдна ситуація, тому писала звернення. Все нині видалила те... А як Ви рахуєте, я не знаю. Бачу після гарного коментаря і гарної оцінки регрес у рейтингу. Прогресу немає. Це не диво? :)




Коментарі видаляються власником авторської сторінки
(Л.П./Л.П.) [ 2009-12-20 00:32:08 ]
ЖИТТЯ ОН - ЯКЕ ПРЕКРАСНЕ!
Поезія -теж. іноді.
які там рейтинги :)

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Сантос Ос (Л.П./Л.П.) [ 2012-09-11 15:09:03 ]
Шановна адміністрація "Поетичних майстерень", яким чином повинен підвищуватися народний рейтинг і рейтинг від майстерень? Бо навіть у щойно зареєтсрованих авторів він уже є, а в мене вже на протязі року стоїть 0...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2012-11-05 11:27:37 ]
Із http://maysterni.com/publication.php?id=83768

Тетяна Мілєвська (Л.П./Л.П.) [ 2012-11-05 00:06:58 ] -

пане редакторе, а в чому тут збіг ("Лили(сь с)лова у творче піднебесся", ред.), це швидше асонанс і алітерація, засоби звукопису?
буває дуже корисно,може б, оскільки це приватний сайт, ви виставили нам точні вимоги, якими ви б хотіли бачити вірші на своєму сайті, вимоги, це, в принципі, Ваше право, власника, тільки поезія - річ демократична, вона і існує, аби в канонах створювати нові канони.
З повагою

Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2012-11-05 11:01:15 ]

Тетяно, ми і поезія - різні речі. ПМ тримаються русла не вихваляння скромних і дуже скромних творчих спроб, а можливого вдосконалення наших умінь. Саме тому адміністрація наполягає на різних не дрібничках у творах, які автори скеровують на головні сторінки.
Адміністрація, в цілому, не відділяє поетичних спроб від поезії, але вимагає, аби на головні сторінки автори відправляли уважно доглянуті композиції.
Отже - НЕОБОВ'ЯЗКОВІ збіги, порушення наголосів, ритмізації. Безумовно - вульгарні, цинічні публікації теж не проходитимуть - тобто, говоримо і про рівень етики-естетики, відповідний перебуванню у публічних місцях...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Томаш Деяк (М.К./Л.П.) [ 2012-11-10 21:39:52 ]
А ціквво яким побитом має підніматись рейтинг у людей, які пишуть добре, але їх майже ніхто не читає, бо вони рідко втикають посиланнячка на сторінки публікацій у соцмережі і не просять 200 друхів графоманів оцінити їх твори. Система-системою, але ж тепер для того щоб твір побачили у боковій стрічці, звідки приходять в основному читачі потрібен рейтинг. У мене наприклад не вистачає 0.01 сотої і повірте мені до усвідомлення власної геніальності далеко, але те що читаю у стрічці (відсотків так 70) не надто віддає рівнем...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Томаш Деяк (М.К./Л.П.) [ 2012-11-10 21:42:23 ]
А ціквво яким побитом має підніматись рейтинг у людей, які пишуть добре, але їх майже ніхто не читає, бо вони рідко втикають посиланнячка на сторінки публікацій у соцмережі і не просять 200 друхів графоманів оцінити їх твори. Система-системою, але ж тепер для того щоб твір побачили у боковій стрічці, звідки приходять в основному читачі потрібен рейтинг. У мене наприклад не вистачає 0.01 сотої і повірте мені до усвідомлення власної геніальності далеко, але те що читаю у стрічці (відсотків так 70) не надто віддає рівнем...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Томаш Деяк (М.К./Л.П.) [ 2012-11-10 21:45:48 ]
А ціквво яким побитом має підніматись рейтинг у людей, які пишуть добре, але їх майже ніхто не читає, бо вони рідко втикають посиланнячка на сторінки публікацій у соцмережі і не просять 200 друхів графоманів оцінити їх твори. Система-системою, але ж тепер для того щоб твір побачили у боковій стрічці, звідки приходять в основному читачі потрібен рейтинг. У мене наприклад не вистачає 0.01 сотої і повірте мені до усвідомлення власної геніальності далеко, але те що читаю у стрічці (відсотків так 70) не надто віддає рівнем...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Людмила Смоляр (Л.П./Л.П.) [ 2013-03-10 22:08:02 ]
О, докину таке-сяке слівце до теми. Підкажіть, панове редактори, яким чином можна зробити так, щоб мої твори оцінили? Добре чи ні - питання інше, але закрадається гадка, що вони редакцією не переглянуті зовсім. Не думаю, що серед них можна натрапити на щось неперевершене, але й на відвертий несмак теж. Як зарадити?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2013-11-18 15:05:21 ]
Щодо оцінок і оцінювання - то на сьогоднішній день адміністрація ПМ поступово переводить сайт від "редакторської" схеми інформування щодо "професійної якості" творчості кожного автора (Рейтинг Майстерень) - до схеми менш кулуарної, і з найширшим долученням авторів зі статусом R...

Наразі кожна отримана автором оцінка формує чи не 5 рейтингів. І набагато толковіше нині, скажімо, отримати заслужене "5,5", аніж незаслужене, але дружнє "6". Такі "6" зніматимуться нещадно, а автор не отримавши доброї оцінки, не уточнить свій найважливіший рейтинг - 5, сумарний. Загальний авторський рейтинг залежить і від кількості отриманих оцінок теж. І велика кількість об'єктивних "5,5" набагато точніша буде виявляти кращі сторони автора, аніж зрідка протягнуті "6", якщо вони є незаслуженими загальним рівнем твору - зрозуміло, відповідному статусу автора, а не пересічного читача (це щодо формування Рейтингу Майстерень)...

Наразі адміністрація працює і над тим, щоби у випадку "6" і вище (а ці оцінки теж важливі!) поціновувачі отримували опитувальний лист, в якому буде ряд запитань і відповідей, котрі дозволять, на думку адміністрації, зробити такі оцінки не лише емоційними, але й об'єктивними.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ніна Виноградська (М.К./М.К.) [ 2014-09-18 14:48:39 ]
Невже ми пропонуємо свої поезії задля оцінювання? Це ж тільки ваше серце говорить поетичною мовою до світу, а оцінки - це вторинне.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олена Балера (М.К./М.К.) [ 2014-09-18 15:58:55 ]
Мені здається, що тема, затронута останніми коментаторами, стосується не стільки оцінювання загалом, як можливості для багатьох цікавих авторів отримати право на афішування. Розширення кількості людей, що можуть формувати рейтинг від Майстерень дозволяє нам допомогти переважно авторам, які нещодавно зареєструвалися. А як допомогти людям, що зареєструвались давно і на їх твори роками ніхто не звертає уваги? Можливо, нам усім разом із Редакцією Майстерень варто над цим подумати.