ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Олег Герман
2025.09.13 17:17
Передмова

Вітаю! Нещодавно я відкрив для себе нове хобі, в якому намагаюся поєднувати приємне з корисним, а саме написання есе психологічної тематики. Деякі стали підсумком багаторічних спостережень в ході роботи з пацієнтами, інші є інсайтами, що вини

Марія Дем'янюк
2025.09.13 13:17
Сонячний промінчик
Скочив на камінчик,
Радісно всміхається,
Всюди озирається.

Оглядає видноколо:
"Oй! Яка краса довкола!
Он троянди та жоржини,

Віктор Кучерук
2025.09.13 05:21
Оповиває тьмою смуток
Усіх надій моїх вогні, –
У стан байдужості закута,
Хоча б сказала “так”, чи “ні”.
В моїй душі одні страждання,
В моїм єстві – лише любов, –
Яке потрібно лікування,
Щоб не скипала палко кров?

Борис Костиря
2025.09.12 22:19
Усюди - лиш пітьма,
Суцільний знак питання.
І дихає зима,
Як гугенот останній.
Безмежна Колима
І птаха трепетання.

Померкло світло враз.

Іван Потьомкін
2025.09.12 21:42
Шукав на зиму дикобраз притулок і натрапив
На печеру, де вже, мешкало подружжя зміїв.
«Дозвольте бодай у закутку перезимувать».
«А чому б і ні! Влаштовуйтесь, будь ласка».
Згорнувсь калачиком щасливий орендар.
Захропів небавом і проспав мало не

Юрій Гундарєв
2025.09.12 08:58
Священник із села Терпіння, єдиний капелан «Азовсталі», понад три роки перебував у нелюдських умовах російського полону.
14 червня він повернувся додому в рамках обміну тяжкохворих полонених.

Капелан із Терпіння
не з книжок знає, що таке зло,
відчув

Артур Курдіновський
2025.09.12 05:59
Постукала скорбота у вікно.
Торкнувся холодом осінній вечір.
Так сумно... На столі стоїть вино.
Задуха тютюнова. Порожнеча.

І де моє минуле? Ось воно -
Старі альбоми, старомодні речі.
Мені давно вже стало все одно,

Віктор Кучерук
2025.09.12 05:41
Темно і глухо навколо,
Тільки ступні аж гудуть,
Ніби нагадують болем
Ноги про зміряну путь.
Ніби усе, як учора,
Та не приймаю, мов дань,
Час, де не буде повторень
Жару і шуму світань.

Володимир Бойко
2025.09.11 22:58
Кому потрібен світ без тебе -
Ані мені, ані тобі.
Даремно впала зірка з неба
І загубилася в юрбі.

І знову тьмяні виднокраї
А далі - відчай і пітьма.
Холодних днів голодна зграя

Пиріжкарня Асорті
2025.09.11 22:15
дива з вівса суха солома різка токсин в гаю гриби плуги чужі що страх узяти якщо з воріт а вже заслаб стіна товста панель основа своя зігрій і на верстак і квітку щоб на скотч узяти one day однак осот не квітка рак не риба вона це фіш носій ік

Борис Костиря
2025.09.11 22:14
Спадають останні хвилини
Важкого безумного дня.
Не ляжуть вони у билини
Розлогі, немовби стерня.

Зникають хвилини безслідно.
І крапля спаде в нікуди.
Години згоряють безплідно.

Євген Федчук
2025.09.11 18:08
Степ широкий. Вітер степом по траві гуляє.
А трава стоїть висока, де й по круп коневі.
З неба сонце поглядає тепле, вересневе.
По обіді, наче влітку землю зігріває.
По дорозі то діброви, то гаї, лісочки.
Є від спеки де сховатись. Але не до того.
Поп

Сергій Губерначук
2025.09.11 17:51
Сонцем калюжі висмоктав
сорок четвертий четвер.
В баню йдемо, щоб чистими
бути усім тепер!

Чорними черевиками
човгаємо асфальт.
Чорт його знає, звідки ми,

Артур Курдіновський
2025.09.11 17:08
Між нами кілометрів біль, війна,
Криниця сумнівів, життєвий вир.
Ми живемо з надією на мир,
Допоки світом править сатана.

До вічності хвилина лиш одна -
Вимірює життя секундомір.
Між нами кілометрів біль, війна,

С М
2025.09.11 12:14
ей! ей! ей! ей
колір небес пекельно багряний
чий то дім палає дотла дотла
он отам

друга я спитав ”о звідкіля цей чорний дим?“
він же: кха! – і чуєш каже ”те гадаю мав би сніг
піти“

Віктор Кучерук
2025.09.11 07:57
Це точно, що ви не побачили,
Від справ відволікшись на мить,
Що сад гілочками тремтячими
Уранці від стужі дрижить?
Це правда, що вам ще не чується,
Як в’є вихиляси нуда, –
Як осінь шурхоче по вулицях,
А літа – притихла хода?
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Критика | Аналітика):

Пекун Олексій
2025.04.24

Лайоль Босота
2024.04.15

Анатолій Цибульський
2024.04.01

Геннадій Дегтярьов
2024.03.02

Теді Ем
2023.02.18

Зоя Бідило
2023.02.18

Олег Герман
2022.12.08






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Ярослав Чорногуз (1963) / Критика | Аналітика

 Сповідь натхненної любов’ю душі

«Все створює Любов…»

Торквато Тассо

...
перейти до тексту твору

Текст твору редагувався.
Дивитись першу версію.



      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2025-03-16 23:41:01
Переглядів сторінки твору 1114
* Творчий вибір автора: Майстер-клас
* Статус від Майстерень: R1
* Народний рейтинг 0 / --  (6.330 / 6.99)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (6.337 / 7)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.764
Потреба в критиці толерантній
Потреба в оцінюванні не обов'язково
Конкурси. Теми ПЕРСОНИ
ПРО ПОЕЗІЮ
Автор востаннє на сайті 2025.09.10 19:28
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Борис Костиря (М.К./Л.П.) [ 2025-03-17 20:27:12 ]
Прекрасна літературна династія.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Чорногуз (М.К./М.К.) [ 2025-03-18 02:35:15 ]
Щиро дякую вам, Борисе! Ви маєте на увазі мене і мою доньку Ярину - лауреата Шевченківської премії?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Борис Костиря (М.К./Л.П.) [ 2025-03-18 20:24:26 ]
Так.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Артур Курдіновський (Л.П./М.К.) [ 2025-03-18 01:09:36 ]
Я вважаю, дорогий друже, що Ваша поезія - дійсно унікальне явище в сучасній українській літературі. Прочитав Ваш магістральний вінок другої Вашої корони сонетів - і, як завжди неперевершено. Але справа в тому, що тут двома стандартними реченнями не написати про свої враження. У Вашій першій короні "Світло кохання" (до речі, це, як на мене, стосується взагалі Вашої творчості), я побачив майстерне поєднання класичної твердої форми з сучасністю. Ви пишете класично, але сучасно. І ті слова, які Ви вживаєте у короні, які є сучасними словами, на мій погляд, тільки додають гостроти та актуальності живій твердій формі. Тобто класично про сьогодення. Зрозумілою сучасною мовою. Це саме те, чого і я прагну у своїй поезії. Якщо це, наприклад, сонет, то без охів та ахів й іншого нафталіну. А так, щоб живо, сучасно, переконливо. Вклоняюся Вашому таланту!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Чорногуз (М.К./М.К.) [ 2025-03-18 02:48:21 ]
Дякую сердечно, дорогий друже Артуре! Ти помітив і підтримав ту деталь у моїй короні, яку шановний академік покритикував. Справді, якби я писав словами, які вживав ще Петрарка, скажімо чи Ронсар, кому б це було цікаво читати?! Ми з тобою пливемо традиційним сонетним руслом, і тим цікаві будемо наступним поколінням, що вживаємо лексику нам сучасну, притаманну нашому часові. Це нас і відрізнятиме від попередників і наступників. Події цієї війни як можна оминути? Тим більше коли моя донька-поетеса і боєць воює на фронті. Але взагалі відрізнятися ми маємо оригінальною образністю і афористичністю. Поезія - це завжди неповторність за Ліною Костенко. І це істинна правда.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Левицька (Л.П./М.К.) [ 2025-03-18 14:28:47 ]
Прекрасна передмова Миколи Жулинського вражає! Охоплює не лише творчість Ярослава Чорногуза, а й оспівує велич іменитих класиків: Петрарка, Шекспіра Лорка, Адама Міцкевіча, Франка, Павличка,яких теж ціную і обожнюю. Але, на мою думку, Ярослав Чорногуз не лише вчиться і слідує знаменитим сонетярам, до речі, вибачте, не написавшим жодного вінка не те що корони, а давно їх перевершив майстерністю і силою літературного слова. В короні "Танець ендорфінів" він вплітає неймовірні образи кохання у криваве сьогодення війни правдиво емоційно, зворушливо! Особливу увагу приділяє природі, соціальним проблемам. Його серце болить за Україну, її доньок та синів, що захищають рідний край. Філософія життя змушує читача замислитися над особистими вчинками. Ярослав Чорногуз ускладнює сталі форми, не дозволяє собі в жодному сонеті використовувати не лише дієслівні рими, а й сполучники. Унікальний поет, який возвеличує поезію і веде за собою у ліричний світ мелодійного сонета! Прийде час, ні, він уже настав, коли самого Ярослава Чорногуза будуть наслідувати молоді поети! Дуже рада що Микола Жулинський звернув увагу на творчість митця і написав чудову передмову до корони сонетів "Танець ендорфінів".
Дякую! Пишаюся своїм наставником і бажаю захмарних успіхів!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
(Л.П./Л.П.) [ 2025-03-19 08:04:02 ]
З усієї цієї мішури Ви - єдина, до кого я досі ставлюся з повагою, але у Вашій, так би мовити, рецензії мене зачепило два місця.
Перше - про сполучники. Давайте порахуємо перші "недозволені собі", що впадають у вічі. З них найпростіший і безапеляційний - "і":
1) І сипле в очі цілу жменю кпин,
2) І очі сяяли далекозорі
3) І зупинити гради божевіль,
4) О скільки в нім краси і новизни,
5) Секунди, септіми, іще й тритони
Гаразд, я задовбався. Ви і без того зрозуміли, що Ваша думка просто... хибна, навіть не неточна. Тож наступного разу краще взагалі мовчіть.
Другий момент. Цей Ваш метр, а насправді просто психастенічний графоман-сонеторуб без змісту та сенсу, який написав цілі дві корони на найпопсовішу тему, бо, наприклад, про екзистенційний жах цього зробити не зміг, міг дозволити собі ображати мене та мої роботи вже у другому коментарі, коли я відмовився лизати йому дупу (Ви це назвали його "спробою допомогти"), а настояв на своєму, бо в мене, вибачте, є хоча б відповідна освіта. Він міг збирати довкола себе гурток вдячних (Ви це так називаєте) лизоблюдів, які пишуть йому панегірики на кожному кроці. Але коли він дозволив собі принизити Кітса, мовляв, він із Шекспіром і Спенсером не могли вигадати рим, тому вигадали новий сонет, англійський, я розізлився. Вибачте, але на відміну від вас усіх, я читаю і Кітса, і Ронсара, і Петрарку першотвором, і я не дозволю якійсь шушарі принижувати ці імена. Цей клоун навіть не знає, скільки сонетів петраркіанським стилем написав Кітс, а дозволив собі розтулити свою гнилу ротяку. І ось тепера Ви смієте казати, що це падло усіх цих письменників ще й перевершило в довершеності. Я нікому не дозволю так принижувати цих геніїв у моїй присутності. І я застерігаю Вас надалі казати бодай щось подібне, інакше - я Вам не пробачу і запишу в персональні вороги. У Вас є нескладний екзистенційний вибір: або відмовчатися, просто визнавши таким чином, що я маю безперечну рацію, або захистити свого маргінального салонного дружбана, що Ви, скоріш за все, і зробите.
Вибачте, але я зі знанням справи кажу, що уся писня Чорногуза не варта навіть "Сирітських дарунків" Рембо. І якщо Ви зараз не дослухаєтеся до розуму, то чорти Вам у пеклі все одно пояснять хто є хто, й там уже буде безглуздо опиратися правді.
Моя Вам порада: просто йдіть своїм шляхом, але подалі від Чорногуза. Може, щось із Вас і вийде

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Чорногуз (М.К./М.К.) [ 2025-03-19 08:38:31 ]
Признайся, бісогоне, ти сатанієш тільки тому, що тебе бісять мої успіхи, бо сам відчуваєш свою нікчемність на моєму фоні, і чим більше ти сатанієш, тим більша моя цінність, як поета.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Левицька (Л.П./М.К.) [ 2025-03-19 09:07:41 ]
Пане, все ж таки не можу Вам не відповісти. Я не образила наших метрів, а навпаки написала, що їх ціную і обожнюю. А те, що вони писали лише одинарні сонети, то це правда беззаперечна. Можливо, вони не ставили перед собою такої задачі, ми тепер ніколи не дізнаємося, але це факт. Стосовно сполучників, то, наскільки я знаю, Ярослав Чорногуз дотримувався, щоб у сонеті вони не повторювалися. Ви, напевно, привели приклади з вінка. У вінку сполучники повторювати можна, бо як без гих. Те, що я мала на увазі, що Ярослав перевершив іменитих то це так, не кривила душею, бо сама написала корону сонетів і добре знаю, що це титанічний труд. Одинарний сонет легко написати, а вінок вже складно. Корона сонетів це взагалі найскладніший жанр в літературі. І одиниці справляються з цією задачою. Мій наставник написав дві корони. Перша "Світло кохання", друга " Танець ендорфінів". Назвіть мені хоч одного поета у світі, який спромігся на такий подвиг? Не знайдете, бо Чорногуз такий єдиний. Я залишаюся при своїй думці і не намагаюся ні Вас, ні інших переконати в геніальності свого наставника. Час покаже хто на що здатен, але є факти, які важко оспорити. Кожен має право на свою думку, але її подача повинна бути толерантною, тож вибачте, якщо мій відгук когось зачепив особисто!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
(Л.П./Л.П.) [ 2025-03-19 09:38:55 ]
Ну а Ваш вибір зроблено

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Чорногуз (М.К./М.К.) [ 2025-03-19 23:15:22 ]
Спасибі величезне, дорога Таню! Бажаю тобі великих творчих успіхів і натхнення невичерпного!))))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Чорногуз (М.К./М.К.) [ 2025-03-19 08:34:34 ]
Ти ніхто срань вошива, і тебе ніхто не боїться. І зауваження твої навіть щодо сполучників дурні і бездарні, бовдуре. Бо, головне, ти сам не спроможен написати навіть вінка сонетів, а звинувачуєш потомственого літератора-професіонала в недолугості, ти просто лайнокид смердючий. І не наїжджай на на Тетяну, бо я тебе в порошок зітру, гандоне штопаний. Ти не розрізняєш, де Кітс, а де Ронсар, про якого я ніколи з неповагою не говорив. Ти не розумієш одного, бовдуре, що головне не форма, а зміст. І якщо сонет гарно написаний, немає значення, чи це одинарний сонет, чи сонет вінка, чи корони, він залишиться в історії.
Суть уся в тому, що ТИ САМ, нікчемо, скільки б ти мов не знав, не спроможний написати НОРМАЛЬНО жодного, навіть одинарного сонета. А пащекувати "вокруг да около", залазити в брудні труси - оце все, на що ти здатен. Ти напиши краще за мене, свинюко смердюча, тоді побачимо, що люди скажуть. Напиши, ти не спроможний, ти імпотент творчий. Все що тобі лишилося, бути - посереднім критиком під чаркою і все.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Чорногуз (М.К./М.К.) [ 2025-03-19 10:34:40 ]
Наскільки ж ти тупий бовдур! В одному сонеті жодне слово не повинне повторюватися, а не у цілому вінку, козел ти недой.баний. В одному сонеті жодне слово у мене не повторюється, козле смердючий. Вчитайся, підарасе. А тоді щось говори. Ти навіть не розумієш, про що ти зауваження робиш. А Кітси твої то вже історія і вчорашній позавчорашній день. А твоє схиляння перед іносранщиною говорить, що ти не патріот України, а космополітичне бидло.
А писати ти на моєму рівні не вмієш і не можеш,
це тобі Таня пояснила чітко і ясно. А ми зробимо з Курдіновським і Левицькою українську школу сонетів, яка вже зараз є найкращою у світі.
А ти, гаде, замість підтримати вітчизняну школу, тільки намагаєшся шкодити їй. Та зуби обламаєш.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Артур Курдіновський (Л.П./М.К.) [ 2025-03-28 07:52:08 ]
Завдяки поезії Ярослава Чорногуза, Тетяни Левицької, Алли Бабенко, В'ячеслава Романовського, інших майстрів, мені не соромно за сучасну українську літературу. Це саме ті рядки, які вже зараз карбуються на граниті. Такі рядки можуть створювати тільки обрані. Ярослав Чорногуз - Поет і Людина з великої літери. І якщо якась заздрісна 20-річна шмаркля, яка багато всього читає, вишукуючи знайомі літери, буде відкривати свою пельку, від цього поезія майстрів не стане гіршою. Ти, желіба, ніхто і звати тебе ніяк. Якби не ми з Чорногузом, яких ти систематично проклинаєш у кожній новій публікації, і не гундарєв, якому ти не менш систематично лижеш дупу (а він навіть не відповідає тобі), ти б взагалі нічого не писав. Про тебе тут на ПМ хтось знає виключно завдяки твоїм матюкам, якими ти щедро нас поливаєш. Твоя поезія - це абсолютно беземоційна, безбарвна та пластмамова казуїстика, в якій нічого немає. Затям це і відчепися від достойних авторів. Ти у поезії - "мишачий член", як тебе вірно охрестив Чорногуз. А я від себе ще додам - "мурашиний сперматозоїд". Отож, геть під шконку!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Чорногуз (М.К./М.К.) [ 2025-04-12 04:42:33 ]
Спасибі, дорогий Артуре, за підтримку. Вірю в тебе, шо тепер є ти, який після мене триматиме школу сонетярства далі і на високому рівні. І скільки б не тявкали Желіби і інші недолугі критики про Укрсучліт, школа поезії існує і на дуже високому рівні. Чи є хоч один народ, який має перекладача, щоб переклав римовану корону сонетів? Ти замислювався над цим? Легко перекладати тих, хто пише верлібри і білі вірші. Нам це це писати, як два пальці облизати. А от корону перекласти і зберегти всі нюанси школи - навіть не знаю. А Желіби хай верещать, вони лише підтверджують нашу значимість і силу. Натхнення невичерпного, друже!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Борис Костиря (М.К./Л.П.) [ 2025-04-09 21:59:12 ]
Микола Жулинський був моїм директором в Інституті літератури, але мене як аспіранта нахабно зарубала мій науковий керівник Раїса Мовчан.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Чорногуз (М.К./М.К.) [ 2025-04-12 04:44:00 ]
Співчуваю, Борисе. А Жулинському Ви казали? Я можу в нього запитати про Вас.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Борис Костиря (М.К./Л.П.) [ 2025-04-12 21:48:47 ]
Так, запитайте, Ярославе Олеговичу. Буду дуже вдячний. Напишіть, будь ласка, мені на електронну пошту.