ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Оксана Алексеєва
2026.05.01 21:38
Не шукай мене у високості —
де на мотузці крутиться земля,
дірявлячи порожній нескінчений простір,
мовчи, поезіє, не плач, журбо моя.

У цей час немилосердний, ставши на коліна,
мовчи, поезіє, не плач, журбо моя.
То сила гравітації, важка і неупинн

Світлана Пирогова
2026.05.01 20:19
Життя, як зебра, в смугах чорно-білих
Біжить, а не стоїть буття на місці.
І випускає ненароком стріли,
Буває біль надмірно в серці містить.

Як важко не було б, живе надія.
Життя, як зебра, в смугах чорно-білих.
Проходиш гартування, й знову досвід

хома дідим
2026.05.01 20:18
ван гог · картинка · черевики
убиті майже але втім
художник ловить кожну тінь
ці черевики небезликі
за тими тінями роки
як є схололі і бездарні
таке життя · немає правди
надій нема для бідняків

Артур Курдіновський
2026.05.01 19:08
Не пам'ятаю, на якому році життя застрелився мій друг, видатний поет Владімір Маяковський. Але перед тим, як застрелитися, він мені сказав: "Жоро, я тебе прошу: будь у поезії другим новатором після мене!" Я мовчки кивнув головою. А коли він уже застрел

С М
2026.05.01 16:42
Ніколи їй не схибити
(ду ду ду ду ду ду, ужеж)
Обізнана із оксамитовим дотиком
Ящіркою оце, на склі вікна
Тип, що у натовпі, чоботи з люстерками
Всіх кольорів
Бреше очима, наднормово руками
Опрацьовує

Борис Костиря
2026.05.01 12:51
Покинутий дім залишається в серці.
Оселя любові, оселя розлук.
У битві життєвій, в розпаленім герці
Ми б'ємося в центрі надії та мук.

Покинутий дім, як маяк безпричальний.
У ньому лишились страждання земні.
І прийде філософ самітний, печальний

Юрко Бужанин
2026.05.01 12:35
Сидить професор
голова як енциклопедія
а в горлі — пустеля Гобі
телефон казиться
телефонує деканат
(там нишком наливають)
телефонують колишні аспіранти
(там уже розлили)

Юрій Гундарів
2026.05.01 12:16
Стосовно мого нарису «Вибране і вибрані» я отримав такі коментарі Редакції Майстерень (далі - РМ). Перший коментар: «Чому принижуєте гідкими виразами цілком заслужені досягнення наших авторів…» (РМ пише: «гІдкими», а правильно: «гИдкими». Утім, РМ мен

Володимир Невесенко
2026.05.01 12:05
Стріляли в нього – вбивали Бога,
Господь – Небесний, а він – земний...
Навала дика – Магога й Гога –
зайшла вершити свій суд жахний.

Була наруга велика в тому,
зловісний виклик – для всіх держав...
А він тримався, згнітивши втому,

Тетяна Левицька
2026.05.01 10:45
Вже міллю сточене руно,
У даль поринула б давно —
Болять суглоби, руки.
Кульбабою сивини літ,
Лелека кличе у політ —
Тримаюсь за онуків,

За соломинку майбуття,

Віктор Кучерук
2026.05.01 06:29
Сонце сяє понад містом
І радіє звіддалі,
Що промінчики іскристі
Мерехтять на всій землі.
Обціловують дбайливо
Стебла, листя, пелюстки
І дають нарешті привід
Погуляти залюбки.

Артур Курдіновський
2026.04.30 19:48
Злетів у Небо передчасно
Співець любові осяйної.
Його поезія не згасне!

Безсмертні почуття прекрасні,
Що не розчавлені війною!
Злетів у Небо передчасно.

хома дідим
2026.04.30 18:19
хтось пан а дехто і пропав
кому кобила декому невіста
комусь вебсайт а ще комусь портал
до раю інколи й до пекла звісно
зоріючі стожари атлантид
наяди перламутрові намиста
гукне одна із них тобі привіт
подякуєш бо се красиво і корисно

Євген Федчук
2026.04.30 14:26
Сидять діди попід тином сиві та сивіші,
Розмовами про минуле зранку себе тішать.
Хоч укотре уже чули, слухають уважно,
Не якісь там пустобрехи, а люди ж поважні.
Розповідь ведуть неспішно – куди поспішати,
Все одно лиш до обіду вернуться до хати.
Си

Охмуд Песецький
2026.04.30 14:06
Витоки свідомості – це ті джерела,
які не стільки напувають, як звучать
милозвучністю твоїх думок а капела,
розмиваючи і зносячи тиху благодать
западин рахманного смиренства.

Мряка безсонячних просторів ущелин,
кулуари сходів минулих лавин і водос

Артур Курдіновський
2026.04.30 11:17
березня 1968 року героїчно загинув мій друг, космонавт Юрій Гагарін. Але перед тим, як загинути, він мені сказав: "Жоро, будь у літературі першим! Як я - у космосі!" З того моменту я зрозумів, що в моїй поезії і прозі ідіотизм має бути суто космічного м
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Поезія):

Андрій Стельмахер
2026.04.29

Дитячої Творчості Центр
2026.04.29

Ян Вікторія А Вікторія
2026.04.23

Макс Катинський
2026.04.22

Лія Ланер
2026.04.18

Оксана Алексеєва
2026.04.14

Костянтин Ватульов
2026.04.02






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Олександр Олехо (1954) / Вірші

 * * *
Окраєць початку. Немає кінця.
Котел мега-часу - ні дна, ні вінця.
Бульйон(за рецептом «любов і тепло»)
скипає жагою і піниться зло.
І вариво мліє із місива душ,
танцюють панянки з кафе «Мулен Руж».
Стріляють, вбивають – то каїна слід,
за нить павутинки чіпляється світ.
І крізь, де воїтель, немає добра,
і серце сумує. А, може, це гра
між раєм і пеклом, де німб на кону
і сонми лукавих на святість одну?
Невже треба крові, щоб виграти сон,
в якому обол вимагає Харон?
Усюди – непевне, невідань літа,
від роду до віку – суєт суєта.
У безвість геєни, у вічний розмай.
Є чорне і біле - тропу обирай...

15.12.2014




      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2014-12-17 20:18:12
Переглядів сторінки твору 5435
* Творчий вибір автора: Любитель поезії
* Статус від Майстерень: R2
* Народний рейтинг 0 / --  (5.265 / 5.51)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (5.319 / 5.61)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.825
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні не обов'язково
Конкурси. Теми Метафізична поезія
Автор востаннє на сайті 2026.01.16 14:45
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Микола Бояров (М.К./М.К.) [ 2014-12-17 20:57:43 ]
Так, на мою думку, було б презентабільніше:
"Котел мега-часу - ні дна, ні вінця."
Тире означало б театральну паузу.
Українською правильніше не "по", а "за". І ми побачили би "Бульйон (за рецептом «любов і тепло»).
І тут якось незрозуміло:
"Чи може то гра". Бо виникають варіанти:
"Чи може та гра" або "чи, може, та гра".
Загалом, як на читача мого рівня, перфоманс зримий.
А козир треба було б відняти.
"Є козир в кишені? Давай-но виймай".

З пошанівком,
М.Бояров.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Олехо (Л.П./М.К.) [ 2014-12-17 21:08:20 ]
Мушу з вами погодитись. Зауваження слушні. Суржик настільки в'ївся в кров, що весь час вилазить в таких дрібницях. Дякую.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Олехо (Л.П./М.К.) [ 2014-12-17 21:14:37 ]
Чи, може, то гра - не поставив розділові знаки, неуважність. А останнє, про козир, треба ще подумати, бо в моєму варіанті - це початок гри, а у вашому - виглядає, як закінчення(козир не відразу дістають, а у найбільш відповідальний момент), хоча рима "виймай" краща.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Микола Бояров (М.К./М.К.) [ 2014-12-17 21:17:27 ]
Не переймайтесь, Олександре. Дрібниці. Погомоніли - та й погомоніли собі справі на користь :)

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ігор Шоха (М.К./М.К.) [ 2014-12-17 21:56:47 ]
Ви забуваєте своє крилате гасло, - помилки були і будуть і від редакторів нема куди діватись, але я вже не буду.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Олехо (Л.П./М.К.) [ 2014-12-18 09:31:43 ]
Мабуть, так. Пиши одного вірша в тиждень, тестуючи якого відповідно усім критеріям граматики, не було би тих не обов'язкових помарок, як наприклад "по" замість "за". Дякую.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Світлана Майя Залізняк (М.К./М.К.) [ 2014-12-18 17:18:24 ]
Прийшла, прочитала.
Усюди – непевне, невідань літа. нене.......
Рядок просить шліфування.

Усюди, я знаю, невідань літа.
усюди, як відьма, невідань літа...))))))
усюди не янгол - невідань літа...
варіантів чимало.
можна думати. покращити, увиразнити.

Мабуть, вірш написали після мого коментаря, де я писала про наш чорно-білий світ.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Олехо (Л.П./М.К.) [ 2014-12-19 12:08:34 ]
Дякую, Світлано, але це нене... мене не напрягає, бо, мабуть, ще не доріс до тих висот вимогливості до себе, щоб перейматися такими тонкими нюансами. Залишаю на майбуття, коли остаточно подолаю суржикові вкраплення у своє віршування. А вірш я написав до того, лиш закінчення - після.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Анна Віталія Палій (М.К./М.К.) [ 2014-12-19 12:50:05 ]
Сильний вірш. Особливо
це гра
між раєм і пеклом, де німб на кону
і сонми лукавих на святість одну,
і закінчення.
Як на мене, слово "сон" трохи не підходить. Якби тільки сон, то чи була би боротьба?

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Олехо (Л.П./М.К.) [ 2014-12-19 21:16:56 ]
Дякую, Аню. Якщо кажуть(образно), що життя - сон, то чому не може бути продовження сну у іншій іпостасі(також образно). А тепер згадайте реальні сни, хіба там немає боротьби вашої підсвідомості з реаліями? І взагалі, на боротьбі усе побудовано, навіть моя відповідь вам, бо несе заперечення вашому коментарю. Усе це я для того, щоб не чіпати вірша. Хай буде зі сном.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Анна Віталія Палій (М.К./М.К.) [ 2014-12-20 09:03:57 ]
Якими б не були коментарі, останнє слово - за автором. Бо то його твір. Може, не боротьба, а, скажімо так, легке тертя потрібне, бо воно веде еволюцію вперед. У ньому відшліфовується істина. Приймаю це, як науку життя. А боротьбу можна сприймати як, наприклад, боротьбу добра і зла. Тут - безкомпромісно (як нині на Сході). Врешті, кажучи "боротьба", Ви теж мали на увазі те ж саме, що я під "легким тертям".
Життя не для всіх сон, як і посмертя, але то справа автора про кого писати. Це може бути авторським прийомом, щоби читач задумався... І добрим прийомом. Просто мені це слово трохи вибилося із загальної висоти сприйняття вірша, понизило її. Але...

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2014-12-20 10:39:49 ]
Шановний Олександре, все далі написане, швидше за все, стосується більшості публікацій авторів на ПМ і не лише на ПМ.
Перше, що спробував би вам ( і в цілому - й собі, як авторові, в колективному "нам"), в межах свого непевного статусу, порадити, - це у спробах творити (а значить - доброчинствувати) намагатися йти від уважного споглядання Творцевих плодів аж до запрошення Творця до вашого творчого процесу. Останнє, хоча і дещо нагадує магічне народне "святий Антонію, допоможи", але викликається не словами, а відкритістю і розуму і серця (тривалою відкритістю)...
Думаю, що ви, Олександре, як і абсолютна більшість з нас - ще на першому етапі, в кращому випадку, уважного споглядання. В цьому ми всі нагадуємо юних мудрістю одвічних українських мислителів. Але в поезії потрібна значно більша точність, аніж, скажімо, в просто розмовах чи просто "писаннях". Так от, за уважного погляду, ми можемо таки помітити, що все живе окрім твердих складових, як те - кістки ( в нашому випадку, в нашому творі - це, нмсд, особисті світоглядні ідеї), має і м'які - і їх значно більше, аніж твердих. І вони значно глибшу мають місію, аніж просто сполучення всього і вся.
У вас, зрештою, як і в схожих загальноукраїнських потугах такого рівня, на жаль, обмаль мягкого простору - а це не лише сполучні тканини, не лише води, але й прозоре повітря, що все разом формує, пов'язує, утримує обсяг, являє обрії...
Скажімо, для наочності, в малярстві "мяке" завжди домінує над твердим, тобто, прозоре займає передній план, в той час як твердіше, непроникливіше (для світла) відсувається на інші плани...
Власне в цьому і проста таємниця початкового письменницького доброчинства - мягке і прозоре потрібно на перший план. У вас бо ж тут на першому плані майже одні кістки, можна вивчати анатомію.
Це, звичайно, теж метод, і всі ми через нього проходимо, але на вищих рівнях набагато важливіше вписувати власну анатомію в мякі шати від Творця...
В ідеалі - дійти до рівня руху проміння через обсяг )

"Усюди – непевне, невідань літа,
від роду до віку – суєт суєта,
і безвість геєни, і вічний розмай.
і чорне, і біле - тропу обирай..."


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Олехо (Л.П./М.К.) [ 2014-12-20 22:52:39 ]
Дякую, Аню. Знаєте, маю таку ваду, а може і не ваду, а звичку - у відповідях на коментарі допускати деяку долю іронії, але не тому, щоб ослабити критичну складову, а тому, що не вважаю себе настільки справжнім поетом, щоб обговорювати свої віршування на тільки серйозному рівні. Це камінчик у свій город, але ніяк ні в чий інший. Але тепер з вашою допомогою зрозумів, що як би автор не відносився до своєї поезії, є теми, де не варто так робити, або принаймні хоча би не писати. Не тому, що це табу, а тому, що для декого це надто відповідальна тема, а моє несерйозність(насправді, це не зовсім так) справляє враження поверхневості. Сподіваюсь, ви зрозумієте, бо ото ваше Але(навіть не воно, а три крапки після нього) мене не надихає. А зауваження ваші я обов'язково прийму до уваги на майбутнє.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Олехо (Л.П./М.К.) [ 2014-12-21 00:02:52 ]
Шановна РМ, відповім завтра - сидів, писав, але мабуть перебрав дозволений об'єм чи час і комент пропав.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2014-12-21 01:13:58 ]
Прикро, звичайно. Але червоним мала вискочити відразу інструкція, що робити в такому випадку, аби комент таки повернути. Читали?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Олехо (Л.П./М.К.) [ 2014-12-21 18:01:55 ]
Так, червона інструкція з’явилася, але, мабуть, я зробив щось не так, бо написане не відтворилося. Тому не ризикую і пишу у ворді, щоб скопіювати на сторінку. По-перше, закінчення ваше мені більш до вподоби. Якщо ви не проти, я міг би «позичити». Далі про тверде і м’яке. Знаєте, у хащі ваших філософсько-естетичних мудрувань легко заблукати, досягаючи їх сутність. Отож, моє бачення: тверде, закостеніле, кістяк – це щось із наступного ряду – особистий світогляд, тональність, деяка категоричність у висновках, упізнання і повторюваність образів й метафор, приземленість і буденність творчості, суб’єктивність узагальнень, аматорське споглядання та інше. Можливо, не вгадав, тоді на цей прикрий випадок і допоможе «інше» у вашому трактуванні. А м’яке, світле, прозоре – це як весняний ручай: біжить, вбираючи «проміння через обсяг», дзюрчить, вбираючи різноголосся і легкість живого довкілля. Це як промінь світла в ночі – вказує шлях і обнадіює. Це як спілкування із космосом душі. Це як дотик до високого через подолання особистого порогу байдужості. Але для цього треба бути справді поетом(як кажуть, з Божою іскрою), а не просто віршувальником . Хіба більшість цього не хоче? Звичайно, хоче, як і я, до речі. Але як досягти? Через тривалу «відкритість і розуму і серця», щоб не споглядати, а залучати? Це легко сказати, та важче утілити. Як би хто не відкривав своє серце Творцю, не маючи від природи поетичного дару, навряд чи він може стати Поетом. Щирим християнином, доброю людиною, непоганим віршувальником – так, але Поетом, Митцем, мабуть, ні. Видатні досягнення – це, як кажуть, 1% таланту і 99% важкої праці, але без тієї одинички також нічого не буде. М’яке, що огортає душу у шати Божого дару, дається якимось незбагненним провидінням, а не кількістю написаних віршів. Я особисто написав доволі багато віршів уже тут, на ПМ, і навіть почерпнув багато чого корисного, але хіба можу, кладучи руку на серце, стверджувати про свої значні досягнення? Інколи думаю, що взагалі варто відійти від цього процесу, але в той же час, якби не було армії подібних мені ЛП, то і справжніх поетів було би менше, бо масовість віршувальників в деякій мірі спонукає талант до праці. Я би й хотів «кістяк» своїх віршів одягнути у м’яке, світле прозоре легке піднесене, але одного бажання мало. І справа не тільки у моєму світогляді, а мабуть у тому 1%. Тому і пишу так, що критично оцінюється вами як переважання твердих складових. Далі і не знаю навіть, що ще сказати. Запевнити, що ось-ось м’яке почне з’являтися, маскуючи непривабливий кістяк від уважного оцінювання, лиш дайте трішки часу? Глупство. Може мені дійсно покинути віршувати, бо особливого сенсу, крім уподобання самого процесу творчості, я не бачу. Є ще одне сподівання, що може колись якось десь напишеться щось таке, що комусь запам’ятається, а не кане безслідно в архів часу. Але ж для цього потрібно весь час писати… Загалом дякую вам за коментар, бо заставив трохи задуматися над власним поетичним «Я».