ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.21
23:09
Замість післямови до книги «Холодне Сонце»)
Мої тексти осінні – я цього не приховую. Приховувати щось від читача непростимий гріх. Я цього ніколи не робив і борони мене Будда таке колись вчинити. Поганої мені тоді карми і злої реінкарнації. Сторінки мо
2024.11.21
22:17
Мов скуштував солодкий плід,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.
Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.
Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,
2024.11.21
20:17
Минуле не багате на сонети.
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.
Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.
Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,
2024.11.21
19:59
Сидять діди на колоді в Миська попід тином.
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
2024.11.21
18:25
І
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
2024.11.21
18:18
Ми розучились цінувати слово,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
2024.11.21
17:53
Якщо не в пекло Господь мене спровадить,
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
2024.11.21
13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
2024.11.21
09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
2024.11.21
06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )
2024.11.21
06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
2024.11.21
04:27
Черешнею бабуся ласувала –
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
2024.11.21
01:27
Я розіллю л
І
Т
Е
Р
И
Мов ніч, що розливає
Морок осінн
І
Т
Е
Р
И
Мов ніч, що розливає
Морок осінн
2024.11.20
21:31
Наснив тоді я вершників у латах
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
2024.11.20
13:36
Сказала в злості ти: «Іди під три чорти!»
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
2024.11.20
09:10
років тому відійшов у засвіти славетний іспанський танцівник Антоніо Гадес.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
2024.10.17
2024.08.04
2024.07.02
2024.05.20
2024.04.01
2024.02.08
2023.12.19
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Андрій Будкевич (1962) /
Проза
«Я все, що довкруж, в кольори спеленав і визбирав роси неспиті…», - мотив з вірша Василя Соловея
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
«Я все, що довкруж, в кольори спеленав і визбирав роси неспиті…», - мотив з вірша Василя Соловея
( Словесний етюд про окремі риси творчості київського живописця – Олеся Соловея).
У житті трапляються подеколи непередбачувані, але цікаві ситуації, завдяки їм, зокрема, і привабливе наше буття. Хочеться аби ті несподіванки були добрими, бо як без радості і усміху у житті, навіть коли непросто ведеться…
З паном Олесем знайомство започаткувалося в телефонному режимі, і ось таким чином, близько трьох років ми час від часу – обмінювалися думками, враженнями, за допомогою телефонної рурки. І от, нарешті! Тепла осінь 2016 року подарувала безпосереднє знайомство з художником, доцентом майстерні живопису та храмової культури НАОМА – Олесем Соловеєм і його картинами. Побачити роботи трапилася нагода у майстерні митця, під супровід коментарів автора. Удвох ми відвідали його персональну виставку, яка тривала на території Банкнотно – монетного двору НБУ. Та про усе по порядку.
Що за постать така, Олесь Соловей в малярстві України і Європи? А те, що це постать, ніяких сумнівів. Уродженець вічного міста, у 1987 році закінчив РХСШ імені Тараса Шевченка, а в 1994 – УАМ (відділення монументального живопису у професорів М. Стороженка і В. Чеканюка). Року 1997-го завершив студіювання наук в аспірантурі при УАМ ( керівник – професор М. Стороженко). Нині – практикує викладацьку діяльність, котру плідно поєднує з живописом станковим та монументальним,історичний жанр - один із пріоритетних, (як вільний митець) і подорожами. Батько митця, річковий моряк і професійний поет, поет за станом душі, походить з Житомирщини, мама – з Маріуполя, а рід її з Кубані. Дружина, Ганна Фурс, колега за фахом (також учениця унікального педагога, професора М. Стороженка), походить з київських земель.
Художник каже таке: «У нашій родині проявилися ознаки соборності…». Соборність можна віднайти і у його творах, вона породжена і подорожами,та участю у пленерах на різних теренах України. Почасти, три знакові села є в житті і малярстві митця: Ярешки (Житомирська область), Малі Єрчики (Київщина), Поташня ( Вінницька область), з цими місцевостями він має родову і духовну спорідненість.
Десять літ підряд учасники мистецького гурту «Чарунка»: Прокіп Колісник, Левко Воєдило (1962 -2013 рр.), Олесь Соловей, Володимир Гарбуз, Василь Корчинський, виїздили на пленер у подільське село Поташня, Бершадського району. Завдяки співпраці митців і місцевого люду була закладена галерея сучасного мистецтва «Музей культури села та галерея Прокопа Колісника». Ця знакова подія відбулася якраз у 300- ту річницю від заснування населеного пункту. В 2006 році проект був представлений у Національному музеї Т. Шевченка (м.Київ), а у 2010 – пройшла презентація книги – альбома «Поташня – чарунка Поділля».
Олесеві Соловею належать слова: « Проект «Поташня – чарунка Поділля» немов ковток джерельної води, духмяна левада, пісня від серця яка наповнює мистецьку палітру витонченими нюансами барв пульсуючої енергії протуберанців сонця рідної землі!».
Духовне життя – то подорож не у трьохмірному Просторі і Часі, а в тому Космосі, що криється в нас самих, Краса і Добро… Платон вважав Добро однією з вищих сфер універсуму.
Один з героїв роману Степана Процюка прорік: «Жити українством може або стоїк, або божевільний». Мені до вподоби перше визначення. Живе українством пан Олесь, як жив ним його видатний навчитель – Микола Стороженко…
Яке ж наповнення несуть нам різножанрові картини художника? Дуже розмаїте! Вони випромінюють внутрішні музичні мотиви, пісень народних, і буває, мелодії класичного жанру. Про дотичність малярства цього художника до поетики і високих взірців красного письменства, і говорити нема потреби, вони дихають емоційністю Добра, а також своєрідною, «кореневою» українськістю.
Ч. Дарвін відзначав, що втрата смаку до музики може бути шкідлива для інтелекту і моралі людини бо, - «ослаблює емоціональну частину нашої натури». Практикуючий живописець повинен звільнятися від того емоційного тиснення, яке відчуває, природним способом…, написання картин. Малярство має не одне призначення, посеред яких – справляти враження на споглядальників своїми витворами. Художник прагне передати свої емоції глядачам посередництвом робіт. Емоції бувають глибокі і світлі, бувають протилежного підтексту, паразитуючого характеру, є категорія осіб що шукає їх (емоції) чужим коштом, тоді вони мають ознаки фальшу.
Бажано спрямовувати емоції в конструктивно – «будівниче» річище. Про це писав В. Липинський: «… Бо ця наша емоціональність, якої не можна здобути в жодній школі, при розумі, логіці, пам’яті й волі, які відповідальною школою збільшити можна, дозволить нам нашою запальністю, буйною творчою імагінацією і великою пристрасністю зробити в короткий час те, на що інші нації, з холодним і нечутливим темпераментом, потребували б багато більше зусиль і багато більше часу…».
Поезія і малярство, красне письменство і живопис, плюс музика, наскільки ж вони взаємопоєднувані, скільки перегуків, перетікань смислів, настроїв, інтонацій і мелодій, невидимо споріднюють їх…
Вдивляюся в картину «Минає день» (2008 р.), пам’ять пробуджується, рядок за рядком зринають слова з вірша Ірини Зелененької (уродженка Вінничини):
«Льняна душа, нерукотворний Спас,
Вінчальні липи, небо жовтобоке…
День помолився, втомлено погас…
Церкви лишилися голубоокі».
Валентина Давиденко рядками вірша запитує:
«Де той обрій століть,
Звідки видимі сни передвісні?...».
А чи є відповідь? Картинами відповідає непересічний живописець, наприклад, роботою «Золото Поділля».
Езотерично ця тема, що відображена на картині співзвучна з словами даровитого віршотворця Валерія Іллі:
«У житах ковалики
Туляться до зоряної тиші
А Господь з усіх світів
Відпуска на землю хліборобські душі…».
Подивімось, як квітує соняшниковий лан, вдалині хилитає вітерець житнє поле, праворуч від лану дорога, двоє людей прямують…, обабіч корови пасуться, а далі – видолинки, пагорби, яри, та головне – змійкою звивається вузька дорога, аж ген за обрій, а понад усім цим клубочаться хмари , вражаючи зір біло – синьо фіолетовими переливами.
Щодо спільної мелодики і змісту, то споглядаєш цей малярський твір і пригадуєш «Intermezzo», видатного майстра психологічної прози, Михайла Коцюбинського (уродженця Вінниці!) : «Мої дні течуть тепер серед степу, серед долини, налитої зеленим хлібом. Безконечні стежини, скриті, інтимні, наче для самих близьких, водять мене по нивах, а ниви котять та й котять зелені хвилі і хлюпають ними аж в краї неба. Я тепер маю окремий світ…».
Останні слова міг би сміливо промовити і митець…
На думку Г. Честертона, душу народу важко визначити так, як важко визначити якийсь запах, хоч його кожен сприймає…». Варто задуматися чому найбільш здорові нині народи ті, що найменше пішли вперед шляхом «прогресу» модерно – технократичного, бо душі їхні зберегли первісну силу.
Доктор Віктор Поше у книжці «Дорога щастя» зазначав: «Люди, що вже мали нещастя звикнути до надто сильних насолод, втрачають здатність насолоджуватися більш поміркованими враженнями і завжди нудяться в неспокійному шуканні радості».
Дорога виписана на картині «Золото Поділля», може бути однією з доріг щастя українського? Думаю, так! Не йдеться про те, щоб всі сучаcники помчали у села і стали хліборобами, але цей шлях як один з багатьох, може і повинен стати дорогою щастя…
І насамкінець, щедрий шмат тексту від Ю. Вассияна ( вартує того!) : «Надзвичайно вкорінена осілість українця не тільки сплутала його розрісно – експансивні гони, - крім чисто біологічного, розмножного, - але засудила його до вічної, оборонної, отже, апріорно слабшої і некорисної ролі зберігання свого стану. Не дивно, що нарід плужників завоював великі простори, розорав цілинні степи, але залишився наймитом у неволі чужих наїздників – владик. Де душі бракує засади руху – волі, там неможлива ніяка правдива історія, переткана мережею великих імен і славних подвигів».
Подорожі, мандри, землями нашими і чужинськими, близькі цьому художникові, та власне і життя наше, це коротка мандрівка. Зброєю митців є: пензлі, мастихіни, фарби; а роль їхня у відтворенні чи не всіх аспектів життя народу і Світу, аж надто важлива…
Андрій Будкевич – Буткевич, дослідник мистецтва.
У житті трапляються подеколи непередбачувані, але цікаві ситуації, завдяки їм, зокрема, і привабливе наше буття. Хочеться аби ті несподіванки були добрими, бо як без радості і усміху у житті, навіть коли непросто ведеться…
З паном Олесем знайомство започаткувалося в телефонному режимі, і ось таким чином, близько трьох років ми час від часу – обмінювалися думками, враженнями, за допомогою телефонної рурки. І от, нарешті! Тепла осінь 2016 року подарувала безпосереднє знайомство з художником, доцентом майстерні живопису та храмової культури НАОМА – Олесем Соловеєм і його картинами. Побачити роботи трапилася нагода у майстерні митця, під супровід коментарів автора. Удвох ми відвідали його персональну виставку, яка тривала на території Банкнотно – монетного двору НБУ. Та про усе по порядку.
Що за постать така, Олесь Соловей в малярстві України і Європи? А те, що це постать, ніяких сумнівів. Уродженець вічного міста, у 1987 році закінчив РХСШ імені Тараса Шевченка, а в 1994 – УАМ (відділення монументального живопису у професорів М. Стороженка і В. Чеканюка). Року 1997-го завершив студіювання наук в аспірантурі при УАМ ( керівник – професор М. Стороженко). Нині – практикує викладацьку діяльність, котру плідно поєднує з живописом станковим та монументальним,історичний жанр - один із пріоритетних, (як вільний митець) і подорожами. Батько митця, річковий моряк і професійний поет, поет за станом душі, походить з Житомирщини, мама – з Маріуполя, а рід її з Кубані. Дружина, Ганна Фурс, колега за фахом (також учениця унікального педагога, професора М. Стороженка), походить з київських земель.
Художник каже таке: «У нашій родині проявилися ознаки соборності…». Соборність можна віднайти і у його творах, вона породжена і подорожами,та участю у пленерах на різних теренах України. Почасти, три знакові села є в житті і малярстві митця: Ярешки (Житомирська область), Малі Єрчики (Київщина), Поташня ( Вінницька область), з цими місцевостями він має родову і духовну спорідненість.
Десять літ підряд учасники мистецького гурту «Чарунка»: Прокіп Колісник, Левко Воєдило (1962 -2013 рр.), Олесь Соловей, Володимир Гарбуз, Василь Корчинський, виїздили на пленер у подільське село Поташня, Бершадського району. Завдяки співпраці митців і місцевого люду була закладена галерея сучасного мистецтва «Музей культури села та галерея Прокопа Колісника». Ця знакова подія відбулася якраз у 300- ту річницю від заснування населеного пункту. В 2006 році проект був представлений у Національному музеї Т. Шевченка (м.Київ), а у 2010 – пройшла презентація книги – альбома «Поташня – чарунка Поділля».
Олесеві Соловею належать слова: « Проект «Поташня – чарунка Поділля» немов ковток джерельної води, духмяна левада, пісня від серця яка наповнює мистецьку палітру витонченими нюансами барв пульсуючої енергії протуберанців сонця рідної землі!».
Духовне життя – то подорож не у трьохмірному Просторі і Часі, а в тому Космосі, що криється в нас самих, Краса і Добро… Платон вважав Добро однією з вищих сфер універсуму.
Один з героїв роману Степана Процюка прорік: «Жити українством може або стоїк, або божевільний». Мені до вподоби перше визначення. Живе українством пан Олесь, як жив ним його видатний навчитель – Микола Стороженко…
Яке ж наповнення несуть нам різножанрові картини художника? Дуже розмаїте! Вони випромінюють внутрішні музичні мотиви, пісень народних, і буває, мелодії класичного жанру. Про дотичність малярства цього художника до поетики і високих взірців красного письменства, і говорити нема потреби, вони дихають емоційністю Добра, а також своєрідною, «кореневою» українськістю.
Ч. Дарвін відзначав, що втрата смаку до музики може бути шкідлива для інтелекту і моралі людини бо, - «ослаблює емоціональну частину нашої натури». Практикуючий живописець повинен звільнятися від того емоційного тиснення, яке відчуває, природним способом…, написання картин. Малярство має не одне призначення, посеред яких – справляти враження на споглядальників своїми витворами. Художник прагне передати свої емоції глядачам посередництвом робіт. Емоції бувають глибокі і світлі, бувають протилежного підтексту, паразитуючого характеру, є категорія осіб що шукає їх (емоції) чужим коштом, тоді вони мають ознаки фальшу.
Бажано спрямовувати емоції в конструктивно – «будівниче» річище. Про це писав В. Липинський: «… Бо ця наша емоціональність, якої не можна здобути в жодній школі, при розумі, логіці, пам’яті й волі, які відповідальною школою збільшити можна, дозволить нам нашою запальністю, буйною творчою імагінацією і великою пристрасністю зробити в короткий час те, на що інші нації, з холодним і нечутливим темпераментом, потребували б багато більше зусиль і багато більше часу…».
Поезія і малярство, красне письменство і живопис, плюс музика, наскільки ж вони взаємопоєднувані, скільки перегуків, перетікань смислів, настроїв, інтонацій і мелодій, невидимо споріднюють їх…
Вдивляюся в картину «Минає день» (2008 р.), пам’ять пробуджується, рядок за рядком зринають слова з вірша Ірини Зелененької (уродженка Вінничини):
«Льняна душа, нерукотворний Спас,
Вінчальні липи, небо жовтобоке…
День помолився, втомлено погас…
Церкви лишилися голубоокі».
Валентина Давиденко рядками вірша запитує:
«Де той обрій століть,
Звідки видимі сни передвісні?...».
А чи є відповідь? Картинами відповідає непересічний живописець, наприклад, роботою «Золото Поділля».
Езотерично ця тема, що відображена на картині співзвучна з словами даровитого віршотворця Валерія Іллі:
«У житах ковалики
Туляться до зоряної тиші
А Господь з усіх світів
Відпуска на землю хліборобські душі…».
Подивімось, як квітує соняшниковий лан, вдалині хилитає вітерець житнє поле, праворуч від лану дорога, двоє людей прямують…, обабіч корови пасуться, а далі – видолинки, пагорби, яри, та головне – змійкою звивається вузька дорога, аж ген за обрій, а понад усім цим клубочаться хмари , вражаючи зір біло – синьо фіолетовими переливами.
Щодо спільної мелодики і змісту, то споглядаєш цей малярський твір і пригадуєш «Intermezzo», видатного майстра психологічної прози, Михайла Коцюбинського (уродженця Вінниці!) : «Мої дні течуть тепер серед степу, серед долини, налитої зеленим хлібом. Безконечні стежини, скриті, інтимні, наче для самих близьких, водять мене по нивах, а ниви котять та й котять зелені хвилі і хлюпають ними аж в краї неба. Я тепер маю окремий світ…».
Останні слова міг би сміливо промовити і митець…
На думку Г. Честертона, душу народу важко визначити так, як важко визначити якийсь запах, хоч його кожен сприймає…». Варто задуматися чому найбільш здорові нині народи ті, що найменше пішли вперед шляхом «прогресу» модерно – технократичного, бо душі їхні зберегли первісну силу.
Доктор Віктор Поше у книжці «Дорога щастя» зазначав: «Люди, що вже мали нещастя звикнути до надто сильних насолод, втрачають здатність насолоджуватися більш поміркованими враженнями і завжди нудяться в неспокійному шуканні радості».
Дорога виписана на картині «Золото Поділля», може бути однією з доріг щастя українського? Думаю, так! Не йдеться про те, щоб всі сучаcники помчали у села і стали хліборобами, але цей шлях як один з багатьох, може і повинен стати дорогою щастя…
І насамкінець, щедрий шмат тексту від Ю. Вассияна ( вартує того!) : «Надзвичайно вкорінена осілість українця не тільки сплутала його розрісно – експансивні гони, - крім чисто біологічного, розмножного, - але засудила його до вічної, оборонної, отже, апріорно слабшої і некорисної ролі зберігання свого стану. Не дивно, що нарід плужників завоював великі простори, розорав цілинні степи, але залишився наймитом у неволі чужих наїздників – владик. Де душі бракує засади руху – волі, там неможлива ніяка правдива історія, переткана мережею великих імен і славних подвигів».
Подорожі, мандри, землями нашими і чужинськими, близькі цьому художникові, та власне і життя наше, це коротка мандрівка. Зброєю митців є: пензлі, мастихіни, фарби; а роль їхня у відтворенні чи не всіх аспектів життя народу і Світу, аж надто важлива…
Андрій Будкевич – Буткевич, дослідник мистецтва.
• Текст твору редагувався.
Дивитись першу версію.
Дивитись першу версію.
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
"«Загадка української душі, або про окремі риси українського характеру»."
• Перейти на сторінку •
"«Квадратура кола і асоціативність поезії Ірини Зелененької»."
• Перейти на сторінку •
"«Квадратура кола і асоціативність поезії Ірини Зелененької»."
Про публікацію