ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Козак Дума
2024.12.03 17:10
Єднаймося дорогою у прірву,
в яку ота сволота нас веде,
бо нове мінісерство – нову вирву,
пробачте міну нову, підкладе…*

Єднаймося мерщій, аби спаситися,
а радше – врятувати хоч дітей!
Усе ж допоки будемо трястися,

Юрій Гундарєв
2024.12.03 09:52
Це не просто звичайний художник, а стріт-артист, який перетворив вулиці рідного Харкова на цілу галерею графічних робіт - справді філософських, навіть поетичних.
Сьогодні він творить своє унікальне мистецтво під обстрілами у деокупованих містах. Його нап

Віктор Кучерук
2024.12.03 06:19
Чому в далекій юності дівчата
Усмішки дарували не мені, –
Чому донині болісно гадати:
Чому холодні квіти весняні?
Чому комусь блакитним цвітом рясту
Вкриває доля обрані шляхи,
А я лиш терну прорості голчасті
Підошвами вчуваю навкруги?

Микола Соболь
2024.12.03 05:55
Чи марні сни були ті, чи примарні?
Шукає вітер правди на землі.
Сирі підвали. Втеча з буцегарні.
Далекі, недосяжні кораблі…
Нехай пороги розіб’ють на друзки
ворожий флот і полчища орди.
Не стане московит ніколи руським,
в улус до хана йдуть його сл

Артур Сіренко
2024.12.03 01:33
Портрет намальований зорями
Прочанина, що приходить щоночі
На горище, де сплять кажани
До весни – дзьобатої сірої птахи,
І шукає пошерхлі слова
Зітлілої книги старої поезії,
Яку можна лише шепотіти,
Ковтаючи звуки еламські

Іван Потьомкін
2024.12.02 22:40
Їй би в матріархаті народитися годилось,-
Од ласки й доброти з десяток мужиків зомліло б,
А то лиш я один та ще онук й сини...
Немає простору у повноті розправить крила.
Отож, як на останню приступку життя зійду,
Відкіль в інші світи вже мерех

Борис Костиря
2024.12.02 19:48
Крига скувала вулиці
у свої залізні лещата.
Замерзлі думки
висять бурульками
на деревах.
Почуття ледь визирають
з-під заледенілих калюж.
Крижаніє свідомість,

Володимир Каразуб
2024.12.02 19:34
Іноді вірш скидається на неприступну фортецю,
І його ні мечем, ні облогою — ніяк не здужати,
Слова атакують інші слова на серці,
Чорніє земля, а фортеця тримається мужньо.
На схили театру війни приходять союзники
Тримають герби, що в девізах минулих

Редакція Майстерень
2024.12.02 15:17
В коментарях бажано залишати суто дворядкові композиції ___________________________________________________________ Гекзаметр, або Гексаметр (грец. hexmetros — шестимірник) — метричний (квантитативний) вірш шестистопного дактиля (—UU), де в кожній ст

Ярослав Чорногуз
2024.12.02 11:21
Ця осінь повела мене з собою,
Бо я ж таки Поезії солдат,
І восени я став лауреат,
Забивши на тривоги та відбої.

Пегаса осідлавши у політ,
Ця осінь повела мене з собою.
Домінувала в небі наді мною,

Микола Дудар
2024.12.02 09:08
На порядку денному тривоги
І якого біса, звідкіля?..
Тільки відштовхнешся від порога
Згадуєш потвору-москаля
І сердешно шлеш йому прокляття
По-іменно ен-но сотні раз…
Хлопці — дорогесінькії браття —
Зупиніть маскви звіринний сказ

Віктор Кучерук
2024.12.02 05:40
Є в пам’яті миттєвості війни,
Що блискавками чиркають до смерті
І освітляють вибухами вперто
Ослаблені бідою й страхом сни.
Є в пам’яті миттєвості війни, –
Вони повз мене не проходять мимо,
А щодоби стоять перед очима,
Пояснюючи з’яву сивини.

Микола Соболь
2024.12.02 04:26
Освічує густу пітьму
це золотаве сяйво жовтня,
де неба зоряна безодня
в якій з тобою потону.
Давай пограєм у мовчанку
і будь-що-буде, аж до ранку,
хай заблукають у диму
ще сонні, мов коти, трамваї,

Сонце Місяць
2024.12.01 22:40
чи суттєво — позбутись ніг
адже люди завжди порядні
і навіщо ж тобі перейматися
як заходять сюди з полювання
закинути в себе пиріг

чи суттєво — втратити зір
славна праця є для осліплих

Іван Потьомкін
2024.12.01 21:28
Я думав, Десно, не тутешня ти,
Бо ж так несешся-рвешся по рівнині,
Так безнастану крутиш течію свою
І береги нещадно крушиш.
Я думав, Десно, десь з далеких гір,
Коли ще на Землі дива вершились,
Ти вийшла якось на слов”янський слід,
А повернутися

Борис Костиря
2024.12.01 19:51
Я ходжу в ліс
і шукаю там минулий рік.
Я хочу подолати
розрив часів.
Він повинен пролягати
отут, на цьому пеньку,
ніби по краю серця.
Крижана бурулька стікає,
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Критика | Аналітика):

Самослав Желіба
2024.05.20

Лайоль Босота
2024.04.15

Анатолій Цибульський
2024.04.01

Геннадій Дегтярьов
2024.03.02

Теді Ем
2023.02.18

Анна Лисенко
2021.07.17

Валентина Інклюд
2021.01.08






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Ігор Герасименко (1962) / Критика | Аналітика

 Легенда про новітню риму

Жив і творив на планеті Поезія, на континенті Римованих і Білих Віршів один літератор. Дуже обдарований, але й дуже незадоволений: і собою, і своєю державою-континентом, і тим контингентом, що його оточував.
Спочатку про континент. Як я уже говорив, він складався з двох держав: Римованої Поезії ( забув сказати, що наш герой жив саме в ній) і Білих віршів. Жителі обох країн записували свої твори зліва направо рядками з фіксованою кількістю складів.
І тут і там верховодило правило 1-ого рядка: якщо 1-ий рядок написано, наприклад, п’ятистопним ямбом, чи трьохстопним анапестом,(дивні, незрозумілі назви для жителів сусідньої планети Маркетингу, але для нас, поезіян, вони звичні, природні) то увесь вірш пишеться цим розміром.
Ритм 1-ого рядка - ритм усього вірша!
Приблизно так звучить і виконується правило 1-ої строфи:
Ритм 1-ої строфи - ритм усього вірша!
Це що об’єднує. А що відрізняє? Задумався житель сусідньої планети Маркетингу… Однакова кількість рядків( хай буде 12), однакова кількість складів (хай 11) у всіх рядках… І робить сенсаційне відкриття: у римованих віршах кількість різних закінчень мінімум удвічі менша, ніж у білих!
У білих 12 одинаків, у римованих 6 пар, в яких закінчення рядків повторюється. Може, це і є визначенням рими: повторення закінчення одного рядка в наступному, в 2-ому(попарне), в 3-ому(перехресне), 4-ому(охватне), чи в 2,3,4 слові(внутрішня рима).І щоб ця рима прозвучала, відбулась необхідно повторити у відкритих і закритих чоловічих 2 звуки(приголосний і голосний),у відкритих жіночих – 3,у закритих - 4, і т.д. Наприклад: журба-верба, сад-лад; неба-треба; ранець – бранець…
Ще одна думка прибульця з Маркетингу: дивна планета, дивний континент:
в одній державі усі в парах, одружені, в іншій всі холості!
Тепер про контингент. Потрібно сказати, що тоді при владі в країні Римованої Поезії була консервативна партія крайніх правих. Дивне поєднання консервативна крайня права партія. Це для політики, а для поетики це абсолютно природно.
І в уставі цієї партії чорним по білому написано, що в рядках, які римуються повинні повторюватись тільки опорна голосна і ті звуки, що знаходяться справа від неї, і – з абсолютною точністю. Навіть опорна приголосна немає важливості, хіба що у відкритих чоловічих римах. Порушників чекало покарання.
А наш поет був у молодіжному крилі цієї партії(тоді всі, молоді, там були). Партія сказала: треба! І (хотів мовити комсомол) молодіжне крило відповіло: неба чи амеба. І ні в якому разі не королева чи теорема. Бо це не по-нашому, не по-партійному. Тільки неба чи амеба, чи на великі свята і для обраних можна: Адисс-Абеба! До того ж наш герой полюбляв римувати лише одну пару слів, а підібрати до них різні, точні рими ну… майже неможливо.
Тому наш поет писав мало, рідко, а інколи і зовсім замовкав і надовго. І в один із таких чорних, безбарвних, безпарних періодів наш герой вийшов на балкон свого багатоповерхового будинку,точніше, на балкон своєї квартири на найвищому поверсі (хай буде п’ятому) щоб учинити самогубство, чи подумати, уявити це, аж до поминальних виступів однопартійців. А треба сказати, що для справжнього літератора щось учинити, або це щось уявити – одне і теж саме.
Повертаємось до нашого персонажу, який вийшов на балкон, щоб …
Коли помітив: золотистий місяць
висить на небесах, немов рогалик.
Усе: суїцид відміняється римування починається! І замість того, щоб з головою стрибнути в самогубство, він з нею поринув у словник рим. А треба сказати, що державною мовою в країні Римованої Поезії була українська . Тож наш герой занурився з головою у словник українських рим. І пожалкував(краще в він з нею…) бо йому відкрилося тільки шкалик і ялик. Ялика наш римач, як не старався, не зміг відшукати у своїй квартирі. Зате шкалик( хто не знає –чарки , 62гр.) завжди знаходився перед очима. Тож і народились такі рядки:
Але спочатку невеличкий ліричний відступ. Тоді було, цвіло, гуло літо, і половина провіряючи точність рим була, цвіла і гула у відпустках, то ж ті, що залишились звертала увагу тільки на другу пару( не розриватись ж їм!) І можна заримувати місяць зі словом на іся, ися, иса не боячись наслідків і покарання. То ж і народились такі рядки:
Дванадцять ночі. Скатертина лиса. Закуски нулик, а горілки шкалик.
Коли помітив золотистий місяць висить на небесах, немов рогалик!
Непогано для початку, для 1-ої строфи. І знову з головою в той словник. І повернення і протверезіння: продовження не буде. Бо якщо дотримуватись канону, то наступні повторення вийдуть не тільки не рівноцінними, а ще й меншовартісними: зменшено-пестливе ковалик, москалик…
Ні, я цього витерпіти не в змозі! Буду писати без рим! І подався в еміграцію, в республіку Білих Віршів. А для цього не потрібні ні віза, ні валіза, достатньо вибілити, вихолостити один із двохвіршів. Але наш герой, знаходячись у стані афекту вчинив цей акт чомусь не із скатертиною і шкаликом, а з місяцем і рогаликом. Ось його дії:
Коржик? Ні: ик повторюється. Бублик? Тим паче: лик. Навіть пів бублика не зовсім. О, нарешті вийшло:
12 ночі. Скатертина лиса.
Закуски нулик, а горілки шкалик…
Коли помітив, що Землі супутник
висить, як бублика прекрасна половина.
Гарно і безхмарно. Та ні є одна, подвійна: супутник і бублик, їх співзвучність. Ні, я не можу не римувати! Я хочу це робити! Я буду!.. І повернувся в на свою батьківщину, в країну Римованої Поезії.
І повернувся так різко, що зробив крок вліво в слові рогалик. Ка зникло за горизонтом і запалало « рогали», али з опорним ге. Знов до словника з головою. І натрапив на хащу, гущу, купу дієслів минулого часу на гали від зібгали до зашугали. Та жодне з них його не надихнуло. Було ще полягали, проте це не відповідало дійсності, бо думки нашого поета ніяк не вкладалися в ліжко, поспати, а навпаки вирували, клекотали, і це вилилось в такі рядки з подвійною опорною гр:
Тарифи знову болісно підвищились,
кияни знову гірнякам програли.
Та посміхнись ти: золотистий місяць
висить на небесах, немов рогалик!
Клас!
Бо наш герой був не тільки літератором, а ще і людиною і мужчиною. Був допоки це писав, а перестав, знову залишився лише віршописцем.
Тим паче в суспільному житті країни Римованої Поезії сталася визначна подія: вийшов указ президента, який, враховуючи його важливість для подальшого розвитку сюжету нашої думи, цитую повністю:
Усі римаруки, римарчуки,римаренки і рифмопльотови звільняються від кримінальної відповідальності за неточність рим, якщо кількість звуків у них дорівнює кількості звуків у класичних, правобічних еквівалентах.
І наш поет розпочав рахувати: ге – 1; а – 2; ел – 3; и – 4.( Нагадаю, що в класичній римі до слова рогалик повторюється 4звуки - алик)А так як наш герой знав ще декілька чисел, хоч був уродженим гуманітарієм, то продовжував рахунок уліво: о – 5; р – 6. Шість більше чотирьох. Та у мене ж рима краще, глибше класичної, правої. І він повторював: рогалик – програли. Програли праві, коли проголосували за такий закон. Он як інколи буває корисно бути поету зі своїм народом. Так я і не думав відриватись, промовляв наш герой, ще глибше занурюючись уліво: мов рогалик – програли. Ве і пе – губні(пригадав) схожі за вимовою і звучанням. Значить моя рима ще… Ве і пе – губні замінились випадково. А я поміняю язичні ге на ка спеціально. Знов у словник. І вже на перший варіант заблукали видав отакий катрен:
Михайлов де? Відсутня Валя Лисич.*
У сутінках стосунків заблукали.
До біса їх, бо золотистий місяць
уже повис на небі, мов рогалик.
* Михайлов і Лисич – літератори, друзі нашого персонажа.
А ми забудемо на хвилину і про рогалика, і про його співця і поглянемо на розстановку політичних сил у країні Римованої Поезії. Після виходу в світ вище цитованого мною указу підняли носи, голови і крила представники опозиційної лівої партії. Що була дзеркальною протилежністю правої, бо звертала увагу на опорну приголосну і на те, що зліва від неї.
Як підмітив один із громадських активістів: раніше римували крыши – мыши, тепер – крыши – крысы. І пройшло майже сто років, а «криси» до сих пір у меншості. Може, тому, що «миші» миліші, чи з іншої причини.
А створив цю партію Володимир Володимирович Маяковський. Її так і хотіли назвати: Партія імені Маяковського. Та подумали, порадились і проголосували: Партія за нову риму. До речі, зараз вона називається:
Партія «За нову риму, за нове життя»
Пропоную вашій увазі зразки тих нових рим:
купе – кипел; ежа – жал; небеса – написать…
Знав про лівих і наш герой, симпатизував їм, але подібні зразки відлякували його. До того ж він хотів щось своє і аналізував «заблукали»: ве на бе, ер на ел, о на у, ге на ка. Ліва половина повністю замінилась. А якщо поміняти праву: хоча б лише приголосні. Наприклад, ел на близьку ве, ка на рідну те, нехай і пом’якшену. Легко сказати важче зробити. Для цього нашому поету довелося піти в народ, який працює і вночі. Та це принесло плоди. Які? Читайте і насолоджуйтесь:
В пекарні міні вміли тісто місять
і трусяться мить сходження проґавить.
Розслабтесь, Міли, золотистий місяць
уже висить на небі, як рогалик!
О! Он як буває корисно ходити в народ. Корисно і приємно, чого варті оті Міли – вміли! Може, ще піти? Та ні. Наш герой навчився рахувати і став більш розщьотли… більш розсудливим. І вирішив спочатку це уявити, потім сходити. А заодно замінити ге на де, ел на ер, а ка на ту ж саму м’яку те, на ть. І о, жах:
Мене поб’ють бандити і принизять,
ще й ватажка в лице кулак ударить.
Та усміхнись, ти: золотистий місяць
висить на небі знову, як рогалик.
Добре! Добре, і, те що тільки уявив, бо якщо сходив , то було б « О, жах!» Ще плюс « …улак ударить - … у, як рогалик». А мінус – став повторюватися, списався. Пора іти в політику. Вони такі співзвучні поетика – політика!
Так і вчинив: пішов і став депутатом. І там, у парламенті, створив міжфракційне об’єднання право-ліво-центристів, що разом з поміркованими представниками правих, лівих і центристів провело і проголосувало закон, архіважливий і дуже потрібний народу країни Римованої Поезії. Цитую:
Усі, римаруки, римарчуки, римаренки і рифмопльотови (ну, як же без них), звільняються від будь-якої відповідальності за неточність рими, якщо сума схожості (подібності) звуків у заримованих словах перевищує класичний ( крайнє правий) еквівалент.
Отакий от закон. Важко вимовити, але ще важче було провести. Нашому депутату, при його підготовці, довелося навіть походити на прискорені математичні курси, бо цифри(пам’ятаєте оте слово в законі «сума») які там фігурують - двох і трьохзначні. Та воно було того варте.
У чому суть цього революційного закону. Зараз поясню. На сторінках і сайті газети «Не заримована правда» (не смійтесь, хто не знає: найбільша державна газета країни Римованої Поезії має назву «Не заримована правда) були опубліковані дві таблиці. В одній роз’яснюється як вираховується та сума подібності або схожості. Спробуємо і ми розібратися. Якщо повторюється в римованих словах той самий звук, чи правильніше фонема, то це 100. Наприклад: ге і ге, ел і ел. Якщо – м’які та дзвінкі двійники, чи навпаки тверді та глухі, то це 75. Наприклад: ге і ка, ел і ель. Якщо – близькі, то це 50. Наприклад: ка і те, чи пе; ел і ер, чи ен. Якщо ж повторюються далекі фонеми, але які мають хоч не значне, та все ж спільне у вимові, чи звучанні, то це хай буде 25. Наприклад: ел і ем, чи ве; ге і бе, чи де, чи навіть зе. Зрозуміло? Якщо не дуже, то підрахуємо ту суму в останній парі рогалик-ударить. Нагадаю класичний, крайнє правий еквівалент (алик) = 400. А що у нас вимальовується, у нас у новітніх римувальників? Немає такого слова. То нехай буде: у нас у новітніх римо будівників?
Рогалик-ударить
(О і У =50) +( Г і Д = 25)+(А і А =100) +(Л і Р =50) +(И і И =100) + (К і Ть =50)
50+25+100+50+100+50 =375.Трішечки не вистачило до 400. Ось для чого були потрібні « як і кулак». Нагадаю: «…улак ударить - …у, як рогалик». Навіть без калькулятора видно, що сума тут буде значно перевищувати класичну( бажаючі можуть порахувати) і що з допомогою ще однієї пари слів, точніше трійки тепер уже модерний квінтет «кулак ударить + знову, як рогалик» буквально покладе на оби(дві),точніше чотири лопатки класичний дует «рогалик + москалик».
Ви скажете: був шкалик. Був, та відбулася заміна. Не сподобалась. Тоді хай буде: класична крайня права пара « шкалик + рогалик». А мені сподобалось. Ні, не це, суму вираховувати. Може, ще наприклад в «…я проґавить + як рогалик» Ні, не треба. Видно, що вища. Якщо вам - не дуже, вичисліть і ви приємно здивуєтесь настільки новітня рима вище, глибше, прогресивніше класичної.
Бо ж у ній, у крайній правій, повторюються закінчення рядка, слова, у нашій повторюється все слово, хоч не зовсім точно, зате співзвучно. До того ж не одне, а з групою підтримки зі слів, які віддають свої звуки в копилку, в скарбничку повторюваності, спорідненості. Тобто створюють свої рими, свої пари. І кількість таких пар, і їхня лівизна, їхня заглибленість може бути аж до початку рядка. Хоч не зовсім точна, зате вельми співзвучна.
Друга ж таблиця (надрукована в урядовій газеті) пояснює, як ці споріднені фонеми знаходити. По вертикалі, чи по горизонталі, або по короткій, чи довгій діагоналі. Для тих читачів, хто не отримує «Не заримовану Правду», моя порада: наберіть у Гуглі «класифікація приголосних звуків», і ця таблиця з’явиться перед вашими очима. І ви все побачите і все зрозумієте. Візьмемо, наприклад, ЕЛ і подивимось на її сусідів. А вони - це ЕР,ЕН,ЙЕ і ВЕ, і навіть ЕМ. Ось на такі букво-звуки ЕЛ можна змінювати, щоб зберегти її ген, її звучання, точніше, її відлуння. Тепер я беру ГЕ. Хто її родичі по вимові? Це і КА, і ХА по язику, а по роту – ДЕ і БЕ, близькі дзвінкі, і глухі далекі – ТЕ і ПЕ. Ось на такі фонеми дозволяється замінювати ГЕ, щоб зберегти її ген, але створити нове, свіже і геніальне. То ж уперед і вгору до новітніх рим! Втім, якщо ви боїтесь такої різкої новизни, використовуйте заміни схожих звуків не в правій частині слова, що заримовується, а в лівій, чи в центрі, в опорному приголосному. А ще ця таблиця допоможе уникнути зіткнення близьких приголосних в середині рядка, чи вірша. Вивчайте іі, як у дитинстві - таблицю множення .
Прекрасний і потрібний закон для майбутнього Держави і Поезії. А що його автор? Він за весь час депутатства написав тільки один катрен. Зате в ньому замінені, рокіровані всі приголосні в слові рогалик: ер на ел, ге на ка, ел на ер,і ка на ха. Рогалик на локарих. Що за ло карих. Послухайте:
Знов згадую Михайлова і Лисич
і холод сірих їх очей і тепло карих.
А ще - за те, що золотистий місяць
висить на небесах, немов рогалик…
Печально, як печально, до чого ж печально. І тому що такий катрен, і тому що знову повторюється, і тому що наша лекція-казка-вистава добігає фіналу. То ж пора підвести підсумки. Рими старі, або класичні, чи традиційні переважно крайні праві, у них опорні приголосні майже не узгоджені. Нові рими виключно лівоцентричні, хоча й зустрічаються і крайні ліві. Для правих те, що зліва другорядне, несуттєве. Ліві відповідають взаємністю. Для правих, старих їхня половина слова це голова,завершення. Для лівих, нових це( те, що справа від опорної голосної) кінцівка, хвіст. А для новітніх права і ліва половини слова – це праве і ліве крила, обоє однаково важливі. І ще: нове римування буквально молиться на опорну приголосну, для нього це священна корова, яку не можна чіпати. А новітнє це (заміну на споріднену) заохочує. Навіть опорну голосну дозволяється освіжити. Яким чином і на яку, дізнаєтесь незабаром.
А зараз для закріплення знань приклад, як би прозвучав знаменитий рядок Андрія Вознесенського « Я Гойя, я голос, я горе» в різних системах римувань, різними видами рим. Перше, класичною, крайнє правою:
Я Гойя, я зброя, я Троя...
Друге, новою, крайнє лівою:
Я Гойя, я голос, я горе.
І нарешті новітньою: Я Гойя, я Коля, я Боря. Ні, не годиться. Краще отак нехай прозвучить:
Я Гойя, Я Доля, Я Воля!!!
Несподівано вишукано. Браво, новітня римо!
І тепер обіцяний чотирьохвірш нашого героя(що покидає стіни парламенту), де замінено аж дві опорні голосні:
Природу муза повернути змусить,
бродитиму в берізках білокорих.
Уже броджу, а золотистий місяць
все ще висить на небі, як рогалик…

На цьому можна було поставити крапку, чи знак оклику, як би не два НЕ. Ми НЕ заримували рогалик з іменником у множині ( і хоча це буде рима 2-ого ґатунку ( вищого – іменник з дієсловом, 1-го – іменник з прикметником)), не підходять ново римські: роками, чи рокади. Хочеться чогось новітнього екзотичного. І ми НЕ впевнені, що наш герой все ще блукає в берізках білокорих. Ох ці літератори! То вони в народ лізуть, то в народні обранці. Не сидиться їм дома, не пишеться віршів. Куди на цей раз його понесло? І мої підозри підтвердились. Тільки що отримав в поміткою: останній катрен.
Ми летимо в гуманітарну місію:
навчати і вивчати африканок.
З надією, що буде їхній місяць
нагадувати рідний нам рогалик.
А ми, насолоджуючись римою: африканок-нам рогалик, сподіваємось на протилежне. Що в наступних чотирьохвіршах ми одержимо порівнювання місяця не з рогаликом, а з якоюсь зовсім іншою гарячою тропічною штучкою. Я сказав не випічкою, а … О так, так: з гарячою африканською штучкою!
І тепер можна поставити крапку( бо знак оклику вже стоїть) і написати, проте не класичне прозаїчне : « Кінець» А новітнє поетичне:
ЗАВЕРШЕНЯ

08.09.2017




      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2017-10-02 17:59:48
Переглядів сторінки твору 3445
* Творчий вибір автора: Любитель поезії
* Статус від Майстерень: Любитель поезії
* Народний рейтинг 0 / --  (5.138 / 5.47)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (4.773 / 5.39)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.792
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні оцінювати
Конкурси. Теми ЛІТПРОЦЕСИ
Автор востаннє на сайті 2024.07.29 18:30
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юрій Лях (Л.П./М.К.) [ 2017-10-06 21:08:54 ]
Привіт, Ігорю!
Прочитав твою легенду, ідея цікава.Але, як на мене, тут треба або робити легенду, або лекцію, бо все разом виходить ні те, ні се. Я би зробив виключно пригоди і без "бухгалтерії", більше динаміки, прямої мови, діалогів, продумати сюжетну лінію. А підрахунки краще би прибрати узагалі.А стосовно сучасної рими, то це ж просто асонансна та дисонансна рима, хіба її раніше не було?

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ігор Герасименко (Л.П./Л.П.) [ 2017-10-09 21:06:16 ]
Дякую за коментар. Можливо, ти правий, хоча декому мій коктель дуже сподобався. Щодо асонансних і дисонансних рим. Так вони вже були, але, по-перше, їх назви не зовсім літературні, а по-друге вони вимагають абсолютної точності відповідно голосних і приголосних звуків. В "моїх" римах навпаки заохочується не точність, а подібність. Мені здається поділ на а) класичні; в) нові і с) новітні більш правильнішим. Ось приклад: три різні рими до слова"горіхів" в трьох різних системах:
а) горіхів - дурносміхів
в) горіхів - горіти
с) горіхів - поїхав
Закінчую і сподіваюсь на проддовження дискусії.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юрій Лях (Л.П./М.К.) [ 2017-10-10 04:17:13 ]
Привіт, Ігоре.
Асонансна рима нелітературний термін? Ну ти скажеш!
АСОНАНС (франц. assonance, від лат. assono — відгукуюсь) — 1) Повторення однакових голосних у віршованих рядках і строфах (рідше — в прозі): «І громом молодим котилося над нами, лунало по ланах: „Вперед за владу Рад!“» (В. Сосюра). А. часто поєднується з алітерацією, чим досягається значний худож. ефект: «Дзвоник земської пошти дзеленькав монотонно і разом з карканням ворон розносив сум по сутеніючім просторі» (М. Коцюбинський). 2) Неточна, неповна рима, основана на збігові наголошених голосних або наголошених складів, причому закінчення заримованих слів можуть не збігатися. В сучас. поезії, зокрема українській, асонансна рима використовується дуже широко (напр., у Л. Костенко: «недовгою — долею», «таємну — твоєму», «треба — ребра», «востаннє — листами»)».
Й. М. Голомбйовський.
[Українська Літературна Енциклопедія. — К., 1988. — Т. 1: А-Г. — С. 94-103.]

З огляду на вищевказане, твій варіант в) і с) - то і є асонансна рима.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ігор Герасименко (Л.П./Л.П.) [ 2017-10-11 21:22:29 ]
Привіт,Юро. Відповідаю: згоден в) і с) підходить - асонансні рими, але з натяжкою, як ноги сестри Попелюшки черевичкам. Я тоді не вірно висловився. Я хочу сказати, що ті назви не зовсім правильні для визначення рим. Чому асонансні(співзвучні) коли повтор голосних? Чому дисонансні( неспівзвучні) коли -приголосних? Незрозуміло.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ігор Герасименко (Л.П./Л.П.) [ 2017-10-11 21:31:44 ]
Продовжую. Якщо буквально розуміти то всі рими можна віднести до асонансних: в одних співзвучність справа, в інших зліва, в деяких в обох половинках слова. Я вважаю, що мій розподіл більш оптимальний. То ж назвемо а), в) і с) по-нашому:( Ми ж не в Провансі живемо, а на Полтавщині)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ігор Герасименко (Л.П./Л.П.) [ 2017-10-11 21:42:15 ]
а) нагадую горіхів-дурносміхів - правокрила рима;
в) горіхів-горіти - лівокрила рима і
с) гріхів- поїхав - двохкрила рима.
Ці назви, на мою думку, і точніші і поетичніші.
І краще пасують, як черевички кришталеві самій Попелюшці-принцесі.
До зустрічі.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Вікторія Лимар (Л.П./Л.П.) [ 2017-10-18 19:51:59 ]
Доброго вечора, Ігоре!
Ось вдруге перечитала твою легенду.
Дуже цікаво: вміру іронічна і глибока по змісту
оповідь, є багато повчальних моментів для автора будь-якого рівня.
З теплом та щирими побажаннями успіху та натхнення в творчості та в житті.До зустрічі!

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ігор Герасименко (Л.П./Л.П.) [ 2017-10-23 18:37:12 ]
Дякую за гарний коментар. Усього найкращого!