ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Борис Костиря
2026.05.30 12:07
Напевно, вже до ранку не засну.
Чекатиму за обрієм розлуку.
Чекатиму у маренні весну,
Як втілену в життя вселенську муку.

Напевно, виглядатиму той знак,
Який і порятує, і розрадить.
Утілений у долі Зодіак

Володимир Невесенко
2026.05.30 11:53
Світить сонце. Час іде.
Ледь встигає тінь за часом.
Межи хмарок де-не-де
смужка райдуги – лампасом.

Віє вітер, гонить жар,
котить сонце покотьолом.
І звисають кудли хмар,

Іван Потьомкін
2026.05.30 11:01
На зеленому газоні
Усякого хліба повно,
Та зібралися коти,-
І пташкам не підійти.
Походжає віддалік,
Мов поважний чоловік,
Чорний ворон, а за ним
Голуби і горобців загін.

хома дідим
2026.05.30 07:28
напередодні усього
занапастивши трохи рими
гуляє зло морочить світ
а ми усе ж бо непровинні
я запрошу тебе
за стіл
поставлю риби та цитрини
і хліба власного не більш

Віктор Кучерук
2026.05.30 06:57
Поки спить десь на сідалі півень
І вітрисько в дуду не подув, -
Соловій захлинається співом
У цвітучому пишно саду.
Прикликає собі солов'їху
Щебетанням завзятим своїм,
А вона озивається сміхом,
Кавалера дратуючи тим.

Федір Паламар
2026.05.30 00:11
   1. В ім’я вищого Життя, нехай буде прославлене горнє Світло!    Кушта стоїть біля Брами світів та питає світ, говорячи: «Скажи мені, яка земля ушир? Яка відстань від землі до небесної тверді? Звідки прийшов Адам? Звідки прийшла Хавва , жона його? Зв

М Менянин
2026.05.29 23:28
Твоє ім’я наречене,
Тобі подвір’я клечане**,
В цей час дав Бог для Тебе сан,
Ти перший з нас – над нами стань!

* Шлока () — це головний аналог двовірша в санскриті
** Напередодні Трійці (Зеленої неділі), у суботу, що називалася клечаною, хату, подв

Ірина Вовк
2026.05.29 18:54
ІІ. НІЧНИЙ ДІАЛОГ У САДУ Травнева ніч опустилася на Київ, густа й тепла, напоєна ароматами рясного весняного цвіту. Пахло молодим листом, розімлілою від денного сонця землею та солодким, п’янким бузком. Світло місяця сріблило високі дахи княжого терем

Юрко Бужанин
2026.05.29 17:48
Сліпуче сяйво й тінь жадана,
І не від світу цього Ти.
Ти, – як сполучна ланка, дана –
До Неба людству дорости.

Довершеність – Твоє наймення,
Призначена Ти стати – Всім.
Тебе втрачати – щемка темінь.

Юрій Лазірко
2026.05.29 16:51
вутлому до війни
спокою серце сниться
б'єш по рядку
дзвенить
слово з чорнил
і криці

ділена на пайки

Борис Костиря
2026.05.29 11:45
Я кричу відчайдушно до світу:
"Люди, люди, почуйте мене!"
Світ, що створений із малахіту,
Упаде в небуття кам'яне.
Не дістанеш від неба привіту,
Тільки град упаде в каберне.

Ти кричиш відчайдушно, безмовно

Світлана Пирогова
2026.05.29 11:41
То тиха, то хвилююча безмежжям
Мелодія морська під сонячним прицілом.
І чайки ніби крилами мережать...
Пливуть у небі хмарок яснії вітрила...

Душа хвилюється, мов свіжість моря.
Новий чийсь серф вже набирає драйву швидкість.
У захваті від вільного

Вячеслав Руденко
2026.05.29 11:26
…чим скарб ховати до засік
з непересічними дарами
вже краще бігати дворами
в ранковий час під телевік,

за мить до видимого «хай»,
коли закоханість вразлива
у стрекотіння полохливих

Віктор Кучерук
2026.05.29 06:25
Дощик рясно кропить
Навесні грядки, -
Мокнуть стебла кропу
Й буряків листки.
Всюдисущі краплі
Втратили число, -
Вся земля набрякла
І блищить, як скло.

хома дідим
2026.05.29 06:25
адже травень наймагічніша пора року · вона каже пішли в парк полупаємо на людей · ще ми винаймаємо хату в старому районі на одному з верхніх поверхів а вікна як раз у бік парку й на ближньому обрії чортове колесо на неботлі · при вхідній брамі парковій ст

Володимир Бойко
2026.05.29 00:24
Не кричи ура, поки з бункера не виліз. Є чимало людей злопам'ятних, та не чути щось про добропам'ятних. У бункері путіну добре, та в землі було б краще. Погано, коли мізки запливають жиром, але значно гірше, коли мізки запливають ненавистю.
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Критика | Аналітика):

Пекун Олексій
2025.04.24

Лайоль Босота
2024.04.15

Анатолій Цибульський
2024.04.01

Геннадій Дегтярьов
2024.03.02

Теді Ем
2023.02.18

Зоя Бідило
2023.02.18

Олег Герман
2022.12.08






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Володимир Ляшкевич (1963) / Критика | Аналітика / Про Мистецтво, і Поезію у т.ч.

 Дихтон — принцип подвійності у метагармонійному скеруванні

Як локальна гармонія переходить у контур метагармонії

Образ твору ...
перейти до тексту твору

Текст твору редагувався.
Дивитись першу версію.



      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2026-04-12 19:55:24
Переглядів сторінки твору 1116
* Творчий вибір автора: Майстер-клас
* Статус від Майстерень: R2
* Народний рейтинг 5.408 / 6  (5.200 / 5.59)
* Рейтинг "Майстерень" 5.404 / 6  (5.211 / 5.61)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.754
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні не обов'язково
Конкурси. Теми ПРО ПОЕЗІЮ
ПРО МИСТЕЦТВО
Автор востаннє на сайті 2026.05.29 19:27
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Пиріжкарня Асорті (М.К./М.К.) [ 2026-04-13 21:19:53 ]


Дякуємо за Вами виконану роботу.
Ви не просто означили інтуїтивно відчутну річ, а змогли надати їй форму — і, що важливо, втримати межу між складністю і хаосом.
«Дихтон» у Вашому викладі виглядає не як метафора, а як робочий інструмент мислення і письма.
Особливо цінним є те, що теоретична частина підтверджена практикою — приклади не ілюструють, а продовжують думку.
Це той випадок, коли хочеться не заперечувати, а пробувати застосовувати.

Робоча зміна «пиріжкарень», два підписи.



Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2026-04-14 09:15:29 ]
Дякую за увагу і підтримку. Тут, звісно, є, що додавати і додавати.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
С М (Л.П./М.К.) [ 2026-04-13 21:35:26 ]



я чесно це все прочитав два рази

вибачте, а чому саме "ди"хтон, чому не "полі"хтон?

"ди" це є суто "два"
це якби діалог
автор і герой
або автор і читач, строго
але не автор, герой і читач, оскільки ж
діалог ~ це строго два пункти

може, все ж таки, не обмежувати подібні речі певною кількістю пунктів?


я, можливо, профаную щось, якщо так, то я вибачаюся

я лише мислив про те,
що якщо вже претендувати на щось нове
то чому не претендувати на максимумі?




Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2026-04-14 09:36:46 ]
Так, дякую за труди читання і вникання в щось ілюзорно нове, бо ж автори подібним методом часто користуються, хоча, певно, і назви він конкретно ще не мав.
То питання важливе, а чому так, а не інакше. Напевно, можна й інакше. Але тут є важливий момент - головного: динаміка взаємодії течії явного і течії неявного, що остаточно гармонійно вирішується за межами конкретного твору. Звідси і "подвійність" сфер сприйняття того, що в творі, хоча вони і створюють поліфонію взаємин, але як наслідок, переростаючи просту дифузії звуків (асоціації з музикою) та філософію дихотомії. Бо ж дихотомія таки залишається в конкретному цілому, розділяючи його на дві взаємовиключні та сукупно вичерпні частини. Що в ідеалі, наприклад, словесність і авторський задум, коли вони повністю ідеально цілісні і завершені в кінці.
Зовнішній спостерігач-сприймач дійсно має велике значення, але це вже, нмсд, вихід за безпосередній творчо-мистецький метод - і стосується усього мистецтва. Але якщо створювати певний мистецький артефакт вже беручи до уваги спостерігача ( а не допускаючи все різноманіття людського сприйняття), то це дійсно виходить за межі суто подвійності. І це точно надзавдання.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
С М (Л.П./М.К.) [ 2026-04-14 09:41:35 ]



я безмежно поважаю Ваш інтелект
це правда, це не якась-там моська із шавкою

будь ласка, ось початок славетної бетговенської
симфонії №5 та да да дам
оце власне, про що ми говоримо трохи тут

але послухайте, як розвивається ця тема надалі



будь ласка, це ж доступно





Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2026-04-14 10:38:59 ]
так, із цікавістю переслухав. І, як на мене, Людвиг Ван все вже вирішив усередині самої симфонії, пройшовши з героєм шлях від трагічних обставин до переможного заверешення. Тобто, в більшості мало би залишитися враження щодо вирішень самої симфонії, тим більше, що бравурність завершення, ніби якраз і припиняє подальші тонкощі.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
С М (Л.П./М.К.) [ 2026-04-14 06:50:09 ]



себто
ще раз

(я не хотів би видатися зухвалим бодай на хвильку
бо це не так
я понад усе ціную & підношу креативність
тим більше безкорисливу)

авжеж, Сонце Місяць той самий дихтон
день і ніч, чорне і біле, етц.

але, із іншого боку
не лише зима - літо
є і весна, і осінь, і міжсезоння
все якби у правах

"дихтон" мені говорить про лінійність
початок і кінець
це якби лінія, хай там яка завгодно примхлива лінія
синусоїда, крива, кардіограма, бозна як ще щось

але старт і ось фінал
як програма

але дивіться
візьмімо пентаграму
окей, якщо не ті конотації
візьмімо зірку Давида

де там початок а де кінець?






Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2026-04-14 09:40:46 ]
О так - Сонце Місяць - чудовий приклад. І він, як на мене, не вирішується внутрішньо, а кожен раз шукає гармонії ззовні. Тоді це в моєму потрактуванні дихтонія явного і неявного. Тобто кінець - який постійно гармонійно віддаляється при наближенні нашої уваги.
Те саме я б сказав і про пентаграму, чи зірку Давида, чи образ Ісуса....


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
С М (Л.П./М.К.) [ 2026-04-14 10:06:36 ]



я вірую в Ісуса, тому що Ісус красивий
я не вірую в Юду, але я розумію що він є ігреком до ікса
мені трохи прикро, що ігрек не ікс
а Місяць не Сонце

я не мав на увазі бути Місяцем

просто кохана жінка моя звала мене так, Сонцем

але ж сайт
проформа
Ім'я будь ласка, Прізвище

ну, окей



Коментарі видаляються власником авторської сторінки
С М (Л.П./М.К.) [ 2026-04-14 06:55:35 ]



ergo

(я імовірно зловживаю)

всього-навсього хотів би дописати, що
є, мабуть, сенс у тім, щоби розвинути цю тему
якось ширше, глибше, дальше





Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Пиріжкарня Асорті (М.К./М.К.) [ 2026-04-14 07:25:54 ]


Бо дихтон — це не хаос, як пише автор, і тому нашій зміні припав до вподоби цей варіант. Може, комусь іншому, не нам, дописувачам, а комусь іншому, не вказуючи перстом, саме кому, поліхтон підходить більше, щоби, тбм, "накрутити вовни".



Коментарі видаляються власником авторської сторінки
С М (Л.П./М.К.) [ 2026-04-14 08:58:28 ]



ну
є античні пластики із білими очима
із одного боку

а є війна війна війна
і вогонь вогонь
із іншого



Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2026-04-14 09:44:48 ]
Поліхтон, як розширення дихтону, - гарне рішення, але там тонкощів на порядок має бути більше реалізовано. )
Аби, наприклад, не впасти в хаос постмодерну.

Між іншим - прекрасна ідея - вирішення дихтонією і неймовірно фантастичною в реалізації поліхтонією застійної проблематики постмодерну (саме його, а не постмодернізму).


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
С М (Л.П./М.К.) [ 2026-04-14 09:15:01 ]


ось є x
і ось y

це осяжно
це все питання контролю
ми всі полюбляємо контроль

але окрім ікса та ігрека існують ще, щонайменше
всі інші літери грецького алфавіту
і альфа, і омега, і багато чого іще






Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2026-04-14 09:48:58 ]
Саме так, але з огляду на гармонії, що виникають після створення мистецького артефакту навколо нього, щоби ці гармонії хоч якось контролювати (сприйняттям наприклад) варто починати з меншого? Тобто з простішого дихтону, відтак, задумуватися і про поліхтон. Бо тоді може йтися і про внутрішнє розділення в сприйманні (в сприймача), а це складна річ для мозку.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
С М (Л.П./М.К.) [ 2026-04-14 10:02:56 ]



я півжиття читав гофмана

дивіться

він у найвищому свому всьому йде від музики
візьмімо бетговена
(гофман дуже його любив, вони типу сучасники)

тобто, ось є ідея Кота Мурра

кіт собі, вчений, при письменстві, графоманить там
пописує

його не надто вибагливі творіння пишуться на аркушах
які треба прокласти іншим папером для просушки
цим нещасним у свою чергу папером
стає рукопис невимовних страждань
капельмейстера йоганеса крейслера
котрий так і не знайшов собі належного місця в цім житті

видавець без поняття публікує це все вперемішку

сатанинська іронія в цім всім, однак, але, незважаючи на

це все музика, це, якщо завгодно бетговен, це полівсесвіт

це полі і пост культура взагалі вся
це неосяжно

але це божественно




Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2026-04-14 10:41:36 ]
Звичайно, ніхто не проти, але намагаємося зараз структуруватися поза відомим, оцінити оте все, що виходить за рамки означень, і не є хаосом.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
С М (Л.П./М.К.) [ 2026-04-14 10:46:15 ]


о так, але як розвести філістерського кота і геніяльного бетговена
воно ж усе перемішане тупо



Коментарі видаляються власником авторської сторінки
С М (Л.П./М.К.) [ 2026-04-14 10:36:39 ]



я-таки зловживаю . . . .
але, із усіма повагами до всього всяко

(ми) можемо розставити якісь віхи
щоби якось зорієнтуватися в хаосі
мова, музика, відчуття, сни абощо
це якби стихії

ми не можемо звести море до ікса із ігреком
море воно щось значніше

море величне, як космос

ми бажаємо всього якось всяко ми жадаємо чогось
що не в змозі розкреслити

позначити




Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2026-04-14 10:45:35 ]
Згоден, та наразі, як я зрозумів з нашого плідного спільного коментування, - ми зараз вдало кидаємо погляди кудись за постмодерн, знаходимо шляхи відділити хаос від гармонії, розширюючи її бачення, і шукаючи ключі до неї не лише в замкнутій цілісності довершеного твору.