ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Рецензії):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.21
20:17
Минуле не багате на сонети.
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.
Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.
Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,
2024.11.21
19:59
Сидять діди на колоді в Миська попід тином.
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
2024.11.21
18:25
І
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
2024.11.21
18:18
Ми розучились цінувати слово,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
2024.11.21
17:53
Якщо не в пекло Господь мене спровадить,
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
2024.11.21
13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
2024.11.21
09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
2024.11.21
06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )
2024.11.21
06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
2024.11.21
04:27
Черешнею бабуся ласувала –
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
2024.11.21
01:27
Я розіллю л
І
Т
Е
Р
И
Мов ніч, що розливає
Морок осінн
І
Т
Е
Р
И
Мов ніч, що розливає
Морок осінн
2024.11.20
21:31
Наснив тоді я вершників у латах
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
2024.11.20
13:36
Сказала в злості ти: «Іди під три чорти!»
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
2024.11.20
09:10
років тому відійшов у засвіти славетний іспанський танцівник Антоніо Гадес.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
2024.11.20
07:07
три яблука
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
2024.11.20
07:04
Батько, донечка, і песик
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Рецензії):
2024.05.20
2021.12.12
2020.01.18
2019.07.07
2018.01.11
2017.11.16
2017.06.10
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Віктор Максимчук (1963) /
Рецензії
НА ВІДСТАНЯХ НЕЗРАДНОЇ ДОРОГИ
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
НА ВІДСТАНЯХ НЕЗРАДНОЇ ДОРОГИ
НА ВІДСТАНЯХ НЕЗРАДНОЇ ДОРОГИ
Віталій Колодій,
письменник, член НСПУ
Трохи перефразовуючи Максима Рильського, скажу, що Віктор Максимчук свою літературну дорогу верстає уже не початківцем. Перші проби пера віддаленіли в часі при молодих романтичних настроях, переданих читачеві щиро, інтимно, і навіть у первісній недовершеності своїй залишали відчуття духовної просвітленості автора, його наміри зворушливо виповісти власні морально-світоглядні ідеали, віру у верховенство правди й любові у цьому непевному світі і в нашім неоднозначнім історичнім розвитку.
Символи окриленості, навіяні чотирма вітрами з довколишніх карпатських верховин, додали йому снаги і певності у творчих шуканнях, точніше сказати б – у доланні поетичної крутизни.
І звичайно – що не крок, то ставало видніше, і погляд біг далі, вловлюючи не побачене досі, приховане поверхневими зблисками напівправди, омани, брехні, уже чіткіше контрастували реальні складнощі стосунків і явищ.
Окілля вчорашніх задивувань світом уже вміщували не лише рожеві барви, й сьогодні це вочевидь позначилося на пильнішому вдивлянні автора в контури та образи дійсності. Нові переживання та перебіг подій, нерідко сумних і навіть трагічних, зумовили й нові тематичні спрямування його творчості. Досвід зрілості значно розширив його поетичні виднокола. Значимо ж:
Це як сон далекий –
На порозі осінь.
Тихо жде в зажурі
Потяга свого...
Віктор Максимчук вбирає у свої рядки нерозтрачене із мрій та сподівань, залишається при незмінній своїй незрадності світлим із першовитоків засадам й усвідомленні людської доброчинності. Журба його – коли тьмяніють чесноти батьків і дітей, а нитка поколінь обривається:
Лиш трава на тій стежці зів'яне,
Де вас ждали вони...
Та не ждуть...
Світло-тужлива тональність переважає у вміщеному до цієї збірки доробкові. Та наразі, мов громовий удар долі, вриваються чорно-трагічні струмені. Як це вражаюче звучить у віршах «Мертві квіти», «Вже рік як без тебе», «Ти мені віддала...», «Поруч близькі і друзі...». Тут особистісне художньо узагальнюється й нікого не залишає байдужим.
Автору вдається орнаментувати ту чи іншу, найчастіше визначальну у творі, образну деталь, пейзажно-природним штрихом:
Пора, пора...
Ви чуєте, темніє?
Вже зовсім поруч
До вечірні дзвін.
На обрії вже
Захід багряніє.
А дзвін лунає...
Вірші В. Максимчука здебільшого лірико-медитаційні, в основному звернені до коханої, побратима, друга, до гніздів'я свого роду, і відповідні настрої вони відбивають. Та їхній привільний плин зчаста бурунять сплески тривожних запитань від нашої одвічної соціально-історичної проблематики й відгукуються зболеними рядками:
Чом гине Україна
В безодні сірих днів?
Все рушиться довкола,
Неначе у вогні...
Стоять собі убого
Похмурені хати...
Слово поета просте і прозоре. Він не ускладнює вірша модними нині нагромадженнями метафор, паралельних асоціативних рядів, підтекстовою символікою і т. д. Однак видає у кращих взірцях свіжі, оригінальні образні перлинки, що потверджують його поважні творчі можливості: //Але осінь приходить під хату / Й тихо стелеться листям до ніг//; //Та на серці моїм біль / Ледь жевріє, / Бо відносять вони в даль / Мої мрії//; //А наш дім серед снігом засипаних гір – / Одинокий, мов птах, що злетів//; //Стояв край вулиці ліхтар / І тихо плакав//; //Дощ умирає в дорожній ямі//; //Лиш свічка без тебе тане, / 3 якою я віч-на-віч...//
Дещо від так званих модернових новацій позначилося у В. Максимчука на формотворчих засобах («Стань попелом», «Опалі листочки», «Коли рушиться світ», «Марити прийдешнім щастям»).
Зазначу, що в таких – із найбільш вдалих – віршах у верлібровій течії рядків прозирає глибина думки, почуття, висновку:
А слова запізнилися...
Лише деревам дозволено
губити повільно час.
Тільки камінь
зостається каменем
у будь-яку пору.
Тільки трави лугові
вміють знову й знову,
вдень і вночі,
дивитися в ту ж
безсонну воду...
Стануть руки галузками,
очі стануть озерами,
а вії опустяться під вагою
слів і сумнівів.
І ми знову заживемо
тихим життям
каменів і рослин...
Природно – і в тональності, і в міркуваннях та відвертій сповідальності – поетичний розділ збірки вливається у прозові «Роздуми та спогади». Проникливі, чуйні, сердечні, талановито, з радістю і щемкою гіркотою виписані. До найтоншого нерва й оголеної струни відчуттів доторкаються вони, збуджуючи тремке співпереживання. Особливо це стосується таких образків, як «Зустріч у сні», «Звучить мелодія», «Серцю не накажеш», де багато власне авторового болю, що близько сприймається...
Відрадно помічати, і це посвідчує хроніка написання віршів, що наш поет прагне позбуватися наявної почасти у його роботах декларативності, нашарувань дидактики у зверненнях до співбесідника-читача, загалом стає дедалі суворішим в самооцінках. На користь художній довершеності творів...
Віктор Максимчук – у дорозі, яку супроводжує вдумлива й наполеглива праця. Небезпідставно сподіваємося на його подальший творчий поступ.
Віталій Колодій,
письменник, член НСПУ
Трохи перефразовуючи Максима Рильського, скажу, що Віктор Максимчук свою літературну дорогу верстає уже не початківцем. Перші проби пера віддаленіли в часі при молодих романтичних настроях, переданих читачеві щиро, інтимно, і навіть у первісній недовершеності своїй залишали відчуття духовної просвітленості автора, його наміри зворушливо виповісти власні морально-світоглядні ідеали, віру у верховенство правди й любові у цьому непевному світі і в нашім неоднозначнім історичнім розвитку.
Символи окриленості, навіяні чотирма вітрами з довколишніх карпатських верховин, додали йому снаги і певності у творчих шуканнях, точніше сказати б – у доланні поетичної крутизни.
І звичайно – що не крок, то ставало видніше, і погляд біг далі, вловлюючи не побачене досі, приховане поверхневими зблисками напівправди, омани, брехні, уже чіткіше контрастували реальні складнощі стосунків і явищ.
Окілля вчорашніх задивувань світом уже вміщували не лише рожеві барви, й сьогодні це вочевидь позначилося на пильнішому вдивлянні автора в контури та образи дійсності. Нові переживання та перебіг подій, нерідко сумних і навіть трагічних, зумовили й нові тематичні спрямування його творчості. Досвід зрілості значно розширив його поетичні виднокола. Значимо ж:
Це як сон далекий –
На порозі осінь.
Тихо жде в зажурі
Потяга свого...
Віктор Максимчук вбирає у свої рядки нерозтрачене із мрій та сподівань, залишається при незмінній своїй незрадності світлим із першовитоків засадам й усвідомленні людської доброчинності. Журба його – коли тьмяніють чесноти батьків і дітей, а нитка поколінь обривається:
Лиш трава на тій стежці зів'яне,
Де вас ждали вони...
Та не ждуть...
Світло-тужлива тональність переважає у вміщеному до цієї збірки доробкові. Та наразі, мов громовий удар долі, вриваються чорно-трагічні струмені. Як це вражаюче звучить у віршах «Мертві квіти», «Вже рік як без тебе», «Ти мені віддала...», «Поруч близькі і друзі...». Тут особистісне художньо узагальнюється й нікого не залишає байдужим.
Автору вдається орнаментувати ту чи іншу, найчастіше визначальну у творі, образну деталь, пейзажно-природним штрихом:
Пора, пора...
Ви чуєте, темніє?
Вже зовсім поруч
До вечірні дзвін.
На обрії вже
Захід багряніє.
А дзвін лунає...
Вірші В. Максимчука здебільшого лірико-медитаційні, в основному звернені до коханої, побратима, друга, до гніздів'я свого роду, і відповідні настрої вони відбивають. Та їхній привільний плин зчаста бурунять сплески тривожних запитань від нашої одвічної соціально-історичної проблематики й відгукуються зболеними рядками:
Чом гине Україна
В безодні сірих днів?
Все рушиться довкола,
Неначе у вогні...
Стоять собі убого
Похмурені хати...
Слово поета просте і прозоре. Він не ускладнює вірша модними нині нагромадженнями метафор, паралельних асоціативних рядів, підтекстовою символікою і т. д. Однак видає у кращих взірцях свіжі, оригінальні образні перлинки, що потверджують його поважні творчі можливості: //Але осінь приходить під хату / Й тихо стелеться листям до ніг//; //Та на серці моїм біль / Ледь жевріє, / Бо відносять вони в даль / Мої мрії//; //А наш дім серед снігом засипаних гір – / Одинокий, мов птах, що злетів//; //Стояв край вулиці ліхтар / І тихо плакав//; //Дощ умирає в дорожній ямі//; //Лиш свічка без тебе тане, / 3 якою я віч-на-віч...//
Дещо від так званих модернових новацій позначилося у В. Максимчука на формотворчих засобах («Стань попелом», «Опалі листочки», «Коли рушиться світ», «Марити прийдешнім щастям»).
Зазначу, що в таких – із найбільш вдалих – віршах у верлібровій течії рядків прозирає глибина думки, почуття, висновку:
А слова запізнилися...
Лише деревам дозволено
губити повільно час.
Тільки камінь
зостається каменем
у будь-яку пору.
Тільки трави лугові
вміють знову й знову,
вдень і вночі,
дивитися в ту ж
безсонну воду...
Стануть руки галузками,
очі стануть озерами,
а вії опустяться під вагою
слів і сумнівів.
І ми знову заживемо
тихим життям
каменів і рослин...
Природно – і в тональності, і в міркуваннях та відвертій сповідальності – поетичний розділ збірки вливається у прозові «Роздуми та спогади». Проникливі, чуйні, сердечні, талановито, з радістю і щемкою гіркотою виписані. До найтоншого нерва й оголеної струни відчуттів доторкаються вони, збуджуючи тремке співпереживання. Особливо це стосується таких образків, як «Зустріч у сні», «Звучить мелодія», «Серцю не накажеш», де багато власне авторового болю, що близько сприймається...
Відрадно помічати, і це посвідчує хроніка написання віршів, що наш поет прагне позбуватися наявної почасти у його роботах декларативності, нашарувань дидактики у зверненнях до співбесідника-читача, загалом стає дедалі суворішим в самооцінках. На користь художній довершеності творів...
Віктор Максимчук – у дорозі, яку супроводжує вдумлива й наполеглива праця. Небезпідставно сподіваємося на його подальший творчий поступ.
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Про публікацію