ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Публіцистика):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.21
23:09
Замість післямови до книги «Холодне Сонце»)
Мої тексти осінні – я цього не приховую. Приховувати щось від читача непростимий гріх. Я цього ніколи не робив і борони мене Будда таке колись вчинити. Поганої мені тоді карми і злої реінкарнації. Сторінки мо
2024.11.21
22:17
Мов скуштував солодкий плід,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.
Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.
Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,
2024.11.21
20:17
Минуле не багате на сонети.
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.
Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.
Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,
2024.11.21
19:59
Сидять діди на колоді в Миська попід тином.
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
2024.11.21
18:25
І
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
2024.11.21
18:18
Ми розучились цінувати слово,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
2024.11.21
17:53
Якщо не в пекло Господь мене спровадить,
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
2024.11.21
13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
2024.11.21
09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
2024.11.21
06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )
2024.11.21
06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
2024.11.21
04:27
Черешнею бабуся ласувала –
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
2024.11.21
01:27
Я розіллю л
І
Т
Е
Р
И
Мов ніч, що розливає
Морок осінн
І
Т
Е
Р
И
Мов ніч, що розливає
Морок осінн
2024.11.20
21:31
Наснив тоді я вершників у латах
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
2024.11.20
13:36
Сказала в злості ти: «Іди під три чорти!»
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
2024.11.20
09:10
років тому відійшов у засвіти славетний іспанський танцівник Антоніо Гадес.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Публіцистика):
2024.05.20
2024.04.01
2023.11.22
2023.02.21
2022.02.01
2021.07.17
2021.01.08
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Олександр Драган (1969) /
Публіцистика
Бог знеславлений не буває
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Бог знеславлений не буває
За останні роки стрімко відроджується наша Свята православна віра; будуються монастирі, церкви, каплички. Люди йдуть до покаяння, в церкву ходять колишні комуністи і запеклі атеїсти. У збройних силах та у місцях позбавлення волі священики здійснюють службу Божу. Ніхто не сподівався, що так усе різко зміниться, що Україна стане незалежною.
А було ж, коли церкви закривали, руйнували, палили хрести. Про одного такого хреста, я почув розповідь від Володимира Сергійовича Петрука з міста Вінниці. Тоді у їхньому гаражі працював молодий 26- літній шофер Михайло Якименко. Без черги отримав новий атомобіль, бо вступив до лав КПРС. Досвідчені водії дивилися на це косо, та нічого вдіяти не могли. Біля будинку цього молодого комуніста Якименка стояв кам'яний хрест. Навіть старожили не знали, кому він був поставлений. У ті часи така символіка була ганьбою для комуніста, а тому секретар парткому Володимир Козійчук, зобов'язав цього водія хрест прибрати. Однієї ночі Михайло зачепив той хрест тросом, і відволік якнадалі від обістя і старанно замаскував. Через місяць його чекала Господня кара.
...Був спекотній серпневий день 1962 року. Михайло перевозив розсипну солому. Коли він завантажив машину, то відігнав її вперед. Майже закінчували завантажувати. Та подув вітерець і в чистому безхмарному небі з'явилася невеличка хмаринка, яка збільшуючись стрімко наближалась. Почалась гроза! Молодий комуніст Михайло допомагав зав'язувати солому колезі-шоферу. І в цю мить вогонь блискавки принизав тіло Михайла. Водночас загорілась солома — машина та Михайло згоріли вмить. Хмаринка як з'явилася, так несподівано зникла, залишивши чисте спекотне небо і чорну пляму на землі. Не обминула Божа кара і атеїстку, яка виносила з храму церковні речі, у неї раптово помер син.
На місці нині діючого Бершадського автовокзалу, у 60 –х роках минулого століття, знаходилась Свято – Успенська церква. Православний храм було зруйновано у вересні 1964 року. Зовсім випадково мені вдалось познайомитись із свідком тих руйнівних подій. Звати цю людину Василь Іванович Мураховський, який проживає у селі Яланці. На той час, він працював на підприємстві «Агромаш», яке межувало із церквою. Як пригадує Василь Іванович, коли почали скидати з храму купола, то він та деякі його колеги по роботі побачили вогненний стовп вогню, який йшов знизу до верху з того місця де висить «пані кадило». Під час руйнації храму загинуло 6 чоловік. До наших днів збереглись відомості про тих людей, які руйнували церкву. Трагічно склалась їхня доля; майже усі вони загинули страшною смертю. Як пригадувала моя покійна матушка Ніна Мойсеївна Драган, коли валили церкву, то навколо неї зібралось багато віруючих людей, які стоячи на колінах плакали і молились.
Побудовано святиню на кошти графа Потоцького Л., у 1737 році. Як свідчать архівні матеріали та старожили міста, дерев’яна церква не постраждала навіть під час Великої вітчизняної війни, і в ній здійснювалось Богослужіння. На території колишньої церкви, а тепер автовокзалу, залишились поховання священиків та мирян.
З 1890 року діяла церковно – приходська школа, у якій навчалось 23 учня. На території храму було викопано шахтну криницю. Неподалік знаходився будиночок священика отця Іоанна Розворовича.
До наших днів зберегла історія і відомості про церкву Іоанна Богослова, що у селі Рогізка, Чечельницького району. Коли у 1960 році церкву закрили, то планували спочатку відкрити будинок культури, або зерносховище. Тодішній голова колгоспу всласноруч почав палити на подвір”ї храму хоругви, святі богослужбові книги, ікони, вбрання священика. У той же день вечері він поїхав до Вінниці. По дорозі машина несподівано загорілася; заклинило двері, і той небіжчик згорів живцем. Божий храм почал будувати у 1906 році, а закінчили 1912. під час Великої вітчизняної війни храм закрили. Під час румунської окупації 1943 році богослужіння було відновлено.
Також я пригадую розповідь священика міста Теплика отця Серафима (Поворозника). Він мені розповідав, що їхній храм відвідує похилого віку жіночка. У часи гонінь та репресій на святу церкву вона бубучи комсомолкою, брала активну участь у цьому дійстві. У селі Залужжя, у церкві вона почала гойдатися на цепу де висить пані-кадило. Вночі їй наснився дуже страшний сон. З тих пір вона стала дуже набожною віруючою людиною. Що був за сон вона нікому так і не розповідає.
Бог знеславений не буває.
До друку підготував
Олександр ДРАГАН,
редактор газети “Слово Боже — УПЦ”
село Флорине, Бершадський район, Вінницька область.
P.S. ГОСПОДНЕ НАКАЗАНИЕ. В одном селе в 30 годах прошлого века, закрывали церковь. Мрачная и молчаливая толпа мужиков глядела на разорение святыни. Из храма выбрасывали иконы.
Один из комисаров кричит;
- Бога нет! Нет Бога! Вот смотрите... И начинает палить из винтовки в лики святых.
- Видите? Ну где ваш Бог?...Почему Он меня не накажет?
- Уже наказал,- слышится из толпы.
-Кого наказал? Как наказал?
-Разум отнял.
А було ж, коли церкви закривали, руйнували, палили хрести. Про одного такого хреста, я почув розповідь від Володимира Сергійовича Петрука з міста Вінниці. Тоді у їхньому гаражі працював молодий 26- літній шофер Михайло Якименко. Без черги отримав новий атомобіль, бо вступив до лав КПРС. Досвідчені водії дивилися на це косо, та нічого вдіяти не могли. Біля будинку цього молодого комуніста Якименка стояв кам'яний хрест. Навіть старожили не знали, кому він був поставлений. У ті часи така символіка була ганьбою для комуніста, а тому секретар парткому Володимир Козійчук, зобов'язав цього водія хрест прибрати. Однієї ночі Михайло зачепив той хрест тросом, і відволік якнадалі від обістя і старанно замаскував. Через місяць його чекала Господня кара.
...Був спекотній серпневий день 1962 року. Михайло перевозив розсипну солому. Коли він завантажив машину, то відігнав її вперед. Майже закінчували завантажувати. Та подув вітерець і в чистому безхмарному небі з'явилася невеличка хмаринка, яка збільшуючись стрімко наближалась. Почалась гроза! Молодий комуніст Михайло допомагав зав'язувати солому колезі-шоферу. І в цю мить вогонь блискавки принизав тіло Михайла. Водночас загорілась солома — машина та Михайло згоріли вмить. Хмаринка як з'явилася, так несподівано зникла, залишивши чисте спекотне небо і чорну пляму на землі. Не обминула Божа кара і атеїстку, яка виносила з храму церковні речі, у неї раптово помер син.
На місці нині діючого Бершадського автовокзалу, у 60 –х роках минулого століття, знаходилась Свято – Успенська церква. Православний храм було зруйновано у вересні 1964 року. Зовсім випадково мені вдалось познайомитись із свідком тих руйнівних подій. Звати цю людину Василь Іванович Мураховський, який проживає у селі Яланці. На той час, він працював на підприємстві «Агромаш», яке межувало із церквою. Як пригадує Василь Іванович, коли почали скидати з храму купола, то він та деякі його колеги по роботі побачили вогненний стовп вогню, який йшов знизу до верху з того місця де висить «пані кадило». Під час руйнації храму загинуло 6 чоловік. До наших днів збереглись відомості про тих людей, які руйнували церкву. Трагічно склалась їхня доля; майже усі вони загинули страшною смертю. Як пригадувала моя покійна матушка Ніна Мойсеївна Драган, коли валили церкву, то навколо неї зібралось багато віруючих людей, які стоячи на колінах плакали і молились.
Побудовано святиню на кошти графа Потоцького Л., у 1737 році. Як свідчать архівні матеріали та старожили міста, дерев’яна церква не постраждала навіть під час Великої вітчизняної війни, і в ній здійснювалось Богослужіння. На території колишньої церкви, а тепер автовокзалу, залишились поховання священиків та мирян.
З 1890 року діяла церковно – приходська школа, у якій навчалось 23 учня. На території храму було викопано шахтну криницю. Неподалік знаходився будиночок священика отця Іоанна Розворовича.
До наших днів зберегла історія і відомості про церкву Іоанна Богослова, що у селі Рогізка, Чечельницького району. Коли у 1960 році церкву закрили, то планували спочатку відкрити будинок культури, або зерносховище. Тодішній голова колгоспу всласноруч почав палити на подвір”ї храму хоругви, святі богослужбові книги, ікони, вбрання священика. У той же день вечері він поїхав до Вінниці. По дорозі машина несподівано загорілася; заклинило двері, і той небіжчик згорів живцем. Божий храм почал будувати у 1906 році, а закінчили 1912. під час Великої вітчизняної війни храм закрили. Під час румунської окупації 1943 році богослужіння було відновлено.
Також я пригадую розповідь священика міста Теплика отця Серафима (Поворозника). Він мені розповідав, що їхній храм відвідує похилого віку жіночка. У часи гонінь та репресій на святу церкву вона бубучи комсомолкою, брала активну участь у цьому дійстві. У селі Залужжя, у церкві вона почала гойдатися на цепу де висить пані-кадило. Вночі їй наснився дуже страшний сон. З тих пір вона стала дуже набожною віруючою людиною. Що був за сон вона нікому так і не розповідає.
Бог знеславений не буває.
До друку підготував
Олександр ДРАГАН,
редактор газети “Слово Боже — УПЦ”
село Флорине, Бершадський район, Вінницька область.
P.S. ГОСПОДНЕ НАКАЗАНИЕ. В одном селе в 30 годах прошлого века, закрывали церковь. Мрачная и молчаливая толпа мужиков глядела на разорение святыни. Из храма выбрасывали иконы.
Один из комисаров кричит;
- Бога нет! Нет Бога! Вот смотрите... И начинает палить из винтовки в лики святых.
- Видите? Ну где ваш Бог?...Почему Он меня не накажет?
- Уже наказал,- слышится из толпы.
-Кого наказал? Как наказал?
-Разум отнял.
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Про публікацію