ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.21
23:09
Замість післямови до книги «Холодне Сонце»)
Мої тексти осінні – я цього не приховую. Приховувати щось від читача непростимий гріх. Я цього ніколи не робив і борони мене Будда таке колись вчинити. Поганої мені тоді карми і злої реінкарнації. Сторінки мо
2024.11.21
22:17
Мов скуштував солодкий плід,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.
Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.
Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,
2024.11.21
20:17
Минуле не багате на сонети.
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.
Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.
Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,
2024.11.21
19:59
Сидять діди на колоді в Миська попід тином.
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
2024.11.21
18:25
І
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
2024.11.21
18:18
Ми розучились цінувати слово,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
2024.11.21
17:53
Якщо не в пекло Господь мене спровадить,
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
2024.11.21
13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
2024.11.21
09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
2024.11.21
06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )
2024.11.21
06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
2024.11.21
04:27
Черешнею бабуся ласувала –
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
2024.11.21
01:27
Я розіллю л
І
Т
Е
Р
И
Мов ніч, що розливає
Морок осінн
І
Т
Е
Р
И
Мов ніч, що розливає
Морок осінн
2024.11.20
21:31
Наснив тоді я вершників у латах
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
2024.11.20
13:36
Сказала в злості ти: «Іди під три чорти!»
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
2024.11.20
09:10
років тому відійшов у засвіти славетний іспанський танцівник Антоніо Гадес.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
2024.10.17
2024.08.04
2024.07.02
2024.05.20
2024.04.01
2024.02.08
2023.12.19
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Оксана Єфіменко (1988) /
Проза
Ґудзик
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Ґудзик
О, який сьогодні туман, навіть дахів не видно. Якби я була деінде, він би до цього міг звикнути, як, наприклад, інколи люди звикають до «останніх разів» або недочитаних книг. Якби я була деінде. Він зараз повертається додому, я впевнена. Якраз у цей момент він перетинає сквер навпроти собору. На соборі в цю пору завжди світиться кругле біле вікно. Ніби всевидяче око, воно спрямоване на головну алею, і тому часом буває моторошно повертатися до храму спиною – відчуття отого білого ока змушує притримувати капелюха і втягувати голову в комір. Влітку в цьому сквері чомусь завжди багато вагітних жінок. Здається, вони починають сюди приходити, щойно їхня вагітність стає помітною – сидять на жовтих лавках, читають, часом вони кидають камінці у собак. Але тепер тут лише він сам. Ймовірно, зараз він міг би зустріти мене, але нехай краще звикає до туману.
Зараз він зверне праворуч і вийде на міст. Здається, він зажди любив це місце, оскільки за ним зупинка двадцять шостого автобусу.
Тепер назустріч йому йде жінка у сірому пальто, і він не зможе утримати на ній свій погляд. У наступної перехожої губи червоні, тому вона нагадала йому Лондон. Червоний крізь туман – зовсім Лондон – думає він і впускає їй під ноги свою парасолю. Вона зупиняється.
– Обережно, – каже вона, і червоні губи смикаються лівим куточком – так нервово не посміхалася навіть його колишня.
– Перепрошую, – відповідає він залежаним голосом, яким зазвичай відповідає на запитання «котра година». Зараз він нахилиться до її ніг і подумає, що дуже давно не схилявся перед жінками. Але ця так схожа на Лондон – вона не зрушить з місця, доки він не підійме свою парасолю, хоча він ніколи в Лондоні не був.
Я чекаю, доки він прийде додому, але він затримується. Він тримає пані Лондон за руку в під’їзді її будинку, іншою витирає помаду зі свого обличчя, вона робить те ж саме, але на нього не дивиться. Запах під’їзду вологий і знайомий, а запах парфумів – ні; кажуть, за своє життя чоловіки з’їдають у поцілунках до шести кілограмів помади, і зараз він згадає це вголос, і вона викине з вуст нервове «ха». Здається, він щось згадує, оглядається на прочинені двері під’їзду, за ними снігове місиво і туман, далекий гул дороги і шубуршання пакетів у смітнику – хтось щось шукає, можливо, це собака з перебитою лапою вишукує недоїдки для чотирьох цуциків у коробці під сходами. Він переступає поріг її квартири й вигукує, що прийшов, йде мити руки, на кухні вже гріється чай. Пані Лондон заглядає до ванни, і він дивиться на неї у запітніле дзеркало з матовою рамою. Зараз він обернеться і скаже, який задьорганий сьогодні був день, піде до кімнати і дістане з шафи байкову сорочку, застібаючи її на останній ґудзик вигляне у вікно. А зараз він прочинить вікно і впустить до кімнати вологу. Холод смикає тіло. Позаду нього велике ліжко і два зелених крісла, на них розвішаний його одяг, кімната пахне валеріанкою і парфумами. Сто разів вона казала йому не палити у кімнаті. Він освічує своє обличчя вогником запальнички і на кілька митей нічого не бачить, просто мружить очі у пітьму. Зараз він відірве верхнього ґудзика від сорочки і викине його в туман. Я підбираю ґудзик з мокрого снігу. Щоразу він так робить, коли не знає, що саме йому хочеться згадати, а я таким чином знаю, що сьогодні він затримується, і мені варто зачекати.
Вона заходить до кімнати і мовчки стає поряд.
– Який туман, – промовляє він.
– Хіба ти ще не звик? – питається вона навіть не глянувши на нього, її каштанове волосся гойдається і нагадує йому серпантин, як у дитинстві.
– Я мушу йти, – промовляє він. – Шкода, що за весь цей час у нас не було дітей.
– Зовсім ні, – відказує вона. – Зовсім ні.
– До туману неможливо звикнути, – каже він після невеликої паузи, і дивиться на мене крізь туман. Я кладу круглого білого ґудзика до кишені – пора додому.
– А я звикла давно, – каже вона, фарбує губи і йде до скверу – якраз у цей час він повинен повертатися додому, притримуючи капелюха і підійнявши комір пальто.
2011
Зараз він зверне праворуч і вийде на міст. Здається, він зажди любив це місце, оскільки за ним зупинка двадцять шостого автобусу.
Тепер назустріч йому йде жінка у сірому пальто, і він не зможе утримати на ній свій погляд. У наступної перехожої губи червоні, тому вона нагадала йому Лондон. Червоний крізь туман – зовсім Лондон – думає він і впускає їй під ноги свою парасолю. Вона зупиняється.
– Обережно, – каже вона, і червоні губи смикаються лівим куточком – так нервово не посміхалася навіть його колишня.
– Перепрошую, – відповідає він залежаним голосом, яким зазвичай відповідає на запитання «котра година». Зараз він нахилиться до її ніг і подумає, що дуже давно не схилявся перед жінками. Але ця так схожа на Лондон – вона не зрушить з місця, доки він не підійме свою парасолю, хоча він ніколи в Лондоні не був.
Я чекаю, доки він прийде додому, але він затримується. Він тримає пані Лондон за руку в під’їзді її будинку, іншою витирає помаду зі свого обличчя, вона робить те ж саме, але на нього не дивиться. Запах під’їзду вологий і знайомий, а запах парфумів – ні; кажуть, за своє життя чоловіки з’їдають у поцілунках до шести кілограмів помади, і зараз він згадає це вголос, і вона викине з вуст нервове «ха». Здається, він щось згадує, оглядається на прочинені двері під’їзду, за ними снігове місиво і туман, далекий гул дороги і шубуршання пакетів у смітнику – хтось щось шукає, можливо, це собака з перебитою лапою вишукує недоїдки для чотирьох цуциків у коробці під сходами. Він переступає поріг її квартири й вигукує, що прийшов, йде мити руки, на кухні вже гріється чай. Пані Лондон заглядає до ванни, і він дивиться на неї у запітніле дзеркало з матовою рамою. Зараз він обернеться і скаже, який задьорганий сьогодні був день, піде до кімнати і дістане з шафи байкову сорочку, застібаючи її на останній ґудзик вигляне у вікно. А зараз він прочинить вікно і впустить до кімнати вологу. Холод смикає тіло. Позаду нього велике ліжко і два зелених крісла, на них розвішаний його одяг, кімната пахне валеріанкою і парфумами. Сто разів вона казала йому не палити у кімнаті. Він освічує своє обличчя вогником запальнички і на кілька митей нічого не бачить, просто мружить очі у пітьму. Зараз він відірве верхнього ґудзика від сорочки і викине його в туман. Я підбираю ґудзик з мокрого снігу. Щоразу він так робить, коли не знає, що саме йому хочеться згадати, а я таким чином знаю, що сьогодні він затримується, і мені варто зачекати.
Вона заходить до кімнати і мовчки стає поряд.
– Який туман, – промовляє він.
– Хіба ти ще не звик? – питається вона навіть не глянувши на нього, її каштанове волосся гойдається і нагадує йому серпантин, як у дитинстві.
– Я мушу йти, – промовляє він. – Шкода, що за весь цей час у нас не було дітей.
– Зовсім ні, – відказує вона. – Зовсім ні.
– До туману неможливо звикнути, – каже він після невеликої паузи, і дивиться на мене крізь туман. Я кладу круглого білого ґудзика до кишені – пора додому.
– А я звикла давно, – каже вона, фарбує губи і йде до скверу – якраз у цей час він повинен повертатися додому, притримуючи капелюха і підійнявши комір пальто.
2011
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Про публікацію