ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Головні поетичні огляди):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.21
09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
2024.11.21
06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Страшно бути грішним… )
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Страшно бути грішним… )
2024.11.21
06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
2024.11.21
04:27
Черешнею бабуся ласувала –
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона тоді вдивлялася у вишню
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона тоді вдивлялася у вишню
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
2024.11.21
01:27
nbsp       Я розіллю л
                            І
               &
                            І
               &
2024.11.20
21:31
Наснив тоді я вершників у латах
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
2024.11.20
13:36
Сказала в злості ти: «Іди під три чорти!»
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
2024.11.20
09:10
років тому відійшов у засвіти славетний іспанський танцівник Антоніо Гадес.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
2024.11.20
07:07
три яблука
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
2024.11.20
07:04
Батько, донечка, і песик
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
2024.11.20
05:44
Ти не повинен забувати
Десь в олеандровім цвіту
Про українську світлу хату
І щедру ниву золоту.
Ще пам’ятай обов’язково,
Ввійшовши в чийсь гостинний дім, –
Про милозвучну рідну мову
Й пишайсь походженням своїм.
Десь в олеандровім цвіту
Про українську світлу хату
І щедру ниву золоту.
Ще пам’ятай обов’язково,
Ввійшовши в чийсь гостинний дім, –
Про милозвучну рідну мову
Й пишайсь походженням своїм.
2024.11.20
05:12
Спиваю натхнення по краплі
Заради простого рядка.
Я досі ніяк не потраплю
До міста Івана Франка.
Запросить в обійми ласкаво
Там вулиця світла, вузька.
Я б вигадав теми цікаві
Заради простого рядка.
Я досі ніяк не потраплю
До міста Івана Франка.
Запросить в обійми ласкаво
Там вулиця світла, вузька.
Я б вигадав теми цікаві
2024.11.20
05:11
Які залишимо казки?
Домовики лишились дому.
Лісовики де? Невідомо.
Тепер на березі ріки
не знайдете русалок сліду.
Чи розповість онуку дідо,
як шамотять польовики?
Коли зовуть у гай зозулі,
Домовики лишились дому.
Лісовики де? Невідомо.
Тепер на березі ріки
не знайдете русалок сліду.
Чи розповість онуку дідо,
як шамотять польовики?
Коли зовуть у гай зозулі,
2024.11.19
21:50
Тим часом Юрик, ні, то Ярек
Прислав запрошення - меню…
Перелік всього — і задаром
Ну що ж нехай, укореню.
Присиплю жирним черноземом
А по-весні, дивись, взійде…
Ми творчі люди. Наші меми
Не встрінеш більше абиде…
Прислав запрошення - меню…
Перелік всього — і задаром
Ну що ж нехай, укореню.
Присиплю жирним черноземом
А по-весні, дивись, взійде…
Ми творчі люди. Наші меми
Не встрінеш більше абиде…
2024.11.19
18:51
Я розпався на дві половини,
Де злилися потоки ідей.
Розрізнити не можна в пучині
Дві ідеї в полоні ночей.
Зла й добра половини тривожні
Поєдналися люто в одне,
Ніби злиток металів безбожний,
Де злилися потоки ідей.
Розрізнити не можна в пучині
Дві ідеї в полоні ночей.
Зла й добра половини тривожні
Поєдналися люто в одне,
Ніби злиток металів безбожний,
2024.11.19
13:51
Мені здається – я вже трішки твій,
а те, що я тобою не хворію,
є результатом згублених надій,
якими я щоразу червонію.
17 липня 1995 р., Київ
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...а те, що я тобою не хворію,
є результатом згублених надій,
якими я щоразу червонію.
17 липня 1995 р., Київ
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Головні поетичні огляди):
2017.01.26
2016.04.07
2015.11.30
2015.11.24
2015.10.31
2015.07.17
2015.04.15
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Редакція Майстерень (1963) /
Головні поетичні огляди
Редакторський огляд ПМ-життя і не тільки. «Гранди іронічно помовкують»
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Редакторський огляд ПМ-життя і не тільки. «Гранди іронічно помовкують»
Досить багато часу пройшло з моменту заснування ПМ. Трохи менше часу з моменту запуску системи Самвидаву.
Які проміжні підсумки? Напевно, в кожного свої, бо в кожного ніби свої цілі, так? І кожен бачить, оцінює ситуацію згідно власного стану справ?
У беземоційному залишку, напевно, передусім - створення активними учасниками ПМ (тими, що публікуються в нас самостійно) кожен своєї творчої майстерні, а заодно і візитки, - сторінок віршів, прози, публіцистики, аналітики, тощо.
З іншого боку адміністрація ПМ виробила певні програмні рішення, котрі акцентують авторські досягнення в різних напрямках читацького та, певно, і експертного зацікавлення.
Вочевидь, можна стверджувати, що, інколи навіть надто різні, творчі світи, які зустрілися на наших шпальтах - достатньо природно переплелися. Що відбуваються певні енергетичні впливи більшого на менше, - в основному, на молоде покоління, що приходить заявити про своє народження. Можна стверджувати, що в цілому завершився і перехідний процес у становленні ПМ. Що явище набуло і втримує свої характерні риси, не дивлячись на особистісні перехідні періоди, якими розпочинають ПМ-існування молоді, чи нові автори, і з якими час від часу стикаються постійні наші автори. І основними такими рисами є загальна прихильність до краси і позитиву творчих спроб, можливість знайти однодумців і підтримка ресурсу на кожному рівні, де зримо чи не зримо, перебувають групи авторів.
І автори здебільшого зростають у своїй майстерності. Навіть ті, що почувають себе грандами, отримують на ПМ більш-менш точні відчуття дійсного стану справ, і, якщо вистачає смаку і таланту, то шліфують своє вміння далі.
Зрозуміло, що загальна проблема - писання, в цілому, про Батьківщину, чи про інших, інше, тільки не те, що насправді важким муром перед автором стоїть, розростається - нікуди не подівалася. Та й себе дорогого являти на очі проникливих читачів дуже не просто - напевно відчуття прекрасного не дозволяє. Утім, навіть "вкрай закостенілі" "гранди" йдуть шляхом поглиблення саморозкриття. Ясно, їм важче, бо вони більш-менш бачать, відчувають, знають, що показують. Молодь, здебільшого, навіть не здогадується, що являє іншим, безстрашно використовуючи "я". Але як без цього? І "гранди" іронічно помовкують. А молодь коли ще побачить, відчує...
Та й істини від молоді, ще тільки колись доростуть до тих, чи тих актуальних критеріїв. Але про спільність характерного принципу творчого вирішення вже можна говорити - це краса. І чим вищий творчий рівень автора, тим більш домінантною є ідея краси, до якої долучається зрілий автор, на відміну від багатьох і багатьох юних, у яких краса перебуває, начебто, вже в самому авторові. Звичайно, можна було би в таких випадках обмежитися публікацією лише світлини аватарки, бо як тільки з'являються пояснення у вигляді вірша до неї, то видихаєш із полегшенням, і ми такі були, все нормально.
Стало остаточно ясно, що творчі інтернет-майстерні - це таки проміжний етап авторських діянь. Що автор таки зобов'язаний дійти до власної книжки. Бо книжка - суть відбиток живого у живому, й існуватиме, в ідеалі, наприклад, як і малярська картина, нехай поволі і втрачаючи кольори, зате увиразнюючи явище автора. Тобто, творчий процес, який постійно йде всередині автора, має час від часу видавати комплексні вирішення-розв'язки, зрілими відбитками яких, у випадку літератури, є тілесна магія книжки.
Ще однією постперехідною характерною рисою ПМ є, переважно, схильність до "коментувального" мовчання, чи ефемерної присутності вмілих авторів, і досить активне спілкування тих, хто навчається. Тих, хто ще не готові навчатися, що напевно дуже добре, також не чутно. І це все виглядає досить природно. Вочевидь, зриме на ПМ є і спілкування в мовчанні, де частіше більше істинного, аніж у рясному коментуванні, але ж чим вище, тим завше тихіше? Теж природно. Було б навіть дивно, якби багато дзвінких голосів турбувало вершини? :)
Хоча до остаточних своїх вершин нашим грандам, щиро сподіваюся, ще й досить далеко, і їх щасливе творче життя триватиме і триватиме на втіху "простому" народу, який, разом із сивинами, таки осягне вгорі написане і просвітліє від щастя причетності. )
Словом, динамічна стереоскопія ПМ, як на мене, цілком задовільна. Одні навчаються, інші вже навчилися, побігли видавати книжки, але потім знову прийдуть - вчитися далі, аби знову видати книжки. І це нормальний процес - формально. А по суті, сподіваюся, з'ясовуватимемо в наступних оглядах. )
Які проміжні підсумки? Напевно, в кожного свої, бо в кожного ніби свої цілі, так? І кожен бачить, оцінює ситуацію згідно власного стану справ?
У беземоційному залишку, напевно, передусім - створення активними учасниками ПМ (тими, що публікуються в нас самостійно) кожен своєї творчої майстерні, а заодно і візитки, - сторінок віршів, прози, публіцистики, аналітики, тощо.
З іншого боку адміністрація ПМ виробила певні програмні рішення, котрі акцентують авторські досягнення в різних напрямках читацького та, певно, і експертного зацікавлення.
Вочевидь, можна стверджувати, що, інколи навіть надто різні, творчі світи, які зустрілися на наших шпальтах - достатньо природно переплелися. Що відбуваються певні енергетичні впливи більшого на менше, - в основному, на молоде покоління, що приходить заявити про своє народження. Можна стверджувати, що в цілому завершився і перехідний процес у становленні ПМ. Що явище набуло і втримує свої характерні риси, не дивлячись на особистісні перехідні періоди, якими розпочинають ПМ-існування молоді, чи нові автори, і з якими час від часу стикаються постійні наші автори. І основними такими рисами є загальна прихильність до краси і позитиву творчих спроб, можливість знайти однодумців і підтримка ресурсу на кожному рівні, де зримо чи не зримо, перебувають групи авторів.
І автори здебільшого зростають у своїй майстерності. Навіть ті, що почувають себе грандами, отримують на ПМ більш-менш точні відчуття дійсного стану справ, і, якщо вистачає смаку і таланту, то шліфують своє вміння далі.
Зрозуміло, що загальна проблема - писання, в цілому, про Батьківщину, чи про інших, інше, тільки не те, що насправді важким муром перед автором стоїть, розростається - нікуди не подівалася. Та й себе дорогого являти на очі проникливих читачів дуже не просто - напевно відчуття прекрасного не дозволяє. Утім, навіть "вкрай закостенілі" "гранди" йдуть шляхом поглиблення саморозкриття. Ясно, їм важче, бо вони більш-менш бачать, відчувають, знають, що показують. Молодь, здебільшого, навіть не здогадується, що являє іншим, безстрашно використовуючи "я". Але як без цього? І "гранди" іронічно помовкують. А молодь коли ще побачить, відчує...
Та й істини від молоді, ще тільки колись доростуть до тих, чи тих актуальних критеріїв. Але про спільність характерного принципу творчого вирішення вже можна говорити - це краса. І чим вищий творчий рівень автора, тим більш домінантною є ідея краси, до якої долучається зрілий автор, на відміну від багатьох і багатьох юних, у яких краса перебуває, начебто, вже в самому авторові. Звичайно, можна було би в таких випадках обмежитися публікацією лише світлини аватарки, бо як тільки з'являються пояснення у вигляді вірша до неї, то видихаєш із полегшенням, і ми такі були, все нормально.
Стало остаточно ясно, що творчі інтернет-майстерні - це таки проміжний етап авторських діянь. Що автор таки зобов'язаний дійти до власної книжки. Бо книжка - суть відбиток живого у живому, й існуватиме, в ідеалі, наприклад, як і малярська картина, нехай поволі і втрачаючи кольори, зате увиразнюючи явище автора. Тобто, творчий процес, який постійно йде всередині автора, має час від часу видавати комплексні вирішення-розв'язки, зрілими відбитками яких, у випадку літератури, є тілесна магія книжки.
Ще однією постперехідною характерною рисою ПМ є, переважно, схильність до "коментувального" мовчання, чи ефемерної присутності вмілих авторів, і досить активне спілкування тих, хто навчається. Тих, хто ще не готові навчатися, що напевно дуже добре, також не чутно. І це все виглядає досить природно. Вочевидь, зриме на ПМ є і спілкування в мовчанні, де частіше більше істинного, аніж у рясному коментуванні, але ж чим вище, тим завше тихіше? Теж природно. Було б навіть дивно, якби багато дзвінких голосів турбувало вершини? :)
Хоча до остаточних своїх вершин нашим грандам, щиро сподіваюся, ще й досить далеко, і їх щасливе творче життя триватиме і триватиме на втіху "простому" народу, який, разом із сивинами, таки осягне вгорі написане і просвітліє від щастя причетності. )
Словом, динамічна стереоскопія ПМ, як на мене, цілком задовільна. Одні навчаються, інші вже навчилися, побігли видавати книжки, але потім знову прийдуть - вчитися далі, аби знову видати книжки. І це нормальний процес - формально. А по суті, сподіваюся, з'ясовуватимемо в наступних оглядах. )
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
"ІІ Чернівецький поетичний фестиваль. І його безсоромні учасники?"
• Перейти на сторінку •
"Світ просять не давати віз українським чиновникам, які проштрафилися. ЗБІР ПІДПИСІВ!"
• Перейти на сторінку •
"Світ просять не давати віз українським чиновникам, які проштрафилися. ЗБІР ПІДПИСІВ!"
Про публікацію