ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Юлія Щербатюк
2024.11.21 13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?

Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне

Володимир Каразуб
2024.11.21 09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п

Микола Дудар
2024.11.21 06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Страшно бути грішним… )

Віктор Кучерук
2024.11.21 06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?

Микола Соболь
2024.11.21 04:27
Черешнею бабуся ласувала –
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона тоді вдивлялася у вишню
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».

Володимир Каразуб
2024.11.21 01:27
        Я розіллю л
                            І
                             Т
                              Е
                                Р
                                  И
               Мов ніч, що розливає
                  Морок осінн

Сонце Місяць
2024.11.20 21:31
Наснив тоді я вершників у латах
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці

Іван Потьомкін
2024.11.20 13:36
Сказала в злості ти: «Іди під три чорти!»
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи

Юрій Гундарєв
2024.11.20 09:10
років тому відійшов у засвіти славетний іспанський танцівник Антоніо Гадес.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…


Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.

Світлана Пирогова
2024.11.20 07:07
три яблука
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять

Микола Дудар
2024.11.20 07:04
Батько, донечка, і песик
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача

Віктор Кучерук
2024.11.20 05:44
Ти не повинен забувати
Десь в олеандровім цвіту
Про українську світлу хату
І щедру ниву золоту.
Ще пам’ятай обов’язково,
Ввійшовши в чийсь гостинний дім, –
Про милозвучну рідну мову
Й пишайсь походженням своїм.

Артур Курдіновський
2024.11.20 05:12
Спиваю натхнення по краплі
Заради простого рядка.
Я досі ніяк не потраплю
До міста Івана Франка.

Запросить в обійми ласкаво
Там вулиця світла, вузька.
Я б вигадав теми цікаві

Микола Соболь
2024.11.20 05:11
Які залишимо казки?
Домовики лишились дому.
Лісовики де? Невідомо.
Тепер на березі ріки
не знайдете русалок сліду.
Чи розповість онуку дідо,
як шамотять польовики?
Коли зовуть у гай зозулі,

Микола Дудар
2024.11.19 21:50
Тим часом Юрик, ні, то Ярек
Прислав запрошення - меню…
Перелік всього — і задаром
Ну що ж нехай, укореню.
Присиплю жирним черноземом
А по-весні, дивись, взійде…
Ми творчі люди. Наші меми
Не встрінеш більше абиде…

Борис Костиря
2024.11.19 18:51
Я розпався на дві половини,
Де злилися потоки ідей.
Розрізнити не можна в пучині
Дві ідеї в полоні ночей.

Зла й добра половини тривожні
Поєдналися люто в одне,
Ніби злиток металів безбожний,
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Критика | Аналітика):

Самослав Желіба
2024.05.20

Лайоль Босота
2024.04.15

Анатолій Цибульський
2024.04.01

Геннадій Дегтярьов
2024.03.02

Теді Ем
2023.02.18

Анна Лисенко
2021.07.17

Валентина Інклюд
2021.01.08






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Іван Зубар (1956) / Критика | Аналітика

 Загальновідомі поради
Оце знайшлося в нетрях Інтернету, а привернуло увагу тому, що абсолютно збігається з моєю позицією. Приємно мати однодумців, правда?
Інша справа, що не завжди вдається бути на рівні - талант не кожному дається, та й працьовитості не вистачає, однак якщо я усвідомлюю, куди слід прямувати, можливо, й не зіб’юся з дороги.
Можливо...
***
Отже, автор ОЛЬГА ЗАБИРОВА, "Размышления о поэзии"
***
"Отношения к поэзии как к богадельне не понимаю и не приемлю. Уровень «самодеятельности» в искусстве недопустим. Мы боимся, что критикой оскорбят нас, но не боимся оскорбить поэзию...
Кичиться дилетантизмом в искусстве - это в высшей степени идиотично. Тот, кто занимается творчеством, - поэтическим ли, музыкальным или живописным - просто ОБЯЗАН обладать хотя бы начатками профессиональных навыков. Профессионализм – это абсолютное владение материалом. В поэзии – это язык. Отсутствие природного чувства языка (как минимум) - это диагноз.
Слово "профессионализм" в сочетании со словом "поэт" я подразумеваю абстрагированно от финансовой парадигмы: т.е. не как способ заработка, а лишь как показатель уровня мастерства (но отнюдь не уровень отформатированности продукта творчества!) - подобно тому, как слово "бретёр"означало "профессиональный дуэлянт". Поэт-профессионал - это не профессиональный футболист. Не производитель "промышленных" шаблонов. Это - мастер. И всё.
При этом он может по профессии быть кем угодно - врачом, трубачом, кочегаром... А писать - НА ПРОФЕССИОНАЛЬНОМ УРОВНЕ.
Примеров - масса.

Что же касается СОДЕРЖАНИЯ... Друзья мои! Всё давным-давно уже сказано до нас: что добро побеждает зло, что красота - это страшная сила, что помидор красный, что жизнь прекрасна и удивительна, что любовь - это тебе не хухры-мухры и т.д. Цитируя "Операцию Ы", "ВСЁ УЖЕ УКРАДЕНО ДО НАС".
Ничего нового мы не придумаем, и единственное, что мы можем - это найти для старых истин новую ФОРМУ.
Архетипы стары как мир. АРХЕТИП - ЭТО ГЕНОКОД. Это матрица.
А странная самоцель писать стихи так, "чтобы было понятно и мальчику на самокате и дедушке на скамеечке" - это значит стремиться писать откровенно примитивно.
ПОЛУЧАТЬ БЕСКОНЕЧНЫЕ "ДЕВИДЕНДЫ" С ТАКОЙ НЕНАДЁЖНОЙ ВЕЩИ КАК ЭМОЦИИ, пресловутая "ДУША" - НЕВОЗМОЖНО.
Овладевайте, друзья мои, формой, и не стыдитесь этого. СЛОВО для поэта - это ЕДИНСТВЕННЫЙ его материал, и оно же - ЕДИНСТВЕННЫЙ его инструментарий.

Рекомендую ознакомиться с философемами БАХТИНА, сформулированными в его работе "Проблемы содержания, материала и формы в словесном творчестве".
Существует понятие "эстетический объект".
По Бахтину - материал противоположен эстетическому фактору.
СОДЕРЖАНИЕ НЕ ИМЕЕТ ОТНОШЕНИЯ К ТВОРЧЕСТВУ.
К творчеству имеет отношение лишь ФОРМА.
ИСКУССТВО - это ПРОЦЕСС ФОРМООБРАЗОВАНИЯ.
Проще говоря: искусство - это НЕ "о чём?", а "КАК?"

...........
Вважаю, ці поради відомі всім.
І можливо, це багатолітня звичка педагога повчати, але дуже хотілося б, щоб молоді автори прислухалися до них.





      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Без фото
Дата публікації 2011-10-31 08:44:55
Переглядів сторінки твору 12992
* Творчий вибір автора: Любитель поезії
* Статус від Майстерень: Любитель поезії
* Народний рейтинг 0 / --  (4.576 / 5.42)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (4.480 / 5.35)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.787
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні не обов'язково
Конкурси. Теми ПРО ПОЕЗІЮ
Автор востаннє на сайті 2012.08.01 16:09
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Гренуіль де Маре (Л.П./М.К.) [ 2011-10-31 19:16:23 ]
"...Искусство - это НЕ "о чём?", а "КАК?" - звиняйте, але це вже від лукавого. Бо і зло можна подати у витонченій та вишуканій формі, але злом воно бути не перестане. Так що головне все-таки - "о чем" (саме у смислі "плюсового" чи "мінусового" наповнення). Пан Зубрій це дуже чітко вловив, то я вже не буду повторювати сказаного ним.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-10-31 19:25:25 ]
Грені, уяви: перед тобою два вірші. Один - про душу, яка, облітівши кілька разів калинову неньку вздовж і впоперек, нарешті на крилах поринула у височінь, і там вже раділа далі. Але написаний він бездарно, нудно. А інший - ну, не знаю... про світосприйняття Лектора Ганнібала, скажімо. І написаний він буде мастерно - так, що не відпускатиме тебе не тільки, поки ти його читатимеш, але й потім. Що тобі запам"ятається - "у сухому підсуику"? Або перечитай "Квіти зла" Бодлера. Мистецтво - це суть і форма. Але саме форма наповнює суть, як Пігмаліон зробив із каменя (суті) Галатею (форму).


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Гренуіль де Маре (Л.П./М.К.) [ 2011-10-31 20:16:58 ]
Чорі, якби все було так просто - давно б уже світ був іншим... або було б взагалі щось інше. Але ж є індивідууми, котрі уміють маніпулювати народом так, що він про це й не здогадується - настільки мізки "промиваються" в певному напрямку. Я ж не кажу про те зло, котре очевидне, а про те, котре гарно завуальоване.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Устимко Яна (Л.П./М.К.) [ 2011-10-31 19:36:03 ]
власне, це зовсім інше питання - моральний бік змісту.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Любов Бенедишин (М.К./М.К.) [ 2011-10-31 20:41:44 ]
Не скажу, що я в захваті від цієї статті. Тут подача трохи збиває зпантелику. Тому не дивуюсь реакції Олександра. Але й Чорі розумію. Якщо взяти до уваги, що форма вірша це не просто тріолет, сонет, рондель, верлібр тощо, а щось у значно глибшому сенсі, то в принципі автор статті правий.
І я б сказала так:
"о чем" - це координати натхнення, інтересів
а "как" - це вже, справді, координати майстерності


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-10-31 20:47:07 ]
Дивним чином, з подачі Олександра, вираз Бахтіна "СОДЕРЖАНИЕ НЕ ИМЕЕТ ОТНОШЕНИЯ К ТВОРЧЕСТВУ" був преобразований в "Зміст не важливий". Але Бахтін тут зовсім про інше! Він важливий, але він НЕ Є ТВОРЧІСТЮ ЯК ТАКОЮ.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-10-31 20:47:47 ]
Творчістю є форма.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Устимко Яна (Л.П./М.К.) [ 2011-10-31 20:49:08 ]
ось і я про це!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Зубрій (Л.П./М.К.) [ 2011-10-31 21:03:01 ]
Шановна Чорнява Жінко!
:-)
Я не пересмикував виразу.
Я висловив свою думку у якій вказав, що суть - це результат формування емоційної реакції людини на світ - є основою процесу творчості, а також складовою частиною твору.
І цей результат теж піддається зміні, і залежить від неї, у ході процесу морально-духовного розвитку людини, що теж є різновидом процесу творчості (творіння, створення).
Ми будуємо у собі уявні світи, образ яких висвітлюємо у творі.
Таким чином, процес творення - багатоступеневий. І применшення значення одного ступеня може призвести до невірного розуміння інших, а саме от тут і виникає можливість маніпуляцій через керування ЦІННІСТЮ чи ОЦІНКОЮ.
:-)

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-10-31 21:11:37 ]
"Коли я читаю твердження - СОДЕРЖАНИЕ НЕ ИМЕЕТ ОТНОШЕНИЯ К ТВОРЧЕСТВУ, то у мене виникає питання - ми вже пізнали всі тонкощі суті світу, щоб вважати вміст (содержание) вірша не вартим уваги?

Це ж Ваші слова? Ваші. Ви розрізняєте поняття "не має відношення до..." і "не вартий уваги"?

"А те, що вмістом вірша може бути саме БАЧЕННЯ людиною світу під СВОЇМ кутом зору - вже не важливо? " - це теж Ваші слова. Але оте БАЧЕННЯ, про яке Ви кажете і вважаєте його змістом, насправді і є формою :)) Цеглина - це просто цеглина. А БАЧЕННЯ цієї цеглини з точки зору майбутнього будинку і спроможність про це сказати так, щоб і інші побачили і уявили - це уже форма, тобто творчість.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Зубрій (Л.П./М.К.) [ 2011-10-31 21:29:47 ]
Шановна Чорнява Жінко!
:-)
Слова - мої. Я вже Вам написав, що у коротких коментарях може втрачатися причинно-наслідковий зв'язок.
Про що я тут казав? Зверніть увагу на запитання про пізнання СУТІ СВІТУ.
Сприймаючи статтю як цілісний матеріал, я мав на увазі наступне:
"...Ничего нового мы не придумаем, и единственное, что мы можем - это найти для старых истин новую ФОРМУ.
Архетипы стары как мир. АРХЕТИП - ЭТО ГЕНОКОД. Это матрица..." Ми вже всі "старі істини" пізнали і прожили у собі, щоб вважати іх не вартими уваги і займатися тільки пошуками нових форм? Чи є ще непізнані суті?
Стосовно бачення. Бачення - це внутрішній процес у душі людини. І це бачення саме є формою праці душі над створенням СВОГО РОЗУМІННЯ світу.
Спочатку людина створює "духовну цеглину", а потім виймає її у фізичний світ у вигляді твору.
Процес творення - багатоступеневий.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-10-31 21:36:04 ]
Ви або дійсно не розумієте, про що, або вдаєте :))
"Чи є ще непізнані суті?" - ні, немає. є тільки непізнані кути зору на них - бачення_форми. "одягнуте" в слово, ці "кути зору" і є елементом творчості.

На цьому дозвольте відкланятися :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Зубрій (Л.П./М.К.) [ 2011-10-31 20:51:15 ]
Доброго дня, шановна Любове!
:-)
НМСД, форма подачі така, що виникає враження применшення значення суттєво важливих понять.
У своїй роботі з людьми я десятки разів на день стикаюся з подібним. То, хоч зазвичай мовчу, тут вирішив висловитися.
:-)
З повагою...

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2011-10-31 23:14:53 ]
Ну, матеріал, звичайно, сенсово грайливо дитячий, але експресія нічого так, запальна, майже сальса, що завжди цікава...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Іван Зубар (Л.П./Л.П.) [ 2011-11-22 14:19:00 ]
Оце так, я ж гадав, усе тут очевидно, а воно круть-верть в різні боки думки порозбігалися.
Люди добрі, якщо, випікаючи хліб, ви вкладаєте у цей процес душу, але не маєте відповідних знань та навиків до цього діла, не обов’язково той хліб комусь припаде до смаку тільки тому, що ви в нього вклали душу.
Оце пропоную ще одну точку зору.

Мысли вслух
Сергей Тарази
Допустим, человек глухой. Или не так. Допустим, человек не имеет слуха. И голоса. И таланта певческого. И представления об исполнительской культуре. Просто нравится ему петь. И вот он, не зная толком слов, поперек мелодии каждый день поет. Ну, любит.

Или другой пример. Человек с плохим зрением. Но видел картины или там гобелены и вышитые диванные подушки. И тоже захотел. И вот этот человек, не различающий оттенки, не видящий канву, вышивает крестиком или малюет акварелью. Как может. Ну, нравится ему!

Наконец, пример совсем близкий - человек захотел писать. Он не понимает разницы между жанрами и стилями, только - между стихом и прозой. Язык улицы, язык печати, язык эссеистики, язык художественного произведения для него неразличимы. Но он пишет. Как слышит, как думает, как привык.
Вопрос простой – как относиться к такому человеку, если он пришел со своими талантами в общественное место?