ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Сергій Губерначук
2025.12.16 13:22
Порадуй моє тіло – я готовий.
На ланцюгах моя труна – ореля.
Тих не почуй, хто про мій дух злословить.
Вони ніколи не були в моїх постелях.

Дай доторкнутися рукою до любові,
не відсахнись від мертвої руки, –
бо то не смерть, – то понагусло крові

Юлія Щербатюк
2025.12.16 13:21
Не спішіть серед шторму і злив
промовляти: "Пройшов!". Все складніше.
"Пал, що наскрізь обох пропалив,
безпритульними потім залишив".

Не спішіть ви твердити про те,
що прочитаний вже до основи
ваш роман. Є багато ще тем.

Юрко Бужанин
2025.12.16 12:37
Дивлюся в небо — там зірки і вічність,
А під ногами — грузько, як життя.
Сусід Євген, утративши логічність,
Штовха у безвість баки для сміття.
А я стою, немов антична статуя,
В руці —"Первак", у серці — порожнеча.
Дружина каже: «Досить вже бухати,

Артур Курдіновський
2025.12.16 12:21
Сувора Совість дивиться на мене,
Тримає міцно землю й небеса.
Ніколи не виходила на сцену -
Далеко не для всіх її краса.

Тверді слова не промовляє гучно,
Все пошепки. І погляд вольовий.
Мені нелегко. Я - її заручник,

Олександр Сушко
2025.12.16 10:42
Я - чарівник, слуга сяйних казок,
Ерато благородної невільник.
Тож віршопад пахтить, немов бузок,
У строфах - муси, слоїки ванільні.

МрійнА оаза! Щастя береги!
Повсюди айви, квітнучі оливи!
Рожевий мед любової жаги

Тетяна Левицька
2025.12.16 09:36
Буває, що чоловіки
ідуть із дому без валізи,
без штампа в паспорті та візи,
без вороття і навіки
в країну вільних душ, туди,
де благодать незрозуміла
стирає росяні сліди
серпанків яблунево-білих.

Віктор Кучерук
2025.12.16 06:08
Зима розквітла білизною
І світ морозом обдала, -
Красу створивши бахромою,
Оторочила півсела.
Сніжок порипує й блискоче
Навкруг холодна бахрома, -
Така зима милує очі
Та душу тішить крадькома.

Ярослав Чорногуз
2025.12.15 21:19
Теплом огорнута зима
Прийшла, нарешті, забілила
Цей світ чорнющий крадькома,
Поклала осінь у могилу.

Та раптом знов прийшла теплінь,
Лягла на плечі сніготалу.
Аж він од радості зомлів...

Тетяна Левицька
2025.12.15 20:55
Мій Боже, не лишай мене
одну на паперті юдолі.
Не все, мов злива промайне
у ніжних пелюстках магнолій.

За що не знаю, і мабуть,
я більш того не хочу знати,
залляла очі каламуть

Сергій СергійКо
2025.12.15 20:27
Ніч наповнена жахом,
Ще страшнішим за сон, –
Кров'ю вкрита і прахом.
Замінованим шляхом
Нас штовхають в полон.

Обгорілі кімнати
І відсутні дахи.

Борис Костиря
2025.12.15 19:55
Я повертаюсь у минуле,
А в цьому часі бачу я
Себе у смороді й намулі,
Де йде отруйна течія.

У мерехтінні й шумовинні
Світів, епох, тисячоліть
Шукаю я часи невинні,

Іван Потьомкін
2025.12.15 19:00
Знову в Ізраїлі дощ...
Це ж бо Кінерету щось.
Це ж бо і нам без труда
Лине цілюща вода.
Хай ти промок, як хлющ,
Очі-но тільки заплющ,-
І, мов в кіно, ожива
Вбрана у квіт Арава.

Кока Черкаський
2025.12.15 14:41
цьогоріч ми всі гадали,
що до весни буде осінь,
але ось зима настала,
мерзнуть пейси на морозі.

не захистить від морозів
і від вітру лапсердак,
простужусь, помру,- хто ж Розі

Ольга Олеандра
2025.12.15 11:12
Кришталики снігу вкривають подвір’я.
Коштовні, численні – лежать і блищать.
Зима білобока розпушеним пір’ям
притрушує сльоту буденних понять.

Легкий морозець доторкається носа.
Рум’янить пестливо закруглини щік.
Вигулює себе зима білокоса,

Артур Курдіновський
2025.12.15 08:16
Ви можете писати папірці,
Тягнути у безсовісні угоди -
Та тільки знайте: гнів мого народу
Не спинять вже ніякі стрибунці.

Вам затишно? Не бачили ви тих
В Ізюмі вбитих, страчених у Бучі?
Запам'ятайте: помста неминуча

Микола Дудар
2025.12.15 07:40
Попри снігу і дощу,
Попри слюнь від всячини —
Я не згоден, не прощу,
Краще б розтлумачили…
Попередження своє,
Попри зауваженням,
Настрій кожен з них псує
В мінус зоощадженням…
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Критика | Аналітика):

Пекун Олексій
2025.04.24

Лайоль Босота
2024.04.15

Анатолій Цибульський
2024.04.01

Геннадій Дегтярьов
2024.03.02

Теді Ем
2023.02.18

Зоя Бідило
2023.02.18

Олег Герман
2022.12.08






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Іван Зубар (1956) / Критика | Аналітика

 Загальновідомі поради




      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Без фото
Дата публікації 2011-10-31 08:44:55
Переглядів сторінки твору 13912
* Творчий вибір автора: Любитель поезії
* Статус від Майстерень: Любитель поезії
* Народний рейтинг 0 / --  (4.576 / 5.42)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (4.480 / 5.35)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.787
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні не обов'язково
Конкурси. Теми ПРО ПОЕЗІЮ
Автор востаннє на сайті 2012.08.01 16:09
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юхим Семеняко (Л.П./М.К.) [ 2011-10-31 09:07:07 ]
"Тот, кто занимается творчеством, - поэтическим ли, музыкальным или живописным - просто ОБЯЗАН обладать хотя бы начатками профессиональных навыков."

Дуже, НМСД, корисна думка.
P.S. Дивиденд - англ. Dividend.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Зубрій (Л.П./М.К.) [ 2011-10-31 13:04:04 ]
Доброго дня!
:-)
Содержание не имеет отношения к творчеству?
К творчеству имеет отношение лишь ФОРМА?
Тоді високохудожній опис купи лайна, завдяки хорошій формі подачі, має викликати у нас величезну естетичну насолоду. Головне - знайти правильну форму. Так?
Крім того, за ознакою гарності форми ми можемо поставити знак рівності між гарним описом лайна и гарним описом кохання?
:-)
З повагою...

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-10-31 16:34:57 ]
тут ключове слово "гарне", а не "лайно" чи "кохання".


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Зубрій (Л.П./М.К.) [ 2011-10-31 16:58:04 ]
Доброго дня, шановна Чорнява Жінко!
:-)
Не місце робить гарним людину, а людина місце. І суть не у прикметнику, а у іменнику.
Світ складається з матерії, форми, абстрактної форми, та суті. У віршах:
- суть - думка людини, її емоції, її бачення світу;
- матерія - слово;
- форма - форма конкретного твору;
- абстрактна форма - алегоричні поняття, через які людина намагається передати суть думки, чи викликати відповідні почуття у читача.
Коли я читаю твердження - СОДЕРЖАНИЕ НЕ ИМЕЕТ ОТНОШЕНИЯ К ТВОРЧЕСТВУ, то у мене виникає питання - ми вже пізнали всі тонкощі суті світу, щоб вважати вміст (содержание) вірша не вартим уваги?
А те, що вмістом вірша може бути саме БАЧЕННЯ людиною світу під СВОЇМ кутом зору - вже не важливо?
Я розумію, що хотів сказати автор, але використана форма подання думки, НМСД, лишила великий простір для запитань.
:-)
З повагою...

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-10-31 17:15:34 ]
І Вам доброго дня :)
"ми вже пізнали всі тонкощі суті світу, щоб вважати вміст (содержание) вірша не вартим уваги?" - справа не в цьому ж. зміст сам по собі не стає поезією. лише форма перетворює (або не перетворює) його.
Ви ж, коли створювали свої гастрономічні цикли, не написали: я наївся ковбаси кров"яної. і запив усе це горілкою. ні? ви шукали форму. І саме в цьому була Ваша творчість.

Мороз і сонце до і після Пушкіна описували тисячі разів. І що? Хіба зміст тут важливий?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Зубрій (Л.П./М.К.) [ 2011-10-31 17:54:21 ]
Доброго вечора ще раз!
:-)
Кожен раз, описуючи мороз, автор пише про СВІЙ персональний мороз, про своє бачення. І від нього будує форму. І мороз Пушкіна відрізняється від морозу іншого автора СПОЧАТКУ суттю пережитого, а потім формою вірша та абстрактною формою алегорій та понять, записаних з допомогою матерії слова.
Я не дискутую про необхідність навчання для удосконалення форми (з чим тут можна не погодитися?), а намагаюся сказати, що ПРЯМЕ ствердження у статті, що вміст не має відношення до творчості, може формувати перегин ситуації у інший бік. І буде неважливо, на що витратити матерію мармуру - на Венеру, чи атомну бомбу, у обох може бути форма досконала. Але Венера мене, як читача, надихне на кохання, а велич бомби - на руйнування. Гітлер, наприклад, замовляв досконалі скульптури.
:-)
З повагою...

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-10-31 18:22:03 ]
І Вам ще раз доброго дня :)
гаразд. скажімо так: зміст відіграє другорядну роль у порівнянні з формою - саме в поезії.
Мадонн можуть малювати і учень, і Мікеланджело. Суть - Мадонна - від цього не змінюється. Вона не стає від того Демоном чи деревом. Змінюється форма, тобто те, ЯК її намалювали. І саме це робить її витвором мистецтва (або не робить).


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Устимко Яна (Л.П./М.К.) [ 2011-10-31 17:04:52 ]
...можемо, коли з'явиться хтось з таким талантом і майстерністю, що ризикне написати про купу лайна настільки естетично, що всім сподобається :-))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Зубрій (Л.П./М.К.) [ 2011-10-31 18:00:04 ]
Доброго дня, шановна Яно!
:-)
Що саме сподобається? Лайно, як об'єкт (суть)? Чи цікава форма опису, яка через свою незвичність стане сприйматися Вами як самостійний об'єкт, і викличе у Вас захват? Та чи не вийде так, що захопившись оманливою формою Ви перестанете зважати на суть - лайно, і воно, непомітно проникши у Вашу свідомість, і перестане Вами критично сприйматись?
Гітлер гарно говорив. І маси пішли за формою, не бажаючи замислюватися над суттю.
:-)
З повагою...

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-10-31 18:16:43 ]
Ви маніпулюєте, Олександре :) Ми говоримо виключно про поезію, а не про абстрактну вагу змісту і форми.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Устимко Яна (Л.П./М.К.) [ 2011-10-31 19:30:31 ]
Олександре, Ви такий занудний. З Ваших коментарів складається враження, що Ви живете за інструкцією, і крок вправо чи вліво смерті подібні - бачите, Ви навіть собі уявити не можете, що про лайно можна написати поетично :-). От зло воно, і крапка!
А Гітлер, здається, не був поетом.
Тепер про суть - добре Вам пояснили, що для моралізаторства не потрібно вдаватися до поезії.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Гренуіль де Маре (Л.П./М.К.) [ 2011-10-31 20:41:36 ]
Яно, Гітлер і картини малював (кажуть - досить непогані), і вірші писав (стягнула ось з інтернету зразок його творчості: "Я часто отправляюсь холодными ночами/ К Дубу Одина в тихом лесу,/ Сплетающему единство с помощью темных сил./ Луна принимает форму рунических букв с их магической силой,/ И все, кто полон гордости в дневные часы,/ Покоряются ее магической формулой!/ Они вынимают свои мечи из сверкающей стали, но не сражаются –/ Они застывают неподвижными сталагмитами./ Так ложь отстает от подлинных душ./ Я постигаю набор слов/ И раздаю дары хорошим и справедливым,/ И моя формула несет им благословение и богатство!» - наче ні до чого поганого не закликав, правда?)
Але я не про нього. Ваше "Олександре, Ви такий занудний" аж мене різануло по вухах. Давайте все-таки не переходити отаким побитом на особистості. Негарно це. Неприємно. І вас характеризує не з найкращого боку.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Зубрій (Л.П./М.К.) [ 2011-10-31 20:47:03 ]
Шановна Чорнява Жінко!
:-)
Яким чином я можу маніпулювати, коли повністю - З ПРИКЛАДАМИ - роз'яснюючи своє розуміння суті понять?
Для маніпуляцій я повинен це приховувати, щоб робити підміну цінностей.
Я не відділяю поезію від інших проявів життя людини і існування світу. Саме тому кажу, що крім форми та суті є 4 рівні розуміння (сприйняття) об'єкту - суть, абстрактна форма, форма та матерія.
:-)
Пи.Си. Додаткове пояснення - див. мою відповідь на Ваш коментар під моїм віршем "Хінін".
:-)

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-10-31 20:49:43 ]
Олександре, прочитайте мою відповідь під коментарем Любові Бенедишин. Ви пересмикнули вміст виразу Бахтіна.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Устимко Яна (Л.П./М.К.) [ 2011-10-31 21:00:46 ]
Вельмишановна Гренуіль де Маре, значить Ви стверджуєте, що наведена Вами цитата має стосунок до поезії? %- Адже ж ми про поезію говоримо, чи не так?
А занудний вжито, не як образу, а як узагальнення сказаного після :-) А може мене теж образило, що О.З. безапеляційно вважає, що я маю критично сприймати лайно у будь якій формі ))))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Михайло Десна (Л.П./М.К.) [ 2011-10-31 13:45:22 ]
Погоджуюсь із Зубрієм...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юхим Семеняко (Л.П./М.К.) [ 2011-10-31 15:06:48 ]
Корисна, НМСД, стаття, яку можна тлумачити по-усілякому індивідуально в залежності від свого бажання відвернути увагу від головної думки, яка чітко простежується, та не однозначно сприймається.
Для того, щоб мати уяву про те, що таке версифікація і чого вона торкається, достатньо згадати про щось паралельне. Ми ж не сідаємо за кермо, не маючи водійського посвідчення, але ніхто нам не заважає десь там у Єгипті брати участь пересуванні на квадрациклах. Ми можемо влізти у річку, щоб майстерно пірнути, або так само можемо влізти, щоб ляпнути черевом об воду. Може, комусь приємно бачити отакі забави або бути головним виконавцем таких трюків.
І віршувати ми можемо для себе, а якщо не для себе, то, мабуть, варто поводитись серед автотранспорту у місті не як селянин на биках, а як водій з досвідом або, принаймні, з бажанням опанувати оту швидкісну їзду та її правила.
А їздити на квадрациклах або на мотоблоці ніхто не заважає.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Зубрій (Л.П./М.К.) [ 2011-10-31 16:21:47 ]
Стаття складається з тверджень. Твердження, пов'язані з необхідністю отримання "прав", - не викликають сумнівів і дискусій.
Але виникають запитання стосовно інших тверджень. Їх, у наведеному контексті, не вдається відчути як беззаперечні, бо мозок пропонує розглянути приклади, які протирічать твердженням.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-10-31 16:35:56 ]
"Мы боимся, что критикой оскорбят нас, но не боимся оскорбить поэзию..."
Дякую, Іване, таке нагадувати ніколи не зайве :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Устимко Яна (Л.П./М.К.) [ 2011-10-31 17:01:10 ]
Цікава стаття.
Згідна на всі 100.