ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.21
13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
2024.11.21
09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
2024.11.21
06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Страшно бути грішним… )
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Страшно бути грішним… )
2024.11.21
06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
2024.11.21
04:27
Черешнею бабуся ласувала –
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона тоді вдивлялася у вишню
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона тоді вдивлялася у вишню
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
2024.11.21
01:27
Я розіллю л
І
Т
Е
Р
И
Мов ніч, що розливає
Морок осінн
І
Т
Е
Р
И
Мов ніч, що розливає
Морок осінн
2024.11.20
21:31
Наснив тоді я вершників у латах
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
2024.11.20
13:36
Сказала в злості ти: «Іди під три чорти!»
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
2024.11.20
09:10
років тому відійшов у засвіти славетний іспанський танцівник Антоніо Гадес.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
2024.11.20
07:07
три яблука
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
2024.11.20
07:04
Батько, донечка, і песик
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
2024.11.20
05:44
Ти не повинен забувати
Десь в олеандровім цвіту
Про українську світлу хату
І щедру ниву золоту.
Ще пам’ятай обов’язково,
Ввійшовши в чийсь гостинний дім, –
Про милозвучну рідну мову
Й пишайсь походженням своїм.
Десь в олеандровім цвіту
Про українську світлу хату
І щедру ниву золоту.
Ще пам’ятай обов’язково,
Ввійшовши в чийсь гостинний дім, –
Про милозвучну рідну мову
Й пишайсь походженням своїм.
2024.11.20
05:12
Спиваю натхнення по краплі
Заради простого рядка.
Я досі ніяк не потраплю
До міста Івана Франка.
Запросить в обійми ласкаво
Там вулиця світла, вузька.
Я б вигадав теми цікаві
Заради простого рядка.
Я досі ніяк не потраплю
До міста Івана Франка.
Запросить в обійми ласкаво
Там вулиця світла, вузька.
Я б вигадав теми цікаві
2024.11.20
05:11
Які залишимо казки?
Домовики лишились дому.
Лісовики де? Невідомо.
Тепер на березі ріки
не знайдете русалок сліду.
Чи розповість онуку дідо,
як шамотять польовики?
Коли зовуть у гай зозулі,
Домовики лишились дому.
Лісовики де? Невідомо.
Тепер на березі ріки
не знайдете русалок сліду.
Чи розповість онуку дідо,
як шамотять польовики?
Коли зовуть у гай зозулі,
2024.11.19
21:50
Тим часом Юрик, ні, то Ярек
Прислав запрошення - меню…
Перелік всього — і задаром
Ну що ж нехай, укореню.
Присиплю жирним черноземом
А по-весні, дивись, взійде…
Ми творчі люди. Наші меми
Не встрінеш більше абиде…
Прислав запрошення - меню…
Перелік всього — і задаром
Ну що ж нехай, укореню.
Присиплю жирним черноземом
А по-весні, дивись, взійде…
Ми творчі люди. Наші меми
Не встрінеш більше абиде…
2024.11.19
18:51
Я розпався на дві половини,
Де злилися потоки ідей.
Розрізнити не можна в пучині
Дві ідеї в полоні ночей.
Зла й добра половини тривожні
Поєдналися люто в одне,
Ніби злиток металів безбожний,
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...Де злилися потоки ідей.
Розрізнити не можна в пучині
Дві ідеї в полоні ночей.
Зла й добра половини тривожні
Поєдналися люто в одне,
Ніби злиток металів безбожний,
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
2024.10.17
2024.08.04
2024.07.02
2024.05.20
2024.04.01
2024.02.08
2023.12.19
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Ірина Чайка (1977) /
Проза
жінка...
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
жінка...
У людському суспільстві панують чоловіки. В свою чергу людство – це не тваринний вид, а історична реальність , знову ж таки обумовлена діяльністю чоловіків(політична, законотворча, зрештою - фізіологічна). Некерована «плодючість» жінки не давала їй змоги активно брати участь у створенні культурного простору, тому і ця сфера перейшла практично під цілковитий контроль чоловіків. Творцем людського простору став чоловік.
А виношування,народжування, піклування ніхто не вважав за творчість – це природні функції . Призначена природою повторювати життя, жінка і цим не могла керувати(взяти хоча б дитячу смертність та загибель жінок під час пологів.)А материнство прирікало жінку на «непорушність», поки чоловіки «творили». І цей контроль за «призначенням жінки» спостерігаємо впродовж історичного поступу ну хоча б взявши за приклад право наслідування. Тобто позбавлення або обмеження фінансової незалежності жінки, а по суті контроль над її фізичним існуванням. У мене складається таке враження, що тільки ставши вдовою, жінка ставала сама собі господинею – як своєму тілу, так і реалізації власних прагнень(зокрема творчості.) Правда був і ще один шлях – це девіантні, опозиційні загальноприйнятим ролі. І саме ті приклади(відомі )в історії, коли ми бачимо жінок – королев, письменниць, художниць, політичних діячів – ставали можливими лише тоді, коли поруч не було ще чоловіків, або їх не було вже..і знову ж така можливість була лише за умови отримання певного фінансового забезпечення, або ж коли жінка ставила своє життя на алтар ідеї, і воно само втрачало вагу для цього світу. Це стосується монахинь, жінок-воїнів, часто- королев. Але тоді вони (жінки) переставали бути жінками, принаймі такими, як їх традиційно сприймають чоловіки(об’єктами насолоди і втіхи, засобами для продовження роду чи то узаконених служниць, не потребуючих оплати).
Але така виключність положення жінки, стає можливою тільки тоді, коли вона починає сприйматися не як тіло, а як душа. Як окремішня від чоловіка істота (нечисте створіння що потребує контролю), а здатна піднятися так само високо як і чоловік, коли їй надають рівні з чоловіками можливості.. Саме історична і фізична тиранія чоловіків позбавляла жінку свободи, яку отримує вона при народженні. Чоловікам простіше було тримати долю жінки в руках , вирішуючи її залежно від своїх інтересів.(Шлюби, маєтки, протекції…) Згадай хоч прізвища – жінка навіть на цьому рівні асоціюється в контексті чоловіка…(чия)
Можливо в контексті християнства, коли увага перемістилася з тіла на душу, жінка перестає бути здобиччю, але чи завжди?Чи не занадто сильно вкорінена в людині тварність потреб – хіть, фізична насолода, чи це не затьмарює?
Матір Божа творить ніжне милосердя, до неї звертаються в молитвах з проханням молити Сина за нас…
Жінка має знати про чоловіка все, що може принизити його гідність і вразити…Схиляючись перед чоловіком, оберігаючи його, підкоряючи тіло духу, вона розкривається сама… Але на шляху жінки має бути саме ТОЙ чоловік, котрий спроможній на духовний розвиток…інакше просто не варто продовжувати цю тему.
2009.
А виношування,народжування, піклування ніхто не вважав за творчість – це природні функції . Призначена природою повторювати життя, жінка і цим не могла керувати(взяти хоча б дитячу смертність та загибель жінок під час пологів.)А материнство прирікало жінку на «непорушність», поки чоловіки «творили». І цей контроль за «призначенням жінки» спостерігаємо впродовж історичного поступу ну хоча б взявши за приклад право наслідування. Тобто позбавлення або обмеження фінансової незалежності жінки, а по суті контроль над її фізичним існуванням. У мене складається таке враження, що тільки ставши вдовою, жінка ставала сама собі господинею – як своєму тілу, так і реалізації власних прагнень(зокрема творчості.) Правда був і ще один шлях – це девіантні, опозиційні загальноприйнятим ролі. І саме ті приклади(відомі )в історії, коли ми бачимо жінок – королев, письменниць, художниць, політичних діячів – ставали можливими лише тоді, коли поруч не було ще чоловіків, або їх не було вже..і знову ж така можливість була лише за умови отримання певного фінансового забезпечення, або ж коли жінка ставила своє життя на алтар ідеї, і воно само втрачало вагу для цього світу. Це стосується монахинь, жінок-воїнів, часто- королев. Але тоді вони (жінки) переставали бути жінками, принаймі такими, як їх традиційно сприймають чоловіки(об’єктами насолоди і втіхи, засобами для продовження роду чи то узаконених служниць, не потребуючих оплати).
Але така виключність положення жінки, стає можливою тільки тоді, коли вона починає сприйматися не як тіло, а як душа. Як окремішня від чоловіка істота (нечисте створіння що потребує контролю), а здатна піднятися так само високо як і чоловік, коли їй надають рівні з чоловіками можливості.. Саме історична і фізична тиранія чоловіків позбавляла жінку свободи, яку отримує вона при народженні. Чоловікам простіше було тримати долю жінки в руках , вирішуючи її залежно від своїх інтересів.(Шлюби, маєтки, протекції…) Згадай хоч прізвища – жінка навіть на цьому рівні асоціюється в контексті чоловіка…(чия)
Можливо в контексті християнства, коли увага перемістилася з тіла на душу, жінка перестає бути здобиччю, але чи завжди?Чи не занадто сильно вкорінена в людині тварність потреб – хіть, фізична насолода, чи це не затьмарює?
Матір Божа творить ніжне милосердя, до неї звертаються в молитвах з проханням молити Сина за нас…
Жінка має знати про чоловіка все, що може принизити його гідність і вразити…Схиляючись перед чоловіком, оберігаючи його, підкоряючи тіло духу, вона розкривається сама… Але на шляху жінки має бути саме ТОЙ чоловік, котрий спроможній на духовний розвиток…інакше просто не варто продовжувати цю тему.
2009.
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Про публікацію