ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Козак Дума
2024.07.06 05:25
Усе життя – це сила різних митей:
спокійних і веселих чи сумних…
Плодів солодких, спілих, соковитих
і поцілунків щирих та п’янких!

Трапляються не рідко туги миті,
часини болю, суму і утрат.
Вони у долю кожного ушиті,

Віктор Кучерук
2024.07.06 05:06
Глибшає бажаний спокій,
Дихає димом курінь, –
Місяць примруженим оком
Блимає мрійно вгорі.
Тліє поволі багаття,
Кахкає качка в гнізді, –
Жовті лілеї латаття,
Наче свічки на воді.

Артур Курдіновський
2024.07.06 02:39
Чекали ми весну. Прийшла війна.
Плювала снігом у сумні обличчя.
Я бачив відчай з власного вікна,
Це був наш спільний величезний відчай.

Холодний страх від голови до ніг.
Все поспіхом - машини та валізи.
Ховав старе життя байдужий сніг,

Гриць Янківська
2024.07.05 23:17
Перші веснянки
На рожевих щічках-пелюстках
З'являються не від сонця.
Чи не насмішка судьби –
Багно на дикому милі.
***

Але ж погляньте –

Леся Горова
2024.07.05 18:18
Гаптує літо щедро покривало,
Що зеленню розвісилось по саду -
Черешень жовтих постаті огрядні
Там, на вершках, залишили принади
Для птаства, що до них поналітало
З усіх округ, і галасує радо.

Обтяжене бурштиновим намистом

Микола Дудар
2024.07.05 15:46
Можливо з вітром краще чим без вітру…
Можлива, якщо байдуже тобі
Якщо перестаратися не вміти
Зіграти три акорди на трубі…

Можливо й переселишся в європу…
Можливо і буття перечеркнеш,
Якщо, умовно, вирядишся в копа

Віктор Кучерук
2024.07.05 11:25
Стає густішою пітьма
Та все дзвінкіше мертва тиша, –
Чомусь блищання зір нема
І вітер холодом не дише.
Ні духу в’ялої трави,
Ні живописної картини, –
Лише не йде із голови
Думок усяких плутанина.

Самослав Желіба
2024.07.05 11:07
   «Поза межами болю» О. Турянського є повістю в українській літературі багато в чому знаковою. Зовсім не дивно, що на Заході вона здобула собі значно більше слави, ніж на Батьківщині. І йдеться тут не лише про радянські заборони та викреслення з історії

Іван Потьомкін
2024.07.05 10:56
Не спалось Шломо тої ночі.
Начебто хтось дорікав йому:
«Ось уже чотири роки,
Відколи ти сидиш на троні,
А Дому Всевишнього немає й досі.
Давид, покійний батько твій,
Якби дозволив йому Бог,
Одразу ж взявся б за цю справу.

Козак Дума
2024.07.05 10:35
Я говорю не завжди те, що думаю,
і думаю не те, що говорю –
бо не дарма колись назвали Думою,
благословивши на життєву прю.

Але частенько все ж сказати хочеться
відкрито, неприємно, без прикрас,
усім лакузам і відвертим збоченцям –

Артур Курдіновський
2024.07.05 00:29
У кожного своя примхлива вдача.
Комусь - багато, а комусь - замало.
Був день ясний. Та раптом я побачив,
Як дівчину вродливу ґвалтували.

Почув жахливі крики. Краєм ока
Помітив ніж, приставлений до скроні.
Я висловив стурбованість глибоку

Микола Дудар
2024.07.04 22:57
Сприйми мене таким як!
На похвалу не претендую
Коли зустрінеш у фойє
Ти не підходь, бо зацілую…
Якщо не згодна, дай хоч знак —
Я підлаштую неповагу…
На це погодився б не всяк
Тут навіть ні, не про присягу…

Роксолана Вірлан
2024.07.04 17:53
Тобою орошений світ ожива й золотіє,
тобою звучить розщебетана з дріму блакить
і мутлі летять на оту благодайну затію
і перше проміння пливе крізь мережену віть.

Тобою земля розпечатує сонне прозріння,
твоїми ключами розчахнуті обрії дня
і сонце

Євген Федчук
2024.07.04 16:35
Сидять старі під під’їздом на лавці в неділю.
Хоч на вулиці спекотно та тут прохолода.
Ото вийшли ще із ранку, як на лавці сіли,
До квартири їх загнати задушної годі.
Сидять собі, розмовляють, згадують минуле,
Як були ще молодими і сил вдосталь мали.

Іван Потьомкін
2024.07.04 10:26
Віщун навідавсь уночі.
Присів на ліжка край.
Худющий – шкіра та кістки.
Очі запали вглиб.
Тепер я знала, що розпавсь
Старий і вутлий міст,
Що між «було» і «має буть»
Руки часу сплелись.

Світлана Пирогова
2024.07.04 08:44
Фіалка ночі - матіола.
Бузковий колір щастя, ніжний пах.
Зірчасті квіточки довкола,
Медовість поцілунків на вустах.

У темряві - любові світло.
Обійми душ єднають щиро нас.
І матіолова привітність
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Головні поетичні огляди):

Орися Мельничук
2017.01.26

Марія Марі
2016.04.07

Вікторія Фединишин
2015.11.30

Василь Псевдо
2015.11.24

Мира Бандера
2015.10.31

Галина Бордуляк
2015.07.17

Сонцедар Печерник
2015.04.15






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Редакція Майстерень (1963) / Головні поетичні огляди

 Проблеми з "Їнь", як причина переоцінювання на сторінках ПМ?




      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2014-12-12 13:22:44
Переглядів сторінки твору 25871
* Творчий вибір автора: Любитель поезії
* Статус від Майстерень: R2
* Народний рейтинг 0 / --  (4.489 / 5.44)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (3.497 / 5.25)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.770
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні не обов'язково
Конкурси. Теми ПРО МИСТЕЦТВО
Автор востаннє на сайті 2024.07.05 15:31
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2014-12-12 14:05:35 ]
Насправді, ця публікація швидше прояви відчаю, і спроба зрозуміти витоки проблеми на рівні, що не залежить від адм.діяльності бюрократії ПМ )


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Микола Бояров (М.К./М.К.) [ 2014-12-12 14:45:41 ]
Напевне, автори-щедрі добродії відомі, а якщо ні, то їх легко визначити з метою встановлення прямого контакту, що допоможе з'ясувати, чому саме "шість", щось менше за неї, або нічого, крім звичайної людської подяки, яка здається, вже настільки знецінена, що без місцевих грошових знаків-винагород вона нічого не варта.

З пошанівком,
М.Бояров.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2014-12-13 00:13:31 ]
На жаль, на жаль, шановний пане Миколо, з огляду на тотальність явища краще, нмсд, узагальнювати, і розмовляти з безіменним щедрим поціновувачем про можливі наслідки, і про відповідальність значно вищу, аніж проблеми з адміністрацією сайту... (


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Марися Лавра (Л.П./Л.П.) [ 2014-12-12 16:07:48 ]
Давно казала, що тут, на ПМ, сформувалася певна панібратська, чи то пак "кумівська", як у політикумі "каста" авторів, котрі співають навзаємні дифірамби, які часто не співпадають з реальним станом речей, не проливають світло на справжню естетику й художню цінність текстів. Гановні автори, давайте будемо відверті й критичні в першу чергу до себе, розвивайте навколотекстову дискусію, питаймо порад один в одного. Бо виходить, що всі такі метри й самодостатні що далі нема куди, але ж розвиток він безперервний...Щиро

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2014-12-13 00:21:23 ]
З одного боку це була політика адміністрації Майстерень - зупинити напередодні усіх нинішніх подій шалені пристрасті нападки один на одного різних груп авторів.
Спокою ми досягнули, чи досягнули не мудрості, а хоча би адекватності в коментарях і оцінках? Звісно ні, бо ми всі тут лише вчимося, і певно дійшли до рівня, на якому більшість активних коментаторів вже втратила здатність бачити огріхи, а значить і можливі шляхи для подальшого вдосконалення уміння.
Тому ось пробуємо на це звернути увагу з огляду на причини дійства, інколи і підсвідомі...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Устимко Яна (Л.П./М.К.) [ 2014-12-13 12:04:53 ]
ці нападки виникли із-за різкого несприйняття критики. тих, яких критикували перейшли на особистості тих, які критикували. але попри нестриманість деяких авторів навіть ці сварки були значно продуктивнішими, ніж дифірамби. якщо відкинути не надто привабливий антураж, тоді прозвучала правда, якої всі чомусь так бояться.
а дибили ся того, що гарні автори пішли з пм або просто мовчать. тму маємо те, що маємо. поки не буде конструктиву з уст тих, які не лише знають як, аалей вміють писати, діла не буде.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Устимко Яна (Л.П./М.К.) [ 2014-12-13 12:05:25 ]
* а добилися ( там описка)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2014-12-13 16:42:54 ]
Ще раз, проблема не у вмінні писати, а в онтогенезі автора, у творчому зростанні автора. А це багато чого різного...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Устимко Яна (Л.П./М.К.) [ 2014-12-13 17:11:51 ]
не погоджуся - автор може рости, а заглухла на певному етапі майстерність не дасть йому цей свій ріст виразити словесно :). а здорова критика - рушій. перевірила на власному досвіді)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2014-12-14 11:02:34 ]
Яно, знову таки все значно складніше, аніж це нав'язується сучасною лівацькою гуманітарною школою "недомислія". Здебільшого ми на неї свідомо чи несвідомо покладаємося в наших поглядах на життя. А даремно.
У своєму розвитку автор проходить період дитинства і становлення, коли його не лише ангел-охоронець захищає, але, передусім, батьки, та й вчителі, а отже і суспільство.
Але далі, коли автор проминає, переростає загальний, середній (і досить низький, як для нинішніх української проблематики) рівень суспільного оточення, це оточення вже не допомагає, а навпаки - тягне назад, заважає розвитку особистості.
Цю проблему бачу і в нас на сайті.
Майстерність майстерністю - це важливо, але вона завжди похідна від правдивого рівня автора, рівня особистості, глибини, висоти особи. І, як на мене, коли особистість перестає зростати, майстерність вже не додається, тільки віднімається. Щось схоже аж надто часто помітно в літературі, в поезії...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Марися Лавра (Л.П./Л.П.) [ 2014-12-12 16:09:48 ]
*Шановні автори - вибачте, телефону...

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Устимко Яна (Л.П./М.К.) [ 2014-12-12 16:24:35 ]
гарний допис. от власне останнім часом і не заходжу через це. і навіть не через ті шістки, а через одноманітні хвадлебні коментарі. нецікаво, нудно і надто солодко :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2014-12-13 00:28:10 ]
Насправді все складніше, справа далеко не в солодкавості, скоріше в тотальній кризі серед авторів-віршярів.
Проблема і форми, і заїждженого змісту - це одне, неточності у використанні слів - теж не нове, невідслідковування енергетики образних ліній, котрі пов'язуються в поетичні шати - теж наші звичні проблеми. Але де зникає абсолют авторської щирості при підвищенні рівня вміння? Таке враження, що серця у вмілих авторів опустіли - і впершу чергу баченням невидимого...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Устимко Яна (Л.П./М.К.) [ 2014-12-13 10:31:27 ]
не думаю, що серця опустіли. мені здається, що то просто не та майстерність. технічна не повинна переважати над загальною. рими, ритм, форма - це ще не все. майстерність полягає у володінні словом, яке при добрій техніці не вбиває емоцію.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2014-12-13 16:46:34 ]
І емоції, нмсд, хоча і важливі, але ненайголовніші у магічних поетичних процесах...
Ось, наприклад, Кавафіс, шукати там особливі емоції - не вийде. Але Бродський, скажімо, щиро захоплювався рівнем Кавафіса, вчився у нього.
Серця мали би дихати правдою і щирістю, автор мав би бути не захований за викрутасами слова - а відкритий повністю...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Устимко Яна (Л.П./М.К.) [ 2014-12-13 17:03:41 ]
залежить що розумуміти під викрутасами. он як Кабанов викрутасає)), і що, погано?)). а ще залежить від стилю, жанру. ну не буде ж автор у фантастиці чи у фарсі щиро і правдиво описувати буденну реальність нашого життя. символи, алюзія - це теж щиро і правдиво, інша справа, що не кожен читач настільки ерудований, аби їх всі розуміти.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2014-12-14 11:20:02 ]
Ми ж говоримо про зростання? Про подальше зростання, в нашому випадку в царині поезії. Так, є література певного рівня, є і проблеми розвитку літератури...
"Лівацька теорія" (та, що нині править ледь не у всіх закордонних вишах), взагалі, дійшла до того, що автор, мовляв, "помер", мовляв залишився лише текст чи там гіпертекст...
Ми, споглядаючи на публікації на ПМ, можемо теж сказати, що в цілому залишився дуже схожий гіпертекст від різних авторів, які, схоже, вже мали би бути також при смерті. (
Але ж це не так (щиро зичимо всім нам довгих і щасливих років у творчості!) - просто на одному й тому ж рівні розвитку, на якому скупчується часами пишуча братія, і справді все схоже. Майже схоже.
І ось ці "6", які однодумці ставлять один одному, найчастіше видаються спробою втримати і групу, і себе в ній, а ще способом розвіяти сумніви (відчуття) поціновувача в тому, чи й він часом не помирає. Проте інші теж так само думають, відчувають, пишуть. І хіба це не "прекрасно"? "Хіба народ може помилятися?" (с) Тож далі вже й розвиватися, ніби, нікуди. І легше приймати факт геніальності тих, котрі безсумнівно лише з Божої ласки не такі, як загал, аніж самому вирізнитися із "масовки"...

Тому і щоразу хочеться говорити про авторську щирість, авторську щедрість, про максимальну відкритість авторського "я" в його творчих спробах... Бо розвиваються тільки відкриті системи...

Щодо самодостатності "стильових викрутасів" - то це досить оманлива самодостатність. Автор мав би розвиватися і в них, тоді розвивається, думаю, і глибина написаного, якого жанру це б не стосувалося.
Досвід серйозної особистості (передусім, читача) показує, здебільшого, смішні потуги дуже і дуже багатьох авторів скористатися одним лише досвідом мови, без підгрунтя відповідного власного рівня.
Тому і мова, нмсд, навіть найбагатша, сама по собі не спрацьовує. Таки необхідний особистісний рівень, а це роки й роки зростання. Вростання туди, де вже немає високих стереотипних мурів суспільства, де лише особистість і Безмежність, ось цієї гармонії майже непомітно на ПМ, і не лише на ПМ...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Устимко Яна (Л.П./М.К.) [ 2014-12-12 16:25:13 ]
а картинка яка! ах! )))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2014-12-14 11:30:28 ]
Картинка "братання" і "сестрування"...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олена Балера (М.К./М.К.) [ 2014-12-12 19:12:57 ]
Цікавий погляд на давню проблему. Я й не замислювалась над тим, що проблема з переоцінюванням якось пов'язана з "інь і янь" :)) Як вихід із ситуації можна повернутися до старої системи оцінювання, коли рейтинг від ПМ формувала лише редакція. Однак тоді на перший план вийде інша проблема - нестача уваги до нових авторів та авторів, котрі не мають права на афішування. На мою думку, потрібен якийсь компроміс, "золота середина".


1   2   3   4   Переглянути все