ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Євген Федчук
2026.03.15 17:20
В Московії завжди таке бувало:
Коли за владу билися «царі»,
То гинули і ті, хто при дворі,
І ті, що право на престола мали.
А вже, коли на трон хтось усідавсь,
Завжди важлива знайдеться причина,
Чому була убита та людина.
То й «переможець», звісно

Ігор Шоха
2026.03.15 16:17
                    І
Ми пасажири. Нас несе Земля
чи то у рай, чи у космічне пекло,
де не буває холодно чи тепло
і де уже була душа моя,
коли перегоріла і воскресла
як его мого первісного я.

Борис Костиря
2026.03.15 11:56
У сні побачу болісні пророцтва,
Які хотів спалити у вогні,
Тривог і болів, дива і юродства
В мінливій і безмежній глибині.

У сні приходить те, що неможливо,
Химерне, дивне, неземне, із дна
Морів і океанів. Пустотливо

Павло Сікорський
2026.03.15 10:51
Двовірш - архіскладна поетична форма із двох віршових рядків, де перший і другий римуються між собою. Причому рима читається згори вниз і знизу вгору, зберігаючи ритм.
На додачу, конкретно у цьому двовірші сенс не зміниться, якщо поміняти рядки місцями.

М Менянин
2026.03.15 02:02
Насичено ядом життя України,
хто поруч чи рядом бере від людини?
хто має підступне бажання очолить
народ цей і далі продовжить неволить?

Кому завдяки не закінчена битва
за щастя в житті і за промені світла?
кому до вподоби подвійні стандарти

Нічия Муза
2026.03.14 21:40
Життя минає, та ніколи
мене ніде не омине
моє оточення земне –
гаї, луги, поля і доли.

І поки люди є навколо,
а в небі сонечко ясне,
природа слухає мене,

Ігор Терен
2026.03.14 21:36
Минають ночі, і за днями дні,
і сонечко до літа покотило,
і мало що напам’ять залишило
до осені останньої мені.

А далі, як буває уві сні –
багряні увижаються вітрила.
Ассоль чекає! Напинаю крила

Артур Курдіновський
2026.03.14 16:16
Це просто сон. Не менше і не більше.
Невиліковний надважкий склероз.
Тобі ганебна смерть, якщо ти інший!
Народжуються з порожнечі вірші -
Чи захист від світанку, чи наркоз.

Здаля усі - біленькі та пухнасті,
Колючому шепочуть: "Не кричи..."

Іван Потьомкін
2026.03.14 13:57
Співала самотність про зграйну дружбу. Співала, аж серце злітало з словами І в звуках тремтіло. Здіймалося вище і вище. Як жайворон, висло Та й впало, мов грудка... Нараз обірвалася пісня. На серце людина поклала руку.

Юрій Гундарів
2026.03.14 13:32
Мавпочка Зіна — улюблениця і талісман підрозділу бойових медиків. Вона обожнює борщ і чай із молоком «по-англійськи».
Її господар — 50-річний колишній вчитель історії, який завів Зіну після того, як втратив на війні родину та дім. Мавпочка стала його від

Борис Костиря
2026.03.14 11:31
Так можна геть усе проспати:
І суд Страшний, й зорю Полин,
Доживши в камері до страти,
Яку здійснить нестримний плин.

Так можна геть усе проспати,
Проживши в сні нове життя
І продираючись крізь ґрати,

Ярослав Чорногуз
2026.03.14 02:38
Не розказуй мені про любов,
Лиш кохай мене палко, без тями!
Ти повернешся ще в мій альков,
І торкнешся волосся вустами!
.
Ніжноковзанням віллєш снаги,
Біострумів сяйнуть блискавиці,
Вдарить спалах миттєвий жаги,

Олена Побийголод
2026.03.14 00:59
Олександр Жаров (1904—1984)

Сяйте багаттями, синії ночі!
Ми – піонери, діти робочих.
В радісну еру
мчим стрімголов,
клич піонера –
«Завжди будь готов!»

Юрко Бужанин
2026.03.13 22:31
Професор дрімав
під час
засідання кафедри
але всередині нього
вирувала запекла дискусія
між виноградною силою Кавказу
та галицькою стриманістю
та чача була не просто рідиною

Світлана Пирогова
2026.03.13 21:53
Гуаш весни чарує спраглі очі,
Мов перший дотик лагідних долонь.
В твоїй душі займається вогонь.
Прибравши холод, йде тепло уроче.

Блакить небес, прозора та пророча
Впадає в плеса синіх ручаїв.
Проміння, наче золотий курсив

Ігор Шоха
2026.03.13 20:00
                    І
Немає з ким у спокої дожити
свої три літа на своїй землі...
ну як вас уму-розуму навчити,
помітні українські москалі
і не помітні інде посполиті?
Уперся рогом за своє корито
чужий по духу рід мій у селі.
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Публіцистика):

Павло Інкаєв
2025.11.29

Федір Паламар
2025.05.15

Пекун Олексій
2025.04.24

Анатолій Цибульський
2024.04.01

Іван Кушнір
2023.11.22

Олена Мосійчук
2023.02.21

Зоя Бідило
2023.02.18






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Олег Герман (1991) / Публіцистика

 Чому я боюся психічно здорових людей?




      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Без фото
Дата публікації 2025-07-26 20:49:14
Переглядів сторінки твору 486
* Творчий вибір автора: Любитель поезії
* Статус від Майстерень: R2
* Народний рейтинг 5.380 / 6  (4.840 / 5.6)
* Рейтинг "Майстерень" 5.354 / 6  (4.875 / 5.67)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.758
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні не обов'язково
Автор востаннє на сайті 2026.03.12 11:29
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Сонце Місяць (Л.П./М.К.) [ 2025-07-28 08:58:12 ]



дякую Вам за черговий шанс розмислити трохи
в дещо іншому напрямку, аніж рутинному. . .

я відмітив, що ми за Вашим проводом, увійшли
якби в лабіринт, який плутає собі, заглиблюючись
і це зачаровує, у свій власний спосіб

відмітив також, хоч то було не складно
оскільки якби явно, на поверхні
що Ви намагаєтеся підходити до соціуму
і його обивателів неупереджено
(радше ідеалістично)

(ми всі кохаємо) ідеалізм, бо це якби складова цивілізаційна
хоча, самого Платона, який чи не перший заявив права
на якусь-там систему поглядів щодо ідеального
і примусили самовбитися ~
бо соціум у цім світі обертається навколо
власності (наприклад, гроші) & контролю, відповідно
але також якомога розширює це все, населення прибуває, етц.

do ut des

всяк, хто хоче вижити, мусить бути відповідним до цінностей
водночас, проголошують одні цінності, сповідають дещо інші
і обсміюють це все також, але насправді прагнуть, бо
гроші & влада задовольняють реальні порухи душі й чуттів

і так, всяко існує лицемірство, святенність навіть подеколи
оскільки це дає простір для маніпуляції й самоствердження
і це так само є джерелом страхів бути іншим
моралістичні догми, які стримують безпосереднє самовисловлення етц.

бути "ненормальним" це якби неабиякий крок
або самознецінення, внаслідок певних факторів, чи якостей
або протест, чи, скажімо, реальна претензія, чи заявлення прав навіть

на інакшість



Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Павло Сікорський (Л.П./Л.П.) [ 2025-07-29 21:26:22 ]
Вітаю, Хельґі; ось і я. Висловлюся з приводу цієї публікації, з одного боку, як психолог за освітою, з іншого - як людина, що мала досвід безпосередньої взаємодії із жовтим домом, а з третьої - як... вчений, філософ, певно.
Мені здається, що Ваша стаття має багато хороших думок, але сама по собі внутрішньо ділиться щонайменше на три незалежні сигменти. Ви нібито і лікар-психіатр із суворим поглядом на патологію. Але також Ви і антипсихіатр у стилі Фуко. Останній, наприклад, стверджував, що шизофренії як хвороби не існує, а це тільки здорова реакція людини на суперечності суспільства й економіки. У Вас же - хвороба, в деякому сенсі, - це емансипація від суспільного очікування. І зрештою, по-третє, Ви постаєте як публічний інтелектуал-соціолог, або культуролог, коли розмірковуєте про деякий наратив у всьому західному світі: успішна психічно здорова людина, що саморозвивається. Усі ці думки самі по собі мають місце, і з деякими із них я погоджуюся, що вони перегукуються з моєю новою статтею про постдемократію. Але у мене викликає внутрішній супротив ось той момент, що патологія - це деяка ідеологічна умовність. Ви, звісно, як психіатр, цілковито розумієте, що хвороба мозку - це все ж таки хвороба мозку і результат його фізичного (нейронного) пошкодження. З одного боку сумно, що в людини "немає душі", а її хвороби можна пояснити, наприклад, тим, що її свого часу вдарили ломом по голові й деформували кору лівої півкулі. Але з іншого, - це дає нам надію і стабільність. У певному сенсі, "механічні" вади механіко-медично можна і виправити. А як виправити хворобу нематеріальної душі? Просто віддамо людину на довічне самокатування чи маніхейську маячню з прибульцями-буддистами? Я бачив таких хворих на власні очі, і знаю, що лікарям вони багато чого не догововорюють: через страх, через нерозуміння самих себе, що щось є патологією, з бажання поскоріше вийти зі стаціонару, бо наявне лікування не допомагає. Отже якщо в людини є хвороба - то це все ж таки хвороба, "патос" - страждання. Воно може по-різному виявлятися: тільки на себе чи ще й на інших, або тільки на інших.
Але варто врахувати ще й специфіку нового покоління, друже. Надивившись легкодоступного аматорського Ютубу, багато хто завважав, що у нього є якась хвороба. Часто це - СДУГ, депресія, ОКР і т.д. Воно - палиця двох кінців: добре, якщо цього насправді немає, адже я Вам скажу, що і ворогу би не побажав пройти через такі страждання; пишатися тут нічим: це - пекло посеред життя. Але також можливо (і це частіше, по-моєму), що людина симулює хворобу та надумує її, причому так, що вирахувати можна доволі швидко, якщо постійно бути десь поруч. Х третього боку, як уже я казав вище, Ви асоціюєте реально-надуману патологію з емансипацією та бунтом проти "реклами", проти тренду, моди. Якби я Вас не знав і не розумів Вашої логіки, то, знову ж, міг би нашвидку подумати, що для Вас патологія-химера та -бунт проти штучного нормативу є чисось синонімічним. Але я вважаю це саме опискою, спричиненою малим об'ємом тексту. Все ж, тут не 12 академічних сторінок, а ніби публікація для газети, де треба максимум висловити за мінімум об'єму. А не дарма наші попередники-філософи писали книжки по 400 сторінок, а потім ще додавали до них "Пролегомени2 та "Післямови" - адже такого місця не вистачало, щоби чітко висвітлити та вирішити проблему. Тож я схильний думати, що Ви спробували забагато нового пояснити людям недотичним до своєї галузі.
Але все ж, якщо подумати. Так, я згоден, що принаймні деяка частка психічно нездорових людей сприймає "здорових" за ідеальних, інколи заздрить їм, сприймає їх як чужих для близьких взаємин. Але також я можу і сказати те, що швидко доходиш до висновку, що ти не виродок, а ті "ідеальні люди" - вони зрозуміліші, надійніші, передбачуваніші. Якщо чесно, інколи проклинаєш себе за те, що ти не можеш просто зійтися зі здоровою жінкою, народити з нею дітей і про все забути. Ні, твоє прокляття - воно поки, на рівні сучасної медицини, з тобою, і ти можеш легко передати його своїм невинним дітям. Але все ж це як "язва", виразка, присуд, а не відчуття власної недолюдності - кажу це з точки зору "досвідченого" хворого. Здорові люди - вони просто не такі, вони дійсно "здоровіші" та життєздатніші, але це не означає, що я не маю права на щастя чи на роботу, на відповідне місце у суспільстві. Це тільки на початку. Якщо ж переживеш цей період - ніби й воскреснеш, хоча і розумітимеш, що ти інший: без ненависті, можливо, з деякою заздрістю, можливо, - із благословінням та легким сумом. Ви знаєте, що я ще той атеїст, але я чудово розумію християнську мораль і святих подвижників. Бо мені здається, що вони якраз вийшли з мого табору. Як бачите, користь від таких людей може бути навіть у загально-суспільній практиці.
Але я все ж протестую проти того, щоби існувала нечітка межа між здоров'ям, награністю та патологією. Ці стреси, про які Ви кажете, переживаються за кілька років: людина перероджується і знаходить власне місце у світі, без спіритуалізму обраности чи ненависти до інших - мені так здається. З іншого боку, це поки й не лікується, і це, все ж, не юнацький максималізм. Прокляття - це прокляття, хоча з ним і можна жити. Я не сприймаю душевно хворих як ідолів, і не думаю, що від них статистично багато мистецької чи будь-якої іншої користи. Проте, цілком зрозуміло, що були в історії абсолютні ґенії, в яких явно не все було добре з кукухою Це, скоріше, винятки, ніж правило, бо хвороба - вона майже завжди призводить до смерті, фізичної чи інтелектуальної. І тому, я вважаю, таким людям як ОКРці, шизофреники, БАРці потрібна допомаога, інколи, навіть примусова, бо самі вони часом не зрозуміють своєї небезпечности й неадекватности щодо себе й інших.
І все ж, це не та емансипація від суспільних очікувань, якою би хотілося пишатися. Так, проблема є відповідна. Але просто бути йокнутим - це не вихід, а патологія. Брати на себе відповідальність, формувати власний характер і власні риси - це ознака зрілої людини, щрілої психіки. Таких мало. Але це й не означає, що всі інші "хворі" чи "здорові". Це просто... об'єктивна норма, об'єктивний ідеал людяности, який не вимагає ані конформізму, ані фізичних порушень структур мозку

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2025-08-03 14:11:55 ]
Вдячний, Олеже, що ви започаткували такий цікавий цикл - віддзеркалень зі свого практичного досвіду.
Ясна річ, аудиторія в нас хоч і розмаїта, але до подібних тем підходить, зазвичай, однаково - "це не про мене". Хоча щодо кого дзвонить дзвін - можна здогадатись.
По суті вами сказаного, я знову ж зауважу своє традиційне, що йдеться у вас про особистості в цілому, зовсім не про "людину" (особу, що в любові і творчості), тому цікаво, чи є в практичній психіатрії досвід роботи саме з особистостями, що наповнені не пристрастями, а суто любов'ю і дійсними творчими потребами?
Нагадаю, що творчість той самий бог характеризував одним словом "добре, добро". Чомусь мені здається, що таких пацієнтів, тобто справжніх людей, як хворих, не існує.
Чому? Бо Особа в явищі "людини" (а є ще явище ману, особи вільної, і антропоса, особи в свободі), завжди на своєму природньому місці.
Найдревніші джерела тому і розділяли хворобу від здоровості, зло від добра, як те, що на своєму чи не на своєму місці.
Але ж у нас і вся цивілізація начебто не на своєму місці? Якщо так, то дійсно - бійтесь цивілізовано нормальних. ) Бо в тих, що з'їли, нібито, отого Кука, була своя суспільна мораль, і вона не надто відрізняється від моралі відомих нам нинішніх домінантних цивілізаційних проявів.
Тож я згідний із вашими ширшими поглядами на зауважену проблему.