ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Іван Потьомкін
2024.11.22 19:35
«…Liberte, Fraternite, Egalite …»-
На істини прості тебе, Європо, Я наупомив нарешті,
Щоб ти жила , як споконвіку Тора Моя велить.
І що ж? Цього тобі видалось замало?
Як у пастви Мойсея м’ясо, демократія із носа лізе?
І ти силкуєшся прищепить її

Володимир Каразуб
2024.11.22 12:01
Я без тебе не стану кращим,
І вічність з тобою безмірно в цім світі мала,
Холодком по душі суне хмарами безконечність,
І сміється над часом, якого постійно нема.


08.02.2019

Володимир Каразуб
2024.11.22 09:46
Ось тут диригент зупинився і змовкли литаври,
Оркестр продовжував далі без грому литавр,
Диригент зупинився і арфи, і туби пропали,
І далі для скрипки та альтів диригував.
А потім замовкли і альти, і стишились скрипки,
Пропали гобої, кларнети, валто

Микола Дудар
2024.11.22 09:04
Нещодавно йшли дощі
Славно, строєм, жваві
І зайшли чомусь в кущі,
Кажуть, що по справі
Що за справа? хто довів? —
Я вже не дізнаюсь…
Краще бігти від дощів —
А про це подбаю…

Козак Дума
2024.11.22 08:12
Аби вернути зір сліпим,
горбатим випрямити спини,
з омани змити правди грим
і зняти з підлості личини.
Ще – оминути влади бруд,
не лицемірити без міри,
не красти, спекатись іуд,
у чесність повернути віру!

Микола Соболь
2024.11.22 05:55
І тільки камінь на душі
та роздуми про неминучість,
така вона – людини сутність –
нашкодив і біжи в кущі.
Ця неміч кожному із нас,
немов хробак, нутро з’їдає.
Куди летять пташині зграї,
коли пробив летіти час?

Віктор Кучерук
2024.11.22 04:59
Одною міркою не міряй
І не порівнюй голос ліри
Своєї з блиском та красою
Гучною творчості чужої.
Як неоднакове звучання
Смеркання, темені, світання, –
Отак і лір несхожі співи,
Сюжети, образи, мотиви.

Артур Сіренко
2024.11.21 23:09
Замість післямови до книги «Холодне Сонце») Мої тексти осінні – я цього не приховую. Приховувати щось від читача непростимий гріх. Я цього ніколи не робив і борони мене Будда таке колись вчинити. Поганої мені тоді карми і злої реінкарнації. Сторінки мо

Ярослав Чорногуз
2024.11.21 22:17
Мов скуштував солодкий плід,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.

Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,

Ігор Шоха
2024.11.21 20:17
Минуле не багате на сонети.
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.

Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,

Євген Федчук
2024.11.21 19:59
Сидять діди на колоді в Миська попід тином.
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як

Ігор Деркач
2024.11.21 18:25
                І
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.

                ІІ
На поприщі поезії немало

Артур Курдіновський
2024.11.21 18:18
Ми розучились цінувати слово,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.

Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,

Іван Потьомкін
2024.11.21 17:53
Якщо не в пекло Господь мене спровадить,
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу

Юлія Щербатюк
2024.11.21 13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?

Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне

Володимир Каразуб
2024.11.21 09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Поезія):

Кай Хробаковськи
2024.11.19

Ля Дмитро Дмитро
2024.11.16

Владислав Аверьян
2024.11.11

Соловейко Чубук
2024.11.02

Незнайка НаМісяці
2024.11.01

Дарина Риженко
2024.10.30

Богдан Фекете
2024.10.17






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Віктор Марач (1955) / Вірші / Із Піта Хейна

 Піт Хейн Груки 1
ХТО ТАКИЙ ВЧЕНИЙ?
(Спроба визначення)

Хто і вночі вже не може спати,
Де б він не був -- на роботі чи вдома, --
І риється в книгах, щоб те хоча б знати,
Що й так всім відомо.

СТВОРЕННЯ НОВОГО

Нове -- теж процес, і коли його знати,
Здійснить легко й те, що вважатимуть дивом:
Слід в певних пропорціях лиш поєднати
Удавано хибне із явно правдивим.

ДВА ВІРШІ ПРО ФОРМУ І ЗМІСТ

Звичайний дизайн -- мистецтво підробки:
Ховає ретельно всі недоробки.

А гарний дизайн -- не тільки проформа:
В нім зору доступні і зміст, і форма.

РЕЦЕПТ

Є трошки цноти --
Хто ж буде проти?!

АЛЬТЕРНАТИВА

Щоб успіх мать -- з книг дізнаємось, --
Слід буть мудрішими, аніж здаємось.
Є й легший спосіб вирішить проблеми:
Здаватися дурнішими, ніж є ми.

ДОКАЗ НА КОРИСТЬ ТУМАННОСТІ
(Про думки і слова)

Коли думок і фактів небагато,
То говорити слід вітієвато.

РЕЗЮМУЮЧИ
(Грук про відповідність форми змісту)

Благом було б лиш -- якщо ним вважать
Все, що хаос наповнює смислом, --
Якби ті, кому нема що сказать,
Говорили б це стисло.

ВІЧНІ БЛИЗНЮКИ

Якщо дотеп сприймаєш, як жарт,
Нарікання ж -- на повнім серйозі, --
То й балакать з тобою не варт:
Жодне ти розрізнити не в змозі.

ШЛЯХ ДО МУДРОСТІ

До мудрості шлях? -- Його я знайшов
Після всіх навмання блукань своїх:
Помилки, й помилки, й помилки знов, --
Та все менше, й менше, і менше їх.

БІБЛІЙНА ІСТИНА

Бог, як відомо,
Не помилявсь,
Бо -- підсвідомо --
На мене рівнявсь.

В ЖИТТІ Є СМИСЛ

В житті є смисл -- та й звідки б сумнів взявсь,
Якщо ніхто ще в цім не сумнівавсь?

КОЛИ НЕУКИ

Мудрості не шануєм вже більше,
Знання нам її заміняють:
Але й найкраще переходить в найгірше,
Як неуки забагато знають.

МАЙСТЕР КОМПРОМІСУ

Добродія знав -- таку мав спромогу,
Поставу таку, величну і горду:
Проповідував -- угодне все богу,
А робив -- усе на догоду чорту.

ТРИ ВІТАННЯ

Де б стрілися люди --
Вітаються всюди.
Ось ще три звертання в запас:
Зустріть вас приємно!
Радію взаємно!
Щасливий не бачить більш вас!

ТАКЕ ЖИТТЯ

Як торт ділили, всяк змагався:
Кусок найменший взять старався;
Лиш я один не намагався --
Й мені він завжди діставався.

КОЖНОМУ СВОЄ

Всесильний і мудрий себе прирік
Вершить наші долі із року в рік;
Щоб так все й було з години в годину --
Це покладається вже на людину.

ВЗАЄМОДОПОВНЮВАЛЬНІ ПІДХОДИ

"З нас вимагайте надзусиль!" --
Японців чути звідусіль.
"Тихіше! -- Захід став сваритись. --
На вас вже боляче дивитись."

Текст твору редагувався.
Дивитись першу версію.



      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2007-09-17 21:28:39
Переглядів сторінки твору 3702
* Творчий вибір автора: Майстер-клас
* Статус від Майстерень: R2
* Народний рейтинг 0 / --  (4.555 / 5.43)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (4.493 / 5.39)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.679
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні не обов'язково
Автор востаннє на сайті 2020.07.02 19:13
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Віктор Марач (М.К./М.К.) [ 2007-09-17 22:17:28 ]
Піт Хейн (1905-1996) широко відомий не тільки в своїй рідній Данії, але й у всіх скандинавських та багатьох англомовних країнах. І це не дивно, бо він був людиною надзвичайно різносторонніх інтересів, в кім щасливо поєднались вчений і письменник, винахідник і поет, інженер і художник; хто у своїй творчості поєднав органічно науку і мистецтво. Й у всіх цих областях він проявив себе талановито і неповторно, досяг видатних успіхів.
Коли П. Хейн працював у знаменитому Копенгагенському інституті теоретичної фізики, Нільс Бор саме його вибрав своїм партнером з "інтелектуального пінг-понгу" за гострий розум і дотепність. Тут в 1942 р. він придумав принципово нову математичну гру -- гекс, яка цікава ще й тим, що через шість років була "перевідкрита" американським математиком Джоном Нешем. Ця гра одразу ж стала надзвичайно популярною.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Віктор Марач (М.К./М.К.) [ 2007-09-17 22:34:16 ]
Піт Хейн був творцем ще двох відомих математичних ігор: "так-тікс", що є різновидом гри в нім, і головоломки "кубики сома", в якій потрібно скласти великий куб із семи "неправильних" частин, що склеєні із 27-и маленьких кубиків (одна складається з трьох, а решта -- з чотирьох кубиків кожна). В 1964 р., працюючи над проектом шляхової розв'язки для центральної частини м. Стокгольм, П. Хейн винайшов нову геометричну форму -- "супереліпс" (проміжну між еліпсом і прямокутником), а також її посторовий аналог -- "супереліпсоїд", що мають надзвичайно широке застосування в сучасному дизайні.
Але найбільшу славу П. Хейну принесли його короткі вірші-епіграми, для яких він придумав особливу назву -- груки. Вони здобули велику популярність у всьому світі і саме за них він тричі висувався на здобуття Нобелівської премії (хоча цієї найвищої літературної відзнаки він так і не отримав).


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Віктор Марач (М.К./М.К.) [ 2007-09-17 22:56:03 ]
Свої груки Хейн почав писати під час німецької окупації Данії під псевдонімом Кумбель. Залишаючись незрозумілими для ворогів, вони давали можливість висловлювати для співвітчизників всі ті почуття і думки, які хвилювали автора. Творець кібернетики Н. Вінер, який захоплювався поетичним талантом Хейна, так сказав про цю особливість його віршів: "Хейн великий майстер епіграми. Його слід читати принаймні на двох рівнях -- зовнішньому і більш глибокому. І в тому і в іншому випадку він викликає в мене захоплення. Яке багатство значних думок міститься в них!" Щоб познайомити із своєю поетичною творчістю якомога ширше коло читачів, Хейн почав писати англійською мовою, причому, як виявилось пізніше, серед його найкращих груків більшість -- саме англомовні.
Хейн ніколи не проводив різкої межі між наукою і мистецтвом: для нього вони були двома гранями одного й того ж творчого процесу. В одній із статей він писав: "Зрештою, що таке мистецтво? Мистецтво -- творчий процес, а він однаковий у всіх сферах. Теорія відносності Ейнштейна зараз -- теж витвір мистецтва! Ейнштейн більший митець у фізиці, ніж коли грає на скрипці. Суть мистецтва: воно є розв'язанням проблеми, що не може бути чітко сформульована, перш ніж знайдено її розв'язок."


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Віктор Марач (М.К./М.К.) [ 2007-09-18 11:51:37 ]
Багато поетичних рядків Хейна стали афоризмами, крилатими словами. Вони настільки міцно ввійшли в мовну практику, що породили ще один афоризм: "Блискучий оратор -- це людина, що здатна виголосити гарну промову, ні разу не процитувавши Піта Хейна". Американський математик М. Гарднер, відомий своїми популярними книгами з математики, якому Хейн присвятив один із груків, в одній із своїх статей зазначав: "Піт Хейн володіє тим рідкісним і таємничим з точки зору психології розумом, який був у багатьох великих вчених-творців, таких як Ейнштейн і Нільс Бор. Це розум, який спрямований до самої суті задачі, оглядаючи її при цьому з усіх боків як деяку єдність і знаходячи потім розв'язок, що настільки ж несподіваний, як і красивий."
За своє довге життя П. Хейн написав близько 7000 груків на данській і біля 400 на англійській мовах, видав близько 40 книг, половина з яких -- збірники груків. Про свою творчість він сам висловився так: "Творчий процес однаковий у всіх областях. Він зводиться до постановки задачі. Як тільки це зроблено належним чином, задача розв'язана."