ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Рецензії):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.24
21:57
По кілька сот разів «несмій»
«Не сумнівайся, ти тут зайвий»
І як чужому навздогін:
«Усіх нещасть провайдер…»
«Там не сиди і не чіпай
І не дивись… сходи в комору
І не музИч і не співай» —
Мабуть родивсь не впору?
«Не сумнівайся, ти тут зайвий»
І як чужому навздогін:
«Усіх нещасть провайдер…»
«Там не сиди і не чіпай
І не дивись… сходи в комору
І не музИч і не співай» —
Мабуть родивсь не впору?
2024.11.24
20:42
святику тридцять, сват позивний
простосердечний, а не дурний
багатослів’я для нього чуже
набої звичаєм не береже
загинути просто в будь-яку мить
повсюди розтяжок купа & мін
але казав побратим василь
простосердечний, а не дурний
багатослів’я для нього чуже
набої звичаєм не береже
загинути просто в будь-яку мить
повсюди розтяжок купа & мін
але казав побратим василь
2024.11.24
19:38
Коли сина з першого класу перевели в третій, батько вирішив поїхати з ним до Києва, показати дім, де прожив тридцять років поспіль, а головне – школу, де сам вчився.
І ось вони в Києві. Не без хвилювання заходить батько в школу і першим стрічає завгоспа
2024.11.24
13:21
Андрія Боголюбського вважають москалі
Найпершим поміж всіх великоросів.
І носяться з тим виродком ще й досі.
Чим цей «герой» прославивсь на землі?
Жорстокий був і лютий, наче звір,
Не то чужі, свої його боялись,
З підступністю й жорстокістю спізнали
Найпершим поміж всіх великоросів.
І носяться з тим виродком ще й досі.
Чим цей «герой» прославивсь на землі?
Жорстокий був і лютий, наче звір,
Не то чужі, свої його боялись,
З підступністю й жорстокістю спізнали
2024.11.24
09:26
Коли я вийду з темноти
Ковтнути жменьку Світла
Чи хвилюватимешся ти
Що то не я, а вітер…
Чи уявлятимеш, що в ніч
Лише одне бажання
Почути знов: « не в тому річ…»
І буде ще питання:
Ковтнути жменьку Світла
Чи хвилюватимешся ти
Що то не я, а вітер…
Чи уявлятимеш, що в ніч
Лише одне бажання
Почути знов: « не в тому річ…»
І буде ще питання:
2024.11.24
08:07
Не розлюбила, а відпустила —
Любов не здатна відтяти крила!
Лети, як хочеш, у даль високу,
Мій волелюбний, зірчастий Сокіл.
За сніжні хмари, туди де вічність
Лоскоче вії промінням ніжним,
Несе цунамі на гострім вістрі
У сиве пір'я свавільний вітер
Любов не здатна відтяти крила!
Лети, як хочеш, у даль високу,
Мій волелюбний, зірчастий Сокіл.
За сніжні хмари, туди де вічність
Лоскоче вії промінням ніжним,
Несе цунамі на гострім вістрі
У сиве пір'я свавільний вітер
2024.11.24
07:56
У повітрі якась загадковість,
влаштували світила парад,
і дочитує осені повість
з книги Неба сумний листопад…
Опустились сніжинки скраєчку
на ранкові уламки часу.
Свіжознесене сонця яєчко
влаштували світила парад,
і дочитує осені повість
з книги Неба сумний листопад…
Опустились сніжинки скраєчку
на ранкові уламки часу.
Свіжознесене сонця яєчко
2024.11.24
06:40
Над рікою стелиться туман,
холодіють листопада ночі.
Ти була найкращою з оман
і від тебе геть іти не хочу.
Для розлуки ніби ще не час
дзиґарі відлічують хвилини.
Господи, помилуй грішних нас
від Адама з Євою до нині.
холодіють листопада ночі.
Ти була найкращою з оман
і від тебе геть іти не хочу.
Для розлуки ніби ще не час
дзиґарі відлічують хвилини.
Господи, помилуй грішних нас
від Адама з Євою до нині.
2024.11.24
06:22
Як розповів, то пожурила,
Іще й очам вказала шлях
Повз чорториї повносилі
До очеретяних дівах.
Я сотні раз до них приходив
У снах сполоханих своїх
І зі снопами хороводи
Водив щоразу їй на сміх.
Іще й очам вказала шлях
Повз чорториї повносилі
До очеретяних дівах.
Я сотні раз до них приходив
У снах сполоханих своїх
І зі снопами хороводи
Водив щоразу їй на сміх.
2024.11.23
20:48
Мчав потяг на семи вітрилах
із осені в зимову казку.
Натхненна Муза білокрила
з сонливих віч знімала маску.
А за вікном купейним бігли
засніжених картин пейзажі.
Зима минуле вкрила білим,
із осені в зимову казку.
Натхненна Муза білокрила
з сонливих віч знімала маску.
А за вікном купейним бігли
засніжених картин пейзажі.
Зима минуле вкрила білим,
2024.11.23
17:20
З такої хмари в Україні
Такий би дощ зненацька ринув,
Що спраглі од чекання ринви
Діжки і відра перекинули б...
...Натомість із Єрусалиму
Хмара в Єгипет чомсь полинула.
Дощу благають синагоги,
Здіймають голоси до Бога,
Такий би дощ зненацька ринув,
Що спраглі од чекання ринви
Діжки і відра перекинули б...
...Натомість із Єрусалиму
Хмара в Єгипет чомсь полинула.
Дощу благають синагоги,
Здіймають голоси до Бога,
2024.11.23
16:51
І
Минуле на віки не радує нікого,
але у той же час на фініші доріг
вертаємо роки, які вартують того,
аби на схилі літ не забувати їх.
ІІ
Ганяли і мене як у окропі муху.
Минуле на віки не радує нікого,
але у той же час на фініші доріг
вертаємо роки, які вартують того,
аби на схилі літ не забувати їх.
ІІ
Ганяли і мене як у окропі муху.
2024.11.23
16:11
У світі нема справедливості,
Ні правди, ні ґлузду, ні рівності,
Зневажені мамині цінності,
Поламане правді крило.
Торгуємо тілом і гідністю,
У бога випрошуєм милості,
А в пазусі - пригорща підлості,
Ні правди, ні ґлузду, ні рівності,
Зневажені мамині цінності,
Поламане правді крило.
Торгуємо тілом і гідністю,
У бога випрошуєм милості,
А в пазусі - пригорща підлості,
2024.11.23
15:55
А пізня осінь пахне особливо,
Лоскоче листям тротуари і дороги.
Хоч небо сизе кліпає мінливо,
Вдивляється: чиїсь рахує кроки.
Такі бажані, тихі, неповторні,
Як сонця довгожданого танок проміння
В кущах шипшини, у кленових кронах.
В оголеній душі ле
Лоскоче листям тротуари і дороги.
Хоч небо сизе кліпає мінливо,
Вдивляється: чиїсь рахує кроки.
Такі бажані, тихі, неповторні,
Як сонця довгожданого танок проміння
В кущах шипшини, у кленових кронах.
В оголеній душі ле
2024.11.23
10:26
Щодо вічності. Там де сходяться
Вітер в пару сплітаючись з хмарою,
Безконечність лихою подобою,
Звіром кинеться до очей.
Щодо погляду. Погляд втоплений,
І нажаханий часоплинністтю,
Завмирає і далі без префіксу
Розчиняється в крові твоїй.
Вітер в пару сплітаючись з хмарою,
Безконечність лихою подобою,
Звіром кинеться до очей.
Щодо погляду. Погляд втоплений,
І нажаханий часоплинністтю,
Завмирає і далі без префіксу
Розчиняється в крові твоїй.
2024.11.23
09:17
Надмірним днем, умовним днем
Приблизно по обіді
Зійшлись з тобою з різних тем —
Віват — у цьому світі
Такі красиві, молоді
Аж надто моложаві
Серед мовчань, поміж подій
В своїй недодержаві…
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...Приблизно по обіді
Зійшлись з тобою з різних тем —
Віват — у цьому світі
Такі красиві, молоді
Аж надто моложаві
Серед мовчань, поміж подій
В своїй недодержаві…
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Рецензії):
2024.05.20
2021.12.12
2020.01.18
2019.07.07
2018.01.11
2017.11.16
2017.06.10
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Микола Левандівський (1981) /
Рецензії
/
Рецензії
Той, що ловить весну…
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Той, що ловить весну…
Ткачук Віталій. Упіймаю весну на слові. Поезії. – Луцьк: Вісник, 2003. – 68 с.
Молоде (і не дуже) покоління віртуалізованих і девіртуалізованих поетів знають, або щось чули про «Лесин кадуб». Віталій, один із тих, хто творив його тілесний і поетичний вміст у 2001–2004 рр. Поезія членів і член кинь «Лесиного кадуба» завжди викликала зацікавлення у читацької аудиторії. Книга нашого автора є прикладом доброї юнацької поезії. Є такі автори, що одразу тебе зачіпають і ти їх читаєш та чекаєш на їх вірші.
Здебільшого Віталій тяжіє до силабо-тоніки, але у його збірочці можна натрапити на білі й напівбілі поезії. Окремо слід відмітити авторський смак до рим: «прах/вустах», «люстри/струсить», «диван/сам-на сам», «граніту/неоліту», «теорему/даремно», «вольфраму/напам’ять», «вуаль/асфальт», «комплімент/алімент», «блюз/медуз», «жриці/ключиці», «червнів/тернів», «волхви/хвиль», «ртуті/суті», «віск/гедонізм», «крадені/ладані» та ін.
Для поезії взагалі, а особливо молодої характерна сповідальність. Віталій також не уник цього явища. А іноді він, буквально дивує відвертістю своєї сповіді:
«За макіяжем майстерності
Важко впізнати
Навіть себе…»
Отже, художні засоби, якими послуговується автор лише макіяж? Де ж він справжній, цей поет? Його справжність концентрується у таких от «зізнаннях», в хаотично-органічному баченні свого явного і доступного іншим світу, красивого і ламкого як герань, чутливого до зовнішніх подразнень:
«Кущі-шлагбауми. До світла
Неогуманних п’ять шпарин.
Суспільні грати. Доля підла:
Відвертий кармонікотин»,
або: «Пранова сутність
Діриться в кишенях
Сміється муза
З копійчаних крил...»
На наш погляд поезія Віталія Ткачука калейдоскопічна, оскільки в ній переплітаються різні стилі. Це й формує його сукупний неповторний стиль, своєрідний кубік-рубк. До прикладу, у «Метаморфозах локального зледеніння» звучать етногротескові мотиви, а у «на крилах», навпаки надрив поуттів та образів про звичайні здається речі. У своєму поетичному ерарії він наміксував неокласицизм, неореалізм, модернізм, неомодернізм + (ще щось...) і свою талановитість. В його поезії ми не знайдемо ні перформансу, ні епатажу, лише яскраву образність, яка здатна вразити вибагливих і примхливих поціновувачів красного слова. Він більше забавляється із змістом, семантикою, аніж з формою, намагається глибоко копнути в лексичний рельєф мови. До його поетичного набутку слід віднести не тльки персональну особливсть образного світу, але й численні неологізми, які також потішать читацьке і поетичне око:
«макрозначущо», «староново», «егозахисний», «кармонікотин», «спідлобний», «опівп’ята», «осльозили», «псевдомісяць», «голкопотиск», «запоклонених», «близькодалий», «ахіллески», «ревнометр», «сірниково-шкідливі», «орловито», «ногомобіль», «черештополі» та ін.
Часом у поезії Віталія проскакують мотиви інших класиків жанру. Втрапила мені на очі поезія, де дуже відчутні мотиви С. Єсєніна («Я не вписавсь у ваші рамки»). Це ніякий не закид автору, а радше акцент на поліфонічності його творчої палітри. Тембр його голосу також різний. Буває, що його слово звучить з великою силою, руйнуючи спокій читача, думки немов підвисають десь напівдорозі:
«Південь спеки в кризі льодовитій.
Стигне кров у жилах упиря».
Специфіка рецензійного жанру вимагає критичних міркувань. Такі також присутні. Вміст збірки та її оформлення виразно дисонують. Назва збірки. Тут теж не все так як хотілося б читачеві (тобто мені!). Весна якось спорадично тут присутня, але винесена у назву і є ключовим топосом. Автору видніше, але вдячні критики і не менш вдячні читачі мають право на свої візії. Це є суб’єктивна думка, яка не перекреслює і не нівелює осягнень автора, його поетичних пустощів. Смію припустити, що при певних умовах ця збірка могла б мати інше оформлення, інший наклад, бо вона того вартує.
P. S. Хотів написати сувору рецензію, а вийшов панегірик. Дивина.
Молоде (і не дуже) покоління віртуалізованих і девіртуалізованих поетів знають, або щось чули про «Лесин кадуб». Віталій, один із тих, хто творив його тілесний і поетичний вміст у 2001–2004 рр. Поезія членів і член кинь «Лесиного кадуба» завжди викликала зацікавлення у читацької аудиторії. Книга нашого автора є прикладом доброї юнацької поезії. Є такі автори, що одразу тебе зачіпають і ти їх читаєш та чекаєш на їх вірші.
Здебільшого Віталій тяжіє до силабо-тоніки, але у його збірочці можна натрапити на білі й напівбілі поезії. Окремо слід відмітити авторський смак до рим: «прах/вустах», «люстри/струсить», «диван/сам-на сам», «граніту/неоліту», «теорему/даремно», «вольфраму/напам’ять», «вуаль/асфальт», «комплімент/алімент», «блюз/медуз», «жриці/ключиці», «червнів/тернів», «волхви/хвиль», «ртуті/суті», «віск/гедонізм», «крадені/ладані» та ін.
Для поезії взагалі, а особливо молодої характерна сповідальність. Віталій також не уник цього явища. А іноді він, буквально дивує відвертістю своєї сповіді:
«За макіяжем майстерності
Важко впізнати
Навіть себе…»
Отже, художні засоби, якими послуговується автор лише макіяж? Де ж він справжній, цей поет? Його справжність концентрується у таких от «зізнаннях», в хаотично-органічному баченні свого явного і доступного іншим світу, красивого і ламкого як герань, чутливого до зовнішніх подразнень:
«Кущі-шлагбауми. До світла
Неогуманних п’ять шпарин.
Суспільні грати. Доля підла:
Відвертий кармонікотин»,
або: «Пранова сутність
Діриться в кишенях
Сміється муза
З копійчаних крил...»
На наш погляд поезія Віталія Ткачука калейдоскопічна, оскільки в ній переплітаються різні стилі. Це й формує його сукупний неповторний стиль, своєрідний кубік-рубк. До прикладу, у «Метаморфозах локального зледеніння» звучать етногротескові мотиви, а у «на крилах», навпаки надрив поуттів та образів про звичайні здається речі. У своєму поетичному ерарії він наміксував неокласицизм, неореалізм, модернізм, неомодернізм + (ще щось...) і свою талановитість. В його поезії ми не знайдемо ні перформансу, ні епатажу, лише яскраву образність, яка здатна вразити вибагливих і примхливих поціновувачів красного слова. Він більше забавляється із змістом, семантикою, аніж з формою, намагається глибоко копнути в лексичний рельєф мови. До його поетичного набутку слід віднести не тльки персональну особливсть образного світу, але й численні неологізми, які також потішать читацьке і поетичне око:
«макрозначущо», «староново», «егозахисний», «кармонікотин», «спідлобний», «опівп’ята», «осльозили», «псевдомісяць», «голкопотиск», «запоклонених», «близькодалий», «ахіллески», «ревнометр», «сірниково-шкідливі», «орловито», «ногомобіль», «черештополі» та ін.
Часом у поезії Віталія проскакують мотиви інших класиків жанру. Втрапила мені на очі поезія, де дуже відчутні мотиви С. Єсєніна («Я не вписавсь у ваші рамки»). Це ніякий не закид автору, а радше акцент на поліфонічності його творчої палітри. Тембр його голосу також різний. Буває, що його слово звучить з великою силою, руйнуючи спокій читача, думки немов підвисають десь напівдорозі:
«Південь спеки в кризі льодовитій.
Стигне кров у жилах упиря».
Специфіка рецензійного жанру вимагає критичних міркувань. Такі також присутні. Вміст збірки та її оформлення виразно дисонують. Назва збірки. Тут теж не все так як хотілося б читачеві (тобто мені!). Весна якось спорадично тут присутня, але винесена у назву і є ключовим топосом. Автору видніше, але вдячні критики і не менш вдячні читачі мають право на свої візії. Це є суб’єктивна думка, яка не перекреслює і не нівелює осягнень автора, його поетичних пустощів. Смію припустити, що при певних умовах ця збірка могла б мати інше оформлення, інший наклад, бо вона того вартує.
P. S. Хотів написати сувору рецензію, а вийшов панегірик. Дивина.
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Про публікацію