ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Публіцистика):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.24
09:26
Коли я вийду з темноти
Ковтнути жменьку Світла
Чи хвилюватимешся ти
Що то не я, а вітер…
Чи уявлятимеш, що в ніч
Лише одне бажання
Почути знов: « не в тому річ…»
І буде ще питання:
Ковтнути жменьку Світла
Чи хвилюватимешся ти
Що то не я, а вітер…
Чи уявлятимеш, що в ніч
Лише одне бажання
Почути знов: « не в тому річ…»
І буде ще питання:
2024.11.24
08:07
Не розлюбила, а відпустила —
Любов не здатна відтяти крила!
Лети, як хочеш, у даль високу,
Мій волелюбний, зірчастий Сокіл.
За сніжні хмари, туди де вічність
Лоскоче вії промінням ніжним,
Несе цунамі на гострім вістрі
У сиве пір'я свавільний вітер
Любов не здатна відтяти крила!
Лети, як хочеш, у даль високу,
Мій волелюбний, зірчастий Сокіл.
За сніжні хмари, туди де вічність
Лоскоче вії промінням ніжним,
Несе цунамі на гострім вістрі
У сиве пір'я свавільний вітер
2024.11.24
07:56
У повітрі якась загадковість,
влаштували світила парад,
і дочитує осені повість
з книги Неба сумний листопад…
Опустились сніжинки скраєчку
на ранкові уламки часу.
Свіжознесене сонця яєчко
влаштували світила парад,
і дочитує осені повість
з книги Неба сумний листопад…
Опустились сніжинки скраєчку
на ранкові уламки часу.
Свіжознесене сонця яєчко
2024.11.24
06:40
Над рікою стелиться туман,
холодіють листопада ночі.
Ти була найкращою з оман
і від тебе геть іти не хочу.
Для розлуки ніби ще не час
дзиґарі відлічують хвилини.
Господи, помилуй грішних нас
від Адама з Євою до нині.
холодіють листопада ночі.
Ти була найкращою з оман
і від тебе геть іти не хочу.
Для розлуки ніби ще не час
дзиґарі відлічують хвилини.
Господи, помилуй грішних нас
від Адама з Євою до нині.
2024.11.24
06:22
Як розповів, то пожурила,
Іще й очам вказала шлях
Повз чорториї повносилі
До очеретяних дівах.
Я сотні раз до них приходив
У снах сполоханих своїх
І зі снопами хороводи
Водив щоразу їй на сміх.
Іще й очам вказала шлях
Повз чорториї повносилі
До очеретяних дівах.
Я сотні раз до них приходив
У снах сполоханих своїх
І зі снопами хороводи
Водив щоразу їй на сміх.
2024.11.23
20:48
Мчав потяг на семи вітрилах
із осені в зимову казку.
Натхненна Муза білокрила
з сонливих віч знімала маску.
А за вікном купейним бігли
засніжених картин пейзажі.
Зима минуле вкрила білим,
із осені в зимову казку.
Натхненна Муза білокрила
з сонливих віч знімала маску.
А за вікном купейним бігли
засніжених картин пейзажі.
Зима минуле вкрила білим,
2024.11.23
17:20
З такої хмари в Україні
Такий би дощ зненацька ринув,
Що спраглі од чекання ринви
Діжки і відра перекинули б...
...Натомість із Єрусалиму
Хмара в Єгипет чомсь полинула.
Дощу благають синагоги,
Здіймають голоси до Бога,
Такий би дощ зненацька ринув,
Що спраглі од чекання ринви
Діжки і відра перекинули б...
...Натомість із Єрусалиму
Хмара в Єгипет чомсь полинула.
Дощу благають синагоги,
Здіймають голоси до Бога,
2024.11.23
16:51
І
Минуле на віки не радує нікого,
але у той же час на фініші доріг
вертаємо роки, які вартують того,
аби на схилі літ не забувати їх.
ІІ
Ганяли і мене як у окропі муху.
Минуле на віки не радує нікого,
але у той же час на фініші доріг
вертаємо роки, які вартують того,
аби на схилі літ не забувати їх.
ІІ
Ганяли і мене як у окропі муху.
2024.11.23
16:11
У світі нема справедливості,
Ні правди, ні ґлузду, ні рівності,
Зневажені мамині цінності,
Поламане правді крило.
Торгуємо тілом і гідністю,
У бога випрошуєм милості,
А в пазусі - пригорща підлості,
Ні правди, ні ґлузду, ні рівності,
Зневажені мамині цінності,
Поламане правді крило.
Торгуємо тілом і гідністю,
У бога випрошуєм милості,
А в пазусі - пригорща підлості,
2024.11.23
15:55
А пізня осінь пахне особливо,
Лоскоче листям тротуари і дороги.
Хоч небо сизе кліпає мінливо,
Вдивляється: чиїсь рахує кроки.
Такі бажані, тихі, неповторні,
Як сонця довгожданого танок проміння
В кущах шипшини, у кленових кронах.
В оголеній душі ле
Лоскоче листям тротуари і дороги.
Хоч небо сизе кліпає мінливо,
Вдивляється: чиїсь рахує кроки.
Такі бажані, тихі, неповторні,
Як сонця довгожданого танок проміння
В кущах шипшини, у кленових кронах.
В оголеній душі ле
2024.11.23
10:26
Щодо вічності. Там де сходяться
Вітер в пару сплітаючись з хмарою,
Безконечність лихою подобою,
Звіром кинеться до очей.
Щодо погляду. Погляд втоплений,
І нажаханий часоплинністтю,
Завмирає і далі без префіксу
Розчиняється в крові твоїй.
Вітер в пару сплітаючись з хмарою,
Безконечність лихою подобою,
Звіром кинеться до очей.
Щодо погляду. Погляд втоплений,
І нажаханий часоплинністтю,
Завмирає і далі без префіксу
Розчиняється в крові твоїй.
2024.11.23
09:17
Надмірним днем, умовним днем
Приблизно по обіді
Зійшлись з тобою з різних тем —
Віват — у цьому світі
Такі красиві, молоді
Аж надто моложаві
Серед мовчань, поміж подій
В своїй недодержаві…
Приблизно по обіді
Зійшлись з тобою з різних тем —
Віват — у цьому світі
Такі красиві, молоді
Аж надто моложаві
Серед мовчань, поміж подій
В своїй недодержаві…
2024.11.23
05:40
Зарано смеркає і швидко ночіє
Відтоді, як осінь прискорила хід, –
Відтоді, як гаснути стали надії,
Що Бог допоможе уникнути бід.
Все ближче і ближче лихі сніговії
Та лютих морозів до нас ненасить, –
Від страху загинути кров холодіє
І серце схвиль
Відтоді, як осінь прискорила хід, –
Відтоді, як гаснути стали надії,
Що Бог допоможе уникнути бід.
Все ближче і ближче лихі сніговії
Та лютих морозів до нас ненасить, –
Від страху загинути кров холодіє
І серце схвиль
2024.11.23
05:08
Сьогодні осінь вбралась у сніги,
тепер красуню зовсім не впізнати,
ріка причепурила береги,
напнула шапку посіріла хата,
калина у намисті та фаті,
похорошіли геть безлисті клени,
а кущ якийсь на побілілім тлі
іще гойдає листячко зелене.
тепер красуню зовсім не впізнати,
ріка причепурила береги,
напнула шапку посіріла хата,
калина у намисті та фаті,
похорошіли геть безлисті клени,
а кущ якийсь на побілілім тлі
іще гойдає листячко зелене.
2024.11.22
19:35
«…Liberte, Fraternite, Egalite …»-
На істини прості тебе, Європо, Я наупомив нарешті,
Щоб ти жила , як споконвіку Тора Моя велить.
І що ж? Цього тобі видалось замало?
Як у пастви Мойсея м’ясо, демократія із носа лізе?
І ти силкуєшся прищепить її
На істини прості тебе, Європо, Я наупомив нарешті,
Щоб ти жила , як споконвіку Тора Моя велить.
І що ж? Цього тобі видалось замало?
Як у пастви Мойсея м’ясо, демократія із носа лізе?
І ти силкуєшся прищепить її
2024.11.22
12:01
Я без тебе не стану кращим,
І вічність з тобою безмірно в цім світі мала,
Холодком по душі суне хмарами безконечність,
І сміється над часом, якого постійно нема.
08.02.2019
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...І вічність з тобою безмірно в цім світі мала,
Холодком по душі суне хмарами безконечність,
І сміється над часом, якого постійно нема.
08.02.2019
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Публіцистика):
2024.05.20
2024.04.01
2023.11.22
2023.02.21
2022.02.01
2021.07.17
2021.01.08
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Галина Батюсь (1987) /
Публіцистика
Нічна муза
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Нічна муза
Нічна муза
«Суботня Пошта» Вівторок, 24 листопада 2009, №131 (869)
Юлія Курташ-Карп, поетеса, про карликів та велетнів української літератури
Поезія - вічна, але водночас її так легко втратити в неправильному світосприйнятті. Можливо, саме вона стала порятунком від самотності львівської поетеси, яка любить прогулюватися вулицями міста, заглядати в чужі вікна і захоплюватися вічністю.
- Пані Юлю, що для Вас є творчість?
- Я не можу сказати, що творчість - це щось одне. Основне місце в моєму житті займає поезія. Я дуже чітко відчуваю свою приналежність до неї. Сьогодні цей жанр важко назвати прибутковим, адже лише 4% людей у світі "фанатіють" від поезії. І цьому є лише одне пояснення, адже поезія - це певний концентрат, особливий жанр людської культури, який вимагає потужного інтелекту, великої душі та праці над собою.
- Чому Ви обрали собі долю поета, адже за професією хімік?
- Я довго визначалась з майбутньою професією, але всетаки вищі сили підказали, дали таємний знак. З дитячих років я не мирилася з поняттям колективу. Бавитися ляльками і в класики мені було нецікаво і незрозуміло. Коли батьки залишали мене саму вдома - відчувала справжній рай. Та він тривав недовго. Потім на мене насувалися страхи, і я рятувалась як могла: забігала у велику кімнату і починала уявляти себе актрисою.
Маленьке п'ятирічне дівчатко не мало ні найменшого поняття, що таке туга. Але я відчувала, як вона бере мене у свої лещата і робить іншою, дорослою.
Саме під час такого емоційного збудження зрозуміла, що писатиму. І першим моїм кроком на поетичній ниві стали три слова "Історія життя людини". Ці слова довший час були глибоко сховані в моїй душі, проте з часом лягли основою збірки "Яблунева сага".
- Кого вважаєте своїми вчителями? А хто є найбільшим авторитетом?
- На поезію я реагувала не так, як інші діти. Моя мама перша відкрила мені світ поезії в деталях та навчила поетично мислити. Згадується мамине декламування "Каменярів", під час якого я відкрила для себе неймовірний світ поезії, який не покидає мене й досі. Згодом, вже в шкільні роки, мала можливість навчатися у прекрасного педагога, вчителя української мови та літератури, який став для мене наставником та прикладом для наслідування.
Найбільшими авторитетами для мене були і залишаються Леся Українка і Ліна Костенко. Я щаслива, що живу в той час, коли є на кого обіпертися. У Ліни Костенко стільки поетичного материнства, що, здається, воно невичерпне. Я ніколи не боялася авторитетів. Вони, навпаки, разом з Богом творять наді мною незбагненну ауру захищеності, в якій мені затишно та комфортно.
Сьогодні ми спостерігаємо дивну річ у літературі. За добре відпрацьованою методикою "карлики" намагаються валити "велетнів". Вони принижують людей, які зробили величезний внесок у розвиток своєї держави. Інколи нашим класикам приписують незрозумілі якості, які принижують їхню гідність. "Карлики" не розуміють, що цим вони підривають авторитет своєї країни та роблять зі себе посміховище.
- Де і коли Вам найкраще твориться?
- Процес творіння відбувається порізному. Якщо говорити про час - це здебільшого ніч, оскільки день жінці ніколи не належав. У нічну пору ти повністю віддаєшся своїй справі. Коли о п'ятій ранку двірник починає підмітати біля вікна, мені не віриться. Здавалось, я от тількино увійшла в цю ріку, а тут вже і початок нового дня.
Буває так, що муза приходить до мене у трамваї. Але це відбувається, коли перебуваю у стані творчої "вагітності", тобто вже працюю над чимось.
Для того щоб почати творити, потрібен якийсь поштовх, якась особлива емоція. Для мене такі почуття може спричинити прочитана книга, поезія або ж звичайний діалог. Найбільшим натхненням для мене є музика.
- Які зазвичай необхідні етапи Вашого творчого акту? Чи виникає у критичне ставлення до своїх попередніх творів? Чи любите згодом їх перечитувати?
- За природою я консерватор. Не люблю друкувати "сирих віршів". Часто свою поезію пишу до шухляди, в якій вони деякий час відлежуються, а вже згодом дістаю і починаю перечитувати, шліфувати.
Творчий акт поділяю на два етапи. Перший - це інформаційний потік. У голові виникають тисячі думок, які чергуються одна за одною, мов слайди, які не в силі зупинити. Всі вони просяться на волю, тільки й встигай їх записувати. Цей етап творчого акту дуже важкий і часто виснажує мене. А от під час другого етапу, навпаки, розслабляюсь. Я починаю бавитися словом, шліфувати його. Це мов робота над скульптурою.
Свою поезію відчуваю на слух. Для мене важливо - чи простір сприймає її, чи вона розчиняється, чи відбивається.
Зараз я практикую видавати свої вірші на аудіодисках, оскільки голос поета - це своєрідна підказка, яка дуже глибока захована в звуковому ефекті.
- З якими емоціями, переживаннями пов'язуєте свій творчий акт? Які почуття домінують під час творчості - позитивні чи негативні?
- Інколи можна почути, що поезію пишуть, коли переживають негативні емоції. Я вважаю, що вони лукавлять. Поетичне світосприйняття - це передчуття трагедії, але не власної. Навіть коли ти хочеш виглядати переконливим оптимістом, за тобою стоїть зовсім інша людина. Так мало залежить від тебе, і як багато в тобі закладено.
Творчий акт часто потребує самотності, й інколи від цього страждають мої близькі люди. Цей стан настільки тебе затягує, що ти просиш Бога, аби він дав тобі якогось просвітку.
Іншим разом наступає так звана покара. Коли книга виходить друком, я розумію, що більше не хочу писати, з мене достатньо. Але минає час, і я відчуваю, що всі двері переді мною зачинені, а навколо порожнеча. Тоді я сідаю за стіл і починаю творити. В такі моменти розумієш, що потрібно дякувати долі, а не казати досить.
- Які чинники стимулюють Ваш творчий процес, а які, навпаки, гальмують, стримують, перешкоджають йому?
- Мабуть, тут легше сказати, що саме гальмує творчий процес. Найголовнішим чинником є суцільне безгрошів'я, бо ця соціальна неспроможність - це і є творчим винищенням. Часто поетам треба оббивати пороги можновладців і просити допомогти видати книгу. Але не завжди відчуваємо їхню підтримку, дуже часто чуємо: "Кому потрібна ваша поезія? Достатньо з нас Шевченка". Такі слова я сприймаю дуже болісно, адже вони принижують мою культуру, літературу, мою приналежність до українського народу.
Тоді вже у мене гальмується сам процес написання. І це не гальмо, а глухий кут. Ще свого часу Володимир Винниченко говорив : "У даний момент в Україні немає буржуазії, що признавала б себе українською". Це спостерігаємо і сьогодні.
Про автора
Юлія Курташ-Карп - поетеса, сценарист, перекладач. Закінчила Львівський національний університет імені І.Франка й акторську студію при Академічному театрі ім. Леся Курбаса. Є членом Національної спілки письменників України. Творчий доробок складається з п'яти поетичних книжок: "Сповідь Скорпіона", "Змагання з парсеком", "Одержима дощем", "Технологія чуйності", "Яблунева сага", трьох авторських телефільмів: "Дума про Учителя", "Митець і меценат" , "Святість земна" і перекладів з польської віршів Кароля Войтили. Юлія КурташКарп є співавтором багатьох мистецьких проектів, серед яких відомі - "Галичина - Каневу", "Стрітення у Львові", "Чубинський і ми" тощо.
Розмовляла Галина Батюсь
«Суботня Пошта» Вівторок, 24 листопада 2009, №131 (869)
Юлія Курташ-Карп, поетеса, про карликів та велетнів української літератури
Поезія - вічна, але водночас її так легко втратити в неправильному світосприйнятті. Можливо, саме вона стала порятунком від самотності львівської поетеси, яка любить прогулюватися вулицями міста, заглядати в чужі вікна і захоплюватися вічністю.
- Пані Юлю, що для Вас є творчість?
- Я не можу сказати, що творчість - це щось одне. Основне місце в моєму житті займає поезія. Я дуже чітко відчуваю свою приналежність до неї. Сьогодні цей жанр важко назвати прибутковим, адже лише 4% людей у світі "фанатіють" від поезії. І цьому є лише одне пояснення, адже поезія - це певний концентрат, особливий жанр людської культури, який вимагає потужного інтелекту, великої душі та праці над собою.
- Чому Ви обрали собі долю поета, адже за професією хімік?
- Я довго визначалась з майбутньою професією, але всетаки вищі сили підказали, дали таємний знак. З дитячих років я не мирилася з поняттям колективу. Бавитися ляльками і в класики мені було нецікаво і незрозуміло. Коли батьки залишали мене саму вдома - відчувала справжній рай. Та він тривав недовго. Потім на мене насувалися страхи, і я рятувалась як могла: забігала у велику кімнату і починала уявляти себе актрисою.
Маленьке п'ятирічне дівчатко не мало ні найменшого поняття, що таке туга. Але я відчувала, як вона бере мене у свої лещата і робить іншою, дорослою.
Саме під час такого емоційного збудження зрозуміла, що писатиму. І першим моїм кроком на поетичній ниві стали три слова "Історія життя людини". Ці слова довший час були глибоко сховані в моїй душі, проте з часом лягли основою збірки "Яблунева сага".
- Кого вважаєте своїми вчителями? А хто є найбільшим авторитетом?
- На поезію я реагувала не так, як інші діти. Моя мама перша відкрила мені світ поезії в деталях та навчила поетично мислити. Згадується мамине декламування "Каменярів", під час якого я відкрила для себе неймовірний світ поезії, який не покидає мене й досі. Згодом, вже в шкільні роки, мала можливість навчатися у прекрасного педагога, вчителя української мови та літератури, який став для мене наставником та прикладом для наслідування.
Найбільшими авторитетами для мене були і залишаються Леся Українка і Ліна Костенко. Я щаслива, що живу в той час, коли є на кого обіпертися. У Ліни Костенко стільки поетичного материнства, що, здається, воно невичерпне. Я ніколи не боялася авторитетів. Вони, навпаки, разом з Богом творять наді мною незбагненну ауру захищеності, в якій мені затишно та комфортно.
Сьогодні ми спостерігаємо дивну річ у літературі. За добре відпрацьованою методикою "карлики" намагаються валити "велетнів". Вони принижують людей, які зробили величезний внесок у розвиток своєї держави. Інколи нашим класикам приписують незрозумілі якості, які принижують їхню гідність. "Карлики" не розуміють, що цим вони підривають авторитет своєї країни та роблять зі себе посміховище.
- Де і коли Вам найкраще твориться?
- Процес творіння відбувається порізному. Якщо говорити про час - це здебільшого ніч, оскільки день жінці ніколи не належав. У нічну пору ти повністю віддаєшся своїй справі. Коли о п'ятій ранку двірник починає підмітати біля вікна, мені не віриться. Здавалось, я от тількино увійшла в цю ріку, а тут вже і початок нового дня.
Буває так, що муза приходить до мене у трамваї. Але це відбувається, коли перебуваю у стані творчої "вагітності", тобто вже працюю над чимось.
Для того щоб почати творити, потрібен якийсь поштовх, якась особлива емоція. Для мене такі почуття може спричинити прочитана книга, поезія або ж звичайний діалог. Найбільшим натхненням для мене є музика.
- Які зазвичай необхідні етапи Вашого творчого акту? Чи виникає у критичне ставлення до своїх попередніх творів? Чи любите згодом їх перечитувати?
- За природою я консерватор. Не люблю друкувати "сирих віршів". Часто свою поезію пишу до шухляди, в якій вони деякий час відлежуються, а вже згодом дістаю і починаю перечитувати, шліфувати.
Творчий акт поділяю на два етапи. Перший - це інформаційний потік. У голові виникають тисячі думок, які чергуються одна за одною, мов слайди, які не в силі зупинити. Всі вони просяться на волю, тільки й встигай їх записувати. Цей етап творчого акту дуже важкий і часто виснажує мене. А от під час другого етапу, навпаки, розслабляюсь. Я починаю бавитися словом, шліфувати його. Це мов робота над скульптурою.
Свою поезію відчуваю на слух. Для мене важливо - чи простір сприймає її, чи вона розчиняється, чи відбивається.
Зараз я практикую видавати свої вірші на аудіодисках, оскільки голос поета - це своєрідна підказка, яка дуже глибока захована в звуковому ефекті.
- З якими емоціями, переживаннями пов'язуєте свій творчий акт? Які почуття домінують під час творчості - позитивні чи негативні?
- Інколи можна почути, що поезію пишуть, коли переживають негативні емоції. Я вважаю, що вони лукавлять. Поетичне світосприйняття - це передчуття трагедії, але не власної. Навіть коли ти хочеш виглядати переконливим оптимістом, за тобою стоїть зовсім інша людина. Так мало залежить від тебе, і як багато в тобі закладено.
Творчий акт часто потребує самотності, й інколи від цього страждають мої близькі люди. Цей стан настільки тебе затягує, що ти просиш Бога, аби він дав тобі якогось просвітку.
Іншим разом наступає так звана покара. Коли книга виходить друком, я розумію, що більше не хочу писати, з мене достатньо. Але минає час, і я відчуваю, що всі двері переді мною зачинені, а навколо порожнеча. Тоді я сідаю за стіл і починаю творити. В такі моменти розумієш, що потрібно дякувати долі, а не казати досить.
- Які чинники стимулюють Ваш творчий процес, а які, навпаки, гальмують, стримують, перешкоджають йому?
- Мабуть, тут легше сказати, що саме гальмує творчий процес. Найголовнішим чинником є суцільне безгрошів'я, бо ця соціальна неспроможність - це і є творчим винищенням. Часто поетам треба оббивати пороги можновладців і просити допомогти видати книгу. Але не завжди відчуваємо їхню підтримку, дуже часто чуємо: "Кому потрібна ваша поезія? Достатньо з нас Шевченка". Такі слова я сприймаю дуже болісно, адже вони принижують мою культуру, літературу, мою приналежність до українського народу.
Тоді вже у мене гальмується сам процес написання. І це не гальмо, а глухий кут. Ще свого часу Володимир Винниченко говорив : "У даний момент в Україні немає буржуазії, що признавала б себе українською". Це спостерігаємо і сьогодні.
Про автора
Юлія Курташ-Карп - поетеса, сценарист, перекладач. Закінчила Львівський національний університет імені І.Франка й акторську студію при Академічному театрі ім. Леся Курбаса. Є членом Національної спілки письменників України. Творчий доробок складається з п'яти поетичних книжок: "Сповідь Скорпіона", "Змагання з парсеком", "Одержима дощем", "Технологія чуйності", "Яблунева сага", трьох авторських телефільмів: "Дума про Учителя", "Митець і меценат" , "Святість земна" і перекладів з польської віршів Кароля Войтили. Юлія КурташКарп є співавтором багатьох мистецьких проектів, серед яких відомі - "Галичина - Каневу", "Стрітення у Львові", "Чубинський і ми" тощо.
Розмовляла Галина Батюсь
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Про публікацію