ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Артур Курдіновський
2025.09.01 23:38
О, літо! Йди! Мені тебе не шкода!
Сховайся в герметичний саркофаг.
Зробило ти мені таку погоду,
Що захлинаюсь у сльозах-дощах.

Ти зіпсувало зошит мій для віршів,
У ньому оселилася печаль.
Ти відібрало в мене найцінніше!

Борис Костиря
2025.09.01 22:21
Мій голос обірвався у зеніті,
Мої слова згоріли у золі.
Мої думки у полі переритім
Замерзли нерозквітлими в землі.

До кого я кричу в безмежнім полі?
Зі світом же обірваний зв'язок.
Лиш холоднеча, як безжальність долі,

Олена Побийголод
2025.09.01 12:07
Із Бориса Заходера

Ледве ми виперлись з решти приматів
й рушили вдаль з усієї снаги –
з нами побігли, без жодних дебатів,
мордочка, хвіст та чотири ноги.

Часом блукаємо ми у хаосі, –

Ольга Олеандра
2025.09.01 09:47
Останній день літа.
Все сонцем залите.
І ніде вмістити
безмежжя тепла.
Пронизана світлом
серпнева тендітна
струїть малахітом
прощання пора.

Віктор Кучерук
2025.09.01 05:51
В частоколі останніх років
Причаїлася тиша німотна, –
Ми з тобою, мов крила, близькі
І водночас, як зорі, самотні.
Не засліплює зір відбиття
Учорашніх цілунків тривалих, –
Десь поділись палкі почуття,
Що серця нам обом зігрівали.

Олег Герман
2025.09.01 00:32
Чергова епоха раптово пішла,
Немов розчинилася, втратила цінність.
Можливо, це просто миттєвість життя,
Яку б я хотів розтягнути на вічність.

Не хочу про осінь, холодну і злу,
Чи сніг, що впаде на замерзлі дороги.
Про них надто рано, а біль та вій

Олександр Буй
2025.08.31 22:37
Зникло в мороку все. Ні очей, ні облич.
Тільки губи в цілунку злились навмання…
Нині трапилось диво – Тетянина ніч –
І у щасті своєму я віри не йняв!

Я на неї чекав кілька тисяч ночей,
Утираючи сльози, ковтаючи страх.
Допоміг мені ямб, дав надію х

Борис Костиря
2025.08.31 22:13
Всесвітній холод, як тюрма німа.
Всесвітнє безголосся, ніби тундра.
Безлюдність так жорстоко обійма.
Лягає тиша так велично й мудро.

І птах замерзне й тихо упаде
У невідомість, як в обійми страху.
Не знайдеш прихисток уже ніде,

Ярослав Чорногуз
2025.08.31 19:04
Пора поезії щемлива
Уже ступає на поріг.
І ллється віршів буйна злива,
І злото стелиться до ніг

Непрохано-медовим смутком,
Жалем за літечком ясним...
Що ніби квітка незабудка --

Артур Курдіновський
2025.08.31 18:30
Моє кохання - вигаданий грант.
Життя мене нічого не навчило.
Для тебе вже букет зібрав троянд -
Поверне він твої забуті крила!

Засяй, немов яскравий діамант,
Забудь минуле, долю чорно-білу!
Римує сни твій вірний ад'ютант,

Юрко Бужанин
2025.08.31 14:23
Люба, уяви лише
розмах крил птаха Рух –
Це частинка лиш розмаху
мого кохання...
Не відпускати б довіку
мені твоїх рук...
Твоє ложе встелю
простирадлом – Праною.

Євген Федчук
2025.08.31 14:03
Сидить Петрик у кімнаті, а надворі злива.
У вікно краплини б’ються та по склу стікають.
Громові удари часом хлопчика лякають.
Він тоді до діда очі повертає живо.
Дід Остап сидить спокійно, на те не звертає.
Його грім той не лякає, видно звик до того,

С М
2025.08.31 12:34
Глядача цікавого містер Кайт
Усяко розважає на трамплінові
І Гендерсони будуть теж
Щойно Пабло Фанкез Феа одплескав їм
Над людом і кіньми й підв’язками
Урешті через бочку з огнем на споді!
У цей спосіб містер Кей кидає свій виклик!

Віктор Кучерук
2025.08.31 07:37
Жовтіє й сохне бадилиння
Чортополоху, бо в цей час
Пора осіння безупинно
Виносить твори напоказ.
Поля вбирає в позолоту,
А в дрантя – вкутує сади,
Мов демонструє так роботи
Своєї плавної ходи.

Володимир Бойко
2025.08.31 01:53
Тим, хто нічого доброго не сотворив, найлегше зневажати творчість інших. Аби розібратися із чимось, окрім півлітри потрібна ще й клепка. Шукав істину, а знайшов саме вино. Поїв добрив і стало недобре. Від сюрпризу зостався лише сюр. До гарн

Борис Костиря
2025.08.30 23:03
Гармонія розладнується
під гуркотом дисонансів.
Коли душа найбільше потребує
прекрасного, звідкись виникає
огидний лик цинізму,
монструозне обличчя страху,
думки, ніби ратиці диявола,
цапина борідка банальності,
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Публіцистика):

Федір Паламар
2025.05.15

Пекун Олексій
2025.04.24

Анатолій Цибульський
2024.04.01

Іван Кушнір
2023.11.22

Олена Мос
2023.02.21

Зоя Бідило
2023.02.18

Олег Герман
2022.12.08






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Олег Герман (1991) / Публіцистика

 Штучні квіти посеред поля психотравми




      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Без фото
Дата публікації 2025-08-22 23:59:51
Переглядів сторінки твору 397
* Творчий вибір автора: Любитель поезії
* Статус від Майстерень: R2
* Народний рейтинг 5.634 / 6  (4.808 / 5.53)
* Рейтинг "Майстерень" 5.562 / 6  (4.820 / 5.61)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.796
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні не обов'язково
Конкурси. Теми Соціально-громадська тематика
Автор востаннє на сайті 2025.09.02 01:45
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Сонце Місяць (Л.П./М.К.) [ 2025-08-23 09:10:14 ]



ось, Ви сказали все по суті
сказати тут можна ще всякого, бо тема не просто існує
тема дуже навіть зобов’язуюча, злободенна

тут є цікавий ще момент, а саме гендерний
оскільки т.зв. нарциси самі себе не обговорюють
їх активно обговорюють інші, ті, хто має з ними справу
досить часто нарцисів ідентифікують жінки
отже, якби це спрямовано і на сам термін (нарцис-він)

але скільки насправді нарцисів-жінок?
тобто, звісно, це є дещо хворобливий чи патологічний механізм захисту
але щодо жіноцтва, це якось типово, часто-густо
може і не норма, але не ексклюзив точно
і ще це нікого не висаджує аж занадто

тобто, є момент про упередження і стереотипи
і якщо жінки звикли стикатися із нарцисичними проявами
у свому середовищі і навіть цінувати якоюсь мірою
(оскільки і чоловіки цінують певною мірою таку поведінку жінки)
то чоловічий нарцисизм викликає більше роздратування, чогось

за моїми сторонніми, безвідносними спостереженнями




Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олег Герман (Л.П./М.К.) [ 2025-08-24 00:06:14 ]
Вітаю! Трохи Ви мене підловили)
Насправді нарцисизм однаковою мірою стосується як чоловічої, так і жіночої статі. Просто говорити про нарцисичну травму чоловіків справді якось прийнятніше і звичніше. Традиції)

З повагою

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Сонце Місяць (Л.П./М.К.) [ 2025-08-24 09:07:44 ]



дякую, я не прагнув підловлювати, якщо би раптом
зауважив оцей аспект, дещо парадоксальний

бо дівчата/жінки охоче обговорюють в мережі нарцисизм
та й не лише вони
але я ні разу не бачив поки що обговорення т.б.м.
"жінок-нарцисів"

тобто лемент щодо дискримінації, упереджень і стереотипів
здебільшого відбувається як гра в одні ворота, хіба ні?




Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олег Герман (Л.П./М.К.) [ 2025-08-24 17:16:42 ]
Ви порушили дуже цікаву і делікатну тему, яка ще раз доводить, що Ви — людина, яка дивиться в корінь. Як я вже висловився, є певні "традиції". Так, проблема нарцисизму стосується обох статей ( чи більше, бо в умовах сучасного суспільства навіть з такими твердженнями треба бути вкрай обережним), однак саме чоловічий нарцисизм більш помітний. Проте, є інші патопсихологічні феномени,які зручніше ілюструвати вже на жінках. В моєму випадку саме ілюстрація має значення, жодним чином не гендерна дискримінація, оскільки я є абсолютним прихильником гендерної рівності.

Ще раз дякую за увагу! Завжди радий Вам)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2025-08-24 10:43:42 ]
Неймовірно цікава тема. І вельми напружена для товариства авторів, у тому числі й "Поетичних Майстерень". Через це й масового долучення до обговорення подібної та й інших гарячих тем душевних станів і патологій, практично не має.
Можна, ясна річ, зробити висновок. що автори ПМ не читачі, а виключно описувачі. Бо ж альтернатива - тупості, і не зацікавлення ні в чому, крім власного буття, була би деяким перебільшенням, від якого до паталогій особистого нарцисизму переважної більшості літераторів один крок. Тим не менше, слідкуючи за характерами дописувачів ПМ протягом вже 25 років, я б таки переніс би всі зауваги шановного Олега Германа і на нашу аудиторію в пропорціях 90% явних і прихованих "нарцисів" і 10% тих, що так чи так навчилися обходити цю трясину, зберігаючи, вибудовуючи якісь не особисто споживані ідеали, будуючи в творах не надуманий особистий образ, тощо.
Та й споглядання світового літературного процесу дає приблизні цифри, і вони непогано корелюються з авторами, що поділяються на новаторів і "какаду", що приносять щось нове суто власним оздобленням.
І постає неоднозначне питання - усвідомлене буття в стилі "какаду" - це той самий нарцисизм, чи ще й намагання підтримати колективне свідоме й несвідоме, як учасник-учасниця стадного буття? Насправді ж нарцисизм неможливий за межами соціуму?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олег Герман (Л.П./М.К.) [ 2025-08-24 17:33:10 ]
Мені дуже приємно, що ця тема знайшла відгук,як і взагалі моя проба пера в навколопсихологічній публіцистиці. Намагаюся розкривати актуальні проблеми не в форматі чорно-білого кіно, а показувати неоднозначність багатьох феноменів, які, на думку популярної психології, є досить простими. Ваші відгуки, як і відгуки пана СМ, безумовно, надихають, оскільки я і не підозрював, що на платформі ПМ можливі дискусії на таку тематику. Публікував, "щоб було".

Звісно, з позиції психіатра чи психотерапевта я не маю права якось оцінювати спільноту ПМ, бо сам являюся таким же учасником з тими ж правами. Зауважу, що таки важливо розрізняти нарцисів і людей з завищеною самооцінкою, бо нарцисизм — таки не про високу самооцінку, а компенсацію. Автор, що має унікальний стиль і бачення, має моральне право висловлюватися більш авторитарно, не принижуючи когось і не вдаючись до самовихваляння. Нарциси ж навпаки, будуть тиснути на всіх,вимагати похвали і оцінок, а також блокуватимуть всіх інакодумців.

Відповідь на останнє питання: нарцисизм неможливий за межами соціуму, бо саме соціум дає не тільки необхідну поживу, а і є основною причиною його виникнення.

З повагою і найкращими побажаннями

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2025-08-26 18:55:35 ]
Дякую. Є над чим поміркувати. Межі і справді існують...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2025-08-24 19:32:58 ]
Згоден з вашими поглядами, за якими стоїть неабиякий досвід спілкування з колами значно ширшими за літературні осередки. Тим не менше, описана вами система можливого виправдання авторів із начебто лише завищеною самооцінкою ( а таких категорична більшість, і це ніби, на перший погляд, є і якимсь засобом для подальшого розвитку початківців, але не "маестро"), заперечується невідповідністю особистих апломбів загальній картинці реальних досягнень.
Доходить до парадоксу - не письменники читачі виглядають значно толковішими за авторів, у тому числі, маститих у всіх без винятку гуманітарних царинах. Як до такого неподобства дійшло? Мені не спадає на думку нічого іншого, окрім "голих королів", яких породжує і той самий "нарцисизм". Адже "нарцисизм" може породжуватися значно ширшим колом причин? Наприклад, можна навіть говорити про нарцисизм ілюмінатів, масонів, та будь-якої псевдоеліти? Ймовірно, звідси й естетика, що не потребує етики?
Ясна річ, так можна стверджувати, що і всі хворобливі розгалудження мають одну внутрішню проблематику і адекватне їй відлуння у глибоко хворому суспільстві. І ще те питання, чи всі ці прояви гротескно не наростають разом із ілюзорністю буття відірваних від Природи речей мас і конкретних осіб?
Я, звісно, не методологічно узагальнюю, але з філософського погляду проблема в рамках нинішньої цивілізації рішення не має.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олег Герман (Л.П./М.К.) [ 2025-08-24 23:06:15 ]
Цікава думка про колективний нарцисизм (якщо я вірно зрозумів) та «голих королів». Ви маєте рацію, це явище виходить далеко за межі індивідуальної психології. Коли цілі прошарки суспільства створюють власну герметичну екосистему, де етика підміняється естетикою, а справжня цінність втрачається, це й призводить до такого парадоксу. Особливо, коли доходить до того, що читач, який не обтяжений амбіціями, стає більш чесним "суддею" реальності, ніж сам "майстер". Можливо, саме тому і потрібна критика, що викриває цю ілюзію. Але тут теж починається цікаве — культура критики та дискусії. То критика надто різка, то відповідь зводиться до "та хто ти такий, щоб мене вчити?".
В цілому ті, кому слава "вдарила в голову" можуть проявляти нарцисичні риси,але до рівня розладу це не доходить. Справжніх нарцисів, повірте, видно неозброєним оком)

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Сонце Місяць (Л.П./М.К.) [ 2025-08-25 10:14:31 ]



(Бог) із ним із нарцисизмом
який розпізнається однозначно
тут я із Вами одностайно згодний
але що Ви думаєте про гедонізм?
наскільки він чинний & патологічний?

із Ваших професійних дослідів


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олег Герман (Л.П./М.К.) [ 2025-08-25 16:03:13 ]
Гедонізм не є окремим діагнозом чи самостійним психопатологічним явищем. Це більше про мораль і навіть філософію, ніж про розлад. Переважно ми маємо справу з гіпогедонією або ангедонією.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олег Герман (Л.П./М.К.) [ 2025-08-25 16:07:40 ]
Хоча в перспективі цілком ймовірне зниження здатності отримувати задоволення і тоді вже особа звертається з чимось із описаного вище. Прогноз сприятливий)

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Сонце Місяць (Л.П./М.К.) [ 2025-08-26 08:29:22 ]



дякую, дуже цікаво

моральні питання всіляко просочуються
& поймають, особливо із віком

їхні забарвлення й овертони також обіймають
або відштовхують

гарного завершення літа Вам
із усіма належними побажаннями



Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олег Герман (Л.П./М.К.) [ 2025-08-26 23:30:39 ]
Дякую! Це цілком взаємно)