ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Публіцистика):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.21
09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
2024.11.21
06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Страшно бути грішним… )
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Страшно бути грішним… )
2024.11.21
06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
2024.11.21
04:27
Черешнею бабуся ласувала –
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона тоді вдивлялася у вишню
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона тоді вдивлялася у вишню
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
2024.11.21
01:27
nbsp       Я розіллю л
                            І
               &
                            І
               &
2024.11.20
21:31
Наснив тоді я вершників у латах
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
2024.11.20
13:36
Сказала в злості ти: «Іди під три чорти!»
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
2024.11.20
09:10
років тому відійшов у засвіти славетний іспанський танцівник Антоніо Гадес.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
2024.11.20
07:07
три яблука
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
2024.11.20
07:04
Батько, донечка, і песик
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
2024.11.20
05:44
Ти не повинен забувати
Десь в олеандровім цвіту
Про українську світлу хату
І щедру ниву золоту.
Ще пам’ятай обов’язково,
Ввійшовши в чийсь гостинний дім, –
Про милозвучну рідну мову
Й пишайсь походженням своїм.
Десь в олеандровім цвіту
Про українську світлу хату
І щедру ниву золоту.
Ще пам’ятай обов’язково,
Ввійшовши в чийсь гостинний дім, –
Про милозвучну рідну мову
Й пишайсь походженням своїм.
2024.11.20
05:12
Спиваю натхнення по краплі
Заради простого рядка.
Я досі ніяк не потраплю
До міста Івана Франка.
Запросить в обійми ласкаво
Там вулиця світла, вузька.
Я б вигадав теми цікаві
Заради простого рядка.
Я досі ніяк не потраплю
До міста Івана Франка.
Запросить в обійми ласкаво
Там вулиця світла, вузька.
Я б вигадав теми цікаві
2024.11.20
05:11
Які залишимо казки?
Домовики лишились дому.
Лісовики де? Невідомо.
Тепер на березі ріки
не знайдете русалок сліду.
Чи розповість онуку дідо,
як шамотять польовики?
Коли зовуть у гай зозулі,
Домовики лишились дому.
Лісовики де? Невідомо.
Тепер на березі ріки
не знайдете русалок сліду.
Чи розповість онуку дідо,
як шамотять польовики?
Коли зовуть у гай зозулі,
2024.11.19
21:50
Тим часом Юрик, ні, то Ярек
Прислав запрошення - меню…
Перелік всього — і задаром
Ну що ж нехай, укореню.
Присиплю жирним черноземом
А по-весні, дивись, взійде…
Ми творчі люди. Наші меми
Не встрінеш більше абиде…
Прислав запрошення - меню…
Перелік всього — і задаром
Ну що ж нехай, укореню.
Присиплю жирним черноземом
А по-весні, дивись, взійде…
Ми творчі люди. Наші меми
Не встрінеш більше абиде…
2024.11.19
18:51
Я розпався на дві половини,
Де злилися потоки ідей.
Розрізнити не можна в пучині
Дві ідеї в полоні ночей.
Зла й добра половини тривожні
Поєдналися люто в одне,
Ніби злиток металів безбожний,
Де злилися потоки ідей.
Розрізнити не можна в пучині
Дві ідеї в полоні ночей.
Зла й добра половини тривожні
Поєдналися люто в одне,
Ніби злиток металів безбожний,
2024.11.19
13:51
Мені здається – я вже трішки твій,
а те, що я тобою не хворію,
є результатом згублених надій,
якими я щоразу червонію.
17 липня 1995 р., Київ
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...а те, що я тобою не хворію,
є результатом згублених надій,
якими я щоразу червонію.
17 липня 1995 р., Київ
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Публіцистика):
2024.05.20
2024.04.01
2023.11.22
2023.02.21
2022.02.01
2021.07.17
2021.01.08
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Ігор Павлюк (1967) /
Публіцистика
Ігор ПАВЛЮК: «ЛІСОВА ПІСНЯ» ЗВУЧИТЬ ДЛЯ ТОГО, ЩОБИ НАШІ ДУШІ НЕ ЗАБЛУДИЛИСЯ...
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Ігор ПАВЛЮК: «ЛІСОВА ПІСНЯ» ЗВУЧИТЬ ДЛЯ ТОГО, ЩОБИ НАШІ ДУШІ НЕ ЗАБЛУДИЛИСЯ...
– Чи потрібні наради молодих літераторів?
– Якщо зорі хтось засвітив – значить це комусь потрібно... Тобто, для поетів вроджених (поети, як і відьми: є вроджені і роблені) потрібне все, бо ж у кожній сльозині відбивається Всесвіт. Для митців роблених (несправжніх, пінопластових) важливі у кінцевому підсумку лише матеріальні блага. Але кожен вирішує сам для себе, чи потрібно це йому, як і загалом – віддати себе мистецтву. Хоча зібрання творчої молоді – наради, семінари, фестивалі, «тусовки», для самошліфування, міряння силою, розмахом крил і глибиною коріння, просто для відпочинку завжди корисні. Хоча, вважаю, не варто на них затримуватися довго, адже вони нагадують колиску, а не труну...
Ті ж птахи у зграї збираються лише перед вирієм: «Перша ознака осені – птахи збираються в зграї» – дозволю собі автоцитату.
– Самі Ви брали участь у таких дійствах?
– Моє становлення як поета відбувалось поза різними студіями, нарадами, в «польових» умовах Санкт-Петербурга, забайкальської тайги, з аристократами і зеками. Не наради, а народи вчили мене жити і писати... Тому коли я заглянув у луцький «Лесин кадуб», до «Франкової кузні» у Львівському університеті, то був уже сформованим поетом. Тому у сенсі формального розвитку ці студії на мою творчість мали незначний вплив. Більше – творчість Байрона, Шевченка, Єсєніна, Лєрмонтова... Зате, звичайно, через студії, наради з’явилися творчі побратими, з якими ділю культурно-інформаційний простір досі.
– Що можна сказати про рівень цієї наради?
– Організаційний рівень цієї зустрічі, семінару високий. А про творчий говорити ще рано: може, вона дасть плоди через років десять, а може, через дев’ять місяців: хтось щось згадає і напише, може, на ній хтось у когось, наприклад, закохався... Хіба цього мало?.. Хіба це не результат?.. Тут зібралися поети різних рівнів: від справжніх початківців до вже цілісних за стилем життя і письма письменників, як-от Роман Романюк, Олена Харитонюк, Софія Стасюк, Лідія Дружинович...
З цієї наради можна буде відправити кращих і до Києва, і на міжнародні фестивалі.
– Як щодо пропорцій? Є вісім дівчат і два хлопці...
– Цікава біологічно-психологічна річ. В поезії, як у куховарстві: готують здебільшого жінки, а всесвітньо відомі кухарі – чоловіки. Чимало талановитих дівчат приходить у літературу, але окласичнюється більше чоловіків. Та й загалом, із цілого покоління їх і залишається знакових два-три. Одне слово, час відбере безсмертних сам.
– Нарада проводиться разом із святкуванням Лесиних днів. Яку роль це відіграє?
– Лесина «Лісова пісня» звучить для того, щоби наша душа не заблудилася у хащах торгів, політики, цивілізації. Леся Українка, як показав той же час, – світове ім’я у сфері духу. В ореолі його світло і гаряче одночасно: тому сильні запалюються, а слабкі гріються. Це потужна енергетика єдності долі і тексту, від якої живляться і молоді, і вже старші, досвідчені письменники. Наші владні чиновники, як бачимо, іноді мусять віддавати данину поважної любові не лише фізично мертвим письменникам, але й живим, нині сущим, серед яких і молодь, і такі відомі митці з різних регіонів України, як Леся Степовичка (Дніпропетровськ), Василь Бондар (Кіровоград), Тетяна Яковенко (Вінниця), Надія Гуменюк, Василь Гей, Іван Чернецький (Луцьк), гості із Польщі та Білорусі, як-от Войтек Пєстка, Мікола Пракаповіч та Алєсь Казко... Окреме слово подяки Ніні Петрівні Горик – голові Волинської організації Національної спілки письменників України, яка зі щирим ентузіазмом стала посередником між різними поколіннями митців і владою, нами і Лесею...
– Чого не вистачає молодим літераторам? Досвіду, таких зустрічей, чи наставників?
– Як кому? У кого є талант, той має все – і тому йому... всього бракує. Бо талант – це перш за все здорова безкінечна любов до життя у розмаїтих його з’явах і проявах. А для кого література не Доля, а лише хобі, тому всього забагато: і болю, і щастя, і Сонця, і дощу, і пісні... і наставники дратують. Бо не можна бути наставником поета, не ставши його другом.
– Як викладач, вважаєш, можна навчити писати всіх студентів?
– Поезія – це музика, написана словами. Хіба може бути композитором той, хто від природи не має слуху?.. Лише співочі птахи захищають (мітять) свою територію піснею, хижі птахи її мітять кров’ю. Писати можу навчити всіх, але душа поета, переконаний, дається Всевишнім. І нести її важко і медово одночасно.
– Як може молодий, нікому невідомий поет, вийти на рівень загальноукраїнський?
– Теоретично талановита людина, якій Долею дано фізично прожити бодай до тридцяти років, так чи інакше реалізується. Що ж до практичних (технічних) порад, то є кілька шляхів до слави: відвідувати літературну студію... подаватися на різні конкурси: «смолоскипи», «гранослови» тощо. Бажано пожити, «потусуватися» в столиці. Хто хоче вийти на світовий рівень – вийде на «загальноукраїнський», а хто на загальноукраїнський хоче, той умовно на районному-обласному залишиться... Шекспір, наприклад, все своє життя хотів творити, як Бог, тому став всесвітнім Шекспіром!..
– В кого потрібно вчитись?
– У природи... ровесників, класиків... Бажано серцем вибрати одного письменника-любов... і вивчити його напам’ять як людину і як митця. Влізти в його шкіру, залишивши сили на те, щоби вилізти, випливти з глибини і стати Собою, справжнім, пульсуючим, таким же помітним у своєму часі. Геній – це той, хто переміг свої гени, або ж (парадокс) заклято зберіг вірність їм. Врешті, більше про це все я розмірковую у своїх есеях на сайті http://poezia.org/ua/personnels/15/publications/ куди і пропоную зайти, хто бажає.
– Ти говорив про стиль життя поета. Яким він має бути?
– Ну... екстрем... перманентне балансування між смертю і життям... Вино... богема... кохання, війна... Любов, слава, подорож... «Що ж воно напише, як воно не п’є?!.» – казав про одного з молодих поетів Максим Рильський. А якщо філософськи-психологічно узагальнити, то скажу так: Великий Митець – вільна і чесна дитина.
– Що радиш читати молоді, своїм студентам?
– Книги світових релігій, казки, фольклор, біографії і твори великих улюблених письменників… А найбільше – себе.
Інтерв’ю взяла Еліна Форманюк
– Якщо зорі хтось засвітив – значить це комусь потрібно... Тобто, для поетів вроджених (поети, як і відьми: є вроджені і роблені) потрібне все, бо ж у кожній сльозині відбивається Всесвіт. Для митців роблених (несправжніх, пінопластових) важливі у кінцевому підсумку лише матеріальні блага. Але кожен вирішує сам для себе, чи потрібно це йому, як і загалом – віддати себе мистецтву. Хоча зібрання творчої молоді – наради, семінари, фестивалі, «тусовки», для самошліфування, міряння силою, розмахом крил і глибиною коріння, просто для відпочинку завжди корисні. Хоча, вважаю, не варто на них затримуватися довго, адже вони нагадують колиску, а не труну...
Ті ж птахи у зграї збираються лише перед вирієм: «Перша ознака осені – птахи збираються в зграї» – дозволю собі автоцитату.
– Самі Ви брали участь у таких дійствах?
– Моє становлення як поета відбувалось поза різними студіями, нарадами, в «польових» умовах Санкт-Петербурга, забайкальської тайги, з аристократами і зеками. Не наради, а народи вчили мене жити і писати... Тому коли я заглянув у луцький «Лесин кадуб», до «Франкової кузні» у Львівському університеті, то був уже сформованим поетом. Тому у сенсі формального розвитку ці студії на мою творчість мали незначний вплив. Більше – творчість Байрона, Шевченка, Єсєніна, Лєрмонтова... Зате, звичайно, через студії, наради з’явилися творчі побратими, з якими ділю культурно-інформаційний простір досі.
– Що можна сказати про рівень цієї наради?
– Організаційний рівень цієї зустрічі, семінару високий. А про творчий говорити ще рано: може, вона дасть плоди через років десять, а може, через дев’ять місяців: хтось щось згадає і напише, може, на ній хтось у когось, наприклад, закохався... Хіба цього мало?.. Хіба це не результат?.. Тут зібралися поети різних рівнів: від справжніх початківців до вже цілісних за стилем життя і письма письменників, як-от Роман Романюк, Олена Харитонюк, Софія Стасюк, Лідія Дружинович...
З цієї наради можна буде відправити кращих і до Києва, і на міжнародні фестивалі.
– Як щодо пропорцій? Є вісім дівчат і два хлопці...
– Цікава біологічно-психологічна річ. В поезії, як у куховарстві: готують здебільшого жінки, а всесвітньо відомі кухарі – чоловіки. Чимало талановитих дівчат приходить у літературу, але окласичнюється більше чоловіків. Та й загалом, із цілого покоління їх і залишається знакових два-три. Одне слово, час відбере безсмертних сам.
– Нарада проводиться разом із святкуванням Лесиних днів. Яку роль це відіграє?
– Лесина «Лісова пісня» звучить для того, щоби наша душа не заблудилася у хащах торгів, політики, цивілізації. Леся Українка, як показав той же час, – світове ім’я у сфері духу. В ореолі його світло і гаряче одночасно: тому сильні запалюються, а слабкі гріються. Це потужна енергетика єдності долі і тексту, від якої живляться і молоді, і вже старші, досвідчені письменники. Наші владні чиновники, як бачимо, іноді мусять віддавати данину поважної любові не лише фізично мертвим письменникам, але й живим, нині сущим, серед яких і молодь, і такі відомі митці з різних регіонів України, як Леся Степовичка (Дніпропетровськ), Василь Бондар (Кіровоград), Тетяна Яковенко (Вінниця), Надія Гуменюк, Василь Гей, Іван Чернецький (Луцьк), гості із Польщі та Білорусі, як-от Войтек Пєстка, Мікола Пракаповіч та Алєсь Казко... Окреме слово подяки Ніні Петрівні Горик – голові Волинської організації Національної спілки письменників України, яка зі щирим ентузіазмом стала посередником між різними поколіннями митців і владою, нами і Лесею...
– Чого не вистачає молодим літераторам? Досвіду, таких зустрічей, чи наставників?
– Як кому? У кого є талант, той має все – і тому йому... всього бракує. Бо талант – це перш за все здорова безкінечна любов до життя у розмаїтих його з’явах і проявах. А для кого література не Доля, а лише хобі, тому всього забагато: і болю, і щастя, і Сонця, і дощу, і пісні... і наставники дратують. Бо не можна бути наставником поета, не ставши його другом.
– Як викладач, вважаєш, можна навчити писати всіх студентів?
– Поезія – це музика, написана словами. Хіба може бути композитором той, хто від природи не має слуху?.. Лише співочі птахи захищають (мітять) свою територію піснею, хижі птахи її мітять кров’ю. Писати можу навчити всіх, але душа поета, переконаний, дається Всевишнім. І нести її важко і медово одночасно.
– Як може молодий, нікому невідомий поет, вийти на рівень загальноукраїнський?
– Теоретично талановита людина, якій Долею дано фізично прожити бодай до тридцяти років, так чи інакше реалізується. Що ж до практичних (технічних) порад, то є кілька шляхів до слави: відвідувати літературну студію... подаватися на різні конкурси: «смолоскипи», «гранослови» тощо. Бажано пожити, «потусуватися» в столиці. Хто хоче вийти на світовий рівень – вийде на «загальноукраїнський», а хто на загальноукраїнський хоче, той умовно на районному-обласному залишиться... Шекспір, наприклад, все своє життя хотів творити, як Бог, тому став всесвітнім Шекспіром!..
– В кого потрібно вчитись?
– У природи... ровесників, класиків... Бажано серцем вибрати одного письменника-любов... і вивчити його напам’ять як людину і як митця. Влізти в його шкіру, залишивши сили на те, щоби вилізти, випливти з глибини і стати Собою, справжнім, пульсуючим, таким же помітним у своєму часі. Геній – це той, хто переміг свої гени, або ж (парадокс) заклято зберіг вірність їм. Врешті, більше про це все я розмірковую у своїх есеях на сайті http://poezia.org/ua/personnels/15/publications/ куди і пропоную зайти, хто бажає.
– Ти говорив про стиль життя поета. Яким він має бути?
– Ну... екстрем... перманентне балансування між смертю і життям... Вино... богема... кохання, війна... Любов, слава, подорож... «Що ж воно напише, як воно не п’є?!.» – казав про одного з молодих поетів Максим Рильський. А якщо філософськи-психологічно узагальнити, то скажу так: Великий Митець – вільна і чесна дитина.
– Що радиш читати молоді, своїм студентам?
– Книги світових релігій, казки, фольклор, біографії і твори великих улюблених письменників… А найбільше – себе.
Інтерв’ю взяла Еліна Форманюк
• Текст твору редагувався.
Дивитись першу версію.
Дивитись першу версію.
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Про публікацію