ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Публіцистика):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.21
18:25
І
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
2024.11.21
18:18
Ми розучились цінувати слово,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
2024.11.21
17:53
Якщо не в пекло Господь мене спровадить,
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
2024.11.21
13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
2024.11.21
09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
2024.11.21
06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Страшно бути грішним… )
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Страшно бути грішним… )
2024.11.21
06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
2024.11.21
04:27
Черешнею бабуся ласувала –
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
2024.11.21
01:27
Я розіллю л
І
Т
Е
Р
И
Мов ніч, що розливає
Морок осінн
І
Т
Е
Р
И
Мов ніч, що розливає
Морок осінн
2024.11.20
21:31
Наснив тоді я вершників у латах
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
2024.11.20
13:36
Сказала в злості ти: «Іди під три чорти!»
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
2024.11.20
09:10
років тому відійшов у засвіти славетний іспанський танцівник Антоніо Гадес.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
2024.11.20
07:07
три яблука
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
2024.11.20
07:04
Батько, донечка, і песик
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
2024.11.20
05:44
Ти не повинен забувати
Десь в олеандровім цвіту
Про українську світлу хату
І щедру ниву золоту.
Ще пам’ятай обов’язково,
Ввійшовши в чийсь гостинний дім, –
Про милозвучну рідну мову
Й пишайсь походженням своїм.
Десь в олеандровім цвіту
Про українську світлу хату
І щедру ниву золоту.
Ще пам’ятай обов’язково,
Ввійшовши в чийсь гостинний дім, –
Про милозвучну рідну мову
Й пишайсь походженням своїм.
2024.11.20
05:12
Спиваю натхнення по краплі
Заради простого рядка.
Я досі ніяк не потраплю
До міста Івана Франка.
Запросить в обійми ласкаво
Там вулиця світла, вузька.
Я б вигадав теми цікаві
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...Заради простого рядка.
Я досі ніяк не потраплю
До міста Івана Франка.
Запросить в обійми ласкаво
Там вулиця світла, вузька.
Я б вигадав теми цікаві
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Публіцистика):
2024.05.20
2024.04.01
2023.11.22
2023.02.21
2022.02.01
2021.07.17
2021.01.08
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Ірина Чайка (1977) /
Публіцистика
..слова є..
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
..слова є..
……………………………
Слова мають свою цноту. Свій первісний смисл,сенс,буття. Водночас вони ж є дороговказом у царині смислів, сенсів, що окреслюють моє власне, приватне буття: ілюструють його, наповнюють, організують, створюють затишок і порушують рівновагу, позначають межі допусту і дозволу. Принесена мною сенсовість смислів по суті є відображенням моєї ж особи для світу, моїм соціальним обличчям. Чари фізичної вроди розсіюються чи набувають іншого звучання , коли людина починає говорити, мовити, промовляти..Саме тому здебільшого волію мовчати.
Слова є виявом довіри. При наймі для мене. Ти проектуєш до співрозмовника часинку власного світу. Відкриваєш свій простір. І від того, чи почують тебе - залежить подальше спілкування. Зрештою перестаєш говорити і лише слухаєш. Тобі охоче розповідають про все, розповідають мабуть тому, що ти дійсно намагаєшся чути і це помітно. Здебільшого не питають поради, не потребують коментарів, а просто прагнуть, або утримати твою увагу, чи то скинути з себе власний тягар невимовленого. Відчуваєш себе словесним абсорбентом, губкою. Що здатна вибирати, утримувати і знешкоджувати біль, відчай, тривоги, надмірну радість, заклопотаність - всі ці емоційні нашарування інших. Людині стає вільніше, вона відчуває полегшення, часом у неї виникає приязнь до тебе. І ти добре пам’ятаєш, що твоє бачення ситуації, про яку йшла мова – не потрібно висловлювати, не варто втручатися, ти не будеш почутою, а от внести роздратування і невдоволення – можеш дуже легко. Тому слухай, просто слухай, споглядай світ через призму світосприйняття іншого. І заради всього, не починай говорити.
Слова мають вагу. Важкими є довгі монологи, нагромадження слів і понять, і те, що вони уособлюють, створюють, нагадують, відкривають, висвітлюють, до чого повертають і у що занурюють… Такі мовленнєві потоки час від часу, в залежності від тематики, обраного для розмови часу, місця і т.ін., пригнічують можливість вбирання інформації, сприйняття. Від надлишку, надміру, над можливості, над доречності, над сенсовості починаєш захлинатися почутим: спочатку напружуєш слух і затримуєш дихання. Щоби не пропустити, не впустити тієї чергової зв’язки, повороту чи ухилу думки; потім вимикається зовнішній зір - сприйняття оточуючого ландшафту, місцини, натомість напружується зір внутрішній, і десь на межі між ними виникають образи почутого: схеми подій, розгалуження думок, і ця павутинка слово і мислеобразів стає все щільнішою і щільнішою. Чи то від напруження, чи у наслідок стишення дихання починає паморочитися голова, виникає слабкість у тілі. І ти вже не можеш ані сприймати, ані відчувати, ані осмислювати. Відчуваєш безпорадність і пекучий сором, що збільшується пропорційно до важливості теми і бажання промовця у такий спосіб чимось тобі зарадити.
Слова є доторком:звучання, вібрації, сили вимови і промов. І саме доторком звучання до моєї свідомості, надаючи і розставляючи акценти у говорінні, спілкуванні, сприйнятті, створюється те, що є моїм же, власне моїм розумінням звучання слова. Як виникає, трансформуються, усталюється це сприйняття? Первісно, на жаль, а чи не єдиним способом – багаторазовим повторенням. Тоді крик несе в собі лише негатив, тихий голос- заспокоює, швидкий тем мови- збуджує і дратує, повільність-дратує не менш. І лише потім, з часом доторки звучання набувають відтінків. Крик загрози стає криком відчаю , чи то радощів. Тихий глос містить часом найлютішу погрозу і збудження. А неквапливість темпу-заколисує, або створює затишок невимушеності. Варіацій безліч…Але кожного разу, з доторком до звучання слів, виникають ті перші, сталі асоціації сприйняття, відтінки відчуваються опісля.
Слова є ставленням. Кожного разу коли чую вигуки на кшталт «бай..хай....» фізично відчуваю свист у повітрі, що нагадує холодний і протяжно-різкий наприкінці посвист прута, нагайки, батога, ременя. Вони торкаються звучанням до моєї свідомості і залишають після себе відкриті тонкі рани. Нічого не можу вдіяти. Ця сленгово-фамільярна манера «баяти..хаяти..упсати..блінати..» неприйнятна. Адже і колорит, і її вжитковість притаманна певним групам, колам, віку з якими себе не асоціюю. Врешті є словесним сміттям, якщо потрапляє у мову людини, що не належить до жодної з вказаних формацій. І, як на мене - ілюстрацією її ставлення до співрозмовника. Відразу заперечу - ці всі «баї і хаї» не є ознакою довіри, це швидше демонстрація власної «незакомплексованності вихованням» у ставленні до співрозмовника.
Слова є потребою мовчання. Від довготривалих розмов втомлюєшся, виснажуєшся, перенасичуєшся і єдиними ліками від цього для мене є тиша мовчання. Щоби відпочити, набратися снаги, осмислити почуте і сказане, тим самим дати можливість словам досягти того, заради чого вони були вимовлені. Нажаль все частіше виникає відчуття перенасичення словами, що так і не мають свого дієвого осмислення, що так і залишаються теоретичними розробками відірваними від практики життя, що так і не мали свого часу, з часом перетворюючись на шафу з…. «одягом». Ти знаєш призначення, сезонність, відповідність часу і місцю кожної «речі», ти навіть сам придбав їх відповідно до…але так жодного разу і не вдягнув, не використав, не скористався…. І саме мовчання, це певне табу на «придбання» слів може створити, відтворити, витворити можливість впорядкувати, розсортувати, позбутися, уникнути накопичення мотлоху проектів, тем, думок, розмов, слів, текстів, версій, ідей. І віднайти те, що не втратило актуальності, життєвості, значущості. Що є поза часом і модою, що, врешті, є тим, що окреслює твій життєвий вибір і, певною мірою, вимір.
Слова є………
Слова мають свою цноту. Свій первісний смисл,сенс,буття. Водночас вони ж є дороговказом у царині смислів, сенсів, що окреслюють моє власне, приватне буття: ілюструють його, наповнюють, організують, створюють затишок і порушують рівновагу, позначають межі допусту і дозволу. Принесена мною сенсовість смислів по суті є відображенням моєї ж особи для світу, моїм соціальним обличчям. Чари фізичної вроди розсіюються чи набувають іншого звучання , коли людина починає говорити, мовити, промовляти..Саме тому здебільшого волію мовчати.
Слова є виявом довіри. При наймі для мене. Ти проектуєш до співрозмовника часинку власного світу. Відкриваєш свій простір. І від того, чи почують тебе - залежить подальше спілкування. Зрештою перестаєш говорити і лише слухаєш. Тобі охоче розповідають про все, розповідають мабуть тому, що ти дійсно намагаєшся чути і це помітно. Здебільшого не питають поради, не потребують коментарів, а просто прагнуть, або утримати твою увагу, чи то скинути з себе власний тягар невимовленого. Відчуваєш себе словесним абсорбентом, губкою. Що здатна вибирати, утримувати і знешкоджувати біль, відчай, тривоги, надмірну радість, заклопотаність - всі ці емоційні нашарування інших. Людині стає вільніше, вона відчуває полегшення, часом у неї виникає приязнь до тебе. І ти добре пам’ятаєш, що твоє бачення ситуації, про яку йшла мова – не потрібно висловлювати, не варто втручатися, ти не будеш почутою, а от внести роздратування і невдоволення – можеш дуже легко. Тому слухай, просто слухай, споглядай світ через призму світосприйняття іншого. І заради всього, не починай говорити.
Слова мають вагу. Важкими є довгі монологи, нагромадження слів і понять, і те, що вони уособлюють, створюють, нагадують, відкривають, висвітлюють, до чого повертають і у що занурюють… Такі мовленнєві потоки час від часу, в залежності від тематики, обраного для розмови часу, місця і т.ін., пригнічують можливість вбирання інформації, сприйняття. Від надлишку, надміру, над можливості, над доречності, над сенсовості починаєш захлинатися почутим: спочатку напружуєш слух і затримуєш дихання. Щоби не пропустити, не впустити тієї чергової зв’язки, повороту чи ухилу думки; потім вимикається зовнішній зір - сприйняття оточуючого ландшафту, місцини, натомість напружується зір внутрішній, і десь на межі між ними виникають образи почутого: схеми подій, розгалуження думок, і ця павутинка слово і мислеобразів стає все щільнішою і щільнішою. Чи то від напруження, чи у наслідок стишення дихання починає паморочитися голова, виникає слабкість у тілі. І ти вже не можеш ані сприймати, ані відчувати, ані осмислювати. Відчуваєш безпорадність і пекучий сором, що збільшується пропорційно до важливості теми і бажання промовця у такий спосіб чимось тобі зарадити.
Слова є доторком:звучання, вібрації, сили вимови і промов. І саме доторком звучання до моєї свідомості, надаючи і розставляючи акценти у говорінні, спілкуванні, сприйнятті, створюється те, що є моїм же, власне моїм розумінням звучання слова. Як виникає, трансформуються, усталюється це сприйняття? Первісно, на жаль, а чи не єдиним способом – багаторазовим повторенням. Тоді крик несе в собі лише негатив, тихий голос- заспокоює, швидкий тем мови- збуджує і дратує, повільність-дратує не менш. І лише потім, з часом доторки звучання набувають відтінків. Крик загрози стає криком відчаю , чи то радощів. Тихий глос містить часом найлютішу погрозу і збудження. А неквапливість темпу-заколисує, або створює затишок невимушеності. Варіацій безліч…Але кожного разу, з доторком до звучання слів, виникають ті перші, сталі асоціації сприйняття, відтінки відчуваються опісля.
Слова є ставленням. Кожного разу коли чую вигуки на кшталт «бай..хай....» фізично відчуваю свист у повітрі, що нагадує холодний і протяжно-різкий наприкінці посвист прута, нагайки, батога, ременя. Вони торкаються звучанням до моєї свідомості і залишають після себе відкриті тонкі рани. Нічого не можу вдіяти. Ця сленгово-фамільярна манера «баяти..хаяти..упсати..блінати..» неприйнятна. Адже і колорит, і її вжитковість притаманна певним групам, колам, віку з якими себе не асоціюю. Врешті є словесним сміттям, якщо потрапляє у мову людини, що не належить до жодної з вказаних формацій. І, як на мене - ілюстрацією її ставлення до співрозмовника. Відразу заперечу - ці всі «баї і хаї» не є ознакою довіри, це швидше демонстрація власної «незакомплексованності вихованням» у ставленні до співрозмовника.
Слова є потребою мовчання. Від довготривалих розмов втомлюєшся, виснажуєшся, перенасичуєшся і єдиними ліками від цього для мене є тиша мовчання. Щоби відпочити, набратися снаги, осмислити почуте і сказане, тим самим дати можливість словам досягти того, заради чого вони були вимовлені. Нажаль все частіше виникає відчуття перенасичення словами, що так і не мають свого дієвого осмислення, що так і залишаються теоретичними розробками відірваними від практики життя, що так і не мали свого часу, з часом перетворюючись на шафу з…. «одягом». Ти знаєш призначення, сезонність, відповідність часу і місцю кожної «речі», ти навіть сам придбав їх відповідно до…але так жодного разу і не вдягнув, не використав, не скористався…. І саме мовчання, це певне табу на «придбання» слів може створити, відтворити, витворити можливість впорядкувати, розсортувати, позбутися, уникнути накопичення мотлоху проектів, тем, думок, розмов, слів, текстів, версій, ідей. І віднайти те, що не втратило актуальності, життєвості, значущості. Що є поза часом і модою, що, врешті, є тим, що окреслює твій життєвий вибір і, певною мірою, вимір.
Слова є………
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Про публікацію