ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Володимир Мацуцький
2025.12.02 12:01
Вже і цвіркун заснув.
Мені ж не спиться,
стискає серце біль-війна.
Чи вщухне доля українця,
що горя зазнає сповна?
Чи вщухне гуркіт біснування
рашистів на землі моїй?
Кого готує на заклання

Сергій Губерначук
2025.12.02 10:58
Дехто, хто де.
Тільки ти не зникаєш нікуди,
головно в думці моїй осіла,
сплела невеличку стріху,
загидила ваксою ґанок,
курочку рябу примусила знестись,
зненавиділа сусіда
і запросила,

Вікторія Лимар
2025.12.01 23:04
Закінчує справи свої листопад,
згрібаючи листя навколо .
А вітер жбурляє його невпопад,
Осіннє руйнуючи  лоно.

Повітря холодним  вкриває рядном.
Відчутна  пронизлива  туга.
Зима  перетнула  швиденько кордон.

С М
2025.12.01 12:00
Двадцять літ минає від часів
Як Сержант зібрав собі музик
Мода змінювалася не раз
Пепер далі усміхає нас

Мені за честь представити
Зірок, що з нами рік у рік
Пеперів Оркестр Одинаків!

Борис Костиря
2025.12.01 11:08
Зрубане дерево біля паркану,
на яке я дивився з вікна,
як оголена сутність речей.
Воно не було красивим,
але з ним утрачено
щось важливе,
як дороговказ до раю.
Зрубане дерево нагадує

Софія Кримовська
2025.12.01 09:50
А дерева в льолях із туману
(білене нашвидко полотно).
Тане день, ще геть і не проглянув,
але місто огортає сном.
Скавучать автівки навіжено
в жовтооку непроглядну путь.
Ми с тобою нині як мішені,
але й це минеться теж.... мабуть.

Микола Дудар
2025.12.01 09:33
З темного боку з темного майже
Чекали на сумнів відтяли окраєць
Та байдуже нам хто це розкаже
Якщо не цікавить якщо не торкає…
З іншого боку світлого боку
Вернувся окраєць сумнівно відтятий…
Втрачений день вірніше півроку
Якщо не чіплятись… якщо по

Тетяна Левицька
2025.12.01 08:53
Ходить Гарбуз по городу,
Питається свого роду:
«Ой, чи живі, чи здорові
Всі родичі Гарбузові?»
Обізвалась жовта Диня —
Гарбузова господиня
І зелені Огірочки —
Гарбузові сини й дочки:

В Горова Леся
2025.12.01 08:47
Хай і була найменшою з гірчин,
Які Ти для любові сієш, Боже.
Посіяна, я знала, що нічим
Окрім любові прорости не зможу.

Окрім надії, окрім сподівань,
Наділеної сили слова, волі,
Щоб між зневірою і вірою ставав

Віктор Кучерук
2025.12.01 05:52
Бушувала ніч прибоєм,
Вирувала, мов окріп, -
Затуманений журбою,
Ранок стишено осліп.
Вирв навколишніх не бачить,
Як і безлічі сміття, -
Болі зносити терпляче
Научило всіх життя...

Ярослав Чорногуз
2025.12.01 02:53
Зима прийшла й теплішає усе,
Вже сніг перетворила на тумани.
Мороз далеко -- задніх там пасе --
Мов світ укритий ковдрою омани.

Клубочиться, густюща, наче дим,
І мізки так запудрює нівроку --
Середнім. і старим, і молодим,

Олександр Буй
2025.11.30 22:20
У минуле не відправити листа:
Є адреса – та немає адресата.
Ти мене забула. Ти мені не рада.
Я кохаю досі. Це – моя розплата,
Це – нещастя арифметика проста...

Та і що б я написав у тім листі?
Ну, хіба про те, що не забув, на подив,

Микола Дудар
2025.11.30 21:25
Очей незнана глибина…
Спокус спланованих побори
І тіл задіяних струна —
Надіюсь, вірю, що на користь…

Роки - струмки підземних вод
І течія питань джерельних —
Сім’ї продовження штрихкод,

Євген Федчук
2025.11.30 19:21
Докоряла одна жінка часто чоловіку,
Мовляв, сам частенько їздить у місто велике,
Бачить ярмарок. А їй же удома сидіти.
Вона ж також на ярмарок хоче поглядіти.
Доконала чоловіка, згодився узяти.
От, приїхали у місто щось там продавати.
Випряг волів ч

Борис Костиря
2025.11.30 15:15
Стоїть під вікном чоловік
і чекає, поки йому
винесуть їжу
або келих істини.
Мандрівник у пошуках
забутих сенсів,
утраченої тривоги,
розгубленого натхнення.

Іван Потьомкін
2025.11.30 12:48
Не буряним Бетховен входить до мене,
А цими сріблястими струмками,
Що на галяву вибігають сміючись,
Наввипередки мчать, вливаючись
У Шуберта і Берліоза, й Мендельсона...
Бачу його - іще не генія глухого,
А юнака, в якого віра розійшлась з довірою,
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Поезія):

Павло Інкаєв
2025.11.29

Артем Ігнатійчук
2025.11.26

Галина Максимів
2025.11.23

Марко Нестерчук Нестор
2025.11.07

Гриць Янківська
2025.10.29

Роман Чорношлях
2025.10.27

Лев Маркіян
2025.10.20






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Ярослав Чорногуз (1963) / Вірші

 Із циклу

Текст твору редагувався.
Дивитись першу версію.



  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2021-05-25 00:33:57
Переглядів сторінки твору 4359
* Творчий вибір автора: Майстер-клас
* Статус від Майстерень: R1
* Народний рейтинг 6.387 / 7  (6.330 / 6.99)
* Рейтинг "Майстерень" 6.387 / 7  (6.337 / 7)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.763
Потреба в критиці толерантній
Потреба в оцінюванні не оцінювати
Конкурси. Теми Поезія Романтизму і Сентименталізму
Автор востаннє на сайті 2025.12.02 01:14
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Левицька (Л.П./М.К.) [ 2021-05-25 15:57:05 ]
Цікаві подробиці, дорогиий Ярославе, відкриваєш своїм читачам! Майстерно, пізнавальго, геніально! Молодець!)))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Чорногуз (М.К./М.К.) [ 2021-05-25 23:23:44 ]
Спасибі величезне, дорога Таню! Приємно, що є людина хоч одна, яку не залякали тут на сайті і яка вміє оцінити справжню поезію. Сказати добре слово, а не тільки огульно і підло критикувати!))))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
е ю (М.К./Л.П.) [ 2021-05-25 23:48:44 ]
upd: хотів це написати годин 6 тому, але спочатку передумав))

можливо, мене одразу забанять за цей коментар...
а може його якраз вистачить, аби висловитись!

щодо майстерності п. Ярослава сумніватись ніби не доводиться. викликає лиш сумніви (а іноді й роздратування) інше -- відгуки окремих його поціновувачів!
так, парк, так, статуя, так, історія повернення... щодо пізнавальності згоден -- досить цікаво!
але що тут геніального? переповідання чужої історії? та й щодо майстерності...
в першу чергу, щодо слів, які не несуть жодного смислового навантаження й використовуються лиш для виправлення огріхів у віршуванні:
"він голову схилив свою" -- а чию іще?
"в Ітаку рідну" -- звісно, що рідна, до того ж згадується двічі
"муки ці" -- за контекстом і так зрозуміло, які
"наш цар" -- тобто, "ваш"?
"ця гра" -- надмір "оцих" часток
"нахаб гидких всіх" -- якщо гидкі, то як можна було скарати не всіх?
і т.інш...

узагальнюючи, вірш досить посередній, й коли вживається оцінка "геніально", починаєш сумніватись як в адекватності коментатора, так і в самооцінці непоганого автора

з найкращими побажаннями

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Левицька (Л.П./М.К.) [ 2021-05-26 10:58:46 ]
Шановний пане Юрію, так я поставила найвищий бал тому, що вважаю роботу Ярослава Чорногуза - геніальною. Це не перший вірш про Софіївку. Велика праця зроблена, написано цикл поезій про Уманський парк, завдяки майстерності і таланту. Скажіть, будь ласка, що поганого у тім, що мені захотілося підтримати людину? Я вчора багатьом поставила найвищі бали і можливо їх вірші, на ваш розсуд, теж не варті високих оцінок? Коли мене вірш торкає і він цікавий, глибокий, я ставлю високі оцінки не зважаючи на дрібниці. Ніколи не шукаю бліх в поезії, бо хто хоче той знайде їх навіть у самих, самих геніальних класиків. Інколи їх просто не бачу, бо зачарована поезією і хочу підтримати автора. Ми стали скупі на добре слово і оцінки, за які не потрібно платити гроші з власної кишені. Колись я раділа кожній оцінці 5'5, бо дійсно на сайті люди відгукувалися і реагували швидко. А коли головний редактор оцінював, то це взагалі була велика подія. Зараз люди викладають вірші не читаючи інших і не оцінюючи. Таке враження, що всім все одно хто, що пише і як. Але чому ж високі оцінки так дратують декого?
Стосовно Ваших правок можна і пояснити.
Чужу голову теж можна прихилити, тож не вбачаю це за помилку. Рідна Ітака - згадується лише на початку вірша.
Стосовно "ці, це"- тут дійсно трохи перебільшення, якщо прискіпливо дивитися, але, коли читаєш вірш, то не помічаєш таких дрібниць, бо все органічно, красиво, пізнавально, майстерно! Сподіваюся я все пояснила і від своєї оцінки не відмовляюся, бо маю право на власну думку теж.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
е ю (М.К./Л.П.) [ 2021-05-26 11:30:19 ]
Шановна Тетяно,
сам вчора подумав, що доброзичливі коментарі стали дефіцитом, а може навіть ресурсом, яким ніхто не хоче просто так ділитись!
Це проблема, як і проблема із занадто гострлю критикою. Але перебільшення, як і применшення, нічого доброго не несе. Якщо ти автору не скажеш "геніально", й він вважає це вже недоброзичливістю -- то негарний знак. Підтримка -- це добре, але врешті ми всі дорослі люди, а не діти.
Останнім часом брак не тільки на коментарі, але й на просто гарну поезію. Яка є гарною лише тоді, коли кожне слово зважене на чутливах вагах гармонії.
А вираз "рідна Ітака" зустрічається двічі -- в 2-й та 4-й строфах. Не думаю, що п. Ярослав настільки марнославний, що не зміг би відрізнити геніального від хоча б непоганого.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Левицька (Л.П./М.К.) [ 2021-05-26 12:29:56 ]
Так, дійсно повторюється двічі " Рідна Ітака" і що з того? Ліна Костенко любить повторюватися, щоб підкреслити думку. Врешті-решт, не сам Ярословлав Чорногуз ставить собі оцінки так, як деякі на сайті, що ховають під ніками свої справжні призвіща і обличчя!))))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
е ю (М.К./Л.П.) [ 2021-05-26 12:37:55 ]
ну-ну, ви переходите на особистості -- чи вже на фейки?..
чи може у вас критерії оцінювання за якоюсь сектантскою ознакою?))

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Левицька (Л.П./М.К.) [ 2021-05-26 12:43:08 ]
Я просто кажу все, як є. Нікого не хочу образити, але це дійсність. Нам би більше шляхетності і довіри, хоча б приязні одне до одного і все б було чудово!)))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
е ю (М.К./Л.П.) [ 2021-05-26 13:02:46 ]
так вже краще )
поети -- особливі істоти, а поезія -- зваблива стихія!))

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Левицька (Л.П./М.К.) [ 2021-05-26 13:17:22 ]
Я до чаго веду, що багато кого знищили такі " доброзичливі" коментарі. Прикладом того є : Любов Бенедишин, Юлія Стиркіна, Майя Залізняк і багато інших. Вони пішли і ми багато чого втратили. Не бачу на сайті Юрія Лазірко, Олександра Христенко. Поети дійсно безшкірі люди. Давайте ще доб'ємо Ярослава Чорногуза. Одного з найкращих і найдосвідчего поета на сайті, за якусь дрібничку. Чому б нам не шукати одне в одному обдарованість і щось гарне? Ні одного доброго слова про вірш, лише недоліки. Повинна ж бути хоч якась об'єктивність.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Левицька (Л.П./М.К.) [ 2021-05-26 13:21:47 ]
Чого


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
е ю (М.К./Л.П.) [ 2021-05-26 13:39:31 ]
ап'ять двадцять п'ять)
мій коментар в першу чергу присвячувався Вам, п. Тетяно -- за невідповідне вживання зависоких оцінок, хоча я відзначив доволі цікавий вміст поезії Ярослава.
об'єктивність то об'єктивність -- Ви самі робите мішеню авторів, перехвалюючи їх.
як у 2017 році я зауважив п. Бенедишин, що вона перехвалює п. Залізняк -- в результаті чого та стала надмірно агресивною.
не варто робити кумірів, особливо за якоюсь вузькою ознакою -- тому що це завжди повертається зворотньою стороною!
скільки сюди заходив й відмічав, як ніхто не відгукується на гарні поезії, наприклад, О. Багрянцевої чи О. Малєєвої.
об'єктивність -- непроста наука, й варто починати з себе!

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Левицька (Л.П./М.К.) [ 2021-05-26 14:11:48 ]
Стосовно Ольги Малєєвої. Щойно зайшла на її сторінку. Багато коментаріві і вчасності від Вас, Юрію, і жодної відповіді і подяки. Можливо люди й тому перестали писати відгуки?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
е ю (М.К./Л.П.) [ 2021-05-26 22:16:10 ]
я-то знаю, чому Олена мені тоді не відповіла, а от Ви – навряд!))

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
е ю (М.К./Л.П.) [ 2021-05-26 13:39:43 ]
знову

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Левицька (Л.П./М.К.) [ 2021-05-26 13:50:35 ]
Здається я ніколи не шкодувала гарних слів для інших і оцінок також.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Левицька (Л.П./М.К.) [ 2021-05-26 14:02:15 ]
Якщо хочеш уваги від когось, то потрібно теж проявляти ініціативу. Деякі автори вважають, що тільки їх повинні коментувати, наслідком -
мовчання на їх сторінках.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
е ю (М.К./Л.П.) [ 2021-05-26 14:06:36 ]
це інша справа. всі поети трішки егоцентристи) хоча на цьому сайті переважно самі поети, тож чекати на самі овації не варт!))

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
е ю (М.К./Л.П.) [ 2021-05-26 14:04:19 ]
Можливо, жінкам взвгалі більш властиво вживати гарні оцінки, але мова йде про об'єктивність...
Як на мене, іноді ліпше жодного вірша, аніж будь-який, який-небудь, більш-менш... І як поет контролює якість власної поезії, так коментатор (критик, рецензент) -- об'єктивність відгуку.
Хіба не всі ми тут прагнемо кращого?

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Левицька (Л.П./М.К.) [ 2021-05-26 14:16:10 ]
Так, прагнемо кращого! Але інколи солодкий пряник краще ніж різка для поета, який і так знає про свої недоліки і над чим працювати. На мій погляд краще подарувати людині крила, щоб легше було літати ніж спалити їх, щоб вона зірвалася з висоти і розбилася об каміння.