ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Олена Побийголод
2026.02.10 21:20
Із Леоніда Сергєєва

Наречена:
Зійди мерщій з фати, підкидьку божий,
не міг взуття почистити до дна!
А я, дурна, проґавила Серьожу,
там хоч свекруха звір, зате одна.

Світлана Пирогова
2026.02.10 19:23
Між нами - тільки тиша і тепло.
Така тонка, прозора невагомість.
Все, що до тебе в серці зацвіло,
переросло сьогодні у свідомість.
Я п'ю твій погляд, наче джерело,
В якому небо відбиває зорі.
І як би нас далеко не несло,
ми два вітрила в золотому

Іван Потьомкін
2026.02.10 18:53
Зло, не покаране належне за життя,
Спроможне мстити навіть з того світу.
В далекому минулім Ірод,
В нашу епоху біснуватий Гітлер
Керує помислами всіма із того світу
Пройдисвітів сьогоднішніх безпросвітних,
Готових на будь-яке зло, навіть на яде

Ігор Шоха
2026.02.10 15:13
А ми існуємо іще
по два боки одної долі...
ти у полоні, я на волі,
попри жалі, душевний щем
до мене линеш ти дощем,
а я до тебе вітром в полі.

ІІ

Микола Дудар
2026.02.10 14:09
У замкнутім колі несемось галопом.
Сил оглянутись бракує чомусь.
І кожен виток засмокчує мохом…
Вигода значить з галопу комусь.
І смокче так липко… Смокчи! — запевняє,
Інакше порвем, розтопчем у слизь…
Народжених в колі — коло кохає
Тому, що навіки

Борис Костиря
2026.02.10 10:05
Ранковий автобус один і той самий
Виходить з імли невблаганно, як час.
Як витязь казковий, виходить із драми,
Аби піднести до фантазії нас.

Ранковий автобус приходить невчасно,
Мов доля, яка заблукала в світах.
Ранковий автобус, як виблякле г

Віктор Кучерук
2026.02.10 07:12
На фото пожовкле дивлюся
І згадую легко краї
В яких потрапляла бабуся
В обійми юначі мої.
Як сонцю весна, довірялась
Теплу моїх лагідних рук
І тішилась щиро помалу,
Що часто гостює онук.

Лесь Коваль
2026.02.09 21:55
Ми колись перестрінемось поглядом
в центрі міста твого серед натовпу
мимовільно, побіжно і поквапом.
Я дивитимусь пильно й не знатиму
звідки мчиш і куди повноводною
провесінньою чистою річкою.
Милуватимусь літньою вродою
і душею, що сонцем відсвіч

С М
2026.02.09 21:41
закриття сезону
закриття сезону
літо йде
мов недовгий сон
що діяти
закриття сезону

вранці ми не думали про те

Володимир Бойко
2026.02.09 21:19
Кому бракує друзів – вишукує ворогів. У московській мові слова «братство» і «рабство» пишуться по-різному, але сприймаються однаково. Невчасно подана до обіду ложка може обернутися ложкою дьогтю. Московському баранові Золотих воріт не бачити.

Олександр Буй
2026.02.09 20:59
Він приречено жив, бо давно розумів,
Що горітиме вперше й востаннє,
І собою вогонь запалити хотів
Неземного святого кохання.

А у неї із кременя серце було –
Почуття їй були незнайомі.
Що горіння для неї? Воно – ремесло,

Віктор Насипаний
2026.02.09 19:14
У село на місяць бабці
З міста син привіз онука.
Щоб привчить його до праці,
Бо село -то добра штука.

А малий – у телефоні,
Не піде нізащо з хати.
Що йому корова, свині?

Сергій Губерначук
2026.02.09 16:51
Ївґа горлала на третій день весілля
так – ніби їй всипали п’яного зілля:
«Так, немає обручки! Не-ма-є!!
Вона вислизнула, а де – не знаю!
Вона розбилася й десь закотилася!..»
Тут Ївдю й кинув до льоху пан Тодорош:
«О-ось тобі наша весільна подорож!!!

Ярослав Чорногуз
2026.02.09 16:39
Вись розчулила весною,
Навіть крізь холодне скло,
Сяєва голубизною
Творить голубине тло.

Фіанітом пречудово
Спалахнув небесний цвіт.
І шаленствами любові

Марія Дем'янюк
2026.02.09 14:24
«Служу Україні!» — від віку й донині
Слова ці лунають і серце діймають.
«Служу Україні!» — їй, неньці єдиній.
Міцне в нас коріння, родюче насіння.
Традиції, мова, батьків заповіт —
Основа держави на тисячі літ.
Пильнуймо зірко, тримаймося стійко.
Б

Тетяна Левицька
2026.02.09 14:06
В червоній сукні жінка чарівна,
Іще не осінь, та вже не весна.
Красиві форми і смарагд очей
Непересічних зваблюють людей.
Одним здається, що таких кобіт
Гойдає у долонях цілий світ.
Співають херувими в небесах,
Дарує лебедині крила птах.
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Критика | Аналітика):

Пекун Олексій
2025.04.24

Лайоль Босота
2024.04.15

Анатолій Цибульський
2024.04.01

Геннадій Дегтярьов
2024.03.02

Теді Ем
2023.02.18

Зоя Бідило
2023.02.18

Олег Герман
2022.12.08






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Майстерень Адміністрація / Критика | Аналітика

 Психологічні проблеми авторів

Текст твору редагувався.
Дивитись першу версію.



Найвища оцінка Дмитро Топольський 5.5 Любитель поезії / Любитель поезії
Найнижча оцінка Олександр Вернигора 5 Любитель поезії / Любитель поезії

      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Без фото
Дата публікації 2008-01-20 18:24:19
Переглядів сторінки твору 49454
* Творчий вибір автора: Любитель поезії
* Статус від Майстерень: R2
* Народний рейтинг 3.526 / 5.17  (0.591 / 5.25)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (0.591 / 5.25)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.760
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні
Конкурси. Теми ЛІТПРОЦЕСИ
ПРО ПОЕЗІЮ
Соціум
Автор востаннє на сайті 2017.03.02 00:05
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2008-01-29 21:35:11 ]
Ніко, а як ви гадаєте, справжній композитор, то професія? А справжній художник?

Згідний із вами, що, напевно, немає необхідності всім ставати справжніми поетами, не у всіх справжність обов'язково поетична.

Утім, як на мене, тим, що в нас найкраще виходить, тільки і варто займатися, доводячи свою майстерність до найвищого професіоналізму.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Вероніка Новікова (Л.П./М.К.) [ 2008-01-29 22:05:46 ]
Це вже схоже на Платона:)

Звісно професія, звісно. Професія, яка потребує майстерності, і має в своїй основі яскраву Божу іскру.
Але ж мова йде про СПРАВЖНІХ художників і композиторів, витвори яких мають бути бездоганними, натхненними...
Проте наші ВУЗи поки ще не відкрили ні факультетів МИТЦІВ, ні ж бо ГЕНІЇВ:(

Та як гадаєте, знайдуть собі місце на полицях Шедеврів Мистецтва сто сорок однаково бездоганних керамічних чаш, виконаних Великим Майстром своєї справи?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Валентин Бендюг (Л.П./Л.П.) [ 2008-01-29 22:15:10 ]
Річ у тім, що Великий (та й будь-який) майстер ніколи не копіює своїх творів і навіть у авторських повторах вносить зміни. Хіба що коли він тиражує свій твір якимсь способом - наприклад, естамп. Такі твори, навіть тиражовані, мають мистецьку цінність, коли виконані автором.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2008-01-30 10:05:30 ]
Погоджуюся із паном Валентином. На мою думку, скажімо, все китайське і японське мистецтво традиційно близьке принципові "сто сорок однаково бездоганних керамічних чаш, виконаних Великим Майстром своєї справи".
Але тут, для нас, авторів, стоїть цікаве питання. Формальне. Повторів.
Маю на увазі те, що однаковий розмір вірша, однаковість його форми, зрештою приводять до повторів суті, а це, так чи інакше, робить автора не цікавим. Особливо, я думаю, ця однаковість впливає на молодих авторів. На їх творче самопочуття.
Тому, поки ви не Майстер, остерігайтесь формальної схожості?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юлія Гордійчук (Л.П./Л.П.) [ 2008-01-30 10:35:24 ]
Періодично перечитую цю сторінку, дуже багато цікавого, особливо для таких неуків, як я. Маю дві ремарки:
1 - щодо хаосу на сторінках та відсутності рубрик. Мені особисто здається, що боротьба впорядкованості з хаосом - річ вічна, оскільки у хаосу як такого набагато більше досвіду виживання, ніж у впорядкованості і він краще організований. Пан Валентин правий, достатньо глянути на власний робочий стіл:)
2) - щодо одинаковості розмірів, форми віршів одного автора та повторів суті... Хтось може мені на пальцях пояснити, що таке авторський стиль?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2008-01-30 12:31:32 ]
Привіт Юліє!
Щодо хаосу, то, як на мене, розмова про нього потребує завчасно вибрати ту чи іншу систему координат. Особисто я притримуюсь традиційної, - що Господь упорядковував хаос, і ми повинні його наслідувати...
Щодо стилів (по суті, ця грецька назва палочки, якою ще 6-7 тисяч років до Р.Х. користувались у Межиріччі - на глині знаки виводили), то у малярстві, наприклад, це від особливостей мазка, техніки малювання, компонування, до ідеологічних і релігійних координат уподобаного місцезнаходження автора.
Не думаю, що ці поняття інакше виглядають у поезії.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юлія Гордійчук (Л.П./Л.П.) [ 2008-01-30 12:48:54 ]
Щиро дякую за відповдь!
Щодо першої частини, - наслідувати, напевно, Ви праві, варто ... але творчо (?). Кажуть, "Господь любить різноманіття".
Щодо другої - ще раз дякую! Але, тоді, можливо, остерігатись формальної схожості варто власне Майстрові? Бо новачки повинні були б спочатку "набивати руку" і певний час вірші дійсно будутьсхожими один на одного


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2008-01-30 13:32:53 ]
Юліє, цікаво поставлене питання, але, я думаю, що справжніх Майстрів дуже мало і їм це зовсім не загрожує.
Багато кандидатів у Майстри, ось їм - так :) І думаю, що тут грає велику роль саме психологічний фактор, так? - кажуть, в кого що болить, той про те віршем твердить... :)
А для болю у нас у всіх дуже схожі причини?

Я думаю, що спражні Майстри повинні бути над власним (саме власним) болем. Чи ні?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юлія Гордійчук (Л.П./Л.П.) [ 2008-01-30 13:52:10 ]
"Над" - так, згідна.
Але це "над" виправдане, на мою скромну думку, лише тоді, коли людина вже пережила, внутрішньо "перетравила" певну життєву ситуацію і це знання, почуття, пережиті емоції дали життя новому твору. Власне тоді дається написати дійсно щось вагоме, коли вірш відображає не потік свідомості, а підсумок, результат цього потоку...:) Тоді, напевно, і стаєш Майстром, бо маєш сили, сміливість, вміння і бажання "сказати слово". І слово маєш, доречі. А ситуації, які тебе не зачіпають (не тільки твої ососбисті життєві трабли), не знайдуть відгуку і в серцях тих, хто читатиме твої твори.
Отака романтична концепція.:)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2008-01-31 09:06:08 ]
Зрозуміло. Тобто, знову ж таки, маємо два варіанти для розвитку особистої майстерності? Перший варіант - "романтичний", коли, я так розумію, автор більш-менш самостійно проходить певний життєвий шлях, який і описує, виходячи з отриманого досвіду.
Другий варіант - повна довіра рідній мові, чия краса, так чи інакше "автоматично" приводить до якісних результатів.
Але є в мене підозра, що повноцінно другим варіантом можна користатись тільки на основі добре завченого першого, про що Й.Бродський (декілька коментів тому) ніби не говорив?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Вероніка Новікова (Л.П./М.К.) [ 2008-02-03 20:27:59 ]
Так... Отже, коли я вірно розумію, перший варіант вміщує певну глибинну ідею, ситуацію, переживання, почуття, автенчичність автора, а другий - то здебільшого проста (чи складна - то вже кому на що дано Творцем) гра слів, чи то радше - вправляння?
Тоді, як мені чомусь здається, другий варіант - то лише основа, певна практика і запорука майстерності втілення першого. Та і не варіант як такий, а радше проміжна ланка...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Епіграми, Наслідування Пародії, (Л.П./Л.П.) [ 2008-02-27 12:49:49 ]
Проблеми існують. Але проблеми і вирішуються.
Проблеми деяких авторів вельми стандартні - наприклад хвороблива адаптація сформованої в інших умовах особистості у нинішнє життя-буття. Звична "моя хата скраю" опинилася у центрі життя. І з неї таке виходить...
Автор відкриває для себе інтернет і себе Інтернету, і переносить сюди звичний образ мислення, вчинків, свої манери, свої уподобання. І те, що було прихованим раніше в голові автора, у вузькому колі сімейних стосунків, нараз являється назовні, і у більшості випадків не у привабливому вигляді. Бо хвороби були малопомітними, довго не лікувались. Часто-густо по 50-60 років. Тому досить суттєво вплинули на прихований до пори - до часу цілісний авторський образ.
Чим розпочинають такі автори своє існування в Інтернеті? Топчуться слонами "вулицями і площами" ресурсів, мов щойно зірвалися зі своїх ланцюгів. Топчуться словом, і яким! :) Бо й тут спочатку є слово, і це слово часто направлене на роздмухування легкого скандалу, аби всі на такого автора звернули увагу.
Ніби нічого такого? Скандал за мистецтвом завше тягнеться? Але проблема в тому, що первинним є Мистецтво, а не скандал. Але хіба на таку дрібницю слони звертають увагу?
І скандал робиться штучно, і цинічними, а не поетичними методами. Скандал, як самоціль. Скандал, як потаємне, чи цілком свідоме бажання зруйнувати вищі форми, звести їх до низщих рівнів, на одному з яких така персона руйнівника і знаходиться. Можливо такі автори і хотіли б діяти поетичними методами (що безумовно ведуть вгору), але поки не виходить. Виходить - інше, цинічне спотворювання. :(
Поезія це гармонія, а цинізм - це брутальне порушення фундаментальних співвідношень. І це дуже погано - для "творців" цинізму і руйнувань. Бо саме їм із тим усім далі доводиться жити, із цим тягарем виходити із хворобливого виру. Відомо ж бо - страшне не те, що входить, а що виходить.
І найрозумніше - скинути цей вантаж із себе, і не будучи поетом, намагатися стати хоча б людиною.
БО НЕ МОЖЛИВО СТАТИ ПОЕТОМ - НЕ БУДУЧИ ЛЮДИНОЮ.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Майстерень Адміністрація (Л.П./М.К.) [ 2008-02-29 09:04:01 ]
За дорученням гол.редактора ще раз нагадую, що на сторінці кожного твору є потрібна "кніпка", "• Зв'язатися із адміністрацією" - і поставити питання про видалення непоясненої згідно правил оцінки чи коментаря (який не можете видалити самостійно) чи іншої проблемної публікації.
Я, Ростислав Балаж, за змогою реагуватиму на ці листи.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Валентин Бендюг (Л.П./Л.П.) [ 2008-02-29 09:08:03 ]
Пане Ростиславе, добрий день. Яка у вас посада і які повноваження, хто вас ними наділив? З повагою Валентин Бендюг.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Майстерень Адміністрація (Л.П./М.К.) [ 2008-02-29 09:14:03 ]
Системний адміністратор у одній із львівських фірм, працюю за сумісництвом на прохання своїх друзів із адміністрації сайту.
Мене просили не вступати в особливі диспути, при наявності незрозумілих мені питань, пересилаю їх гол.редактору. Перепрошую, але маю багато справ.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2008-02-29 18:23:57 ]
Дивлюсь я на все це і пригадую крилате: «Чим далі в ліс, тим товще партизани» :))
Поставлю лише одне риторичне питання:

Чому писати смішне, недолуге, маразматичне – можна, а реагувати на це іронічно або саркастично – ні?

Одних не чипай, бо це заповідник священних корів, і вим’я у них теж cвяшєнне, і плям на цих Сонцях не буває апріорі; інших не можна, тому що вони тільки вчаться і можна зґвалтувати їх незайману поетичну душу (а те, що вони занадто амбіційні і агресивні, то нічого); треті ніби то вже навчилися, але просто на дух не виносять критики...
І починається: рятуйте! Зло прийшло на ПМ! Мафія! Маніакальна пристрасть! Вовки пазорні!!! Ну, а далі – в силу своєї інтелігентності, як любить казати РМ :) - від "шкільних задр..ек з оцінками до пасквілей і відвертих провокацій..
Я розумію, що чипати панів Григорія і Василя – все одно, що кривдити дитину ) Але інші – здорові і адекватні? Чи ні?
Любі друзі! Сатира – не першоджерело. Першоджерело – це ваші(наші) рядки. Тому ображатися на сатиру – все одно, що плювати в дзеркало )

ПОСМІХАЙТЕСЬ, БО ВИ ТОГО ВАРТІ!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Критус Нахман (Л.П./Л.П.) [ 2008-02-29 18:43:59 ]
"Посмотрите люди в зеркало
На кого я похож"

Петр Налич!

:)))))

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2008-02-29 18:50:41 ]
"Измотало тебя, перекалечило" :)))))

Он же :))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Валентин Бендюг (Л.П./Л.П.) [ 2008-02-29 18:50:56 ]
Хтось хоче бути дзеркалом, але не має відповідної поверхні,хорошого підгрунтя і покриття, а тому не лише змінює право на ліво, але й спотворює образи.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2008-02-29 19:17:31 ]
От, РМ, за шо я вас поважаю,- за вміння красиво виплутатись з власних же мережев :)))))))


1   2   3   4   5   6   7   Переглянути все