ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Ігор Деркач
2024.11.21 18:25
                І
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.

                ІІ
На поприщі поезії немало

Артур Курдіновський
2024.11.21 18:18
Ми розучились цінувати слово,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.

Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,

Іван Потьомкін
2024.11.21 17:53
Якщо не в пекло Господь мене спровадить,
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу

Юлія Щербатюк
2024.11.21 13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?

Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне

Володимир Каразуб
2024.11.21 09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п

Микола Дудар
2024.11.21 06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )

Віктор Кучерук
2024.11.21 06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?

Микола Соболь
2024.11.21 04:27
Черешнею бабуся ласувала –
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».

Володимир Каразуб
2024.11.21 01:27
        Я розіллю л
                            І
                             Т
                              Е
                                Р
                                  И
               Мов ніч, що розливає
                  Морок осінн

Сонце Місяць
2024.11.20 21:31
Наснив тоді я вершників у латах
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці

Іван Потьомкін
2024.11.20 13:36
Сказала в злості ти: «Іди під три чорти!»
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи

Юрій Гундарєв
2024.11.20 09:10
років тому відійшов у засвіти славетний іспанський танцівник Антоніо Гадес.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…


Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.

Світлана Пирогова
2024.11.20 07:07
три яблука
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять

Микола Дудар
2024.11.20 07:04
Батько, донечка, і песик
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача

Віктор Кучерук
2024.11.20 05:44
Ти не повинен забувати
Десь в олеандровім цвіту
Про українську світлу хату
І щедру ниву золоту.
Ще пам’ятай обов’язково,
Ввійшовши в чийсь гостинний дім, –
Про милозвучну рідну мову
Й пишайсь походженням своїм.

Артур Курдіновський
2024.11.20 05:12
Спиваю натхнення по краплі
Заради простого рядка.
Я досі ніяк не потраплю
До міста Івана Франка.

Запросить в обійми ласкаво
Там вулиця світла, вузька.
Я б вигадав теми цікаві
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Критика | Аналітика):

Самослав Желіба
2024.05.20

Лайоль Босота
2024.04.15

Анатолій Цибульський
2024.04.01

Геннадій Дегтярьов
2024.03.02

Теді Ем
2023.02.18

Анна Лисенко
2021.07.17

Валентина Інклюд
2021.01.08






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Володимир Медведєв (1976) / Критика | Аналітика

 Між музикою, образом і словом...
Постмодерна поезія не може втиснутись у рамки звичного літературно-критичного аналізу, позаяк вона дуже глибоко проникає в природу наших підсвідомих відчуттів і вражень. Такі синергічні, могутні асоціації породжує збірка молодої поетеси Ірини Зелененької «Трохи поля на щастя...» (Зелененька І.А. Трохи поля на щастя...: [поезія] / Ірина Зелененька. – Вінниця: Книга-Вега, 2006. – 128 с.: іл.)
Тож і сприймати її треба теж асоціативно, залучаючи до читання обов’язково інтуїтивне начало.
Перед очима вдумливого читача може виникнути образ квітки, яка, завдяки потугам усієї природи, перетворилась на людину. Але людська мова виявилася для неї надто примітивною, щоб передати всю багатогранність своєї прадавньої, праісторичної душі, мудрішої за зовсім юне людство і, водночас, безневинної й ранимої. Тому між музикою, образом і словом бринить надзвичайний поетичний талант, що витворює йому властиву міфологему на основі національного та загальнолюдського.
Залежно від рівня розвитку своєї свідомості, читач може сприйняти збірку по-різному. „Садово-городнє” розуміння обивателя помітить лише мозаїчні пейзажні замальовки і розгублено зупиниться, спіткнувшись об широту словника поетеси та потужність її динамічного інтелекту. Цікаво було б дізнатися, хто відчує у „грі на фортепіано восени” „смерть Гаутами” та „українську паранірвану”?..
Спробуймо піти далі – і ми вже сягнемо рівня екологічного, масштаби почнуть дещо розширюватися:

Тінь для трави – місто.
Жучки поміж травинок – удільні князі.

Або ще різкіше:
Нехай буде гра.
Ось ти будеш
мертва Тиса,
а ти – чорноока Прип’ять,
а я – тонконогий
зламаний Чорнобиль.
Візьмемось за руки
та будемо водити хороводи.

Національно-патріотичний рівень теж затісний, коли в малесенькій травиночці спить зміст Упанішад, а в метелику й квітці відбилась голограма Всесвіту:

Ноти квітів мокнуть у дощах.
Жмені метеликів рухаються,
ніби вони – атоми.


Тому планетарність поезії Ірини Зелененької – беззаперечна риса її стилю, який продовжує еволюціонувати, відбиваючи центонний характер сучасної літератури.
Окремий образ в контексті художнього твору не може існувати відособлено, натомість породжує масу дрібних розгалужень. В метамоделі світу митця ключові поняття функціонують як різоми, підвладні суб’єктивній поетичній логіці, де краплі дощу стають душами яблук і кричить войовниче невірство у старість ромашки.
Смислова система такої метамоделі має ієрархічну полі-категоріальну структуру. В даному випадку прослідковується явище, що науковою мовою дістало назву семантичного дескриптора: тобто слова із більш загальним значенням розпадаються на цілий ряд смислових відтінків, поєднаних емоціями, тонкими інтуїтивними натяками. Візьмімо, наприклад, глобальні дескриптори „квітка” та „осінь”, а навколо них – оркестри світлих і траурних мелодій, витворених з властивою поетесі підтекстовою суггестивністю, характерної для світової літературної традиції, яка йде ще від Верленової „Осінньої пісні” та Блоківського „Анте люкем”:

Кульгає осінь між ялин,
блищить червона сукня сонця.
І перенесення хвилин
від вільх до вільх – через осоння.
Як переможені гріхи,
сумні картини Тиціана.
Не зірваний з пелен каштан,
як раб, і у калини-рани.

Траурні мотиви осені, на фоні яких природа намагається зіграти спектакль священності людського життя, виглядають в ролі прихованої іронії на марні спроби людини зрозуміти задум Творця, втілений у цій драмі. Розчарування, незагойний біль, гірка зрада, намагання відпустити і простити минуле – ось лише деякі елементи навіть не характеру ліричного героя, а особи автора у ліриці. Між іншим, ця особа нагадує нещасного Доріана Грея, котрому так потрібен той художник, який міг би показати йому його ж власну красу.
Це лише поверхові, невеличкі зауваження. Щоб зуміти прочитати поезію Ірини Зелененької, потрібно самому мати душу художника – того, хто створює прекрасне. Тож вчімось відчувати слово!




      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2010-09-03 10:45:04
Переглядів сторінки твору 1469
* Творчий вибір автора: Любитель поезії
* Статус від Майстерень: Любитель поезії
* Народний рейтинг 0 / --  (0 / 0)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (0 / 0)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.799
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні не обов'язково
Автор востаннє на сайті 2010.12.10 16:14
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Агата Вісті (Л.П./Л.П.) [ 2010-12-10 10:35:40 ]
Все життя живемо і вчимося жити.
Серед буденності трапляються
нефальшиві зернятка слів, мелодій, усмішок.
Потрібно вміти їх помічати
і відповідати добром.