ПОЕЗІЯ. ГОЛОВНА СТОРІНКА
Творчість нагадує водопад. Водопад, який починається на висоті авторської зрілості, на висоті його усвідомлених горизонтів...
Останні публікації __Конструктор__ "Самвидав"
Переможці останнього визначення: - Олексій Бик 2. Гнат Рузвий 3. Оленка Микитюк.3. Оленка Дуб.
а також Експертиза "Книжка року" - поезія "Голоси"
Вибрана поезія тижня:
|
Володимир Чернишенко
До 25 листопада
Нам говорять:
Як самого себе любіте,
Нас навчають
Змалечку поважати старших,
Нас привчають
На могили носити квіти,
Вимагають
Полюбити святкові марші.
Правду кажуть,
Але, ВИТЯГНУВШИСЬ НА ПАЛЬЧИКАХ,
Відчуваю
Як у скроні шалено гупа
Щось червоне,
Щось, від чого нестерпно гаряче:
Що робити
З двадцятьма мільйонами трупів?!
Прекрасно відчуто, сказано, так? - прямо і сильно, на рівні епохи. Щоправда, цифри видаються сильно заниженими - з одного боку, жертв червоного терору - від перевороту жовтневого, через громадянську війну, через голодомори і репресії, Гулаги, - не менше 20-30 мільйонів людей, а ще бездарно виграна за 25-30 мільйонів (розпочата СРСР разом із Германією - пактом Рібентропа-Молотова) друга світова війна. Додайте до цього живих червоних мертвяків, що згубили життя - людське своє призначення - прислуговуючи ЧЕРВОНІЙ ХИМЕРІ. Тут далеко за 100 мільйонів тягне... А понівечена свідомість і мораль сьогодення - особливо на південному-сході України, і в більшості комунізованих регіонів Росії?
Так, що в цьому контексті цифра значно зростає :(
А світове розширення червоного контексту? До чого "наші червоні" активно приклалися? - так що точніше - "Що робити
із майже більйоном (мільярдом) трупів?!" (В.Л.)
Намагаємося виявляти кращі здобутки сучасної української поезії. Поміж датами і подіями відбувається непомітна, накопичувальна робота рубрик і авторських бібліотек, конструкторів і хронік, фото і артгалерей, і не заради читачів, - просто це один із проявів нашого життя - в першу чергу, для себе).
2006 рік
20.07.06 Для користувачів, які не зважають на наші правила, відкрита корисна сторіночка
Мартиролог
12.07.06 Названі лауреати нашого конкурсу : вельмишановні Білецька Н., Вировець Л., Мельник Т., Татчин С
31.03.06 Для ознайомлення і коментування розміщені твори Олександра Мороза, лідера СПУ
30.03.06 Для всіх зацікавлених відкрита "активна" сторінка творчості "Омара Хайяма" - можна подивитися в очі нашому розумінню древньої мудрості.
29.03.06 Для ознайомлення і коментування розміщені твори Емми Андієвської - авторський рівень --
12.03.06 Для роздумів і коментування відкриті Лауреати Шевченківської премії (поезія)
10.03.06 Для оцінок і коментування розміщені твори Миколи Воробйова - Лауреата Шевченківської премії за 2005 рік, авторський рівень R1
10.03.06 Для оцінок і коментування розміщені твори Анатолія Кичинського - Лауреата Шевченківської премії за 2006 рік, авторський рівень R1
10.03.06 Для оцінок і коментування розміщені твори Ігора Римарука - Лауреата Шевченківської премії за 2002 рік, авторський рівень R1
6.03.06 Для оцінок і коментування розміщені твори Сергія Жадана - авторський рівень R1
5.03.06 Для оцінок і коментування розміщені твори Віктора Неборака - авторський рівень R1
04.03.06 Для оцінок, коментування, і перекладів розміщені твори Шарля Бодлера - авторський рівень R1
27.02.06 Для оцінок і коментування розміщені твори Маріанни Кіяновської - авторський рівень R1
26.02.06 Для всіх зацікавлених поновлено зведений рейтинг - можна подавати до суду.
25.02.06 Розміщені твори Мар'яни Савки - авторський рівень R1
18.02.06 Для оцінок і коментування розміщені твори Ігора Калинця - авторський рівень R1
16.02.06 Для оцінок і коментування розміщені твори Людмили Таран - авторський рівень R1
15.02.06 Для оцінок і коментування розміщені твори Назара Федорака - авторський рівень R1
15.02.06 Для оцінок і коментування розміщені твори Юрка Позаяка - авторський рівень R1
15.02.06 Для оцінок і коментування розміщені твори Юрія Андруховича - авторський рівень R1
27.01.06 Для всіх зацікавлених відкрита сторінка "Редактори" - можна їм подивитися в очі.
25.01.06 Для оцінок і коментування розміщені твори Мойсея Фішбейна - авторський рівень R
20.01.06 Для оцінок, коментування, і перекладів розміщені твори Йосифа Бродського - авторський рівень R
18.01.06 Для оцінок, коментування, і перекладів розміщені твори Костянтина Кавафіса - авторський рівень R
12.01.06 Для оцінок і коментування розміщені твори Юрія Липи - авторський рівень R
10.01.06 Для оцінок, коментування, і перекладів розміщені твори Ніколая Гумільова - авторський рівень R
10.01.06 Для оцінок, коментування, і перекладів розміщені твори Володимира Висоцького - авторський рівень R
10. 01.06.
Перечитуючи останній цикл віршів "Вимрій мене" - відмічаю подальше приємне зростання Ані Багряної,
прекрасна поезія автора R1 глибини.
01.01 - 01.02 Тестується "САМВИДАВ", приходять автори, стрибають рейтинги, пишуться огляди, уточнюються плани доробки ресурсу. РОЗДУМИ
Про природу Мистецтва, у тому числі й Поезії.
В. Ляшкевич.
Мистецтво - як свідома позитивна діяльність конкретної людської особистості в божественній системі координат (X,Y,Z - любов, творчість, свобода + духовність).
" Цікаво, що більшості, як фахівців, так і любителів, Поезія нині видається чимось еклектичним, "вавилонським стовпотворінням" усього, що завгодно, навіть у творчих світах від одного автора. І у більшості авторів немає жодних сумнівів у відсутності критеріїв, за якими їх та їхню творчість можна якось порівнювати, оцінювати. Це бачення дещо поверхневе, як і інша, здавалося б, очевидність - мовляв, ніхто не знає, що відбувається в бездонному світі Української поезії, - ні критики, ні самі поети, у першу чергу - імениті. Чому ці висновки здаються мені поверхневими? Напевне і тому, що Поетичні ( і не тільки) творчі плоди таки цілковита реальність, а тому не можуть не піддаватися і художньо-стилістичній класифікації (мають "зовнішні" ознаки), і аналізу суті (мають характерне змістове наповнення "внутрішні"). Різниця між першим та другим для істинної Творчості не є такою вже очевидною, але, безумовно, існує - відбиваючи відмінність образу земного бачення конкретного автора, від комплексної реальності Основного Автора.
Отож, якщо із "зовнішніми" ознаками дещо простіше, - береш визнаних світових майстрів і вчишся, то з корисністю, зі змістом, - важче. Але так, чи інакше, для глузду корисними вважаються більш-менш цілісні концепції світобачення, створені не одним десятком поколінь справді визначних людей. Ці концепції мають своїм відбитком і всі відомі нам мистецькі системи (як і всі наукові). Звичайно, такі концепції не припиняються ні в просторі, ні в часі, - ведуть до конкретних цілей і завжди мають своїх послідовників (свідомих чи не свідомих). І те, що нині широкі верстви цих послідовників мають вищу ступінь свободи, порівняно з минулими поколіннями "ідейних прочан", мало що значить. Бо тут, як і для юного футболіста, що розбив шибку і втікає від справедливого покарання - важливою є не швидкість руху, а обсяг простору. В даному випадку - власного, осягнутого конкретним втікачем. А цього простору, внутрішнього простору, простору нашого "я", навряд чи за останню пару тисяч років стало суттєво більше.
Як це все відноситься з оцінками, зі стилями, школами?
Є такий мистецький анекдот: Два художники-корифеї зустрічаються на подіумі, і, як належне сприймаючи загальне захоплення, поміж себе перешіптуються, що третій таки кращий, бо, на відміну від них, знає, що намалював...
Утім, хочеться сперечатись - ніхто не знає, що достеменно в цілому намальовано. І сказати навіть більше - все мистецтвознавство зводиться не до того, що намальовано, але до визначення місця автора в його художній спробі. - Ось це місце і піддається дуже чіткому визначенню, навіть, якщо воно в самому куточку карти. Якщо хочете, то все людство за цим кваліфікується, в тому числі і ми - поети.
Така ось підозріла аксіома, виходячи з якої - вивчаючи усталені мистецькі концепції - ми (учасники проекту) пробуємо знаходити себе, у обсягах, які успадкували і спадкуємо від мистецького і не мистецького світів...
"__Неоготика, необароко - як акцентовані духовні пошуки. Модернізм, як суспільний вир і течія, замкнута на одну і ту ж водойму. Постмодернізм - течія до іншої, елітної водойми, Постфемінізм - витончене містерійне очищення сучасного суспільного виру? ..." Взагалі, в "Поетичних майстернях", ми взяли на себе величезне нахабство звузити безмежний поетичний простір рамками окремих тем, хоча і епохальних. Вірніше, звузити не сам простір, а наші розшуки у ньому і розшуки, звичайно, самих себе. А щоб це - "себе" знаходити, певно, потрібно розпочинати від означень. Наприклад, що таке Поезія? Вам не приходило до голови таке запитання? І якась відповідь?
Поезія - не прапор і не жест.
Вона - ознака глибини культури.
Поезія - це унікальний тест
На витонченість духу і натури. (Віталій Іващенко)
Хто такі "поети" - це більш-менш відомо (наприклад, див. Проектування віршів), Найправильніше, напевно, поети - це вірні піддані громадяни Поезії, і як версії, це - люди з витонченим смаком, люди, що передають свої відчуття через рими, медіуми гармоній ( передавачі автентичності) навколишнього видимого-невидимого багатовимірного Життя. "Медіуми історії" - звучить ніби зрозуміліше, однак чи існує явище "історії" у нинішньому чи там майбутньому часі? Та й чи існує сама історія, як світ перебування поетів? Вже швидше за все вона сама - предмет людської творчості. Особливо це помітно на прикладі таких осіб як Гомер, Геродот, Нестор, чи там тисяч інших авторів "служанки влад" - історії.
І все таки, що то є - Поезія? В широкому розумінні поезія - це ...
М. Шошанні. -- "Як знайти той єдиний вузесенький фарватер, рухаючись яким, поет зможе зберегти власне обличчя та внутрішню повагу до себе і в той же час зможе підніматись щаблями майстерності?.."
Коли поет кожний рядок починає з великої букви, - він менший за своє творіння, до якого звертається виключно на "Ви"?
Пишіть нам.
|
|
|