Поетичні майстерні - Поезія, рейтинги уподобань
Поезія. Засоби та зразки для створення власних справжніх концептуальних світів. Конкурси, огляди, відзначення, аналітика, рейтинги уподобань.
Осередки поза Львовом
Наші меценати Наші меценати
Розмір призового фонду на 10.02.2003 р.
Наші інформаційні спонсори
ГОЛОВНА
Сальвадор Далі. Робота над світом чи над собою?
Панорама
Духовна практика
Поезія
Проза
Публіцистика
Театр
Візуальне мистецтво
Поезія
Духовна практика
Публіцистика
Автори
Архів
Бібліотеки
Журнали
Cторінки
Для чого
Контакти

Енциклопедія
Тезаурус
Тлумачний словник
Знайти книжку

Cторінки
Людмили Таран

Поезія Юрія Липи

Творчі сторінки
Романа Бабовала

Творчі сторінки
Василя Герасим'юка

Творчі сторінки
Ігора Римарука


АНАЛІТИКА:

ФОРМУЛА ПОЕЗІЇ
ПРОЕКТУВАННЯ ВІРШІВ

Бібліотека часопису "Ї"

Читайте "КРИТИКУ"

Литературный Термитник
Потребує Українського




Rambler's Top100

ПОЕЗІЯ. СТОРІНКА УПОДОБАНЬ

    Творчість нагадує водопад. Водопад, який починається на висоті авторської зрілості, на висоті його усвідомлених горизонтів...
    Кращі нові надходження.         __КОНСТРУКТОР__
Листи."...Важко зрозуміти, за яким критерієм оцінюються образи - самобутність? неповторність? вишуканість? сила..."? Е.Д.
20/03/2003 Як нам здається, виходячи із оглянутих на даний момент творів, динаміка успішності авторських трудів над власними образами в контексті бібліотечки нашого видання, а також більш обширних просторів "Поетики" (із рубрик "ПОЕТИ 1970-80-х - 1990-х РОКІВ І ХХІ століття"), виглядає наступним чином. Ми розуміємо, що немає речі більш вибухової, аніж зібрані докупи автори, та ще і систематизовані чиїмсь підозрілим "уподобанням". Звичайно і твори зібрані не найкращі, і помилки наявні, та й все інше... Це повністю зрозуміло, проте подивимося, як воно буде, а там і висновки робитимемо. Деякі пояснення тенденцій ви можете проглянути нижче.

Найновіші уподобання >>>


19/04/2003
Таран Людмила
Фішбейн Мойсей

1
Cкиба Роман
Сергій Жадан
Наталія Чибісова
Віктор Неборак
Андрухович Юрій
Федорак Назар
Олександр Ірванець
Балема Ростислав


Галина Кантерук
Позаяк Юрій
Хромова Аня
Багряна Аня
Крук Галина
Кіяновська Маріанна
Кур'ята Ніна
Елвіна Дивна
Рудик Дана
Півторак Володимир

2

Тарасюк Галина
Терещук Василь
Ева Шателей-Михайленко.
Пиріг Ірина
Рижавська Маріанна
Косановська Ліліана
Чорногуз Ярослав


Новіцька Ірина
Бегеза Оксана
Мурин Ірина
Тітов Юрій
Недоступ Віктор
Пристая Ірина
Пташинська Діана
Білобран Оксана
Драганчук Ярослав
Жирко Тарас
Шошанні Микола
Заводовський Михайло
Зоря Оксана
Мартинов Василь
Голобородько Василь
Ручко Аліна
Романенко Олег
Фролова Тетяна
Учитель Дмитро
Фульмес Юлія

3

Грабовський Віктор
Камінський Руслан
Карявка Віктор ( Trickster)
Корж Олесь
Кузьміна Лілія
Левкут Вікторія


Перегляд бібліотечки сучасних авторів "Поетики"

Зліва, на полях, відзначені майстерні, які ми поки не беремося оцінювати, виходячи з огрому творчої самобутності їх авторів.
Пояснення:
19.04.2003. Поглядаючи вгору, вибудованими власноруч сходами, прихожу до висновку про велику відносність цінностей і всіляких там людських побудов. Що краще, що тонкіше, що доречніше? - визначити майже не можливо, але обриси проступають. Сприймаючи їх в дусі різноманітності системних вибудов класичної і пізнішої філософії, варто зауважити, що кожному дано, але не кожним розкрито. Звичайно, мається на увазі своє обличчя. Але ніби і все попереду? Звісно, це не значить, що все так незріло, скажімо Людмила Таран та Мойсей Фішбейн виглядають цілком щиро, цікаво й багатогранно. Попри особливості характерів, їхні твори дозволяють бачити і відчувати виміри авторського життя.
Щодо інших, то на мою думку, для більшості проглянутих поетів, за винятком якогось десятка авторів, поетична творчість є усе таки річчю поза світом їхнього ж існування. Можливо більше декоративною і декларативною річчю. Якби існуванням. Це відчуття, наприклад, супроводжує мене при читанні цікавого і талановитого у всіх відношеннях Юрія Андруховича. Але в поезії "якби" завжди залишається "якби" - без справжнього - що навіть і не стилізація, а якби стилізація. Модна "концепція", до речі, повністю характеризує стан нинішньої творчої діяльності мас. У когось це певний час виходить тонше, не так примітивно, як у більшості, але потім усе ж виглядає порожненько. В "якби", в основному полюбляють гратися "далекі від життя" гуманітарії. Читаючи їх, важко повірити, що у массі своїй, попри окремі знахідки, ці творчі здобутки суть найголовніша річ їх авторського життя, що це є насправді вони, або - найстрашніше - якщо і є такими насправді? Домінує думка, що "поезія є поезія" і нічого її розкладати поличками. Але поети, ті ж самі пересічні люди. А щодо людей і про творчі системи, вибудовані десятками геніїв, відомо майже все. Є що і з чим порівнювати. Може і серед наших, українських авторів, є такі генії, що з неіснуючого до них сотворили цілий світ, але мені такі, допоки, не відомі. Отож, - модні "гуманітарії". Чи навіть специфічніше - "філологічні" поети. Узагальнюючи, це - "правильно" утворені певною гуманітарною Alma Mater-системою, і зростаючі за правилами цієї системи, автори. Другою крайністю виглядають "практики", заохочувальною назвою для яких було б - екзистенційні (хоча реально - до"екзистенційні"), що я трактую, як реально існуючі, і "незалежно" від диктату "правильно" - зростаючі.
Відрізняються вони тим, що у чистому вигляді "філологічний " автор володіє технікою написання, стандартно-обсяжним словниковим запасом, проте і страхом виявленням немодних у середовищі Alma Mater поглядів, і непевним запасом життєвої практики - останнє старанно приховується знанням хитромудрих зворотів, які, щоправда, не дають тіней і відбиття в дзеркалах розуміння. "Екзистенційні" - в кращому випадку, мають хороший життєвий досвід, усьому іншому їм доводиться навчатися по ходу справи, одначе, їх життєва позиція чітко прослідковується, зауважені ідеї мають початки і акценти на розкритті. Означення даю в лапках, бо вони й самі відносні, а ще, в рамках цієї відносності, і автори мають суттєві відмінності...
"Філологічними" авторами я би назвав усю верхівку "уподобань №1" - 8 авторів, за умовним винятком Р. Скиби, Н. Чибісової, Р. Балеми і, якби Ю.Андруховича. Цих, останніх, хоча й не віднесеш до справді "цілісних" (водночас "екзистенційних" і "філологічних" і "не якби"), проте інформативність живого в їх поглядах корисна читачу. Можливо тому, вони і виглядають "об'ємнішими". Хто більше, хто менше. Чистим нашим "екзистенційним" авторам, а це всі автори другого ешелону верхівки, (окрім "Ф" М.Кіяновської, та дуже цікавого поєднання "Е" та "Ф" Ю. Позаяка) - в першу чергу, не достає кількості творів, але, часто, і якості тонкого гармонійного осягнення і передачі тих картин, які вони нам хочуть явити. І питання не в тому, що "філологічні" це роблять краще ("Ф", схоже, взагалі не ставлять сьогодні перед собою складних задач), а в тому, що відношення до форми і багатства палітри для "екзистенціалів", є тим самим стрибком у професіонали, стрибком, який часто і не хочеться робити. Чи не найкращим зразком такого "любителя" є роботи варшав'янки Дани Рудик, - розуміння і бачення Мистецтва вражаючі, Життя - ще кращі. Можливо, тут дається взнаки і той фактор, що хорошому художнику стати хорошим поетом неймовірно важко? І це парадокс. Хорошою, якісною людиною - так, а справжнім Поетом? Історичні аналогії красномовні, але там ще й заважали... Можливо гармонія художніх образів та інтелектуальних вибудов для справжньої Поезії теж має золоте січення?
Та менше з тим, попри всі негаразди з уподобаннями і поціновувачами Ваших талантів, всі "наші" і "не наші" автори можуть бути впевненими, що ми тут, "на сайті", і я, в першу чергу, намагатимемося відшукати і показати аудиторії найкраще з вашого творчого доробку і бачити - вас на заслуженій висоті результатів вашої праці над собою, а нас - над собою. І не варто особливо сердитися, мовляв "нас порахували"- головне, аби караван ішов?

Висновки:
1. Є враження, що "верхній перший ешелон" авторів міг би мати і кращі плоди, чіткіші обриси.
2. Допускаю, що при наявності більшої кількості характерних своїм майстерням творів, автори "другого ешелону" суттєво змінять розклади "на горі".

"Екзистенційний" Володимир Ляшкевич.
(Далі буде).


  Звернення: Друзі, якщо Вам відомі цікаві Українські мистецькі сторінки - просимо надсилати їхні URL-чики для наших калейдоскопчиків.

Висловитися.

   
  AD     MARGINEM

Різдвяна поезія.

Що таке поезія

"Самвидав" огляди

Конкурсна арена

Автори та переможці

Ваш кращий вірш?

Українські поети. Рейтинги уподобань.

Портрети митців

Літературні конкурси

НАШІ ПОЕТИЧНІ
СВІТИ.

1. Куртуазний маньєризм
2. Сонети
3. Фламенко
4. Осягнення любові
5. Класична музика
в поетичній інтерпретації

6. Неоготика Необароко... Mодернізм Постмодернізм
7. Блюз. Джаз...
8. У жанрі хайку й танка.
9. Пісеньки
10.Фемінізм. Постфемінізм
11.Хроніки
12.Епос
__ Про поезію в прозі.




















Екзистенціальність та Екзистенція

Екзистенція (лат. exsistentia - існування) - одно з осн. понять екзистенціалізму, і озна-чає спосіб буття людської особистості. Особистості конкретної і неповторної. Людина може об'єктивувати свої здатності, знання, вміння практичним шляхом - у вигляді зовнішніх предметів; може зробити об'єктом особистого дослідження свої психічні акти, своє мислення, інше, об'єкти-вуючи їх теоретично. Єдине, що не піддається практичному і теоре-тичному об'єктивуван-ню, себто пізнанню, це ваша конкретна особиста Екзистенція.
Екзистенціалізм (філософія існування). За переконаннями екзистенціалістів, основ-на риса раціонального мислення в тому, що воно будується за принципом протилеж-ності суб'єкта та об'єкта, в результаті чого вся дійсність, у т.ч. і люди-на, є для раціоналіста об'єктом наукового дослідження і практич-ного маніпулювання, в силу чого такий підхід носить "безликий" характер. "Е", ж висту-пає як протилежність безособистій, "об'єктив-ній" науковій думці. "Е", таким чином, протиставляє філосо-фію і науку. Філософія займається "Буттям" (Живим? В.Л), а наука - емпіричним світом (речами, поза внутрішнім керівниц-твом Життя ? В.Л.). Осягаючи себе як Екзистенцію, людина осягає і свою власну свободу. Згідно "Е" суть свободи в тому, щоб людина не висту-пала як річ, що фор-мується під впливом природніх умов чи соц. необхідності, а вибира-ла саму себе, формува-ла себе кожною своєю дією і вчинком. Тим самим вільна людина несе відповідальність за все, нею зроблене, і не оправдовує себе "обставинами". Почуття вини за все, що діється довкола неї - це відчуття свободи люди-ни             (Бердяєв).